De kleine man die harten steelt...

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Manon_S

De kleine man die harten steelt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-16 20:21

..in iedergeval mijn hart <3 . Hij doet zijn naam eer aan: Absolutely A Shot Trough The Heart. Een 1,5 jarig hengstje met een super leuk karakter. Regelmatig ondeugend met hengsten streken maar tegelijkertijd ook een heel zacht en soms onzeker klein kereltje.

Vorig jaar rond juli volgens mij, zag ik hem te koop staan bij zijn fokker. Ik had jaren geleden eerder al een merrietje bij haar gekocht maar deze is helaas overleden. En toen kwam ik dit kleine schattige hengstje tegen op haar facebook. Mooi koppie met een kol en sneb, ik ben altijd al dol op snebjes geweest dus ik was opslag verliefd. Aanbetaling gedaan en ik zou hem gaan ophalen bij de merrie en veulenkeuring van het NMPRS eind augustus 2015. Ik had mijn merrie weer terug gekocht en ook haar zou ik op deze keuring ophalen en mee naar huis nemen. Hij was zo fluffy, klein en schattig!

Nu zijn we iets meer dan een jaar verder en ik heb al best veel met hem gedaan. We zijn naar de keuring geweest en kort daarna was de zomershow en ook daar hebben wij aan mee gedaan, puur voor de lol en de ervaring. Verder heb ik hem regelmatig mee genomen met wandelingen en dan wordt het een stoertje. Uitdagen, steigeren, hinniken (vooral naar zijn weerspiegeling in het raam). En natuurlijk het stilstaan leren, poetsen, hoeven uitkrabben etc. Van een ongeduldig veulentje tijdens het poetsen kan ik hem nu poetsen zonder halster en touw, blijft hij keurig staan. Zelfs met hoeven uitkrabben blijft hij meestal rustig staan, zo af en toe vind hij het leuk om zijn hoofd op je rug te leggen en dan vervolgens zich af te zetten. Staat meneer ineens naast je op zijn achterbenen (het is grappig maar uiteraard is dit niet de bedoeling, hij leert het al af).

Naja ik kan nog wel verder kletsen maar foto's zijn natuurlijk veel leuker. Ik moet zeggen dat ik hem erg veranderd vind in iets meer dan een jaar tijd, erg leuk om de foto's zo op een rijtje terug te zien :D

Shot als veulen nog bij de fokker, op deze foto werd ik verliefd <3
Afbeelding

Hier was hij net 1 dagje bij me, eind augustus 2015.
Afbeelding

Met de kudde op de grote wei, begin november 2015.
http://i31.photobucket.com/albums/c388/ ... jsx5qs.jpg

Crossen dat kan hij ook haha, eind november 2015.
Afbeelding

En dan gaan we naar februari 2016. Shot had echt een mega vacht dus borstelen en gekriebeld worden vond hij heerlijk! In deze periode kreeg ik echt een zwak voor hem, zo'n lieve lolbroek dat het is!
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Deze maand was er ook nog een dagje sneeuw gevallen, in een sneeuwbui naar de paarden met camera en proberen wat leuke foto's te schieten. Helaas doordat het zo hard sneeuwde waren de foto's niet geweldig goed gelukt. Maar wel een zeldzaam momentje vast gelegd, Mel, mijn merrie die Shot eindelijk eens een keer kon tolereren (ze was in deze tijd drachtig).
Afbeelding

In maart 2016 had ik zijn hals geschoren, hij had erg veel jeuk door zijn enorme vacht. Zo kon hij zijn warmte wat kwijt zonder dat hij een deken op moest en kon hij mooi buiten blijven staan.
Afbeelding

http://i31.photobucket.com/albums/c388/ ... szy5lb.jpg

In mei 2016 werd hij compleet geschoren. Hij kwam lastig uit zijn vacht en de keuring kwam er bijna aan dus tijd om die winterjas uit te doen. Hij was erg braaf maar het scheren was niet heel goed gelukt haha. Maar blij dat hij was dat die enorme vacht weg was.
http://i31.photobucket.com/albums/c388/ ... 8oq2gk.jpg

Afbeelding

Begin juni was hij nog een keer geschoren en wat was hij knap toen! Gelijk zijn showhalster uit de kast gehaald en hem op de foto gezet.
Afbeelding

Afbeelding

En toen was de keuring 18 juni, de enter/twenter keuring! Ik moet toegeven ik had bijna niet geoefend, hij was toen net 1 jaar dus ik wilde niet teveel met hem doen. We mochten gelijk als aller eerste en ik zag alle mooie Amerikaanse mini's in zijn rubriek dus ik verwachtte er niet teveel van. Zijn fokker bracht hem voor, en hij gedroeg zich gelukkig hartstikke goed! Opstellen deed hij iets te enthouasiast (wijd) en hij draafde erg kort helaas, maarja wat wil je.. hij is nog jong en ik was al lang blij dat hij niet als een idoot door de ring stuiterde en zijn fokker/voorbrenger had gebeten :+ . Het resultaat: een 2a premie, hartstikke blij mee! (A wilt zeggen 1e plaats van alle 2e premie paardjes, B een 2e plaats van alle 2e premie paardjes etc). We zijn er de hele dag gebleven ook al hoefde Shot de ring niet meer in. Tussendoor nog bij hem gekeken in de trailer, ik heb hem zelfs betrapt tijdens een dutje doen liggend(!!) in de trailer. Enorm wilde hengst.... :Y)
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

9 juli was de Zomershow van het NMPRS. Dit keer wilde ik zelf alles met hem doen. Het was tenslotte voor de lol, gezelligheid en ervaring. Vroeg de weg op want we waren al vrij snel aan de beurt. Onderweg merkten we wat getril aan de auto dus we zijn op een parkeerplaats naast de snelweg gestopt. Jahoor een lekke band van de trailer.. Reserve band was helaas ook in een niet al te beste staat en we hadden geen krik om de trailer op te liften. ANWB gebeld en die zou komen... we moesten echt heel lang wachten. Shot moest nog even bijgewerkt worden met het scheer apperaat en dat wilde ik op het evenement doen.. Ik was bang dat we daar geen tijd meer voor zouden hebben als we er aan kwamen. Dus Shot uitgeladen op de parkeerplek en hem op sommige plekken nog even geschoren. Wat zullen de langs rijdende auto's wel niet gedacht hebben hahaha. Maar ik wist dat het hem allemaal niet zoveel zou doen dus ik vertrouwde er wel op om hem even kort de trailer uit te halen. Na meer dan een uur konden we onze weg weer vervolgen en kwamen we gelukkig nog op tijd aan. Shot deed mee aan de effen kleurenklasse en aan de kwaliteitsklasse. Mooie en bijzondere kleuren deden mee in de kleuren klasse en dan kom ik met een dood gewoon vosje.. Het was een hele zware rubriek met enorm veel deelnemers maar we waren door de eerste selectie heen gekomen, daar was ik al blij mee. Uiteindelijk zijn we 7e geworden van 15 deelnemers ongeveer. Later op de dag was de kwaliteitsklasse, weer super veel sjieke correcte paardjes (weer veel Amerikaanse mini's) en toen zijn we de 6e van de 7 geworden. Helaas wilde hij ook hier niet lekker mee draven en moest ik hem zoal met me mee trekken. Toch die onzekerheid wat dan weer even naar boven komt. Maar het opstellen deed hij gelukkig super! Eenmaal uit de ring verandert hij compleet, is de onzekerheid weg en komt de hengst in hem naar boven. Meerdere malen al geprobeerd een merrie van zijn fokker te dekken, druk hiiniken naar elk paard, niet willen stil staan en elk langs lopend paardje uit te dagen :Y) . Al met al super trots op mijn kleine jonge kereltje, doet hij allemaal wel braaf. op de trailer staan was ook weer easy peasy voor hem. Lekker rustig hooi eten terwijl er merries en hengsten om hem heen schreeuwen _/-\o_ .

Afbeelding

Van de afgelopen maanden heb ik helaas niet veel foto's gemaakt.
Maar hij is van een geschoren knap paardje getransformeerd naar een dik bolletje wol, klaar voor de winter :D .
Hij begint al iets een hengsten nek te kweken dus ik kan al niet wachten hoe hij er uit ziet volgende zomer in zijn zomervacht :D .
Laatst bijgewerkt door Manon_S op 07-11-16 20:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Kcinarual

Re: De kleine man die harten steelt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:31

WAUW! Wat een knapperd <3
Wat kan een vacht toch verschil maken.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:49

leuk om te zien hoe hij al veranderd is, echt een leuk ventje <3

Ymor
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 04:57

Knappe shotty!! Hij is zo grappig. Grote mond maar een klein hartje

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:07

Ik vind het een leuk mannetje. Daar ga je nog jaren veel plezier mee beleven.

Zie ik op de laatste foto mijn scheetje nog. Duidelijk niet veel zin daar hahahaha

http://www.freewebs.com/stalvanhethoofddiep
Verwacht voor 2021: flirtxkid 164 dgn, chakiraxkid 167 dgn en gaya x indi 97 dgn op 22 nov.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:19

Knappe en lieve shot! Ben benieuwd hoe hij er volgend jaar bij staat!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-16 14:35

Dankjulliewel! :D . Ja ik ben ook erg benieuwd hoe hij er volgend jaar uit ziet :) .

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:46

Knappe shottie hij is zo leuk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie