Zomer met de rescues in Portugal

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Zomer met de rescues in Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 19:55

De zomer is tijd voor vrijwilligers en vrienden die komen logeren.
Deze zomer had ik een 65 jarige workawayer, Rosalie, uit de Verenigde Staten en twee jonge workawayers (via de site http://www.workaway.info/), Mylene en Kimberley uit Nederland, sterker nog, uit ijn geboortestreek en ze hebben dan ook op de manege gereden waar ik vroeger, nog voordat deze meiden geboren waren, een eigen paard had staan en ook wel op manege paarden reed. Hoe kun je het treffen.
En eind augustus kwam een vriendin, Cynthia, die ik ken van nét na die tijd en tegenwoordig in Oostenrijk woont, met haar jongste dochter, Lotte, langs. Cynthia is al een paar keer eerder her geweest, maar dit was de eerste keer dat haar dochter mee was.

Ik woon sinds 1999 in Portugal, nu alweer 6 jaar in het zuiden en heb op het moment vier rescues: Olímpio, een oude Franse draver die al een paar jaar in mijn kudde loopt, en die ik dit jaar heb overgenomen voor een symbolisch bedrag; Chico,de bonte getraumatiseerde pony die ik ooit met een smid geruild heb tegen een Portugees zadel, Gandhi die als veulen van 3 maanden bij de moeder is weggehaald en zwaar ondervoed en verwaarloosd was toen ik hem als 8 maanden oud veulen kocht; en Machinho, de nieuwste aanwinst, een oude slechtziende muilezel die ik van zijn redder (een ezelfokker/handelaar) heb overgenomen. Hij is nog mager, maar al veel gezonder en blijer dan bij aankomst.

Tot zover de inleiding, op naar de foto´s!

1 Avond ritje op Olímpio.
Afbeelding

2 Machinho, Chico en Gandhi voor de deur om een worteltje te vragen. Een enkele keer hangen ze daarvoor letterlijk aan de bel, maar de link is nog niet gelegd naar het worteltje dat volgt. Gandhi is wel al twee keer met het koord ervandoor gegaan omdat hij dacht dat de houten kraal eraan eetbaar was... :+ En dan schrikken van de bel, maar niet loslaten, hè. Want foooood.

Afbeelding

3 en 4 Gandhi en Chico hebben door dat er vijgen rijp zijn...

Afbeelding

Afbeelding

5 Workawayer Rosalie met Chico. Chico is de ultieme testpony. Je hebt voor hem een mix van geduld, overredingskracht, takt, slimheid en moed nodig om simpele dingen als hoeven uitkrabben te kunnen doen... Rosalie miste een scheutje moed en daar wist Chico gebruik van te maken, maar uiteindelijk kon ze toch alle vier de hoeven uitkrabben. Ze heeft daarover nog in haar vermakelijke blog geschreven. (https://rosalieinportugal.wordpress.com/)

Afbeelding

6 Rosalie met Chico. Daar zit nog een verhaal aan vast. Zij gaf op een gegeven moment het touw aan mij over omdat ze iets in haar schoen had. Ze bukte en Chico schrok daar zo geweldig van dat hij een noodsprong opzij deed. Ik was daar totaal niet op voorbereid, dus het touw glipte uit mijn handen en toen liep Chico dus los! Ik roepen en hij hinnikte wel, maar ging in volle galop alle kanten op behalve naar ons. Toch was ik geen moment bang omdat er veel omheining was en de vrije weg voornamelijk richting huis was. Dus we zijn maar gewoon richting huis verder gelopen en troffen in een bocht van de weg, waar ik een van de hekken van het land heb, wachtend aan. Hij was blij me te zien en liet zich gemakkelijk pakken terwijl Rosalie even het verkeer tegenhield. Het is een landweggetje waar gewoonlijk alleen wat bewoners en boeren over gaan en die zijn gelukkig wel gewend aan dieren op de weg die voor oponthoud zorgen....

Afbeelding

7 Workawayers Mylene en Kimberley hebben ´savonds veel gewandeld met de paardjes en de muilezel. Hier met Chico en Machinho. Ik kwam ze toevallig tegen toen ik met de honden aan het wandelen was.

Afbeelding

8 en 9 Vriendin Cynthia op Olímpio met haar dochtertje op Machinho. Het was Lotte´s droomwens om een buitenrit met haar moeder samen te kunnen maken, dus dat is nu gerealiseerd. Ze is meteen groot fan van Machinho, die zich keurig heeft gedragen.

Afbeelding

Afbeelding

10 Zelf wandel ik ook wel met de rescues. Hier op pad met Machinho.

Afbeelding

11 En hier met Olímpio.

Afbeelding

12 en 13 Olímpio heeft ook nog braaf even stilstaand geposeerd.

Afbeelding

Afbeelding

Wil je de paardjes en muilezel in het echt meemaken? Ik heb oppas nodig in oktober en volgend jaar maart.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Zomer met de rescues in Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 20:22

Zo was hij: Afbeelding

En nu dit voorjaar. Net zijn manen gemeten, die zijn van veulen af aan altijd extreem lang en dik geweest:78cm....

Afbeelding

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 20:48

Dank je wel!

*edit* Ik heb inmiddels al oppas voor oktober. *\o/*

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers