Voor het eerst ITP, mn verzorgpaard April

Moderators: zonnebloem18, RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Deliana1993

Voor het eerst ITP, mn verzorgpaard April

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 13:27

Hallo :wave:

ongeveer 1,5 maand geleden kwam er op facebook een berichtje voorbij dat iemand opzoek was naar een verzorgster voor haar paard. Ik natuurlijk meteen gereageerd.. Er waren nog een paar meiden voor mij dus het was duimen tot het laatste moment. Toen ik het verhaal hoorde waarom de eigenaresse een verzorgster zocht wist ik al waar het over ging. Deze meid was met de Apeldoornse ruiterkampioenschappen achterover geslagen met haar paard en had haar bekken gebroken. Omdat ze haar paard niet al die tijd wou laten stil staan was ze dus op zoek gegaan. Na een week wachten mocht ik langs komen om te kijken en haar een keer te rijden. Dit was allemaal goed bevallen en ben ik toegewezen als haar verzorgster ( haar trotse verzorgster )!

We gingen meteen aan de slag met rijden. Helaas was er geen bak in de buurt dus dat werd buitenritten maken. Vond ik helemaal geen probleem want ze was echt erg braaf. 9x een trein gezien en niks engs maar de 10e x is het toch wel heel eng en daar wou ze nog wel eens van schrikken. Even rondje draaien en we konden weer verder.

Aan galloperen was wel een kleine drama, mevrouw vond het nodig om iedere keer een bok te geven en er vervolgens een sprintje van te maken. Na een week was dit gelukkig opgehouden en konden we lekker galloperen.

Na circa 2/3 weken hebben we onze eerste sprongetje gemaakt in het bos. Heerlijk die boomstammen in het bos over het pad. We vonden het beide erg spannend en het ging daardoor de eerste 2x ook erg hard.. Na het meerdere keren gedaan te hebben weet ik haar nu redelijk rustig te houden zodat we er normaal over heen kunnen..

We hebben ook een leuke merrie bij ons in de wei staan Image. We gaan vaak met zn 4tjes lekker een buitenritje maken. Ze vinden het erg leuk samen met zn 2 en je ziet ze ook echt genieten buiten. '' samen kunnen ze alles aan '' , durft de ene ergens niet langs gaat de ander eerst of andersom.

Zo zijn we afgelopen dinsdag (03-12-13) naar de bak gereden dat een kwartier stappen is vanaf onze wei. Het was een spannende rit omdat we een 80km weg moesten oversteken maar we dat gelukkig zowel de heen weg als de terug weg in een keer konden doen en niet op het midden stuk hoefde stil te staan.

Nouja genoeg gekletst hier het paspoortje en de foto's :

:list:
Naam: April
Ras : KWPN
Leeftijd : 8
Kleur : vos
Geslacht : merrie

FOTOTIME! Sorry voor de mobiel kwaliteit

Eerst het filmpje van in de bak ( dit was tenslotte de eerste keer voor ons samen in de bak);
https://www.facebook.com/photo.php?v=24 ... 6794007185

eerste keer wandelen
Afbeelding

samen met Image
Afbeelding

lekker in het bos
Afbeelding

Afbeelding

Gallopje
Afbeelding

poseren in de herfst zon
Afbeelding

springen in het bos
Afbeelding

mn vriend voor het eerst op april (uberhaupt de eerste keer op een paard)
Afbeelding

een paar screenshots uit het filmpje:
Afbeelding

Afbeelding

En na een lange rit doe ik wel even gek en doe ik alsof ik dood ben :Y)
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, een reactie of tips zou leuk zijn! :o :wave:

Stop giving people the power to control your life

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:52

leuk paard en zo te zien beleef je er veel plezier mee !
Laatst bijgewerkt door Memere op 05-12-13 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Deliana1993

Re: Voor het eerst ITP, mn verzorgpaard April

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 14:01

hahah nee dat heeft ie niet :p

bedankt voor je reactie!

Stop giving people the power to control your life

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie