Kleine meisjes worden groot

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Muronia

Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Kleine meisjes worden groot :oo <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:38

Omdat het topic niet voldoet aan de regels van HAW (horses at work) verplaats ik het naar ITP (in the picture).

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Kleine meisjes worden groot :oo <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 08:39

Jammer dat ts niet meer reageerd..

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Kleine meisjes worden groot :oo <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 08:44

Joh, wat had je zelf verwacht?

Second to the right, and straight on till morning

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kleine meisjes worden groot :oo <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 09:17

Dat ze er een keer bovenop gaat zitten, geen probleem. Maar onze opmerkingen over belasting op de voltes en dus verkeerde belasting op een onvolgroeid lichaam vooral wat betreft groeischijven, juist dat zou haar als betrokken eigenaar even oplettend moeten maken. En dat word klaarblijkelijk ook als kritiek of bemoeienis afgedaan. Best, haar paard en in de toekomst ook haar probleem.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 09:37

Antoinettev schreef:
Dan snap ik @cinnepin
Maar ik let zelf heel goed op wat ze wel een niet aankan.
Daarnaast, Grondwerk hoeft niet altijd intensief te zijn, we doen ook veel flexen en stemcommando's oefenen.
Als we intensief trainen met galopperen dan is dit 2 x per week 10 min....

Maar het is een quarter, ze heeft veel energie en bespiering die ze wilt gebruiken. Van stilstaan zou ze heel vervelend worden. We trainen met maten


Intensief hoeft niet puur fysiek te zijn maar ook zeker mentaal.

Ze is een quarter die door het vele engels volbloed in haar ader er op jonge leeftijd er erg bespiering uitziet maar dat is puur uiterlijk. Van binnen is ze echt niet veel anders dan andere jonge paarden en pas rond haar 7e volgroeid. Lekker laten spelen en rennen met andere paarden daar wordt ze sterk van, mentaal en fysiek.

Je hebt een mooi paard dus wees er zuinig op dan kun je er lang van genieten!

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

N4N4
Berichten: 1092
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Kleine meisjes worden groot :oo <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:49

Idd jammer dat er verder meer geen reactie is van de TS , denk dat ze ietwat geschrokken is van alle reacties hier..
Hoop van harte dat ze er ook wat mee zal doen ..

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kleine meisjes worden groot :oo <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:52

Ze is niet geschrokken maar diep beledigd waarschijnlijk. Terwijl ze best goed bezig is alleen dat ene kleine onderdeel zou ze moeten schrappen om te zorgen dat haar paard echt gezond kan opgroeien dus ik hoop dat ze daar wat mee doet.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:59

Neverland schreef:
Joh, wat had je zelf verwacht?

Ik vind de reacties nog netjes en onderbouwd. Ook geven veel mensen óók nog een compliment mee.
Lijkt mij wel dat er nog een reactie van af kan :o

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 23:23

Ik zag net de foto in uitgelicht en dacht 'wat apart, al dat geslinger met die touwen'. Ziet er erg mooi uit en ik dacht eigenlijk dat het ballet-achtig bedoeld was, maar als dit als hulpen bedoeld is dan zijn die behoorlijk heftig. Dat is op elke foto zo; leidhand steekt de lucht in, leadrope zwiept rond, stick is opgetild en de string zwiept op elke foto door de lucht; als dit hulpen zijn, stop je dan wel eens met hulpen geven als het wél goed gaat? Of doet het veulen op elke foto iets vreselijks fout waardoor je zo opvallend groot/grof moet corrigeren?

Edit: ik lees net de openingspost nog een keer en blijkt dat het hier om een veulen van 16 maanden gaat die al in galop in kleine voltes gelongeerd wordt en waar ook al op gezeten wordt om het veulen klaar te maken voor het zadelmak maken....

Ik snap dat uit de openingspost dat dit veulen bedoeld is als lifetime-paard dat de rest van haar leven bij jou zal blijven, maar laat het veulen dan alsjeblieft ook veulen zodat ze ook echt de kans krijgt om oud te worden. Quarters zijn al niet de meest houdbare paarden, maar als je er zo vroeg al zo heftig mee gaat trainen terwijl 70% van botten nog niet eens volgroeid is dan wordt dat leventje steeds korter...


Ik vind het persoonlijk heel erg gek dat een topic als dit in Uitgelicht komt te staan. Wat is dan eigenlijk het idee achter uitgelicht; zolang het maar mooi is maakt het uit als het dierenleed is? Bokt staat 100% achter op veulens van 16 maanden oud zitten? :(
Zo treurig dat Bokt echt op geen enkele manier verantwoordelijkheid neemt voor dierenwelzijn. Dat Bokt als Bedrijf dit soort 'trainingsmethodes' promoot vind ik eigenlijk nog 1000x erger dan een TS die in haar enthousiasme haar 16 maand oude veulen verwart met een volwassen paard.

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 01:19

Ik had het niet beter kunnen verwoorden bokken boven mij met de lastige naam. ;)

Fouten maken we allemaal wel eens in de paardensport. Ik ook op jongere leeftijd al was het niet van die aard. Ik kocht blind een zadel die achteraf niet paste. Het gaat er om wat je met het advies doet. En nee je hoeft niet elk advies klakkeloos over te nemen maar dit is wetenschappelijk bewezen slecht voor je paard. Daarbij vind ik de bandages ook echt niet verstandig. Die dingen zijn niet bedoeld voor de sier. Dus wees niet eigenwijs en zorg goed voor je net-geen-veulen meer
Laatst bijgewerkt door Salsa op 26-06-17 01:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 01:22

Overigens getagt ivm uitgelicht foto.

Ik denk ook niet dat je zit te wachten op nog meer aandacht van mensen die hier negatief op reageren

7ofhearts

Berichten: 2739
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 04:39

xyzutu2; Ben het helemaal met je eens.
Waarom in uitgelicht ?
En dan als openings foto die met die slingerende touwen.......alsof de "schoonheid "daar van af straalt.
Het stoot juist de meeste bokkers tegen het zere been.

Niet zeuren maar lééf!!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 06:03

Vientje schreef:
Handmak maken en een beetje rondprutsen met zo'n jong dier is prima, maar een kleuter van krap 2 jaar plagen met grondwerksessies op de cirkel en longeren meerdere malen per week is van de zotte :x Daarmee maak je hem echt kapot, die belasting is dat lichaam nog totaal niet aan toe. Om nog niet eens te spreken van het erop te gaan zitten.
Hartstikke zonde dit, lees je alsjeblieft beter in zodat je kunt zorgen dat je diertje gezond opgroeit en je er nog gewoon -tig jaar plezier van kunt hebben in plaats van over een paar jaar een grasmaaier te hebben staan!


Helemaal mee eens.. Ook met yyzutu2, mooi verwoord

Prachtig dier overigens, en die vader mag er ook wezen <3 prachtige kleur!
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 26-06-17 06:08, in het totaal 2 keer bewerkt

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 06:07

Xyzuru2 ik ben het persoonlijk helemaal met je eens. Ik denk alleen dat Bokt er voor kiest om de discussie op gang te brengen. Ik vind dat dat hier eerder in dit topic heel netjes gebeurd. Ondanks dat TS het niet zo lijkt te waarderen.

Tenslotte is met twee jaar een paard trainen helemaal niet zo raar in de paardensport... helaas. Ondanks dat wetenschappelijk is bewezen dat de groeischrijven nog lang niet gesloten zijn er artrose zeker op de loer ligt als het paard dermate wordt belast dat de groeischrijven niet normaal kunnen sluiten.

Misschien maakt Bokt een standpunt door de discussie er te laten ontstaan. Of wordt uitgelicht gerealiseerd door een logoritme en staat hij daarom bovenaan. Er is namelijk veel op gereageerd en kiest het logoritme het topic uit met de meeste reacties.

Hoe dan ook ben ik van mening dat de reacties in dit topic niet "verstopt" moeten worden, maar juist zo'n topic inzicht geeft in misverstanden in de paardensport. Hier kunnen mensen juist van leren...

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 06:10

Lily_Fee schreef:
Xyzuru2 ik ben het persoonlijk helemaal met je eens. Ik denk alleen dat Bokt er voor kiest om de discussie op gang te brengen. Ik vind dat dat hier eerder in dit topic heel netjes gebeurd. Ondanks dat TS het niet zo lijkt te waarderen.

Tenslotte is met twee jaar een paard trainen helemaal niet zo raar in de paardensport... helaas. Ondanks dat wetenschappelijk is bewezen dat de groeischrijven nog lang niet gesloten zijn er artrose zeker op de loer ligt als het paard dermate wordt belast dat de groeischrijven niet normaal kunnen sluiten.

Misschien maakt Bokt een standpunt door de discussie er te laten ontstaan. Of wordt uitgelicht gerealiseerd door een logoritme en staat hij daarom bovenaan. Er is namelijk veel op gereageerd en kiest het logoritme het topic uit met de meeste reacties.

Hoe dan ook ben ik van mening dat de reacties in dit topic niet "verstopt" moeten worden, maar juist zo'n topic inzicht geeft in misverstanden in de paardensport. Hier kunnen mensen juist van leren...


Beestje is pas 1,5.. :n

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Shaoud

Berichten: 49
Geregistreerd: 03-05-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Kleine meisjes worden groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 06:42

Jammer dat TS niks meer van zich laat horen. Er is al genoeg gezegd over de manier van trainen, dus daar zal ik niet meer over beginnen. Ik wil alleen zeggen dat iedereen fouten kan maken, daarmee wil ik dit niet goedkeuren. Het zijn niet de fouten die tellen, maar wat je eraan doet. Ik hoop dat je bij jezelf na gaat of dit eerlijk is tegen over je paard. En zie deze reacties niet als een belediging, er wordt alleen geprobeerd te helpen.

mooney

Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 06:42

Volgens allbreeds is ze geboren in 2015, dus ik denk dat de 1 jaar in februari niet bedoeld was als precies 1 jaar. Dan zou het nu dus wel een twee jarige kunnen zijn.

Neemt niet weg dat ook ik dit te vroeg vind om een dier op deze manier aan het werk te zetten. Cirkels zijn inderdaad juist vrij belastend en voor jonge dieren kan dat vroegtijdige slijtage opleveren.


suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 07:30

mooney schreef:
Volgens allbreeds is ze geboren in 2015, dus ik denk dat de 1 jaar in februari niet bedoeld was als precies 1 jaar. Dan zou het nu dus wel een twee jarige kunnen zijn.

Neemt niet weg dat ook ik dit te vroeg vind om een dier op deze manier aan het werk te zetten. Cirkels zijn inderdaad juist vrij belastend en voor jonge dieren kan dat vroegtijdige slijtage opleveren.


Zoiets dacht ik al. M'n KWPN was op 24-03 nog een tweejarige en op 25-03 was ie 3. Denk daf het meer zo bedoeld was.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 07:50

Wees zuinig op je kanjer ze is een ruwe diamant.....die moet je met veel liefde en geduld koesteren en vormen maar dat komt wel goed zo te zien! ;)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 07:51

Prachtig dier, verder ben ik het eens met de kritieken.

mooney schreef:
Volgens allbreeds is ze geboren in 2015, dus ik denk dat de 1 jaar in februari niet bedoeld was als precies 1 jaar. Dan zou het nu dus wel een twee jarige kunnen zijn.

Neemt niet weg dat ook ik dit te vroeg vind om een dier op deze manier aan het werk te zetten. Cirkels zijn inderdaad juist vrij belastend en voor jonge dieren kan dat vroegtijdige slijtage opleveren.

Dat maakt haar 'nog maar net - 2'. Als ze er volgend jaar februari mee bezig zou zijn zou ie eind 2 zijn.

ElCamino

Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Kleine meisjes worden groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:03

tja.... groeischijven zijn pas dicht met 5 jaar.... ongeacht het ras.
En ja, in de western "beginnen ze allemaal vroeg".... maar dat maakt het niet minder erg.... dat is gewoon weer nadoen omdat iedereen het doet..en ik vind het niet kunnen.
Ik rij al 25 jaar western en ben nog steeds absoluut van mening dat alles veel te vroeg ingereden wordt... tegenwoordig koop je volledig netjes rondgereden 3-jarige KWPN ook al.... dat gaat dezelfde kant op....blijft het zonde van de paarden vinden....

N4N4
Berichten: 1092
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Kleine meisjes worden groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:05

Heb ook getemd ..
Voor waarschuwing op uitgelicht , prima !
Om dit soort acties te promoten .. jammer !

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:10

ElCamino schreef:
tja.... groeischijven zijn pas dicht met 5 jaar.... ongeacht het ras.
En ja, in de western "beginnen ze allemaal vroeg".... maar dat maakt het niet minder erg.... dat is gewoon weer nadoen omdat iedereen het doet..en ik vind het niet kunnen.
Ik rij al 25 jaar western en ben nog steeds absoluut van mening dat alles veel te vroeg ingereden wordt... tegenwoordig koop je volledig netjes rondgereden 3-jarige KWPN ook al.... dat gaat dezelfde kant op....blijft het zonde van de paarden vinden....


Ik ben het hier helemaal mee eens. Het heeft me ook best moeite gekost om een 4 jarige Quarter te vinden die nog helemaal groen was. Pas op zijn vijfde mee begonnen maar dat schijnt echt raar te zijn helaas. En ik dacht dat paarden zelfs tot hun achtste nog groeiden in sommige gevallen!

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:19

Ik ga mee met de meeste bokkers hier maar ga het niet herhalen want het is al vaak genoeg gezegd.
Ik hoop dat je de wijze, wetenschappelijk onderbouwde (!) Woorden van deze bokkers ten harte neemt en je training nog 2 jaar uitstelt.

Om te illustreren. Mijn 15 jarige merrie is twee weken geleden bevallen en die longeer ik nog nieteens 10 minuten.

Fedra & Xiomara WH ♥

Instagram: @fedra.xiomara.wh

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:14

xyzutu2 schreef:
Ik zag net de foto in uitgelicht en dacht 'wat apart, al dat geslinger met die touwen'. Ziet er erg mooi uit en ik dacht eigenlijk dat het ballet-achtig bedoeld was, maar als dit als hulpen bedoeld is dan zijn die behoorlijk heftig. Dat is op elke foto zo; leidhand steekt de lucht in, leadrope zwiept rond, stick is opgetild en de string zwiept op elke foto door de lucht; als dit hulpen zijn, stop je dan wel eens met hulpen geven als het wél goed gaat? Of doet het veulen op elke foto iets vreselijks fout waardoor je zo opvallend groot/grof moet corrigeren?

Edit: ik lees net de openingspost nog een keer en blijkt dat het hier om een veulen van 16 maanden gaat die al in galop in kleine voltes gelongeerd wordt en waar ook al op gezeten wordt om het veulen klaar te maken voor het zadelmak maken....

Ik snap dat uit de openingspost dat dit veulen bedoeld is als lifetime-paard dat de rest van haar leven bij jou zal blijven, maar laat het veulen dan alsjeblieft ook veulen zodat ze ook echt de kans krijgt om oud te worden. Quarters zijn al niet de meest houdbare paarden, maar als je er zo vroeg al zo heftig mee gaat trainen terwijl 70% van botten nog niet eens volgroeid is dan wordt dat leventje steeds korter...


Ik vind het persoonlijk heel erg gek dat een topic als dit in Uitgelicht komt te staan. Wat is dan eigenlijk het idee achter uitgelicht; zolang het maar mooi is maakt het uit als het dierenleed is? Bokt staat 100% achter op veulens van 16 maanden oud zitten? :(
Zo treurig dat Bokt echt op geen enkele manier verantwoordelijkheid neemt voor dierenwelzijn. Dat Bokt als Bedrijf dit soort 'trainingsmethodes' promoot vind ik eigenlijk nog 1000x erger dan een TS die in haar enthousiasme haar 16 maand oude veulen verwart met een volwassen paard.

+:)+ +:)+

Totaal met je eens.
Schandalig dat mensen met de kennis van tegenwoordig nog zo met hun paard omgaan.
Nog schandaliger dat bokt.nl het nog lijkt te promoten ook.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 24 bezoekers