Meet Benito

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Koekeroekus

Meet Benito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-13 22:03

Aka Pino.

Mijn Pino met zijn verhaal. Pino is een 15 jarige pony van ongeveer 1.45. Ik ken deze schat nu ruim een driekwart jaar. Hij komt van een manege en is bij zijn huidige eigenaar gekomen omdat haar eigen paard niet alleen kon staan (staan aan huis). Pino was kreupel en was niet geschikt meer om in de manege lessen mee te lopen. Via via hoorde ze dat ik ook wel wat met paarden had en vroeg ze of ik niet eens zin had die lieve knollie aandacht te geven.

Zodoende zijn we maar eens gaan poetsen en wandelen en merkte al snel dat ie zich aardig kon opfokken.
maargoed, ik laat me niet zo snel uit het veld slaan. Na drie maanden op de wei met af en toe een wandelingetje liep hij weer goed en zijn we langzaamaan begonnen met rijden. Eerst in de wei en later buitenritjes met het andere paard erbij, en toen ik er vertrouwen in had ben ik alleen gegaan. In het begin ging dit super. Later werd het een ongelooflijke draak buiten met uiteindelijk als gevolg dat we beide in de sloot lagen.

Vanaf dit moment was ik er even klaar mee. Ik ben terug gegaan naar de basis om wederzijds vertrouwen en respect op te bouwen. Pino pakte dit heel goed op en ik kreeg er weer lol in. We gingen wat vrijheidsdressuren en gewoon spelen in de wei. Af en toe een wandeling aan de hand, longeren of gewoon even lekker poetsen en kroelen. Na een poosje had ik weer het vertrouwen om te gaan rijden, dus weer begonnen in de wei. Maarja, het jeukte om weer naar buiten te gaan alleen zag ik er enorm tegenop. Dus daar kwam Jolien, ze helpt mij op moment om weer te leren ontspannen buiten en ik moet zeggen, we gaan vooruit. Afgelopen zondag een buitenritje gemaakt die ontzettend goed voelde.

Genoeg gekletst ! Op naar de foto's, hij is niet de knapste en heeft een waslijst aan "mankementjes" waaronder zomerexceem. We proberen heb er zo goed mogelijk doorheen te helpen maar dat heeft tijd nodig.

één van de eerste foto's, hij was hier nog niet zo vrolijk maar dat is aanzienlijk verbeterd
Afbeelding

De eerste keer rijden
Afbeelding

Één van onze buitenritjes voor onze slootervaring :o
Afbeelding

Hij verstopt zich graag voor de camera
Afbeelding

Tijdens één van onze wandelingetjes aan de hand
Afbeelding

Moest hier even zijn nieuwe setje en kunstje laten zien.
Afbeelding

Tijdens onze back-to-basic training.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even kroelen
Afbeelding

En knuffelen
Afbeelding

En hoe het nu gaat, ziet er af en toe nog wel gespannen uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ff wat drinken na de "vermoeiende" rit.
Afbeelding

Zo, dat waren 15 foto's. Ik vind dat we weer goed op weg zijn en petje af als je dit allemaal hebt gelezen. Tips en commentaar zijn welkom, maar wees lief :D

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie