Mijn uitdaging!!! Tinker Lucy

Moderators: Melissa0304, RianneH, Neonlight, Ymor, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ArmaWhis

Mijn uitdaging!!! Tinker Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-16 12:32

Na het verlies van mijn grootste maatje Armando een NRPS ruin, waarmee ik erg leuk mee kon doen in de dressuurring, begon mijn grootste zoektocht naar een nieuw maatje.
Ik bleef de drang houden om mee te doen in de dressuurring, maar helaas lukte het me maar niet om het juiste paard te vinden.

Uiteindelijk was ik de wedstrijden zat en kreeg ik steeds meer interesse in het buiten rijden, ik besloot mijn zoektocht over een andere boeg te gooien en mijn pennymeisje wens van vroeger :+ na te streven! Jawel ik ging op zoek naar een tinker :D.

Mijn eisen:
Bomproof
Super lief en makkelijk in de omgang
braaf onder het zadel
noem maar op, alle ingredienten die nodig zijn om je veilig en vertrouwd te voelen, aangezien ik best een angsthaas ben!

Het was Februari
En daar was ze ineens, Lucy (officieel saunder's girl) Echt net in Nederland, Import vanuit Ierland.
Afbeelding

Het enige wat ze me kon vertellen was, dat ze net in Nederland was en dat ze volgens de handelaar in Ierland bomproof is zadelmak en verder ook erg makkelijk.

Bomproof was ze zeker, zadelmak ook, maar dat was het eigenlijk ook wel. Een hele onzekere merrie die duidelijk een slecht leven heeft gehad in Ierland, maar ze heeft mijn hart gestolen.

Afbeelding

Ze zou niet drachtig moeten zijn, maar dit bleek ze uiteindelijk wel na de vermoedens van mij en mijn vriendin is de dierenarts er toch maar even bij geweest. Hij dacht ergens in Mei Juni uitgerekend.
Desondanks toch besloten haar te kopen. Hoewel ze gericht trapte met haar achterbenen, niet bij je in de buurt wilde komen en opstappen best een probleem was af en toe.

Lucy hier hoogdrachtig.

Afbeelding

1 april, het lijkt wel een grap. Mijn vriendin belde al vroeg met het goede nieuws dat het veulen er was en dat alles goed ging met moeder en dochter. Ze heeft het helemaal zelf gedaan zonder hulp. Ik noem haar, hoe kan het ook anders ;) April!

Afbeelding

Afbeelding

Het nadeel was, dat Lucy natuurlijk veel te mager was en dat je bijna niet kon zien dat ze drachtig was. Toen April ter wereld kwam bleef er helemaal niks meer van Lucy over!
Het ging van kwaad tot erger zowel haar uiterlijk als haar gedrag. Het heeft me heel wat tranen bezorgt.

Afbeelding

Afbeelding
Bleek ook nog dat het gebit een ramp was, terwijl er voor de koop nog een tandarts bij geweest was.
Gelukkig heb ik Elles :D en kwamen we erachter dat er een verrotte kies nog in zat.
Nadat de kies eruit was, knapte Lucy steeds een beetje meer op. Het enige wat al haar energie nog weg at was April.

Paar dagen nadat de kies verwijderd was.

Afbeelding

April heeft een super baasje getroffen en ik heb nog nooit een merrie gezien die zo snel gewent was om weer veulen loos te zijn!
Ze knapte erg snel op ineens, zocht meer mijn aandacht en de voeten gingen ineens ook al een stuk makkelijker.

Afbeelding

Afbeelding

We zijn veel in de bak bezig en sinds deze week weer onder het zadel. Ze doet het super goed, onze band groeit en ze is dol op knuffelen! Dit alles was zonder mijn allerbeste vriendinnetje (ze weet zelf wel ;) ) niet gelukt en ik ben haar heel erg dankbaar voor al haar hulp en naar het luisteren van al mijn gezeur <3

Foto's van deze week!!
Afbeelding

<3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ArmaWhis op 09-09-16 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Weidemaatje

Re: Mijn uitdaging!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:38

Ahw echt super leuk!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:41

*\o/* *\o/*