In mijn vorige topic ( [ITP] Mijn mooie Jader verkopen..? auwie...SLIK) heb je wellicht gelezen dat ik het besluit had genomen mijn mooie Jader te verkopen

Nu er echter een koper is geweest zie ik (voorlopig) af van het verkopen.
De desbetreffende koopster heeft 1 keer gereden op hem, Jader heeft haar in 10 minuten 2 keer eraf gegooid in draf, en daarna heb ik nooit meer iets van haar gehoord ondanks dat ze zei dat ze hem zoooooo leuk vond en nog steeds graag wilde hebben

Maar mede daardoor heb ik besloten het toch maar weer te proberen maar dan vanaf 0 beginnen.
Dat ik van plan ben om het toch weer met hem te proberen heeft meerdere oorzaken,

Ten eerste ben ik geholpen door Lissie van Bokt in hoe om te gaan met zijn gedrag. En ook zij bevestigde wat ik dacht; Jader is dominant maar ook onzeker. Hij heeft dus baat bij mijn zachtheid alleen moet ik hem wel meer leiderschap tonen door bijvoorbeeld weer meer grondwerk te doen zoals leiden, sturen met je lijf, en hem van van zijn plek weg te sturen zodat hij leert dat ik de leidende rol heb en niet hij. Dit doen we nu iedere dag en het gaat steeds beter, hij blijft nog wel uitproberen maar accepteert wat ik wil wel sneller

Ten tweede is Suzanne Nederhof langsgeweest van Klassieke Dressuur en zij vertelde me dat hij helemaal niet zo scheef in balans is als ik dacht. Hij is duidelijk links soepeler dan rechts maar loopt best goed al uit zichzelf in balans.

Ten derde omdat mijn osteopaat laatst weer is geweest en hem erg gevoelig vond op de nieren; waarschijnlijk is toch zijn op maat gemaakte zadel te lang waardoor hij een pijnlijke druk ervaart op zijn nieren waardoor hij paard logischerwijs gaat bokken als daar langere tijd druk op wordt uitgeoefend. Ook was zijn hormoonbalans m.b.t. de nieren niet goed, hier krijgt hij binnenkort een supplement voor waardoor hij in gedrag al een stuk zou moeten opknappen!

Dus voorlopig blijft hij gewoon gezellig staan bij mij, m'n mini kudde blijft voorlopig compleet!

Als ik al een ander paardje zou willen is dat alleen maar de New Forest Ruin; Nick. Deze lieverd is afgekeurd bij de buigproef en ik mocht hem van handelaar voor 1000 euro overkopen i.p.v. zijn oorspronkelijke vraagprijs. Nick stond ook op de boktmarkt. Ik heb hem bekeken en bereden en vond het toen zo jammer dat hij boven budget was...
Ze sms'te me laatst opeens op een donderdag dat ik Nick voor 1000 euro mocht ophalen als ik dat maar wel voor zondag deed anders ging hij naar de slacht

Vrijdag ben ik als een gek na mijn werk toestemming gaan vragen aan de boer waar ik nu sta of er 1 pony bij mocht; dit mocht

Ik smste de handelaarster dat ik hem zondagochtend kwam ophalen en pas na 4 uur kreeg ik een reactie terug 'sorry, hij is al verkocht'.

Ik heb geen idee waar hij heen is, de slacht? Een lief gezin? Handelsstal? Ik snap er niks van...
Wie weet heeft iemand hier op Bokt hem wel, dan hoor ik graag hoe het met hem is en wil ik laten weten dat hij altijd welkom is bij mij

Tsja...de afgelopen maand was dus een emotionele achtbaan voor mij

Hierbij nog wat leuke foto's van m'n mooie Jader, omdat leuke herinneringen ervoor zorgen dat een mens blijft doorgaan

lekkere warme rug...

De dag van de ontmoeting, 2 jaar geleden op zondag 6 november 2011

samen lekker spingen, gaaf

en een lekker rondje Lage Bergse bos toen we elkaar beter kenden

Op weg naar de instructieweek deze zomer! Braaf op de trailer met Bento...

Een heerlijke herfstrit met m'n herfstpony!

Als je alles hebt gelezen....