Darco, a true gift to my heart...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Darco, a true gift to my heart...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 20:17

Knappe Darco!

Vorig jaar deze tijd was ik bijna 20 weken zwanger en werd met de 20 weken echo onze droom een nachtmerrie.
Op 12 november ben ik na 24 weken zwangerschap bevallen van een dochtertje, een prachtig meisje die nooit een eerlijke kans op het leven heeft gehad.

Ik weet dat ze, net als mijn moeder, over me waakt en voor me zorgt.

Slechts een week na mijn bevalling zag ik op Facebook een oproep, er werd een wedstrijd ruiter gezocht, voor een paard hier in de buurt. Terwijl mijn grote vriend en grote reus Bogan een paar weken ervoor verkocht was, had ik helemaal geen plannen om te gaan rijden. Maar dit kwam voorbij en ik dacht, ik ga gewoon bellen. Na een leuk gesprek afgesproken de week erna even langs te komen voor een verdere kennismaking met de eigenaren.

Darco zelf stond in training in Veghel. Darco bleek namelijk niet een heel fijne start te hebben gehad. Er hebben meerdere mensen mee gereden, maar eigenlijk zonder succes. Hij kon enorm link bokken en enorm draken. Dat zelfs Jeroen zei, als ie gaat... Dan moet ik alle zeilen bijzetten om te blijven zitten. Het was een paard waar tijd in geinvesteerd moest worden, waar een band mee opgebouwd moest worden. Tja, tijd had ik wel. Ik zat toch nog in de ziektewet na alle ellende.

We zijn 3 keer naar Veghel gereden om bij Darco te kijken en onder begeleiding van Jeroen kort te rijden. Heel veel kon ik nog niet, mijn lijf was natuurlijk nog niet wat die geweest was.

Op 12 januari kwam hij naar huis. En toen begon het.

Ik vond het allemaal best spannend, maar eerlijk is eerlijk, hij heeft eigenlijk geen stap verkeerd gezet. Ik longeerde wel altijd even, zodat ik meteen kon gaan draven en hij zich niet op kon bollen. Hij werd weleens narrig, tegen het been, en kon dan spannend worden, maar meer was het niet.

Langzaam maar zeker wenden we aan elkaar, gingen we op wedstrijd, reden we wat puntjes en begonnen we een team te worden. In de zomer zijn we reservekampioen geworden van de kring en in de finale op de hippiade zelfs 11e. En dat met een paard wat volgens velen nooit wat zou worden. Een paard, wat mijn hart gestolen heeft, mijn hart weer gemaakt heeft en mijn hart nog groter heeft gemaakt.

Het is zo'n bijzonder paard. Zo stoer, maar tegelijk zo'n puppy. Buiten rijden gaat alleen als hij achter iets of iemand kan. Of het nou een fietser is, een wandelaar of een ander paard, als hij erachter kan is het prima.

Lieve Darco, je bent een geweldig, fantastisch en super paard en ik hoop nog lang te kunnen genieten samen. En de eigenaren, die alle kansen bieden, een geweldige accommodatie hebben, een veewagen waar we altijd over kunnen beschikken en alle steun die we maar nodig hebben.

Ik kijk regelmatig even naar boven en zeg dan, dank je wel. Het is voor mij geen toeval dat hij, juist op dit moment in mijn leven, op mijn pad gekomen is en mij geholpen heeft in deze zware periode.

Bedankt voor het lezen van ons verhaal, hier wat mooie foto's van vandaag, van een fotoshoot en op wedstrijd. Hopelijk zie je ons plezier en ook onze band samen. In het filmpje zie je wat een lekker ding het is, we spelen ook regelmatig even samen in de bak :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


met mijn lieve neefje van 5 erop <3
Afbeelding


en even samen los in de bak spelen
https://www.youtube.com/watch?v=u9zfxY9WZvg

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:08

Hele mooie foto's! Nr 9 hoort aan de muur :D
Ik heb zelf ook een paard staan die mij door een moeilijke periode heeft gesleept dus ik weet hoe belangrijk paarden om je heen dan kunnen zijn :)

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: Darco, a true gift to my heart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:17

Prachtig verhaal, prachtige foto's jij verdiend een plekje in uitgelicht <3 Na die zware tijd die je hebt door moeten maken!

Never underestimate the power of a woman with Gypsy Horses

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Darco, a true gift to my heart...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 20:53

Ik denk ook dat die aan de muur gaat komen. Samen met een mooie foto van mijn zwangere buik. Ondanks dat het fout gegaan os, zo een mooie en bijzondere foto.

Dank je wel ginootje!

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Darco, a true gift to my heart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 23:14

Prachtige foto's en het heeft gewoon zo moeten zijn dat hij op je pad kwam. Heb ook jou topic over je zwangerschap gevolgd en heb zoveel respect voor jullie beslissing, zoveel liefde ging daarvan uit.
Geniet van al het moois wat jullie nog gaan meemaken :)

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 00:28

Prachtig verhaal en leuke foto's! Wat heeft Darco een mooie blik!

Every man must decide whether he will walk in the light of creative altruism or in the darkness of destructive selfishness.

Bnet
Berichten: 2232
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Darco, a true gift to my heart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 06:49

Mooi om te lezen hoe hij je geholpen heeft in die ontzettend moeilijke periode. Van de foto's straalt hoeveel plezier je met hem hebt. Heel mooi om te zien <3

IJslanderstal EfnisstaĆ°ir - http://www.efnisstadir.nl

Anoniem

Re: Darco, a true gift to my heart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 06:56

Alsof hij naar je toe gestuurd is. Ontzettend mooi

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Darco, a true gift to my heart...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-16 08:11

Dank jullie wel!

Ik geloof ook dat het geen toeval is dat onze wegen elkaar gekruist hebben.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Darco, a true gift to my heart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:14

Mooie foto's en super mooi geschreven Michelle! Drako :P staat er prachtig op!

roosje78

Berichten: 2253
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 09:42

Ik ga alleen maar herhalen wat al gezegd is: mooi geschreven en super foto's!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:32

Jullie zijn een prachtig stel Mies! Darco is echt jouw verdiende toppertje!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Re: Darco, a true gift to my heart...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:54

Mooi stel en wat fijn dat hij je door je moeilijke periode sleept!
Mijn fjord heeft mij ook echt door alle moeilijke tijden heen gehaald, een dier kan je zoveel onvoorwaardelijke liefde en steun geven zonder dat je het op het moment zelf misschien doorhebt..

<3

Bentley93

Berichten: 126
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Thuis in Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:20

Oh wauw, ik krijg er kippenvel van.... Ik heb het bericht toen gelezen van de kleine meid. Zo triest......... wat een geweldig dier is er op jouw pad gekomen, dat is niet voor niets.... super om je nu zo te zien stralen!!
Wauw

Eindstand: L2+1 en een hoop mooie herinneringen
Helaas heb ik op 6 december 2010 afscheid van je moeten nemen, ik mis je nog steeds...

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Darco, a true gift to my heart...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-16 20:50

Dank jullie wel!

Ja het is heel bijzonder wat dieren voor je kunnen betekenen. Wat een afleiding en therapie zij kunnen bieden.

Hoor het heel vaak, dat ik echt straal als ik met hem bezig ben en dat is echt zo. Ondanks dat ik het best spannend vond in het begin, ben ik nooit angstig geweest. En het is zon lieverd.

Hij loopt me id bak ook volledig achterna. Stap, draf volgt me overal.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 28 bezoekers