Mijn nieuwe bonte baby Younah Chaima

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mopjemop

Mijn nieuwe bonte baby Younah Chaima

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-15 20:24

Hoi bokkers en bikkels, gisteren is mijn 2 jarige merrie aangekomen op haar nieuwe plekje. Ze komt uit Friesland (van bokker Vrijepaarden) en ze is helemaal groen maar dan ook echt helemaal groen. Ze kent werkelijk niets. Ze heeft 2 jaar in de kudde gelopen. Dus al met al een "wild" paard. Foto hieronder is nog bij de fokker thuis.

Afbeelding

Een wild paard.....dat zet je toch wel even aan het denken.....maar na een paar keer kijken......heb ik besloten om haar te kopen. En omdat ik geen ervaring heb net het vervoeren van zulk jong/wild grut, heb ik gevraagd of ze haar wilden brengen. Dit was prima. En gisteren was het dan eindelijk zover.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn meisje werd gebracht en man man man wat was ik zenuwachtig. Ik had redelijk wat doem scenario's over van alles wat wel niet kan gebeuren tijdens het inladen, de lange rit die ze moest maken om vervolgens weer uit de trailer te lopen. MAAR niets van dit alles was het geval. Toen ze losgemaakt was in de trailer, heeft ze zich rustig omgedraaid en liep ze heel rustig de paddock in (met lang touw). En hoe komt, is me niet duidelijk maar ze was heel rustig, wellicht overdonderd van alles wat ze heeft meegemaakt de afgelopen uren.

Mijn dochter ging naar haar toe om haar proberen te aaien, dat hadden we immers nog nooit gedaan want ze was niet handtam. En dit, liet ze toe, kreeg zelfs het idee dat ze het echt prettig vond.

Afbeelding

Ik stond er echt versteld van hoe ze dit oppakte. Ik hield er rekening mee dat ze zo (rustig) was omdat ze wellicht uitgeput was alles ( uit de kudde halen, lange reis op een trailer, nieuwe omgeving). Dus met dit in mijn achterhoofd ging ik vandaag weer naar m'n meissie maar ook vandaag was ze zooooooo braaf <3

In alle rust heb ik haar al overal kunnen aaien, benen aangeraakt en haar manen uit de klit kunnen halen. +:)+

Mijn baby doet het echt fantastisch <3 en wat ben ik blij met haar!

Afbeelding

WinSel

Re: Mijn nieuwe bonte baby Younah Chaima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:25

Wat een mooi dier. Veel plezier met haar <3

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:27

Gefeliciteerd! Wat is ze leuk getekend, echt prachtig!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:06

PP > ITP

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:49

Gefeliciteerd! Heel veel plezier met haar!

“Horses were never wrong. They always did what they did for a reason, and it was up to you to figure it out.”
― Jeannette Walls, Half Broke Horses

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie