"Wij geven niet op" ~ 4 maanden met Eros!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LauraEH

"Wij geven niet op" ~ 4 maanden met Eros!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 11:15

Hoi hoi :)

Ik vond het wel tijd om een topic te maken over Eros, want we hebben in de 4 maanden al heel wat mee gemaakt met dit paard.
Samen met mijn tweeling zusje, MaaikeNathan hier op bokt, heb ik sinds 16 maart een eigen paard, genaamd Eros *\o/* Hij is echt super lief, knap, een aandacht zoeker, maar qua rijden kent hij nog niet zoveel. Toen we hem kochten vond hij het zadel nogal eng. Zodra je links van hem ging staan, draaide hij gespannen rondjes om je heen. We waren soms bijna 10 minuten bezig met opstappen, om vervolgens met aandraven heel hard door de longeerbak te racen. Nadat Maaike van Eros was gevallen, hebben we thuis het er over gehad om hem terug te brengen. Maar dat wilde ik niet :o Iedereen valt wel eens van z'n of haar paard. En ik wist zeker dat als we goede begeleiding zouden hebben, we het ver kunnen schoppen met die dikzak :D Dus iemand gezocht en gevonden. En sindsdien gaat het echt super! We stappen en draven nu redelijk ontspannen de bak door. Soms schrikt hij nog wel eens, maar dit is goed op te lossen. Galopperen doen we nog niet onder het zadel. Met longeren laten we hem wel galopperen en je merkt nu wel dat hij sterker wordt. Hij springt al mooier aan en blijft in een mooi tempo lopen.

Nu nog een klein paspoort en dan is het maar eens tijd voor de foto's :D
Naam: Eros
Leeftijd: 6 jaar
Schofthoogte: 1,63m
Geslacht: ruin
Vader: Ampère

Afbeelding

Op z'n 6e verjaardag Y)(^)
Afbeelding

Nog in de longeerbak
Afbeelding

1 van de eerste keren in de bak :n Erg veel spanning..
Afbeelding

En dit was van Maaike haar les afgelopen maandag. Hij liep echt super ontspannen en was heel braaf! :D (Ben geen fotograaf, maar ben wel heel blij met deze foto's :o )
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als afsluiter :)
Afbeelding

Ik ga proberen om meerdere topics te maken over Eros. Gewoon als leuke overzichten om te zien wat we tot nu toe bereikt hebben :D
We hebben ook sinds 2 dagen een youtube kanaal over Eros, als jullie het leuk vinden kan je daarop abonneren. Denk dat ik daar wat actiever ben dan hier namelijk :o
https://www.youtube.com/channel/UC6tXBY ... YSMjwldTjQ

Een reactie zouden we leuk vinden en tot de volgende keer! :wave:

Anoniem

Re: "Wij geven niet op" ~ 4 maanden met Eros!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:19

Dat ziet er al een stuk beter uit!
Goed dat jullie niet zomaar opgegeven hebben. :j

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 11:21

KoudbloedKim schreef:
Dat ziet er al een stuk beter uit!
Goed dat jullie niet zomaar opgegeven hebben. :j

Dankjewel! :D

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:45

Wat goed dat jullie zo doorgezet hebben! Ziet er al veel beter uit :) Ga zo door!!:))

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 20:53

marjo1996 schreef:
Wat goed dat jullie zo doorgezet hebben! Ziet er al veel beter uit :) Ga zo door!!:))

Dankjewel :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:03

Erg gaaf dier! :D Goed dat jullie het niet opgeven :)

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 13:51

Eline91 schreef:
Erg gaaf dier! :D Goed dat jullie het niet opgeven :)

Dankje :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:04

Wat een knapperd met een leuk koppie, goed dat jullie hebben doorgezet...je weet ook je
paard moet wennen aan alle nieuwe dingen....en met begeleiding op een rustige tempo
en dan komt het vast helemaal goed!
Veel plezier met jullie Eros!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:07

Ik wil niet vervelend doen, maar ik heb de indruk dat je zadel niet goed past (voorlaatste foto). :)

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 14:12

SETEFURII schreef:
Ik wil niet vervelend doen, maar ik heb de indruk dat je zadel niet goed past (voorlaatste foto). :)

Dat kan kloppen. Zadel is net 3/4 weken hier. Zadelmaker komt aankomende week om nog een keer te kijken. En om eventueel aan te passen, maar dat is denk ik wel nodig :o

Witje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:18

Wauw, heb net je eerste filmpje gekeken. Super goed dat jullie hebben door gezet en dat het al een stuk beter gaat. Leuk

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:21

Wat goed dat je hebt doorgezet! Ik vind het een ontzettend knap paard, echt een prachtig hoofdje :)
Respect voor je geduld en gewoon zo door gaan in baby-steps. Dan moet 't goed komen! :D

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 15:37

iedereen heel erg bedankt voor de lieve reacties :D :)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:52

Zou even opletten of hij altijd met zijn oren in zijn nek loopt. Ik zie het nu op alle foto's. Toch vaak een indicatie dat een paard niet blij is. Kan overal aan liggen bijv. aan het zadel.

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 16:03

Rizette schreef:
Zou even opletten of hij altijd met zijn oren in zijn nek loopt. Ik zie het nu op alle foto's. Toch vaak een indicatie dat een paard niet blij is. Kan overal aan liggen bijv. aan het zadel.

Dit doet hij omdat hij dan oplet. Als hij z'n oren naar voren heeft, let hij dus niet op en kijkt naar iets wat tot een schrikreactie kan leiden. Dit heeft dus niet met het zadel te maken
edit: zit net even in een filmpje te kijken, is gewoon toeval dat elke keer zijn oren zo liggen. In de filmpjes zie je dat ze ook naar voren gaan ;)

Secretss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:13

Wat een mooi paard! Goed dat jullie het niet opgegeven hebben! En ziet er al goed uit!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:16

Rizette schreef:

Dit is echt niet een geirriteerde manier van z'n oren dragen. Ik snap wel wat je bedoeld maar dan hebben ze de oren meestal echt plat in de nek liggen i.c.m hoofd omhoog gooien en gespannen kaken/mond. Dit paard is geconcentreerd op z'n ruiter. Als een paard continu met z'n oren naar voren rondloopt is hij gewoon niet aan het opletten :P