Ponyopvang Second Chance ITP.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 10:56

Idd! aan jou moeder zal het echt niet liggen hoor Nora.

Linnie050

Berichten: 11797
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:10

Hopen dat Naldo nu de winter maar daar komt nu hij weer terug is.
Nora hou ons op de hoogte als dat mag hoe het in de herfst/winter gaat.

Yvonne heel veel succes met de opvang en blijf posten over de succes paardjes!

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:18

Wat ben ik blij dat mensen als jij de moeite doen zo'n paard een kans te geven.
Zelf hebben we het twee keer gedaan en een paardje is nu bij een nieuw gezin waar hij het naar zijn zin heeft en de ander heb ik zelf nog steeds. Ik zou het niet aankunnen dit vaker te doen dus respect.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:44

Nora175 schreef:
Ik wil even wat kwijt over deze hele discussie! Dit gaat tussen de eigenaar van happy en Yvonne, de meeste mensen die hier op reageren weten niet eens waar hij staat en hoe hij verzorgd wordt. Mijn pony staat op de zelfde wei en komt niks te kort. Mijn moeder verzorgt Happy ook en ik vind het een beledeging voor de mensen die daar Happy verzorgen. De eigenaar zorgt juist heel goed voor hem, want hij heeft het helemaal niet slecht!


Daar kijkt de eigenaresse dan wel anders tegenaan. Ze heeft zelf tegen mij gezegd dat Naldo de winter niet door komt als hij weer in de blubber moet staan op diezelfde wei waar hij nu ook weer staat.
En een paard gaat er niet zo uitzien als hij goed verzorgt wordt en goed voer krijgt!
Dit paard heeft extra verzorging en voer nodig en dat kon ze hem niet geven, heeft ze zelf zo tegen mij gezegd.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 12:52

Dit is Jordy, New Forrest van rond de 8 jaar oud,hij had een zware pees blessure opgelopen en liep altijd met een bandage om in het weiland.
De eigenaars waren zo bang dat het weer mis ging als hij ging rennen,het was immers al een keer eerder gebeurt dat de pees weer was gescheurd doordat hij ging rennen in de wei.
Toen kwam Jordy bij mij,ik heb zijn bandage er dezelfde dag af gehaald en zijn pees behandeld,elke dag weer.Hij is nooit meer kreupel geweest en rende,bokte en sprong door de wei zonder kreupel te worden aan dat been.Toen wist ik dat het goed was met het been en werd hij weer bereden.
Jordy is naar een lief meisje gegaan in Deventer en zij is stapelgek op hem.

Afbeelding

Jordy bij zijn nieuwe bazinnetje.
Afbeelding

Dit is Bonnie,ik geloof rond de 6 jaar oud.Bonnie had pijn in de rug en bokte zijn bazinnetje er lelijk af steeds.Toen is er een osteopaat bij geweest en Bonnie zou erg pijn in de rug hebben,verder weet ik er niets over.Ik heb Bonnie hier behandeld en na een poosje werd ze bereden.In het begin bokte ze en steigerde ze,ik vermoed uit angst voor de pijn die ze voorheen had? Later bokte en steigerde ze niet meer en kon ze gewoon bereden worden.Bonnie was zeker geen makkelijk paardje maar wel heel erg lief.
Bonnie was niet verwaarloosd,een klein beetje mager,maar dat kwam gewoon door de pijn die ze had toen.

Afbeelding

Poosje later bij mij op de wei.Knappe pony.

Afbeelding

pippenstein
Berichten: 353
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Ergens langs de A59

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:02

Fijn dat er mensen zijn zoals jij, niets van aantrekken van die kritiek. Je hebt altijd mensen die een ander zijn geluk of succes niet gunnen. Succes!!

Armitage
Berichten: 238
Geregistreerd: 28-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:17

geweldig een collega (of mede zot :)) hier ook een prive opvang uitsluitend voor oude shetlandpony's. Alleen blijven ze bij mij tot hun laatste dag. Op dit moment 7 bewoners. Gemiddelde leeftijd is 27 jaar :p.
Krijg ook wel rare opmerkingen (kan je niet beter een rijpaard nemen of zonde zeg dat zijn allemaal dozen frikandellen die je in leven houdt) Niks van aan trekken en gewoon je gang gaan. Succes met je opvang.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 14:05

Wat leuk Armitage ,heb je ook een site? ik kan ze niet allemaal houden,zo groot is mijn weiland ook weer niet.En daarbij kunnen mijn paardjes nog bereden worden meestal en wil ik ze ook graag mee naar buiten nemen.En ik maak er andere mensen weer blij mee,met zo'n lieve oude pony voor hun kinderen.

Armitage
Berichten: 238
Geregistreerd: 28-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 17:43

ik heb geen site op het moment. Want ik hou het low key nadat er twee keer een pony aan het hek stond. waar mensen duidelijk vanaf moesten. Heb een keer in de krant gestaan en dat was alweer genoeg. Geef er geen bekendheid aan. 7 is ook mijn max hoor de wei waar ik nu sta is super met stallen maar dat komt te koop dus weer verhuizen en je weet niet waar je terecht komt. Ook lopen de kosten flink op met hoefsmid tandarts etc want het ontbreekt ze aan niks. Als ik weer eens een site heb laat ik het hier weten :)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 18:27

Ja het kost aardig wat, niet alleen grote paarden maar ook kleine shetlanders.
Oke is goed,dan horen we het wel als je een site hebt.
Dat is altijd zo vervelend als je van een land af moet,je moet ook nog maar iets zien te vinden,en wat betaalbaar is.Sterkte en veel succes.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 09:02

Atent schreef:
zou je het aan john willen vragen. Weet dat die naar zwolle verkocht is. Verder weet ik niets.


Ik heb John gesproken,hij zoekt Bram ook en als hij iets weet,hoor ik het ook.
Zodra hij weer thuis is [hij zit nu in Enschede] stuurt hij wat foto's van Brammetje.

Otti1977

Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:39

OK dank je, vreemd, ik dacht dat hij wist waar die was heeft hij mij een keer gestuurd!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 15:23

Miss. is Bram vanuit Zwolle door verkocht? dat hij het daarom niet weet?

Otti1977

Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:35

dat kan idd, ik hoop dat we erachter komen!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 15:37

Ik zal wel achter John aan blijven zitten,dat die ook echt mee zoekt.

Otti1977

Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:55

hij mag me ook adres geven in zwolle, kan ik daar ook eens vragen!

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:10

Ik denk dat ik in dit topic nog een pony mag voorstellen? Het gaat hier om Datanja, mijn eerste pony, die ook door Yvonne gered is. Het originele verhaal weet ik helaas niet meer want ik was toen nog een meisje van 8 jaar oud. Maar ik geloof dat ze grote haken op dr kiezen had waardoor ze uitgemergeld raakte. Toen ze bij ons bijna weer helemaal goed op gewicht was kreeg ze helaas een trap van een van de merrie's tegen haar achterbeen waardoor we haar helaas moesten laten inslapen.
Deze pony is altijd in m'n gedachte gebleven.

Afbeelding

Volgens mij bij Yvonne
http://i42.tinypic.com/2cpp8ia.jpg

Bij mij
Afbeelding

http://i42.tinypic.com/2lvig48.jpg

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 19:12

Heey Phen! wat leuk! Die allerliefste Datanja,die was zó mager was toen ze kwam.
De tandarts heeft 2 dagen nodig gehad om haar gebit weer op orde te krijgen.Ze had heel veel grote en vlijmscherpe haken op haar kiezen.Alles was netjes schoon gemaakt en gevijld onder een flinke verdoving.
Ik moest toen haar hoofd vast houden,mén wat was dat zwaar na een poosje.
Toen ze naar jou ging,ja je was echt nog een klein meisje,was ze wel al iets dikker,maar nog lang niet helemaal op gewicht.
Het verhaal ken ik dat ze ingeslapen moest worden,het moest wel,jullie hadden geen andere keus.

Atent ik ga het aan John vragen,dat adres.

Linnie050

Berichten: 11797
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:20

Phen wat leuk een succes verhaal! Bedankt voor het delen. Datanja herken je niet terug als je de foto's zo bekijkt leuk hoor om een foto te zien en wat zag ze er schattig uit leuk koppie.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 11:23

sasja0705 schreef:
Hoi Yvonne, herinner je nog aan Joey, de kleine schimmel? Ik heb m toen aan n meisje gegeven ter goede trouw... ze stond met hem bij jou op de wei en jij hebt mij via via gevonden om mij te vertellen dat t helemaal niet goed ging met hem, ben je echt nog steeds dankbaar dat je mij gevonden en ingelicht hebt. Met ouwe joey gaat t goed... die is nu weer lekker thuis...


Ik heb nog een foto gevonden van Joey.
Afbeelding

Hier samen met zijn vriend Karim.
Afbeelding

En dit is Vivaldi,die had schurft toen die kwam en was een klein beetje mager.
Afbeelding

sasja0705
Berichten: 1961
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:42

Wat leuk! Toen was die nog "jong en fris" haha... inmiddels is hij 32 en behoorlijk fit... gat in ieder geval iedere maand nogbons merrie beminnen :-)

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 02:29

Jordy gaf ik altijd een appel als ik op het terrein ernaast verbleef. Zo'n leukerd!
Yvonne en verzorgsters, doe jullie werk zo door! Als ik een geldboompje had mochten jullie daar zeker van komen plukken :D

mara168

Berichten: 1014
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 07:34

Mieke_Cunna schreef:
Jordy gaf ik altijd een appel als ik op het terrein ernaast verbleef. Zo'n leukerd!
Yvonne en verzorgsters, doe jullie werk zo door! Als ik een geldboompje had mochten jullie daar zeker van komen plukken :D

Dankjewel! :)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Ponyopvang Second Chance ITP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 09:41

Mieke als je ooit weer bij de 'buren' verblijft, kom gerust weer langs hoor.

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:38

gohya schreef:
Mieke als je ooit weer bij de 'buren' verblijft, kom gerust weer langs hoor.

Weet ik, al ben ik van plan voorlopig niet bij de buren te gaan logeren :D Maar mocht ik er nou wel logeren dan stuur ik je wel even een privé berichtje dat we wat afspreken.
*\o/*

Een Second chance voor paarden en paardenmensen! Niet omdat wij het nodig hebben maar omdat de paarden het verdienen!