Een leuke nieuwe start!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xElfje

Berichten: 45
Geregistreerd: 26-12-13

Een leuke nieuwe start!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 19:56

Hallo bokkers!

Jaja, toch maar aan Bokt begonnen aangezien Celine het wel heel leuk vond als ik ook een account ging aanmaken en daarbij ook leuke foto's post van mijn ontzettende leuke paardjes!

Nu moet ik alleen toch echt met een zielig verhaal beginnen... Zo begrijpen jullie het verhaal tenminste.
tweeënhalf jaar geleden hadden we een geweldig leuk paard gekocht, hij was eigenlijk bedoeld voor mijn moeder, maar we kwamen erachter dat hij nog erg veel moest leren en daardoor besloot ik hem te gaan rijden. Het duurde heel erg lang voor we een band kregen samen, maar van de zomer hadden we die eindelijk een beetje ontwikkelt. Het ging goed met rijden, Vivaro vond het erg lastig om te leren wijken en andere dingen te leren, maar met kleine stapjes en steeds meer vertrouwen ging het steeds beter. Uiteindelijk hebben we één puntje in de L1 gereden... dat was eigenlijk al veel meer dan hij aankon.. ik voel me er soms heel erg schuldig over, maar aan de andere kant, ik wist niet beter! In mijn ogen kon Vivaro het gewoon. Na de zomer nam ik hem mee naar Dronten waar voor mij een nieuwe opleiding begon, maar daar begon ook de ellende... hij werd na een tijdje ziek, dat was rond oktober, het bleek dat hij vlas at, dus hadden we hem mooi op stro gezet zodat het beter zou gaan. Jammer genoeg was dat niet het enige probleem... Zijn ene been trok hij hoog op in een soort hanentred. Een tijdje ermee gelopen en daarna ging hij weer vooruit, maar na een week was het weer gedonder. In de herfstvakantie heb ik hem mee naar huis genomen en de dierenarts thuis wist niet precies wat er aan de hand was daarom is mijn moeder met hem naar de kliniek gegaan en dat was toch wel een hele grote schok voor iedereen...
Vivaro had vroeger een keer zijn nek gebroken en daardoor waren er botwoekeringen ontstaan. Hij voelde zijn achterbenen niet meer en het was levensgevaarlijk eigenlijk om op hem te rijden, want zijn benen konden wegglijden omdat hij ze toch niet voelde. Er kon niets aan gedaan worden, we hebben hem nog een tijdje gehouden, maar de ontstekingen werden steeds erger en hij begon echt kreupel te lopen, daarom hebben we maar besloten om afscheid van hem te nemen...
Afbeelding
Dit was hem dan... op zijn hoogtepunt...

Omdat ik absoluut niet wilde stoppen met rijden, besloot ik met mijn ouders om een nieuw paard te kopen. Ik miste het rijden en hoewel ik een keer in de week op het paardje van een vriendin mocht rijden, wilde ik het liefste een eigen paard en die heb ik gekregen! Wauw, wat is het toch fijn om weer te rijden en te kroelen met een paardje dat helemaal van je eigen is. Nu heb ik ook nog een jaarling staan, maar dat is niet hetzelfde, ik wil graag wedstrijden gaan rijden en voor ik op Hope kan rijden, duurt nog wel een paar jaar.
Daarom ben ik een paar keer bij dit paardje wezen kijken en zaterdag was dan toch eindelijk de knoop doorgehakt en hebben we haar gekocht! Ik ben er echt onwijs blij mee. Gisteren heb ik voor het eerst op haar gereden en mijn broertje was zo lief om een paar fotootjes van ons te maken :D
Oh, en ik zie er wat raar en 'dik' uit omdat ik mijn bodyprotector onder mijn jas aanhad! haha

Naam: Elviraduna
Bijnaam: Elfie, Elfje, Elvira
Leeftijd: 4
Geslacht: Merrie
Vader: Lascadell
Bijzonderheden: Maanoog


Eerst even longeren tot ze wat rustiger werd
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Schatje!!
Afbeelding


Laten jullie een leuk berichtje achter?
Groetjes Anouk

Elviraduna
Glamourfee


Henrike5

Berichten: 766
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Een leuke nieuwe start!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:32

pff wat een verhaal maar wel leuk nieuw paardje zeg, dat maanoog echt mooi

Voor wat van mijn werken:
https://www.henrikevanzomeren.nl/

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Een leuke nieuwe start!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:35

Wat een leuk paardje! Ze heeft ook een bijzonder maanoog :).
Veel plezier er nog mee!

Why change the past, when you can own this day?

xElfje

Berichten: 45
Geregistreerd: 26-12-13

Re: Een leuke nieuwe start!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-13 23:13

Bedankt!
Ja ik weet het... een heel verhaal... maar ach, het was ook echt wel wat!

Ik was nooit zo van de maanogen, maar vind het zelf ook wel erg bijzonder!

Elviraduna
Glamourfee

Mondy

Berichten: 11820
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Een leuke nieuwe start!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:16

Wat een knapperd heb je daar, heel gaaf dat maanoog :j
Sterkte nog met het verlies van je vorige maatje, voel je aub noet schuldig ;)

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 23:50

Arme Vivaro, ik vind wel dat jullie hem nog een fijn leven hebben gegeven. En dat jullie de juiste keuze hebben gemaakt om hem te laten gaan.

Elviraduna is echt super leuk, je verdiend haar echt, wat een plaatje!! Vooral dat maanoog... Zo cute! Heeel veel plezier met haar :) al gaat dat vast wel lukken!

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Een leuke nieuwe start!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:35

Wat een prachtig paard! <3

En leuk wondje op haar hoofd :P, bekend verhaal heeft mijn paard ook altijd haha!

• Liberty <3

xElfje

Berichten: 45
Geregistreerd: 26-12-13

Re: Een leuke nieuwe start!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 12:03

Thanks Ceel!!

Hahah en tja... de eerste dag natuurlijk meteen d'r hoofd gestoten... altijd zo!

Elviraduna
Glamourfee

Astor

Berichten: 5603
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Een leuke nieuwe start!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:42

Leuk dier zeg!

xElfje

Berichten: 45
Geregistreerd: 26-12-13

Re: Een leuke nieuwe start!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-13 21:51

Bedankt!

Elviraduna
Glamourfee

ilona16
Berichten: 0
Geregistreerd: 13-11-13

Re: Een leuke nieuwe start!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:28

Super leuk paardje ! en dat maanoog Wauw ! Succes ermee !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Danielle_h, Delaja, Groetje, paardje2013 en 74 bezoekers