Mag ik je voorstellen aan, Bella Donna ons nieuwe aanwinst!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Mag ik je voorstellen aan, Bella Donna ons nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-17 21:20

Hallo allemaal,

Het is al een lange tijd geleden dat ik überhaupt een topic heb gemaakt van de pony's.
Ons laatste topic was het topic van Mistery Girl en haar veulen Riddles 'n Mysteries Showtime.
Deze knappe showbink heeft onze stal inmiddels verlaten en mag een grote boef worden :')!

Daarna zijn we weer rustig begonnen met Mimi voor de wagen te rijden, maar dat liep iets anders af.
Ze heeft me tot twee keer toe midden in het verkeer 'laten staan' en toen heb ik de knoop doorgehakt.
/3 Mimi zou worden verkocht...
(dit is natuurlijk een hele korte samengevatte versie van wat er precies allemaal gebeurd is)

Zo zijn we rustig opzoek gegaan naar een andere leuke pony voor de wagen waarmee ik het plezier in het rijden terug kon krijgen.
Inmiddels was ik behoorlijk onzeker geworden en op sommige momenten ook angstig wanneer ik op de wagen zat.
Al gauw had ik een leuke pony gevonden, maar deze wouden ze toch nog niet verkopen :\
Maaaaarrrr.....

Ze hadden nog wel een leuke merrie in de weide staan en ik moest er dan wel een beetje doorheen kijken :j dus ben ik gewoon eens gaan kijken bij haar.
Afbeelding
Onze eerste ontmoeting <3
Een schichtige pony, die eigenlijks wel nieuwsgierig was maar op veilige afstand bleef en alles en iedereen goed in de gaten hield.
Mijn vriend en ik kwamen er al gauw achter dat dit de pony was waarbij ik voordat we Mimi kochten stonden te kijken, maar helaas toen al aan een andere verkocht was.
Hoe toevallig kon dit nu zijn? O:) ik geloof niet gauw in bepaalde dingen maar dit moest gewoon zo zijn!

Onze voorwaarden waren wel dat ik de pony uit kon proberen met het rijden voor een langere tijd dan één of twee keer komen rijden.
Dit was gelukkig geen enkel probleem en ik kon de pony twee weken op stal nemen om uit te proberen, wel moest ik haar zelf uit de weide vangen := ze liet ze nogal slecht vangen namelijk.
Op stal aangekomen mocht ze eerst even rond lopen in de binnenbak om te wennen aan haar nieuwe omgeving.
Afbeelding

Bella Donna kon snel wennen aan de aandacht en hoewel ze al beleerd was in het tuig en daarna een aantal jaren weer aan de kant is gezet.
Is Bella nog wel echt een groene pony maar laat ze zich prima sturen en is niet vies van hard werken.
Afbeelding

De twee weken die afgesproken waren om Bella Donna te proberen vlogen echt heel snel om voor mijn gevoel.
Nu stond ik dus voor de aller moeilijkste keuze want Mimi stond nog steeds bij ons op stal en toen het moment daar kwam..
Je raad het vast en zeker al, kon ik geen afscheid nemen van me aller liefste kleine draakje Mimi /3
Afbeelding

Met Bella Donna had ik nog niet de band die ik met Mimi had opgebouwd ondanks wat er voorafgaande afgespeeld heeft had ik gekozen voor Mimi :o
Mijn vriend was mij te slim af voor er een definitief besluit genomen was en stelde voor om ze gewoon allebei aan te houden!

Het antwoord:
Afbeelding
JA! uitstekend idee natuurlijk *\o/*

Hierbij het paspoortje:
Naam: Baccara
Roepnaam: Bella Donna (Afkorting: Bella)
Geboren: 2008
Geslacht: Merrie
Ras: Hackney
Afstamming: Henchman's Little Perrybridge x Suprice's Lucky Mathie
Schofthoogte: 1.35m
Kleur: Bruin- Schimmel

Bella Donna werd officieel van ons (sinds oktober 2016) en Mimi had haar grote zus terug, ze komen beide bij de zelfde fokker weg en hebben altijd bij elkaar gestaan tot een paar jaar geleden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik geniet ontzettend van de pony's zowel Bella die enorme veranderingen doormaakt als Mimi die door de komst van Bella helemaal opgebloeid is en veranderd. +:)+
Afbeelding Afbeelding

Ons hondje met Bella samen op de foto terwijl we bij de hoefsmid zijn om even gauw een ijzertje er nog onder te slaan.
Afbeelding

Natuurlijk genieten we ook ontzettend van het rijden en hebben we in het begin veel gelest, maar we zijn sinds een paar weken naar een andere stal verhuisd waardoor we er nog niet aan toegekomen zijn om de lessen weer op te pakken.
We moeten eerst allemaal onze draai een beetje weer vinden en een kleine vakantie is natuurlijk ook niet erg we.
Afbeelding

Afbeelding

Zo gaan we nu ook regelmatig op pad ~~}> Bella voor de wagen en me vriend neemt dan Mimi mee aan het touw als we een rondje buitenom maken. We genieten er zo ontzettend van :):)
Afbeelding

<3
Afbeelding

p.s. ook met Mimi hebben we inmiddels het rijden weer rustig op kunnen pakken, Foto 1 || Foto 2 en dat geeft me een fijn gevoel.

Bedankt voor het kijken :wave: :wave:

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D


JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Mag ik je voorstellen aan, Bella Donna ons nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 00:23

Van harte gefeliciteerd, wat enorm leuk en gaaf; 2 "zussen/oude bekenden" en ook nog eens een pony die eerder al op je pad kwam maar verkocht bleek.
Zoals je zelf al mooi hebt gezegd; dat KAN geen toeval zijn.

2 prachtige dames; heerlijk, gave aanspanningen.

en uiteraard......... uiteindelijk zal dit toch het ultieme 2span kunnen zijn!

Geniet er van, en wees er zuinig op. Heel veel plezier en succes gewenst!

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Mag ik je voorstellen aan, Bella Donna ons nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 00:44

gefeliciteerd met Bella! Aansprekende pony :D En wat fijn dat Mimi bij je kon blijven. Veel geluk toegewenst met het stel!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Mag ik je voorstellen aan, Bella Donna ons nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 07:23

Gefeliciteerd! Wat een leuke pony :D

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Mag ik je voorstellen aan, Bella Donna ons nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 08:15

Prachtige bruinschimmel zeg!

ONDERSCHRIFTLOOS

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 09:56

JoyCiej007 schreef:
Van harte gefeliciteerd, wat enorm leuk en gaaf; 2 "zussen/oude bekenden" en ook nog eens een pony die eerder al op je pad kwam maar verkocht bleek.
Zoals je zelf al mooi hebt gezegd; dat KAN geen toeval zijn.

2 prachtige dames; heerlijk, gave aanspanningen.

en uiteraard......... uiteindelijk zal dit toch het ultieme 2span kunnen zijn!

Geniet er van, en wees er zuinig op. Heel veel plezier en succes gewenst!


Dankjewel <3 Ik ben er zeker heel zuinig op!

De oma (genaamd Showtime) van deze pony's heeft mijn vriend zelf gehad en de moeders van de pony's zijn volle zussen en komen uit showtime /3 die heeft hij gefokt.
Het is dan best grappig, om nu weer dat lijntje op stal te hebben vind hij +:)+
Ze komen dus uit twee merrie's die volle zussen zijn maar beide pony's hebben Henchman's Little Perrybridge als vader :') snap je het nog :Y) haha


Toydoll schreef:
gefeliciteerd met Bella! Aansprekende pony :D En wat fijn dat Mimi bij je kon blijven. Veel geluk toegewenst met het stel!


Ja het gaf mij wel een rustiger gevoel en uiteindelijk ben ik blij dat we deze keuze gemaakt kunnen hebben.


_mjwb schreef:
Gefeliciteerd! Wat een leuke pony :D

:D dankje


Alja schreef:
Prachtige bruinschimmel zeg!

Ja ik viel een paar jaar geleden al voor haar kleurtje :j ik hou daar wel van.

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

3timesmom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: Mag ik je voorstellen aan, Bella Donna ons nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:10

wat leuk, pony's boffen maar dat ze nu weer samen kunnen zijn. veel plezier dr mee.

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-17 20:06

3timesmom schreef:
wat leuk, pony's boffen maar dat ze nu weer samen kunnen zijn. veel plezier dr mee.


Dankje :P ze kunnen niet zonder elkaar en meeste tijd ook niet met elkaar haha echt twee merries :o

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Mag ik je voorstellen aan, Bella Donna ons nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-17 20:08

Afbeelding
Herstellen van een blessure moeten we nu balkjes lopen, vandaag had ze niet echt enorm veel zin _O-

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D

Oskarrino
Berichten: 780
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:48

Wat een leukerd! Erg leuk kleurtje :P

Oskar <3

Anomien

Berichten: 7300
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Mag ik je voorstellen aan, Bella Donna ons nieuwe aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:55

Zo over een leuk stel gesproken. Aparte verschijning!

Wacht niet te lang met de smid, ze zijn er wel echt aan toe!

Succes met het opnieuw beleven van het menplezier!

Mama van mijn lieve meisjes

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-17 21:09

Knert schreef:
Zo over een leuk stel gesproken. Aparte verschijning!

Wacht niet te lang met de smid, ze zijn er wel echt aan toe!

Succes met het opnieuw beleven van het menplezier!


Op sommige foto's was ze er net en stond de afspraak met de smid al gepland,(toen was ze lang niet bij de smid geweest) de andere foto's was net ervoor, tijdens(bezoek smid) en later kwam die alweer. Ze is nu net geweest *\o/* ze gaat om de 8 a 10 weken :o toch goed dat je het zegt hoor.

"Het leven is ruiger met een tuiger" zegt men...
Je leven wordt meer verrijkt met welsh & shetland pony's :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, Lauss_, littleroosie en 35 bezoekers