Langzaamaan komen we er wel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Langzaamaan komen we er wel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 10:17

Hey bokkers,

Voor een idee van hoe het 'vroeger' ging: [TVG] Rustig begin, maar al snel onrustig projectiel.

Even een paspoortje:
Naam: Bayron
Ras: anglo-arabier
Leeftijd: 23
Discipline: vroeger endurance, nu paard met pensioen door verschillende lichamelijke kwaaltjes (artrose, slechte hoeven, etc.)

Ik verzorg hem nu al 3 jaar en hij heeft een geweldig karakter. Het heeft wel een hele tijd geduurd eer we op één lijn zaten, aangezien hij heel makkelijk in de stress schiet en ik eigenlijk meer van de koele koudbloeden ben.

Vandaar dat ik nu ook zo trots ben! Het zijn alleen maar foto's van de rechter galop aangezien ik daarbij om foto's vroeg. Galopperen is voor hem namelijk het moeilijkst door zijn kwaaltjes, en dan vooral rechtsom in de goede galop én een beetje in de buiging van de volte? Zooo trots!

En het grootste wonder was nog dat hij de dag erna helemaal niet kreupel liep! Normaal gesproken is hij dat bij de kleinste inspanning al snel.

Genoeg gekletst, de foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tips mogen altijd, maar houdt het aub netjes!

Nog een mooie afsluiter: hij is nu zo relaxed dat ik hem buiten voor een foto gewoon los kan laten.

Afbeelding

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Langzaamaan komen we er wel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:32

Dit topic past meer bij ITP dan bij RT-HAW.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 17:52

Thanks!

Verder helemaal niemand? -O-

Soraya10

Berichten: 1027
Geregistreerd: 08-04-13

Re: Langzaamaan komen we er wel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:12

Mm ik bedoel t goed , maar als dit paard na inspanning over t algemeen de volgende dag kreupel loopt, moet je dit dan nog wel doen? Ik ben van mening van niet.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Langzaamaan komen we er wel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 18:17

Hij staat overdag in een paddock en kan zich dus wel veel bewegen, maar als hij die opgekropte energie daar eruit laat kan hij een flinke klap krijgen van een paddockgenootje (hij staat helemaal onderaan). Vandaar dat ik hem vaak wat stoom laat afblazen en zo z'n spieren ook een beetje goed houd.