Cicero en ik, een jaartje samen

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sara_Lexie

Cicero en ik, een jaartje samen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-17 18:02

Hallo iedereen!

Ik heb lang getwijfeld om een topic te maken, maar ik vond toch dat mijn dame een topic verdiende!
Na 10 jaar met manegepaarden te hebben gereden en op paarden van vrienden, wou ik toch wel een “eigen” paardje. Dus besloot ik om opzoek te gaan naar een half-pension.

Ik plaatste verschillende berichten in vele groepen op facebook, maar kreeg nooit echt reactie. Ik had dan ook niet veel ervaring met eigenaarspaarden. En dan opeens verscheen er een oproepje van iemand die opzoek was naar een half-pension. Een prachtige schimmel merrie (waar ik overigens helemaal weg van ben), met een rustig karakter en ze stond op een stal een paar dorpen verder! Het was perfect.

20 maart 2016 was het dan zover, ik mocht haar gaan testen. Ik was opslag verliefd, onze karakters leken ook super bij elkaar te passen.

1. onze eerste keer :9
Afbeelding

Een week later ging ik nog een 2e keer testen, maar de beslissing was eigenlijk al zo goed als genomen.

2. 2e keer (alleen) rijden
Afbeelding

3. een onderonsje
Afbeelding

4. ons eerste wedstrijdje
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. trots *\o/*
Afbeelding

7. mijn zusje is ook helemaal weg van Cicero <3
Afbeelding

8. ook maken we regelmatig wandelingen met stalgenootjes
Afbeelding

Maar op 31 augustus kreeg ik een onverwacht telefoontje van de eigenaars. Ze waren al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe stal omdat ze veel problemen hadden met hun ander paard in verband met eten. En de staleigenaar hield hier te weinig rekening mee. Die ochtend werden de eigenaars opgebeld door de bazin van hun oude stalling dat er 2 boxen waren vrijgekomen. De enige reden dat ze nog twijfelde was door mij, omdat deze stal een stuk verder was en ze wouden mij niet kwijt. Maar nu er 2 boxen vrij waren en ze die dag zelf nog moesten beslissen, was de beslissing snel genomen.

Toen ik aflegde begon ik te huilen en te huilen, ik kon niet meer stoppen. Ik zocht meteen op hoe ver het was. Het was 30 min. rijden met de auto, met de fiets gaan was vrijwel onmogelijk en als ik met het openbaar vervoer ging, moest ik 3 bussen nemen, wat dan 90 min. duurde. Dit zou mij nooit lukken! Die avond naar stal gegaan en de paarden mee helpen verhuizen. Ik moest proberen te blijven gaan, ik kon geen afscheid van haar nemen!

Nu had ik het geluk dat mijn vader ook graag een half pension wou en dat er een paard was dat mij wel leuk leek voor hem en de eigenaar zocht ook nog eens hulp. Dus woensdag neem ik de 3 bussen tot op stal en mijn vader komt rechtstreeks van zijn werk naar daar. Vervolgens rijden / lessen we samen. En brengt hij mij weer naar mijn moeder. Op zondag neem ik vaak de fiets, wat zo een 15 km is en dan zijn mijn moeder of mijn vader wel bereid om mij weer op te komen halen.
Dus eigenlijk is alles mooi op zijn pootjes terecht gekomen. We genieten van de (oude) nieuwe stal en van elkaar.

9. mijn vader en ik :D
Afbeelding

10. de 2 paardjes samen
Afbeelding

11. rijfoto's van één maand terug
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Ik ben helemaal verliefd op mijn paardje en ben super blij met haar! <3
Ik weet dat Cicero nog wat soepeler moet lopen en dat mijn houding verre van perfect is. We lessen nu om de 2 weken. En er wordt hard aan alles gewerkt. Tips zijn dus altijd welkom, maar houdt het vriendelijk aub!

Een reactie vinden we altijd leuk :o

Sara_Lexie

Re: Cicero en ik, een jaartje samen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-17 18:10

Afbeelding
Oh en deze wou ik toch ook nog even delen!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:14

Wat heerlijk! Fijn dat je er mee door kan gaan!

Geen zin meer in een onderschrift

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:42

Leuk om nog een "Cicero" te zien op bokt... Mijn "Cicero" is volgende maand een jaar van mij..

Cicero (United x Weijden x Rubinstein I)

B+12 L1+10 L2+12 M1+12, M2+11, Z1+7 :D

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:14

Leuke combinatie! Niets mooier dan de band die jij omschrijft!

Sara_Lexie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-17 21:37

D_Travis schreef:
Wat heerlijk! Fijn dat je er mee door kan gaan!

Ja, in het begin was het wel heel moeilijk, maar ze is echt de moeite helemaal waard <3

Flevolander schreef:
Leuk om nog een "Cicero" te zien op bokt... Mijn "Cicero" is volgende maand een jaar van mij..

Haha ooh proficiat!

sanneloveyou schreef:
Leuke combinatie! Niets mooier dan de band die jij omschrijft!

Dankjewel :o

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie