Hold on tight to your dreams...in herfstsfeer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Hold on tight to your dreams...in herfstsfeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 15:56

Hold on tight to your dreams... dit plaatje van 'a little horse sense' kwam ik een half jaar geleden tegen en dit was wel heel toepasselijk op dat moment, zowel letterlijk als figuurlijk.

Afbeelding

13 jaar geleden ontmoette ik een ponyveulen, eigelijk was hij al jaarling. Ik reed op dat moment een ander paard, maar stiekem werd mijn aandacht telkens weer afgeleid naar die vos. Toen de pony oud genoeg was kreeg ik de vraag of ik erop wou, euhm ja tuurlijk :D vanaf zadelmak heb ik hem verder ingereden. Ook onder het zadel was ik er weg van, wat een fijn diertje. Ondertussen was ik met een studie begonnen en kwam hij te koop, toendertijd hadden we de middelen niet om hem te kopen, wat ik uiteraard vreselijk vond, maar het was niet anders, mijn droom zou een droom blijven.

Over zijn verleden treed ik niet teveel in detail. Het heeft niet altijd de beste tijden beleefd, is uiteindelijk in de handel terecht gekomen, waarna ik het spoor even kwijt was. Tot ik hem via bokt weer op het spoor kwam. Toen had hij een perfect plekje gevonden.

April 2013 kreeg ik een berichtje dat ze op zoek moesten naar een ander plekje voor hem, de klik was er niet met de huidige ruiter en hem alleen op pension laten staan werd hij doodongelukkig van.
Of ik niemand wist?
Uiteindelijk heb ik beslist hem zelf te kopen, hij heeft wat meegemaakt in zn leven en we wouden hem liever niet weer in het handelscircuit, hij is tenslotte altijd mn maatje geweest tot ie verkocht werd.

Echter, toen hij uiteindelijk hier kwam, zag ik vooral een hele gestresste pony, pensionstal had hem duidelijk weinig goeds gedaan, onder het zadel kwamen ook af en toe paniekreacties voor en hij probeerde steeds onder het werk uit te komen. Beslist hem de zomer zoveel mogelijk met rust te laten en los wat te longeren, osteopaat er 2x bijgehad, voer aangepast,... Nu zijn we een half jaar verder en de rust is teruggekeerd, spieren zijn een stuk beter, rug is in orde, optoming aangepast (want hij bleek een afwijkende tong te hebben, wat waarschijnlijk ook voor een deel de rijproblemen veroorzaakte),nieuw passend zadel,... en vooral heeel veel geduld. Een aantal mensen hebben me voor gek verklaard, en velen hebben het gedacht ;)
We werken op dit moment vooral aan het rijtechnische, soepel maken, terug naar de basis en elke week merk ik vooruitgang.
Vorige week zijn we voor een fotoshoot naar het bos gegaan, dit was wel even spannend, hier heb ik hem voor het eerst bitloos buiten. Voorlopig gaan we weer gewoon in de bak verder, want ik merk dat op momenten dat de spanning oploopt hij hier nog niet goed genoeg mee kan omgaan. Maar toch ben ik blij en trots met het resultaat, want 'hold on tight to your dream' heb ik vooral volgehouden en wel 10 jaar lang.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met dank aan J.de vries fotografie voor de foto (waarvan de kwaliteit door het uploaden helaas wat minder geworden is)

jolienvdb

Berichten: 529
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: België

Re: Hold on tight to your dreams...in herfstsfeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:48

Superleuk Ines dat je nu deze knapperd in je bezit hebt :D Kdenk dat hij niet beter terecht kon komen dan bij jou!
En nu kan je zelf nog eens lekker genieten vanop een paardenrug :j Leuke bosfoto's trouwens!

shaddy82

Berichten: 1847
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:05

wat een leukerd :)
en mooie sfeervolle foto's zo met die herfstkleuren
Veel plezier nog samen !

Eilinora

Berichten: 11915
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Hold on tight to your dreams...in herfstsfeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:36

Hij ziet er goed uit ines, je past er nog super op.

Ben benieuwd hoe hij er na de winter uit ziet kwa bespiering

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 23:19

jolienvdb schreef:
Superleuk Ines dat je nu deze knapperd in je bezit hebt :D Kdenk dat hij niet beter terecht kon komen dan bij jou!
En nu kan je zelf nog eens lekker genieten vanop een paardenrug :j Leuke bosfoto's trouwens!

ik hoop dat hij er net zo over denk. we doen ons best. Ja het rijden is heerlijk, vorige week echt voor het eerst dat hij 10 min heerlijk liep weer.

inowa schreef:
Hij ziet er goed uit ines, je past er nog super op.

Ben benieuwd hoe hij er na de winter uit ziet kwa bespiering

Ik gok een stuk beter, bespiering beginnen we van voor af aan, met op het land staan is de bespiering flink geslonken, maar heel optimaal was die toch al niet. vanaf deze week longeren we met pessoa ipv met longeerhulp en dat lijkt een stuk fijner te gaan.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:08

Ik blijf genieten van je mooie verhaal <3 .
Zo bijzonder dat jullie elkaar weer gevonden hebben en zo genieten met elkaar *\o/* .
Prachtige foto´s en wat leuk dat je bitloos rijd :D

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Hold on tight to your dreams...in herfstsfeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 22:28

Dankje! ik blijf het ook bijzonder vinden. Nooit gedacht dat dit zou gebeuren.
het bitloze wou ik uitproberen naar aanleiding van het tongprobleem. Pakt tot nu toe goed uit.

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Hold on tight to your dreams...in herfstsfeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:30

Leuke foto's Inès ! Fijn dat je een optoming hebt gevonden waar ie goed mee loopt.