Duivelsgebroedje 2.5 jaar later..

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Ayasha
Blogger

Duivelsgebroedje 2.5 jaar later..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 10:36

Voor de volgers van het topic van toen wilde ik eigenlijk nog wel eens een update plaatsen over mijn duivelsgebroedje. Nog voor de dame geboren was had ze al vele buinamen waaronder duivelsgebroed. Na de geboorte werden die nog wat talrijker. :) Terrorist, JCB (naar het buldozer-merk.), gele (omdat mijn smid geen namen kan onthouden behalve die van Sam.) en nog vele andere bijnamen waarbij je moet opletten dat je ze niet te veel in het openbaar gebruikt. Voor degene die haar niet kennen: Rêve D'or is een merrie die ik zelf gefokt heb, Haar moeder was een KWPN'er (Erik x Facet) en vader is Ismir du Tilleul. Rêve heeft een vol papier van het Royal belgian palomino stamboek. Ze had ook en NRPS papier kunnen krijgen maar ik wilde haar graag Belg houden. :')

Ondanks haar bijnamen begon het nogthans allemaal vrij schattig:

Afbeelding
Maar dat duurde nooit lang... Ze vergat ook even dat ze palomino moest worden... -En daar werd sowieso al door veel bokkers aan getwijfeld-
Afbeelding
Afbeelding
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=589D9DF7
Afbeelding
Al snel werd Rêve "terror" en wenste "men" me veel succes met beleren over een paar jaar. _O-
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58D3DF99

Inmiddels heeft Rêve D'or -wat haar naam volgens haar paspoort is- kleur bekent:
Afbeelding
En poseren kan ze nog steeds als de beste, zo snel dat dier een camera spot gaat ze stoer staan kijken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze staat natuurlijk niet alleen, ze heeft een trouwe metgezel.
Afbeelding

Het is nog steeds een hele aparte van karakter. Ik vind het een bijzonder leuk paard maar ze aard nogal naar haar moeder wat maakt dat het geen paard is dat je zomaar aan iedereen mee kan geven. :+ Rêve is sinds april een twenter. Echt gemeten hebben we haar nog niet maar ze is mij inmiddels wel voorbij gestoken en ik ben 1.50m. Ze is dus, zoals gehoopt, uitgegroeid tot paard. Wb het beleren ben ik blij dat ik nog een jaartje heb om me voor te bereiden zullen we maar zeggen. _O- Ben wel erg blij met wat ze laat zien kwa gangen. :j

Dus voor degene die haar geboorte toen gevolgd hebben en die later eigenlijk niets meer of iig heel weinig van haar vernomen hadden... Bij deze een update. :)

Poekkie

Re: Duivelsgebroedje 2.5 jaar later..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:51

Die is mooi geworden! Veel plezier samen!

Paardengek in hart en nieren!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:55

<3 ben blij dat je nog eens een topic hebt gemaakt, ik was 1 van de volgers die heel benieuwd naar haar was. Ik vind haar prachtig.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:56

Ze is echt knap geworden. Mooie uitstraling heeft ze :)

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:58

Als je haar zo ziet lijkt ze niet zo terror, maar als ze dat is dan wil ook ik je alvast succes wensen :')

Rotpotje: Anna

Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:59

Mooi dier! Ik heb zelf ook een veulen gefokt met Ismir en die heeft exact hetzelfde onderlipje, zo met dat wit.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)
Balte @ [OV] [PG] N'Oublier Jamais van de Breden Dries palomino ruin

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 11:04

Klopt Balte, we hebben toen nog gepb't. :D Kon die van jou ook dat kinnetje zo naar voren drukken als ie iets niet mocht? Rêve kan echt dat onderlipje zo naar voren "persen" als ze iets niet mag wat ze wel wil :') (of als ze iets moet dat ze niet wil.)

Lienie_F: Nee je zou het haar niet geven he... :') Maar helaas... Madame heeft een behoorlijk temperamentje er in zitten. _O-

Set_Elkol: Ik zeg altijd: Ze is inmiddels knap genoeg dat ik vaker en vaker vergeet dat ik eigenlijk een valk besteld had. _O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:05

Ooh Kath wat is ze prachtig! _O_ Ik vind het echt een dame voor jou. :j

Mijn project "Paardenneusjes" is te zien via https://flic.kr/s/aHsmn4wpGo.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:07

Wauw wat wordt ze mooi! Ik heb toen je topics ook gevolgd, wat een prachtige merrie is het geworden. En prachtige tint palomino, dat zie ik stiekem toch veel liever dan dat wittige dat ik heb staan :+

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:13

Ze is echt prachtig opgedroogd Kath, echt prachtig!

Those who look with clouded eyes see nothing but shadows

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:16

Ik dacht toevallig laatst een keer hoe ze er ondertussen uit zou zien. Ze is mooi opgegroeid al zeg!
En wat een heerlijk semi-onschuldige blik heeft ze in haar ogen!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:18

Wauw, wat een plaatje is dat zeg!

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+21 -> M1+1! <3
[ITP] Alex bij het prachtige koolzaad!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:22

Ze is wel heel mooi uitgegroeid tot nu toe! En die kleur vind ik ook mooi. Ik heb geen verstand van kleuren, maar als ik die eerste veulen foto's zie had ik niet gedacht dat ze zo licht zou worden.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:49

Wat een knapperd zeg! <3

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:50

Ben zo benieuwd hoe ze het onder het zadel gaat doen := _O-
Maar ze is (en blijft) uitzonderlijk knap :j

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:58

Herinner mij een topic over een draak van een veulen. Je draakje is mooi van kleur geworden en ook zo te zien al een echte dame. Alleen die blik : O:) Succes

If you can't beat them, join them.
Pa, je was meer dan goed.
Zit nu op 87 was 95

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:05

Prachtige dame is het geworden! Erg mooie kleur/aftekening ook :)

Adelaide71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:08

Die droogt mooi op Kath! Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen straks onder het zadel! *\o/*

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:06

Wat leuk om dat draakje eens in (bijna-)volwassen versie te zien ! Ze is erg mooi geworden.
En ik hoop voor jou dat ze toch wel een aardige portie van het karakter van haar vader heeft meegekregen, maar afgaande op dat arrogante smoeltje ga je je werk hebben volgend jaar. :D :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:10

Gaaf dier zeg! Chique paardje!

Jappeloe is van alle markten thuis: Volg springtopper Jappie!
Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1
Jappeloe dr: M1+2 SPR: B+20 L+15 M+2 SGW B+5

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:18

Wat wordt ze mooi ;)

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 21:23

Ik ben ook erg blij met hoe ze uit groeit. Mijn kind schoon kind maar het was geen heel bijzonder veulen. Ook kwa gangen niet. Nu heb ik geen GP potentieel lopen maar kwa gangen is Rêve met wat ze nu toont de beste van de vier denk ik.

Kwa karakter is het 'helaas' 200% haar moeder kwa streken met de extra nuchterheid en vastberadenheid van pa... :roll: ofwel: ze blijft haar zin door duwen en correcties boeien haar geen **** _O- lekker handig om op te voeden dus. :') zelfs haar moeder gaf het op nog voor ze een maand oud was. _O-

Het klinkt nu als een verschrikkelijk paard maar ze is ook erg intelligent en lief en gek op aandacht. Ze is ook erg gevoelig voor kleine hulpen... Tenzij ze kiest om je te negeren dan kan je dynamiet afschieten en kijkt ze nog niet op. _O-

Het is en wordt dus een interessant en uitdagend paard om mee te werken denk ik _O-
Dat ze dat kinnetje zo gefrustreerd vooruit kan duwen is ook zo'n heerlijk kenmerk.... _O-
En ze duwt graag kruiwagens om... En pikt waterbussen (die gevuld zijn) er uit... :roll:

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:33

Wauw Ayasha!!! Zij is al knap opgedroogd hoor! <3 wat een knapperd!

[o]

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 10:34

Ayasha schreef:
Klopt Balte, we hebben toen nog gepb't. :D Kon die van jou ook dat kinnetje zo naar voren drukken als ie iets niet mocht? Rêve kan echt dat onderlipje zo naar voren "persen" als ze iets niet mag wat ze wel wil :') (of als ze iets moet dat ze niet wil.)

Dat weet ik eigenlijk niet, hij heeft een periode in de opfok gestaan, is dan eventjes thuis geweest en is dan verkocht. Maar ik herken zijn karakter toch niet echt in de beschrijvingen die ik hier al zag passeren :D

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)
Balte @ [OV] [PG] N'Oublier Jamais van de Breden Dries palomino ruin

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 10:37

Dat karakter heeft ze van haar moeder hoor Balte. Alleen het nuchtere heeft ze van Ismir. De rest is Pretty. :D