Harvey & Me: Alweer een jaar voorbij!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Harvey & Me: Alweer een jaar voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 21:41

Hi :wave:
Tijd voor een ITP'tje vandaag want dankzij Facebook kwam ik erachter dat Harvey vandaag een jaar van mij is :Y)

Klein paspoortje:
8 jarige ruin (feb 2009)
Engels Volbloed
167 cm
Sinds 15 juni 2016 samen

Deze foto kreeg ik van de handelaar nadat ik net met mijn gezin geƫmigreerd was naar Isle of Man. Ik zou bij de handelaar op stal gaan helpen met stalklusjes om een beetje in te burgeren en wat te doen te hebben, en de handelaar wist dat ik t.z.t. op zoek wou gaan naar een paard. Harvey had ze van een veiling in Engeland en dacht dat hij perfect voor mij zou zijn. Hij kwam alleen iets te vroeg, manlief en ik zouden pas na een half jaar op zoek gaan naar een paard :+ Deze foto kreeg ik per sms.

Afbeelding

En hij bleek erg op mijn vorige merrie te lijken :oo (r.i.p)

Afbeelding

Na een buitenrit en vele uren samen op stal besloten hem te kopen. Zo stond hij in de wei bij de handelaar, deze foto's maakte ik daar (op de rand van de kliffen bij de Ierse Zee, ergens achteraf, was hun zomerweide). Na deze puber acties was ik toch wel even nerveus, waar was ik nou weer aan begonnen :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerste week bij mij. Hier zie je goed dat hij redelijk wat te verduren heeft gehad in zijn jonge leven: 7 jaar, 5 eigenaren verder, op de renbaan gewerkt, cross country gereden, en weet ik veel stallen en omgevingen gezien. Een lijf vol strakheid en spanning.

Afbeelding

Na veel hoefproblemen (wekelijks ijzers los), vaste nek en schouders, stikken in hooi en weet ik veel niet + grondwerk, longeren, wandelen en vrijspringen, zat ik er in december eindelijk op! Bitloos en boomloos was mijn doel en dat was gelukt :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vlak daarna ging ik op vakantie, kwam met een omgeboekte vlucht vanwege ziekte terug, werd eenmaal thuis opnieuw heel erg ziek, verhuisden we Harvey ook nog naar een 24/7 weide met inloopstal en verharding, en kreeg hij een hoefzweer midden januari.

Afbeelding

Met hulp van de smid leek de zweer eruit gekomen, maar hij bleef kreupel lopen. Dus half maart de dierenarts erbij en die heeft flink diep gesneden, met als gevolg 8 weken stalrust! Bleek een chronische zweer die paralel was gegaan en bijna in het been zat. We hadden echt mazzel. Gelukkig mocht hij met medische hoefschoen overdags toch buiten op de verharding en dan 's nachts op stal.

Afbeelding

Vorige maand was hij weer beter verklaard, pijnvrij en gezond! De uren in de wei werden weer opgebouwd, en inmiddels staat hij weer dag en nacht buiten *\o/*

Afbeelding

Helaas ging ik daarna weer op vakantie (ik wilde echt niet :') ) dus kon daarna pas, eindelijk, aan onze training beginnen! Dit was afgelopen maandag, eerste keer in de bak sinds maanden *\o/*

Afbeelding

Het afgelopen jaar hebben we dus voornamelijk doktertje gespeeld. En ik ben er erg moe van :')
Hopelijk hebben we nu veel trauma's eruit geziekt en kunnen we vanaf nu wat gezonder verder :D Met een beetje mazzel kan ik deze zomer eindelijk lekker gaan rijden en buitenritten maken!!

Ondanks al het medische gedoe en het niet rijden afgelopen jaar, dat ben ik natuurlijk dol op mijn vrolijke peuter <3

Afbeelding

Afbeelding

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Harvey & Me: Alweer een jaar voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 21:53

Ah wat een mooi overzicht zeg! Wat jij al niet voor je prachtige Harvey over hebt gehad... Jullie hebben het verdiend om lekker te kunnen spelen samen!

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:08

Hij ziet er goed uit! Nu hopelijk lekker aan de slag! Genoeg gedokterd!

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Harvey & Me: Alweer een jaar voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 22:17

Fijn om te zien joh..! Ik volg jullie topic al sinds het begin en ook ik heb veel respect voor je doorzettingsvermogen. Wat heb je nu een dijk van een paard staan, ik vind zijn uitstraling fantastisch. En zo'n lief koppie zit er op..
Keep up the good work!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 05:45

Leuk om te zien dat het nu veel beter gaat. Je hebt echt een doorzettingsvermogen van hier tot Tokio, echt knap! Veel plezier en heel veel geluk de komende tijd en op naar die vele rijuren! :D

Harv en Duck lijken zo echt op elkaar!
Afbeelding

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 08:24

Leuk zussie! Nu lekker gaan rijden en kilometers maken! Trots op jullie hoor <3

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Harvey & Me: Alweer een jaar voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 08:40

Ah wat lief, dank jullie wel allemaal :o

Duck en Harvey zijn echt net broertjes ja, blijf me er ook iedere x over verbazen :j

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Harvey & Me: Alweer een jaar voorbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 17:47

Wat heb je het goed gedaan met hem, echt chapeau!! Nu op naar jaar 2 waar al je werk van jaar 1 zijn vruchten af gaat werpen! +:)+ op naar het genieten!