Lekker aan de slag met Shan en Ivy!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Lekker aan de slag met Shan en Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-18 10:41

Met Shan gaat het steeds ietsje beter. Om hem te leren dat het krukje leuk is ben ik begonnen om hem te leren het krukje aan te raken op commando. En hij wordt daarmee steeds fanatieker en relaxter!

Afbeelding

Vinger in beeld van mijn moeder :')

Afbeelding

Afbeelding

Ook ben ik eens op het krukje gaan staan om te kijken hoe hij dat vond. Mijn gezicht spreekt boekdelen denk ik

Afbeelding

Ook hebben we al gehangen en was hij ontzettend braaf. Ik had niet trotser kunnen zijn!

Dan verder met Ivy. Ook haar vind ik een steeds leuker paard. Een vriendin van me heeft wat foto's en filmpjes gemaakt van het rijden. Ik moet eerlijk toegeven dat dit zeker nog niet perfect is. Ik moet nog erg zoeken en doe soms te veel en soms juist te weinig. Maar dit moet vooral groeien denk ik! De foto's staan overigens niet op volgorde.

Afbeelding

Tja, zeker die flappervoeten, vreselijk! Ik heb gelukkig over een maandje een houding en zitles staan van een Hippisch Sportoefentherapeute, ik hoop dat ik hiervoor dan goede tips krijg!



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Afbeelding

Afbeelding

Daarna mocht ze nog lekker even rollen in de paddock.

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken! Een reactie of tips zijn altijd welkom!

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Lekker aan de slag met Shan en Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:05

Fijn Kim dat je binnenkort zit-en houdingsles krijgt! Hopelijk houd je er goede tips aan over. Shan ziet er goed uit.

SennaNr1
Berichten: 65
Geregistreerd: 04-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:52

Ik vind Shan er ook goed uitzien! Leuk dat je rustigjes aan met m bezig bent en dat jullie beide lol hebben.

Ik vind t tof dat je duidelijk je best doet en wil verbeteren met Ivy. Dat zie ik ook terug in de filmpjes. Ik denk dat t helpt om haar minder terug te rijden in je zit en hand terwijl je tegelijkertijd steeds been geeft. Ik zou proberen minder achterover te zitten, waardoor je minder achterin je zadel landt. Daarbij een knikje in je elleboog en je handen dan minder breed en maar beneden.

Ik heb zelf ook wiebelbenen maar raak mn paard niet. Volgens mijn instructrice komt dat omdat ik ergens anders in mn lijf vasthoudt. Ze liet me een stukje doorzitten zonder beugels. Wat blijkt? Stille benen maar erge spanning tussen mn schouderbladen. Binnenkort dus maar ns naar de fysio :)

Veel succes! Leren en ervaren kost nu eenmaal tijd. Maar je werkt er hard voor en komt er wel :)

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Lekker aan de slag met Shan en Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 10:25

Bedankt!
Ja dat is echt wel een probleempje van mij Senna, ik ga er zeker mee bezig!

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Lekker aan de slag met Shan en Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 10:46

Wat een leuk paard is ivy! Ik denk dat je heel veel gaat hebben aan zitles, nu zit je nog niet onafhankelijk. Je handen gaan bijvoorbeeld mee omhoog als je gaat staan waardoor je haar wat in de mond zit. Maar ik ga er vanuit dat je ook dat leert! Verder even opletten dat je haar recht houd, dat zie je op je tweede filmpje goed, ze loopt dan wat met het hoofd naar buiten.

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Lekker aan de slag met Shan en Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 10:47

Jij en ivy groeien nog mooi naar elkaar! Komt helemaal goed! Leuke foto's :)

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Lekker aan de slag met Shan en Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 10:53

Bedankt! Je hebt helemaal gelijk, daar ben ik nu echt veel mee bezig!