Nick en Bliksem: Schriktraining!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Nick en Bliksem: Schriktraining!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 10:37

Hoi hoi! Leuk dat je even komt kijken :)

Ik had al langer het idee om weer eens een schriktraining te maken. Maar omdat het bij ons thuis echt een ziekenboeg is op het moment kwam het er niet van. Want ik moest echt voor zuster spelen in huis. :') Maarrr... Gisteren zag ik toch nog even de kans om alsnog een (kleine) schriktraining te doen.
Niet zo uitgebreid als dat ik in gedachten had, maar toch was hij erg leuk!

Ik had 3 hoofd onderdelen neergelegd.
:Y) De smalle doorgang van vlaggetjes,
:Y) Het knisperpad met allemaal flesjes
:Y) En het grote, blauwe zeil!

Terwijl ik de boel in het weiland aan het opbouwen was, stonden de paarden er nog gewoon in en konden zo al mooi kijken wat er aan de hand was. En dat scheelde een hoop!
Eenmaal klaar ging David eerst met Bliksem aan de slag.
Afbeelding

En zoals verwacht deed Bliksem het super braaf. Maar ook David deed het erg goed!
Afbeelding

Afbeelding

Dus Bliksem mocht het grote voorbeeld zijn voor Nick. Zo ben ik eerst lekker met Nick achter Bliksem en David aangelopen. De vlaggetjes waren geen probleem, maar dat knisperpad was toch wel raar. Maar toch ging er over! Ook het zeil wist hij even niet wat hij er mee aan moest. Kan je daar wel op lopen? Hij was er niet bang voor, maar snapte dat blauwe vlak gewoon niet. Toen Bliksem er over liep, volgde Nick keurig.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rennend door het smalle pad van vlaggetjes.
Afbeelding

Extra hard stampen op de flesjes :+
Afbeelding

Afbeelding

En nadat hij alles 1 keer had gedaan was het een eitje! Dus moesten we het iets moeilijker maken. David ging met de lege container, die een hoop lawaai maakt, door de weide lopen. En ook dat ging goed!
Maar toen kwamen er paraplu's, nou dat waren toch rare dingen!! Wilde Nick in het begin weinig van weten. Maar uiteindelijk kwam hij gezellig bij mij onder de paraplu! En later moest hij zelf de paraplu inspecteren met zijn mond.
Afbeelding

Kusje!
Afbeelding

Als laatste kreeg Nick nog een paar vlaggetjes op zijn rug. Ook rare dingen, maar goed als baasje zegt dat het goed is... dan zal het wel zo zijn.
Afbeelding

En om het nog leuker te maken hebben we het parcoursje ook onder het zadel (bbp) afgelegd! Daar heb ik ook een hoop screenshots van, maar dat past niet meer in het topic. Dus krijgen jullie gewoon de film. En ben daar best een beetje trots op! Dat ik dit nu al met mijn Nicky doe. :j En dat toch allemaal in mijn uppie. Met mijn grote held David natuurlijk :D

Afbeelding



En uiteraard de film van David en Bliksem.


Ik ben trots op de paardjes! Maar ook super trots op David, want hij heeft erg goed geholpen!

Ondertussen ben ik al hard aan het nadenken over mee leuke dingen, zo wil ik o.a. nog een tunnel / poortje achterig iets :Y)

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Nick en Bliksem: Schriktraining!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:44

Zoo leuk dit en super dat je altijd zoveel tijd en energie steekt in het bedenken van dit soort dingen,paarden hebben het maar goed bij jullie. Je zoon en en zijn pony,geweldig stel samen.

Maar jij in je shirtje met je armen opgestroopt,bbrrr,had je het niet koud dan?? :brr:

Anoniem

Re: Nick en Bliksem: Schriktraining!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:48

*\o/* voor jullie alle vier!

Wat leidt David ook goed zeg!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 10:50

Dank jullie :)
Ja leuk he David en Blikje! :D Super stel zo. En wat hebben die kinderen een plezier van die pony. Echt beste keuze ooit. Terwijl ik altijd stug riep: "Wat moet je met een shetlander, ik wil er nooit een". :+
Maar nu. Echt een klein knuffeltje :) En super lief met de kinderen!!!

Ik had het niet koud toen ik ging rijden. Was al warmgelopen

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Nick en Bliksem: Schriktraining!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:12

Super leuk evelien. Altijd weer genieten van je topics. Vi d het altijd zo leuk te zien hoe je bezig bent met de paardjes en de kids.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Nick en Bliksem: Schriktraining!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:14

ze zijn er weer....super leuk om te mogen meekijken!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Nick en Bliksem: Schriktraining!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:08

Wat geweldig!
Vind jullie alle vier helden +:)+

Is ook zo leuk dat de paardjes ook echt steun aan elkaar hebben!

Een poortje kun gemakkelijk maken van een stuk drainageslang of van die zwemstengels (heten ongetwijfeld anders :+ ) en dan twee parasolstandaards als staanders.

Of nog beter...Daan een paar leuke staanders laten knutselen als hij weer beter is, zeker als jullie ook springambities hebben :j

Anoniem

Re: Nick en Bliksem: Schriktraining!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:13

Heerlijk topic weer Chasey! Had natuurlijk al een paar plaatjes gezien, maar het blijft genieten. Lekker ongedwongen lol hebben; zo zie ik het. Prachtig!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Nick en Bliksem: Schriktraining!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 17:52

Dankje allemaal :D
Ja ons motto 'lol met de knol' staat nog steeds voorop :D Lekker plezier maken, zonder stress, druk of iets dergelijks.

Shirley, je geloofd het of niet maar ze worden o.a. 'zwembad noodles' of 'foam noodles' genoemd. :')
Goed idee in ieder geval. Ik ga er eens even over brainstormen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Nick en Bliksem: Schriktraining!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:11

Zat ik er niet eens ver naast :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Nick en Bliksem: Schriktraining!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 18:13

Nee inderdaad haha. :)

ikkedus
Berichten: 3274
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Nick en Bliksem: Schriktraining!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 18:21

Wat een helden aktie weer! Ik heb genoten van het filmpje. Geeft vast weer een hoop vertrouwen!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 19:52

ikkedus schreef:
Wat een helden aktie weer! Ik heb genoten van het filmpje. Geeft vast weer een hoop vertrouwen!


Dankje! En dit is inderdaad heel goed voor ons vertrouwen van beide kanten! _/-\o_

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 09:49

Ah echt superleuk *\o/*

( Stiekem wel jaloers, mijn dochter zou een shet ook geweldig vinden *\o/* )

CurlyCoat

Berichten: 235
Geregistreerd: 17-04-16
Woonplaats: Veenendaal

Re: Nick en Bliksem: Schriktraining!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 11:36

Wat een heerlijk topic, en wat doen jullie het goed!
Het motto "lol met je knol" is inderdaad goed terug te zien. :D
Lekker blijven genieten zo!

En die rendier oren.. GE-WEL-DIG! :+
Waar heb je die vandaan als ik vragen mag? Mag natuurlijk ook via pb.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Nick en Bliksem: Schriktraining!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 13:42

Ravellie, ja dat zou ontzettend leuk zijn een shetje! Ik heb altijd stug geroepen: "Ik wil nooit een shet, wat moet je ermee?!"
Maar toen James* een weide maatje nodig had en we naar een shetje gingen kijken was ik gelijk verliefd haha. En als ik zie hoe Bliksem nu met de kinderen is en de kinderen met Bliksem... dat is gewoon genieten! This ook echt een schatje van een shet. Echt ontzettend lief. Zit geen kwaad in. Hij is juist heel onderdanig en voorzichtig. Met kindjes ideaal!

CurlyCoat, Dankje :D Ja lekker plezier maken vind ik het leukst :D En in 2017 wil ik graag het crossen gaan oppakken. Dat was met James altijd een groot succes, ik denk dat Nick daar ook wel voor te porren is :D
De oortjes komen van Divoza. Dat zit voor ons lekker dichtbij. Denk nog geen 2 km :')

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: Nick en Bliksem: Schriktraining!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:56

Leuk topic. Fijn dat jullie met z'n allen zo kunnen genieten met de paarden. Je bent al heel creatief, zo zie je maar dat je eigenlijk eenvoudig zelf een schriktraining kunt maken. Moeten wij ook maar eens een keer gaan doen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Nick en Bliksem: Schriktraining!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 23:01

Ja moet je echt eens doen! Is heel leuk. Ook gewoon het bedenken er van :D
Soms loop ik in de winkels en denk ik "Hé, dat is leuk voor de schriktraining!".
Dus als iedereen weer wat beter te pas is dan wil ik het nog eens doen, maar dan meer uitgebreid :D

Valdesh

Berichten: 116
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Nick en Bliksem: Schriktraining!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:33

Wat fijn om te zien dat het zo goed gaat! En wat een mooi topic, ik word er helemaal vrolijk van hah.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Nick en Bliksem: Schriktraining!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 23:36

Wat leuk, dankjewel! :D