Het is al een lange tijd geleden dat ik überhaupt een topic heb gemaakt van de pony's.
Ons laatste topic was het topic van Mistery Girl en haar veulen Riddles 'n Mysteries Showtime.
Deze knappe showbink heeft onze stal inmiddels verlaten en mag een grote boef worden

Daarna zijn we weer rustig begonnen met Mimi voor de wagen te rijden, maar dat liep iets anders af.
Ze heeft me tot twee keer toe midden in het verkeer 'laten staan' en toen heb ik de knoop doorgehakt.

(dit is natuurlijk een hele korte samengevatte versie van wat er precies allemaal gebeurd is)
Zo zijn we rustig opzoek gegaan naar een andere leuke pony voor de wagen waarmee ik het plezier in het rijden terug kon krijgen.
Inmiddels was ik behoorlijk onzeker geworden en op sommige momenten ook angstig wanneer ik op de wagen zat.
Al gauw had ik een leuke pony gevonden, maar deze wouden ze toch nog niet verkopen

Maaaaarrrr.....
Ze hadden nog wel een leuke merrie in de weide staan en ik moest er dan wel een beetje doorheen kijken

Onze eerste ontmoeting

Een schichtige pony, die eigenlijks wel nieuwsgierig was maar op veilige afstand bleef en alles en iedereen goed in de gaten hield.
Mijn vriend en ik kwamen er al gauw achter dat dit de pony was waarbij ik voordat we Mimi kochten stonden te kijken, maar helaas toen al aan een andere verkocht was.
Hoe toevallig kon dit nu zijn?

Onze voorwaarden waren wel dat ik de pony uit kon proberen met het rijden voor een langere tijd dan één of twee keer komen rijden.
Dit was gelukkig geen enkel probleem en ik kon de pony twee weken op stal nemen om uit te proberen, wel moest ik haar zelf uit de weide vangen

Op stal aangekomen mocht ze eerst even rond lopen in de binnenbak om te wennen aan haar nieuwe omgeving.

Bella Donna kon snel wennen aan de aandacht en hoewel ze al beleerd was in het tuig en daarna een aantal jaren weer aan de kant is gezet.
Is Bella nog wel echt een groene pony maar laat ze zich prima sturen en is niet vies van hard werken.

De twee weken die afgesproken waren om Bella Donna te proberen vlogen echt heel snel om voor mijn gevoel.
Nu stond ik dus voor de aller moeilijkste keuze want Mimi stond nog steeds bij ons op stal en toen het moment daar kwam..
Je raad het vast en zeker al, kon ik geen afscheid nemen van me aller liefste kleine draakje Mimi

Met Bella Donna had ik nog niet de band die ik met Mimi had opgebouwd ondanks wat er voorafgaande afgespeeld heeft had ik gekozen voor Mimi

Mijn vriend was mij te slim af voor er een definitief besluit genomen was en stelde voor om ze gewoon allebei aan te houden!
Het antwoord:

JA! uitstekend idee natuurlijk

Hierbij het paspoortje:
Naam: Baccara
Roepnaam: Bella Donna (Afkorting: Bella)
Geboren: 2008
Geslacht: Merrie
Ras: Hackney
Afstamming: Henchman's Little Perrybridge x Suprice's Lucky Mathie
Schofthoogte: 1.35m
Kleur: Bruin- Schimmel
Bella Donna werd officieel van ons (sinds oktober 2016) en Mimi had haar grote zus terug, ze komen beide bij de zelfde fokker weg en hebben altijd bij elkaar gestaan tot een paar jaar geleden.

Ik geniet ontzettend van de pony's zowel Bella die enorme veranderingen doormaakt als Mimi die door de komst van Bella helemaal opgebloeid is en veranderd.

Ons hondje met Bella samen op de foto terwijl we bij de hoefsmid zijn om even gauw een ijzertje er nog onder te slaan.

Natuurlijk genieten we ook ontzettend van het rijden en hebben we in het begin veel gelest, maar we zijn sinds een paar weken naar een andere stal verhuisd waardoor we er nog niet aan toegekomen zijn om de lessen weer op te pakken.
We moeten eerst allemaal onze draai een beetje weer vinden en een kleine vakantie is natuurlijk ook niet erg we.

Zo gaan we nu ook regelmatig op pad

p.s. ook met Mimi hebben we inmiddels het rijden weer rustig op kunnen pakken, Foto 1 || Foto 2 en dat geeft me een fijn gevoel.
Bedankt voor het kijken