Een droom uitgekomen... Zweden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Skogsmulle

Berichten: 4077
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Zweden

Een droom uitgekomen... Zweden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-18 15:08

En zo voelt het ook nog steeds wel een beetje, dromerig. Maar gelukkig begint de realiteit nu steeds wat meer naar binnen te sijpelen *\o/*

Sinds 5 jaar reizen mijn vriend en ik op en neer en een jaar geleden heb ik het besluit genomen om hier heen te verhuizen. Ik ben gek op het land en met name de natuur, waar met zoveel respect mee wordt omgegaan. Maar ik heb het ook heel erg naar mijn zin gehad in Nederland waar ik al mijn vrienden heb en familie. Zomer van 2017 was de knop om – het voelde zó goed hier in Zweden, dat ik deze stap heel graag wilde maken. Met paarden aan huis, wat ook een droom van kinds af aan is (maar ik denk van wel meer hier :#).

En daar zitten we dan, Zweden. De twee IJslanders zijn mee verhuisd. Gefjun, mijn 16 jarige merrie die ik 10 jaar heb en haar half broer Gimli van 15 jaar oud. Sinds paar maanden is hij er bij, en dikke maatjes. Vanaf begin af aan dat ze samen stonden in Nederland was er een romance ontstaan, meneer vond het nodig om haar vaak te dekken :')

Het terrein waar ik op woon, is van de familie van mijn vriend en telt maar liefst 400 hectare.
Voldoende ruimte voor paar extra viervoeters :+

De paarden staan pal naast huis in een vlierbloesem boomgaard en een heuvel met wat bos er achter.
Als je geïnteresseerd bent in de lokatie kun je dit topic bekijken voor meer foto's: [VSW] Verhuisd naar Zweden en 'paarden paradijsje' in de maak
Alle extra tips zijn ook zeer welkom voor de indeling van hun plekje!


1) Het uitzicht vanaf hun plek het terrein op (een deel dan :P). De huisjes die je in de verte ziet, zijn o.a. de garage, verwarmingscentrale op houtsnippers, stal voor koeien en schapen en woningen van familie.

http://oi68.tinypic.com/16je4n.jpg


2) Gefjun. Wat lastiger op de foto te krijgen, want op een verse weide doet ze niet veel meer dan grazen :Y)

Afbeelding


3) En Gimli. Beide hebben dezelfde vader, Askur fra Gerdum.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gefjun is behoorlijk aangekomen. Ze wordt ook snel dik, en ik vermoed dat ze insuline resistent is. Wegens een blessure die er hier is opgelopen aan haar been hebben we erg weinig kunnen doen. Gelukkig geneest de wond goed en hebben we gister weer wat uitgebreider gelopen :):)

Afbeelding


Omnommm }:0

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ook deze dame is mee gegaan, Asta. Ze had al een behoorlijk "off leash" leven - ook in de stad - maar nu in de natuur lijkt ze toch meer op haar plek.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Tot slot een mooie mistige avond! :wave:

Afbeelding



Skogsmulle

Berichten: 4077
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-18 18:03

murphypower schreef:
<3 Wauw, ik volg je andere topic ook! Wat heb je toch een super knappe mini kudde, inclusief Asta :wow:

Haha, dankje! Heel mini ja, ik hoop dat er over een tijdje wel een 3e bij staat (van mezelf of iemand anders, moeten we dan maar zien), want dan is het makkelijker om alleen weg te gaan, de bossen in :D
Asta volgt altijd op de voet, te paard ook <3


Sill_Monster schreef:
Heel mooi <3

Kan niet wachten om zelf volgend jaar met mijn 2 mormels te vertrekken!

Tof! Waar gaan jullie heen?


A_nouk schreef:
Ohw ik ben zo ontiegelijk jaloers op je !
Wij gaan ondertussen al een flink aantal jaar op vakantie naar Noorwegen en k herken je gevoel zo. Het is daar zo ontzettend mooie en rustig. Ik zou ook zo mijn koffers pakken :)

Je foto's zijn om van te genieten :D

Niet overwegen de verhuis stap te maken? ;)
Noorwegen is ook prachtig, maar ken het alleen van foto's. Die bergen... <3


xxGáskixx schreef:
Hey Myr!

Mooie foto's weer!
Ze zien er goed uit de 2 G&G's jammer dat het niet 2 M&M's is haha
En in je ander topic gezien dat je er een paleis voor ze gaat maken!
Leuk om je zo te volgen

Pam! Jij ook hier nog :D :D
Ja een beetje dik dus, maar omdat het nu al aardig wat kouder aan het worden is hier heb ik ze liever wat te dik dat ze goed voorbereid de (strengere) winter tegen aan kunnen. En meer rijden om ze af te laten vallen, kon even een tijdje niet.
Leuk dat je het volgt! Ik ben ook heel benieuwd hoe het is als het af is!


Suzanne F. schreef:
Wauw 400 hectare!! Het ziet er uit als een paradijsje! Kennis van mij woont ook in Zweden. Als ik de taal sprak dan wist ik het wel. Ze hebben gras genoeg zo te zien. Met die ene moet je daar wel voor uitkijken denk ik.


Is alleen de taal een drempel? Dan zou ik zeker gaan! Taal is erg gelijk aan Nederlands/Duits/Engels. Geen Arabisch moeilijkheidsgraad ofzo :D
Ja er is nu zelfs te veel gras, vandaar de strook begrazing. Het is nog even passen en meten hoeveel ik daarvan moet geven. Staat ook veel paardenbloem tussen – erg gezond en voedzaam, maar misschien wat té voedzaam. Ik heb ze afgelopen een dunner strookje gegeven dan voorheen, dit ga ik nu even aanhouden om te kijken dat ze niet nog dikker worden (en buikomtrek meten).
Inderdaad, bij Gefjun is het wat uitkijken. Vet komt heel veel op haar nek (harde nek) en staart aanzet.


Skogsmulle

Berichten: 4077
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-18 18:07

Gimme_Spurs schreef:
Gaaf! Ik zag je andere topic voorbij komen, die ga ik volgen hoor! *\o/*

We zijn afgelopen vakantie op vakantie geweest in Värmland (Hagfors) en wauw wat een gaaf land! De rust en de stilte.... en dan het landschap! Ik ging met lood in mijn schoenen terug naar huis... Echt supergaaf dat jullie de sprong gemaakt hebben! _/-\o_

Ooh, Värmland heeft ook prachtige stukken! Nog niet geweest, maar het landschap daar lijkt me ook super. Zitten ook aardig veel Nederlanders in Värmland trouwens.
Dat gevoel ken ik.. poeh lastig he! Is een vakantie huisje voor jou dan geen idee? Sommige plekken en zomerhuisjes (stuga) zijn echt spotgoedkoop :#



Skogsmulle

Berichten: 4077
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-18 08:28

Lente schreef:
Wat een heerlijke foto's! Afgelopen mei voor het eerst in Stockholm geweest, iets wat ik al jaren wilde, en ik vond de sfeer daar al zo geweldig...

Ik zou er zo gaan wonen!

Stockholm is ook erg gaaf ja! Platteland is weer heel anders dan de stad, maar dat is in NL ook :)

Dank voor de leuke reacties!


Skogsmulle

Berichten: 4077
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-18 09:42

risje schreef:
geweldige zeg!!

Leuk ook twee askur's.....heb hier ook een 8 jarige halfzus van ze staan.

Ah wat leuk! Heb je een foto van haar?

@_karin_: dankje!


Skogsmulle

Berichten: 4077
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-18 07:53

idinn schreef:
Wat een onwijs mooie plek!

Hier een halfbroer van ze:
[ [url=m/g1UXCk.jpg]Afbeelding[/url] ]
(foto van jaartje terug)

Ah wat een leukerd! Nog jong? Wat een boel vergelijkenissen.

risje schreef:
jazeker heb ik fotos ;-)

[ [url=m/BN9AQF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8oJCkG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo dat ziet er zeker uit als familie, ze lijkt erg veel op Gefjun in koppie en bouw! Gefjun is hoogstwaarschijnlijk insuline resistent, heb je dat met die van jou ook?


Skessa_ schreef:
Zo Myra, dat is even een flinke verandering! Wat leuk! Veel geluk daar en dikke knuffel voor Gefjun! *\o/* *\o/* *\o/*

Dankje Skessa! Zeker een verandering, heel benieuwd hoe het komende maanden zal zijn :D


happypaardje schreef:
Wat gaaf! Jullie hebben een prachtig stuk grond, zo te zien, en Zweden is gewoon zo'n fijn land. Ik kan me voorstellen dat je heerlijk geniet van je nieuwe huis, en hopelijk gaat het allemaal soepel. :)

Dankje! Dat denk ik wel, ben ook heel benieuwd naar de grauweee maanden hoe het dan zal zijn om hier (al wonende, en niet op vakantie) te zijn :)

Dank voor de leuke reacties!



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 bezoekers