Familiekwaaltjes, wat te doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Familiekwaaltjes, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 11:02

Hoi allemaal!

Op het moment heb ik 4 paarden in mijn bezit, waarvan er 2 zelf gefokt zijn uit dezelfde merrie. Het is een fantastisch fijne en goede merrie, maar ik loop tegen een aantal dingen aan. Ze geeft namelijk een aantal familiekwaaltjes door, waarvan ik niet zo goed weet wat ik er mee moet.

Zo hebben beide nakomelingen last van kriebels. Tot het vervelende aan toe.

Afbeelding

Afbeelding

Het volgende punt heeft mama ook last van. Dat is namelijk dat ze nooit genoeg kusjes krijgen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De volgende kwaal is dat de veulens altijd naar me toe gesjeesd komen als ik ze roep.

Afbeelding

Afbeelding

Al ligt het vorige punt misschien ook aan de kwaal dat ze alleen en galopknop hebben een de andere knoppen vergeten zijn. Nu dus de galopkwaal. Hierbij hoort over get algemeen ook de prikstokstaart-kwaal.

Afbeelding

Afbeelding

Wie heeft DE tip om van deze kwaaltjes af te komen? Of is dit gewoon genetisch vastgelegd en kom ik hier dus nooit meer van af?
Ik heb nu maar een aantal kwaaltjes genoemd, maar er zijn er nog veel meer..

Zoals de rollkür kwaal..
Afbeelding

De 'mama ze pesten me' kwaal
Afbeelding

De 'ik durf zo nu en dan alleen in de buurt te komen als je niet zo groot bent' kwaal.
Afbeelding

En last but not least de poppetjes kwaal. Want zeg nou zelf, het is echt wel een poppetje <3
Afbeelding

Nogmaals, degene die DE tip heeft mag deze zeker delen, want ponies met zo veel kwaaltjes krijg je natuurlijk noooit verkocht als dat nodig is..

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist


Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Familiekwaaltjes, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 16:01

De dierenarts is net weg, want alles moest geent worden, maar die kon niks vinden dat die kwaaltjes zou veroorzaken.

Gelukkig gaat de kleine mevrouw zondag naar de opfok. Dan is het voorlopig niet meer mijn probleem :j _O- sorry Vulina.

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 16:19

Pandora2 schreef:
Zeker dat het niet besmettelijk is dan ? >;)
Steekt ze zo meteen de hele opfok aan :=

Nee hoor is niet besmettelijk! De andere paarden hier op stal hebben nergens last van. Ben bang dat het echt genetisch is..

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Familiekwaaltjes, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-18 11:34

Esther, moeten ze dan een kommetje soep, of kan ik ze beter direct een volle emmer geven? Moet ik wel oppassen dat mams niet alles steelt van haar kinders.

Marjolen, zou een peer op het voorhoofd ook werken, of werkt dit alleen met wortels? We hebben namelijk alleen peren op het moment.

Miranda, zou je echt denken? Wat ben ik dan een slecht paardenmens -O- -O-

Iedereen bedankt voor de leuke reacties! Ik ben natuurlijk onwijs blij met van die lieve mensgerichte paarden. Niks beters dan met een hinnik begroet worden door je paarden. En hoevaak ik ze ook kom pesten op de wei krijg ik altijd een hinnik en komen ze naar me toe <3 <3

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Saskiaa_, Sjofel en 85 bezoekers