4 jaar, het vliegt voorbij

Moderators: RianneH, Ymor, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CaVaLaPhoto

4 jaar, het vliegt voorbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-17 22:33

Afgelopen zondag werd ik er aan herinnerd dat ik mijn allerbeste vriendje alweer 4 jaar in mijn leven heb als eigen paardje :) Mijn eerste eigen paardje. Of pony eigenlijk nog. En alles wat ik niet als eerste eigen paard wilde en zocht, maar heb al vaker gezien en gelezen dat ik daarin niet de enigste ben :Y)

Hij is inmiddels onmisbaar in mijn leven en ik kijk er naar uit nog heel veel jaar samen met Boelie mee te maken!

Boelie is een (nog) papierloze New Forest ruin van bijna 5 jaar oud. Hij is 1.50 groot nu en zijn ouders zijn Kantje's Bolivia (v. Linde's Rob) en Oosterbroek François.

Zo zag meneer 4 jaar geleden uit, toen ik hem als mijn eigen paardje in zijn stal mocht zetten! Wat was ik blij!
1.
Afbeelding

Nu, 4 jaar later, is meneer natuurlijk gegroeid. Niet zo gek ook als je een veulen koopt :+

Ow ja, hij wilde niet rennen. Dan gaan we maar poseren :')

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Standfoto
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. En nog een standfoto :Y)
Afbeelding

7. Poging tot het laten zien dat hij ook bovenhalsspieren heeft :)) (wordt op getraind, als het weer het toe laat)
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Kusje geven aan 'baasje' eindigt altijd met een aai over de bol met de bovenlip. En liefst begint hij nog met een natte lebbertong over de wang. Dus ja... Mijn gezicht is niet zo heel charmant op dat soort momenten, maar vind het wel een lief gebaar :))
Afbeelding

12. Nog even saampjes poseren
Afbeelding

13. Stilstaan werd beetje saai nu :')
Afbeelding

14. En tot slot trekken we na 4 jaar soortgelijke gezichten, zonder te weten wat de ander voor gezicht trekt. Hebben wij hard op geoefend in die 4 jaar *D
Afbeelding

FAQ
- Ja, ik ben van plan in de toekomst met Boelie te rijden. Nee dat doe ik nu nog niet, want ik wil eerst afvallen ;)
- We zijn afhankelijk van het weer wat betreft training, omdat we geen echte rijbak hebben. Deze staat wel in de planning voor dit jaar in orde te maken. Ik ben op de hoogte van de onderhals. We vermoeden dat hij zijn Friese pleegzus na probeert te doen :Y)
- Ja, Boelie is groot voor een New Forest. Ja, ik ben klein voor een mens. Samen zijn we gemiddeld in lengte :))
- De kale plek komt inderdaad door de deken, had hij vorig jaar ook en erger toen. Meneer draagt een zeer mannelijke BH sinds een aantal weken :))
- Nee, hij staat niet te koop en wordt bewaakt door 6 honden, inbraakalarm, een (mens)wantrouwende Friese pleegzus en een terrorShet O:)

Jetta

Re: 4 jaar, het vliegt voorbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:45

Wat een leukerd! En wat verstandig van je om er nog niet op te gaan zitten en zo te zien gaat ie bitloos door het leven! Succes met je mooie pony!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:33

HAHAHAHAHA die FAQ _O-

Stonden wel een aantal dingen in die ik wilde vragen! _O-

Hij groeit mooi uit zeg! Knappe kerel! Ik kan me hem nog goed herinneren van vroegah en ook je wens om er ooit op te stappen! Vordert jouw plan met jezelf al een beetje?

@avonturenvanbrownie

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 23:36

Wat een leukerd en een lieve uitstraling en hij lijkt inderdaad super groot naast jou, zeker op de laatste foto. Volgens mij heeft hij het maar getroffen met z'n baasje, veel plezier nog samen! :)

Spike 30-04-2007-22-05-2020

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-17 00:00

_KiMbErLeY_ schreef:
HAHAHAHAHA die FAQ _O-

Stonden wel een aantal dingen in die ik wilde vragen! _O-

Hij groeit mooi uit zeg! Knappe kerel! Ik kan me hem nog goed herinneren van vroegah en ook je wens om er ooit op te stappen! Vordert jouw plan met jezelf al een beetje?

Beetje bij beetje vordert het wel. Ziekte en andere grote persoonlijke veranderingen gooien beetje roet in het eten om er volop mee bezig te zijn. Maar ik liep gisteren o.a. in een broek rond, de hele dag, die ik meerdere keren moest optrekken waar ik vorig jaar bijvoorbeeld nog niet in kon zonder bang te zijn dat het zou scheuren als ik zou gaan zitten. Dus ja, het vordert wel, maar met kleine beetjes. Hoop er binnenkort weer meer aandacht aan te kunnen besteden om net wat meer en sneller resultaat te hebben :)

Dankjewel voor de complimenten, alledrie!
Hij gaat inderdaad bitloos door het leven. Hij wordt af en toe gereden door anderen (soms 1x per week, soms 2x per week, soms 2-3 weken niet :') ) en daar zag ik met bit dat hij steeds spanning opbouwde en dat minderde niet. Wat voor bit we ook gebruikte, hoe 'lang' en 'vaak' er ook mee gereden werd. Bitloos is hij een stuk relaxter in zijn manier van lopen en werkt hij fijner mee :D

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 08:32

Leuke foto's!

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Adelaide71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:25

Prachtige plaatjes! 8-) Wellicht over een jaartje of zelfs een paar maanden, foto's met jou erop... dat zou tof zijn!

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-17 13:31

Dankjewel allebei :)
Ik hoop zo dat het inderdaad over enkele maanden al zo ver is! Lekker 's ochtendsvroeg het bos in en zo :D Maar goed, nog ff wachten. Of ja, Boelie wacht wel, ik moet meer dan doen wachten :))

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 13:39

Wow heb je Boelie al vier jaar? Wat gaat de tijd snel zeg.
Hij is wel echt prachtig geworden, en groot!

Enne, jij kan het! In de toekomst zul jij zeker leuke ritten met hem kunnen maken!

☆♡▪K & M▪♡☆

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 16:49

Picasso schreef:
Prachtige plaatjes! 8-) Wellicht over een jaartje of zelfs een paar maanden, foto's met jou erop... dat zou tof zijn!

Jaaaaa. :)

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 16:57

Hahaha ja die FAQ is echt briljant _O- !
Hij is mooi opgegroeid! En je hebt een perfecte motivatie om je doelen te behalen zodat je straks lekker zelf op hem kan rijden <3 !

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-17 18:29

Dankjewel alledrie weer! Tijd vliegt als je lol hebt zeggen ze wel eens :P Hij is idd groot geworden, voor een Forester dan :))

Doet wel goed, die motiverende woorden :) Ik doe (nog steeds) hard mijn best om mijn rij-doelen met Boelie te gaan halen!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 18:46

Wat is hij veranderd! Leuk dier zeg :D

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:51

Wat leuk zo'n overzichtje! Hij is echt veranderd!

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-17 22:06

Dankjewel weer beiden!
Hij is inderdaad enorm veranderd. Dacht al dat hij knap zou worden :)) Nou ik nog :Y)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:37

Knappe Boellie!!

Hij is onwijs gegroeid, al was hij altijd al groots van karakter.
Nog even en je kan nog een beetje meer van hem genieten en dat wens ik jullie beiden natuurlijk ook erg toe. <3

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Dakota 20-03-2014 + Grace 06-06-2018 + Bubbles 28-06-2013 +

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:47

Ah ik ken jullie nog! (was t t nog even en ik kruip op mijn jaarling topic?).
Hij is groot geworden zeg :oo

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-17 13:50

Dankjewel allebei voor de complimenten!
Groot karakter had hij al ja, de knuffelclown, haha :P Ik kijk er naar uit dat het moment daar is dat ik er op mag :D

@jorretje
Van dat topic ja :) Jouw Gijs ken ik ook nog van dat topic. Wat machtig dat hij zo'n prachtige dekhengst geworden is!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie