Mijn verhaal !

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

KimRemy

Mijn verhaal !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 16:37

Mijn verhaal..

Op men 8ste was het dan zover.. eindelijk mocht ik les volgen op een manege. Oh ik weet nog hoe blij ik was. Na mijn verjaardag(in oktober) begon ik met rijden en had gelijk 2 week later ook al mijn eerste AA proefje gereden! Zo een beetje rond gereden een paar weekjes. Al snel stapte ik over op een wat moeilijkere grotere Dpony. Toen brak de zomervakantie aan.. 6 week geen paardje kunnen rijden dacht ik.. totdat mijn moeder thuis kwam en vertelde dat de manege een nieuwe pony had gekocht en dat wij die de zomer gingen huren en rijden! Een mooie en lieve zwarte d-pony genaamd Sonja. Zo lief.. Zo zacht.. konden er alles mee doen. De 6 weekjes vlogen ook zo voorbij en toen was het voorbij. Natuurlijk mocht ik wel mijn manegelesjes op der blijven rijden. Na een tijdje wisselden we elke week van pony en reed ik van een A-welshje tot aan een paard van 1.60 hoog men lesjes. Ik heb tussendoor nog een klein A-welshje gehuurd Youra en een merrie Electra.. ook zo’n heerlijke merrie..( Op electra kom ik nog even terug!)Toen brak de zomervakantie weer aan.. maar de manege deed niet meer aan ponyverhuur. Dus geen paardrijden.. Ja toch wel! Ik weet het nog precies.. ik had springles met Remy een ondeugend A-welshje in bruikleen aan de manege. Mijn instructrice riep me bij en fluisterde in mijn oor dat de eigenaresse van Remy tegen der had gezegd dat mijn zusje en ik Remy bij haar thuis mochten komen rijden. Dus dat was mijn zomervakantie ! elke dag met mijn capje en poetsspullen naar Remy, en lekker rondhoppelen. Zo gingen we voor het eerst naar een heel erg lang zandpad Remy hield wel van een wedstrijdje. ( hij heeft vroeger op de renbaan gelopen, en won heel vaak van zijn categorie!) Mijn zusje en ik hielden dapper vol dat we in de buitenbak al eens een rengalop hadden gemaakt.. Nou Remy ging een stukje harder dan het galopje die wij gewend waren. Mijn zusje helemaal vast geklemd aan Reem en maar roepen ho nou.. ho nou.. ik heb mijn moeder nog nooit zo hard zien fietsen! Achteraf kunnen we er nu hartstikke hard om lachen. Maar de periode van reem zijn manegelessen kwamen er weer aan en (als de dag van gisteren weet ik nog) we zouden net naar huis gaan .. Ik als klein meisje met knikkende knietjes Chantal lief aan gekeken en gevraagd of reem ook een verzorgster(s) nodig had en of mijn zusje en ik hem mochten verzorgen. Het antwoord was : Ja maar op de dagen dat hij in de lessen loopt kunnen jullie niet rijden. Oh wat waren wij blij!
Weer terug bij de manege ging het jaar heel snel, om omstandigheden zijn we bij de manege weggegaan en hebben ze eerst een tijdje bij Chantal thuis gestaan. De zomervakantie brak weer aan en mijn zusje en ik zouden een welshmerrie te rijden krijgen van een kennis van haar. Deze merrie heette Rianne en was veelste dik. Aangezien wij 1 pony was dit de beste oplossing, ieders had er nu eentje! De eerste keer dat we haar zagen stond ze in de bak, spulletjes gepakt en gepoetst en opgezadeld. Nog geen 10 minuutjes gestapt en we dachten dat de pony dood neer zou vallen.. zo’n slechte conditie had de arme schat. Na het opbouwen van der conditie zijn we flink aan het rijden gegaan.(je hebt het alweer door, Rianne bleef veel langer dan de zomer!) We hadden inmiddels al een andere stalplek gevonden voor de winter, een loods nog geen 2 minuutjes van mijn huis af.. hoe ideaal wil je het hebben? lekker gek gedaan met de ponys, buitenritjes maken.. springen een beetje dressuur helemaal geweldig. De zomer over bleven ze bij de loods staan ipv naar chantal haar huis, het was voor ons veel dichterbij en konden gewoon op buitenrit gaan wanneer we wouden. Na een andere half jaar op de loods te hebben gestaan zijn we er boos opgestapt.. je herkent het wel alle werk doen en het werd gewoon niet gewaardeerd.
Toen zijn we de winter van 2008 naar DOCW in winschoten gegaan, waar we nu nog steeds heel graag met onze paardjes staan! De winter van 2008/2009 hebben we samen met de welshjes Reem en Rianne lekker gereden.. alles er uit gereden wat we konden.. lekker buitenritjes maken en lekker gek doen. De winter ging snel voorbij en toen brak het voor jaar van 2009 aan. Mijn zusje en ik werden te groot voor de ponytjes en hebben de zomer nog een beetje door gereden tot de winter aanbrak , Spirit de aangekochte pony voor mijn zusje werd ingereden de zomer door en mijn zusje hobbelde met der pony rond. Ik kreeg de winter een merrie aangeboden te rijden, Wangari genaamd. Een paard van 17 jaar, ex-springpaard in de z sport. Er werd niet zoveel meegedaan aangezien ze niet een van de makkelijksten was. Ik heb haar de hele winter gereden en het is zo’n heerlijk paard geworden. Ze straalde, zat goed in de bespiering en voelde zich gewoon goed. We waren een team. De winter ging snel voorbij en we gingen terug naar chantal haar huis. Daar wachtte mijn merrie van 3 jaar.. Special design.. Ja speciaal is ze zeker.. Design is gefokt vanuit een Pernod merrie en haar vader is Dosator. ( 2 arabieren die in bezit zijn/waren van Jan Calis. Dosator leeft nog, Pernod is overleden). Design is altijd al een aparte pony geweest.. Toen designtje een half jaar oud was moest designtje naar de hoefsmid.. oh wat was dat een feest.. ik weet het nog als gisteren.. een klein ondeugend hysterisch veulentje die zo gek en dan ook gevaarlijk werd in nieuwe gebeurtenis.. 3 voetjes had ze al gehad.. nog eentje te gaan.. Toen dacht design vergeet het maar ik doe het niet meer.. Meppen, stijgeren, latten vallen ( je moest zorgen dat jij er niet stond, want anders lag je er onder) in een hoek gedrukt in de stal en maar verdoofd want we vreesden voor onze eigen veiligheid.. verdoofd en al was het nog een vechter.. maar we hebben het voetje gekregen.. ze stond net weer thuis was ze zonder opzet gebeten door de hond en had een wond in der oksel. Moest geniet worden.. we vreesden het al.. verdoven en andere voetje optillen. Volgens mij zijn we 3 uur bezig geweest. Toen de strijd klaar zaten we al aan een nieuwe techniek te bedenken voor als de nietjes er weer uit moesten, dit was ook geen pretje. We vreesden toen al voor het beleren van Design, nu een dik 2 jaar later is ze beleerd en heeft nu ze ook aan het werk moet, nog nooit één stap verkeerd gezet.. ik zou jullie vertellen hoe :
Zo hebben we design laten beleren door Lisa van der Linden met de methode Hybrid Horsemanship. Deze methode is niet zo bekend in Nederland en had er eerst ook een dubbel gevoel bij.. maar ik heb gezien hoe mijn hysterische pony omgetoverd is naar een pony die je vertrouwd, rust uitstraalt en totaal geen stress.

http://www.youtube.com/watch?v=qwmx5cPA31k
Design is gezadeld met een hoofdstel en bit in, is getapt en lisa is liggend en al met haar over eind gestapt. Even linksom gestuurd en rechtsop gestuurd en is weggestapt. Binnen een half uur zat er stap,draf,galop, rem en stuur op. Design was moe aangezien ze totaal geen conditie had maar ze vertrouwde je volledig. Echt een heerlijk gezicht om te zien hoe ze veranderd is. De laatste keer dat de hoefsmid er was stond ze met een touwtje over der hals en viel zowat in slaap.. ze vond het wel best.. Nou we hebben haar wel eens anders mee gemaakt.
We rijden nu een beetje rond aangezien ik niet veel tijd heb qua school en werk.. ik hoop nog heel lang van deze heerlijke pony te mogen genieten.. ze is mijn wereld en men alles en ik zou me op dit moment geen lieve, leuke en mooiere pony wensen dan mijn Designtje !(L)

Rianne :
Afbeelding

Remy :
Afbeelding

Wangari:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Special Design :

design zomer 2008 met 'tante' Varona :
Afbeelding

design met mama zomer 2008 :
Afbeelding

Design zomer 2010 :
Afbeelding

Design en ik, de dag van het 'beleren':
Afbeelding

der mooie hoofdje <3 :
Afbeelding

design beleerd ! geen stap verkeerd gezet, ze doet het zoooo goed...!

Nickeltje

Re: Mijn verhaal !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:47

Gezien het grote aantal foto's verplaats ik dit topic naar ITP.

VVDD > ITP

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:48

echt eenn ontzettend mooi diertje :j echt iets om trots op te zijn hoor :)

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:56

Die eerste buitenrit van jullie zal ik ook nooit meer vergeten, ik kan nog steeds moeilijk geloven dat jullie moeder de dag erna weer met jullie aan kwam zetten en er nog steeds vertrouwen in had.
Goh, wat is dat al weer lang geleden....
Maar wat dat hobbelen van je zus betreft ben ik het toch niet met je eens, die is heel serieus aan het trainen geweest.

KimRemy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 08:17

Denicee_x zekerweten ben ik heel trots op men mooie meid <3

Dblijham, ja dat was toch wel een van de hoogte punten van die paar jaar. ja klopt klopt, ze doen het heeel netjes!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:05

Heb nog wel een foto van de tijd op de loods dat we op buitenrit gingen. Waren leuke tijden!
Jammer dat er welken waren die het verpest hebben voor de anderen.

Afbeelding

KimRemy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 13:15

ja klopt.. maar misschien komen we in de zomer vakantie 2011 even weekje op bezoek ?:D

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 15:25

Is goed moeten we maar ff een keer bekijken! Gaan we weer op buitenrit door het bos en het water in (als er teminste geen blauwalg is :( )

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 23:07

KimRemy schreef:
Design is gezadeld met een hoofdstel en bit in, is getapt en lisa is liggend en al met haar over eind gestapt.

Ontzettende leuke pony, en wat fijn dat het zo goed gaat..
Ik las deze zin en dacht getapt ? Ben erg benieuwd wat ik me daarbij voor moet stellen.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 09:25

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 10:24

ik ga straks even kijken !

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie