Sinds september vorig jaar heb ik mijn eerste echt eigen paard. Hiervoor wel pony's gehad, maar die waren altijd van mijn ouders. 2 jaar gestopt geweest met rijden door mijn werk, maar toch weer besloten te beginnen. Vandaar dat ik mijn kleine vriendje graag aan jullie wil voorstellen.
Irkoon is een Marlon X Negro ruin, geboren in 2013, wat hem nu 4 jaar maakt. Ik heb hem groen gekocht bij de fokker weg. Hij was toen 154cm, en dus nog een pony, maar op de gok toch gekocht, want zelf ben ik ook niet zo groot. Hij lijkt nu al flink gegroeid, en we denken dat hij nu rond de 158cm is.
De eerste keer dat we hem zagen, te dik en niet getoiletteerd, maar wel erg lief

Wel getoiletteerd thuis, en met zijn eigen hoofdstel

De eerste keer longeren met singeltje (hiervoor uiteraard al wel een aantal keren zonder)

Een tijdje verder al even zadelmak, foto's van begin heb ik niet

Begin januari een onderling wedstrijdje gereden, voor de ervaring. Veel geleerd, en ook nog een winstpuntje. Fijn beest

Het zadel ligt niet te ver naar achteren, het bontje was verschoven

Daarna een tijdje niet gereden ivm de vorst, en weer rustig opgepakt. Opstappen en wegrijden.
Inmiddels al vrij gesprongen

Ook is hij heel lief voor kinderen, zolang ik maar niet probeer weg te lopen, want dan MOET hij met mij mee

En vandaag voor het eerst echt op buitenrit, al eerder wel aan de hand langs de weg, en korte stukjes uitstappen. Uiteraard niet alleen, mijn zusje was lopend mee

Ook onderweg even bij vrienden op het land gereden, mijn ouders daar verrast

Maar bovenal veel lol met zn tweeën, ben elke dag nog blij dat ik hem heb gekocht.
Want klein of niet, voor mij is hij perfect
(Rijtechnische tips heb ik niet nodig, heb goede instructie, en hij loopt nu heel anders weer als op deze foto's