Hiep hiep! Django 9 jaar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NikkivanOlst

Berichten: 7820
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Hiep hiep! Django 9 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 16:17

:wave:

Afgelopen zondag is mn vriendje Django 9 geworden. Inmiddels is hij 3,5 jaar bij mij alweer :+:

Afbeelding

Stiekem heb ik best even getwijfeld om dit topic te openen, omdat we sinds 2 weken weer aan het rijden zijn samen. Nu mijn zusje met hem is gestopt en hij ronduit een draak werd in de groep (vriendjes opeten) toch weer begonnen. Wegens wat fysieke klachten en Django zijn gekke wappers altijd erg voorzichtig geweest en het rijden maar links laten liggen. 2 jaar geleden is hij heel wat keren achter elkaar omhoog gekomen, inclusief kopstoten en pirouettes, omdat hij zijn spanning ophoopt en dan extreem ontploft. Daarom de keuze gemaakt om mijn werk en het lesgeven + opleiding voor te laten gaan en gewoon niet meer op te stappen.

Inmiddels gaat het geweldig! We hebben nog enorm veel om aan te sleutelen en aan te werken, maar we gaan lekker 1 a 2 keer in de week lessen en samen groeien :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een paar rijfotos tijdens de les vorige week...
(Tips zijn uiteraard altijd welkom, maar mijn instructrice staat er bijna dagelijks naast :) )


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor deze week stond mijn eerste rit in de duinen op mijn planning... alleen stonden er gisteren toen ik op stal kwam al twee stal genoten klaar met paard gezadeld om het bos in te gaan :') dus had ik weinig keuze en ben ik gisteren voor het eerst met hem het bos in gegaan :):)
Al met al ging dat vrij goed! Hij heeft wel een moment gehad dat hij flink spanning op ging bouwen, en dan heb ik niks meer in mijn hand maar een piafferend en op de plaats galloperend paard onder me. Normaal was elke extra prikkel dan gigantisch omhoog klappen, maar hij heeft het zelf beter kunnen oplossen door Gewoon even in de Spaanse pas met benen te smijten! Super paard :D


Afbeelding

Afbeelding

En tot slot nog even een paar foto's van toen Tessa Bezemer Fotografie even langs kwam :D


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Mn knappe maatje... op naar heel veel nieuwe avonturen!

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:36

Gefeliciteerd met je mooie paard, fijn dat het weer de goede kant op gaat qua training!

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Hiep hiep! Django 9 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:07

Gefeliciteerd! En dit is met een woord wauwie!

Jessix

Berichten: 16430
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Hiep hiep! Django 9 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:12

Hij ziet er goed uit!

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Hiep hiep! Django 9 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:14

Gaaf! En leuk dat je er nu zelf weer mee aan de slag kan.
Mag ik vragen waarom je zus er mee is gestopt?

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:25

Gefeliciteerd met je knapperd! *\o/*

NikkivanOlst

Berichten: 7820
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 20:58

bren979 schreef:
Gefeliciteerd met je mooie paard, fijn dat het weer de goede kant op gaat qua training!


Dankjewel! Ja ben er heel blij mee! Het heeft even mogen duren maar dan heb je ook wat :D


Momo94 schreef:
Gefeliciteerd! En dit is met een woord wauwie!


Dankjewel :D


Jessix schreef:
Hij ziet er goed uit!


Jawel, alleen een beetje dik nog :') maar ben benieuwd hoe hij straks is als ik hem een paar maanden meerdere dagen per week rij _/-\o_


ikkedus schreef:
Gaaf! En leuk dat je er nu zelf weer mee aan de slag kan.
Mag ik vragen waarom je zus er mee is gestopt?


Geen goede klik met Django, vriendje, toch meer plezier met een makkelijker paard (want tsja, Django is gewoon écht geen makkelijk recreatiepaardje :Y) ) dus geef haar zeker geen ongelijk hoor! Maar vind het wel jammer :)


Stirrup schreef:
Gefeliciteerd met je knapperd! *\o/*


Dankjewel :D :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hiep hiep! Django 9 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:17

Ziet er goed uit Nikki! Je zit zelf ook beter in je vel of niet? :D

NikkivanOlst

Berichten: 7820
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 21:25

MarlindeRooz schreef:
Ziet er goed uit Nikki! Je zit zelf ook beter in je vel of niet? :D


Beter en strakker :') 10KG kwijt *\o/*

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Hiep hiep! Django 9 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:29

Wat is 'ie knap, de birthday boy! <3
Van harte, en wat goed van je dat je weer opgestapt bent!

RAZZ

Berichten: 48
Geregistreerd: 09-10-17

Re: Hiep hiep! Django 9 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 05:48

Gefeliciteerd met je knappe vriend <3
Wat zien jullie er leuk uit samen!

NikkivanOlst

Berichten: 7820
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: Hiep hiep! Django 9 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-18 09:09

Dankjulliewel!

En wat gaaf dat we in uitgelicht staan :D

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Hiep hiep! Django 9 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:40

Ziet er echt heel lekker uit zo samen!
Moest wel even 2x kijken, op jullie tweede rijfoto lijkt het alsof er een olifant in de wei achter jullie staat :')

marley93

Berichten: 6031
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Hiep hiep! Django 9 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:52

Gave foto’s! Jullie zien er beide echt blij uit. :j
Wat gaaf ook dat Django de extra spanning nu oploste door de Spaanse pas te doen! Kan me voorstellen dat je trots op hem bent.

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:26

Ik snap wel dat Django kan ontploffen. Jullie bouwen wsl samen spanning op. Ik zie bij jou een heel strak bovenlijf vooral op rij-foto 2. En Django met zijn spaanse hete pepers zal daar lekker op in happen. }:)

Misschien kan je instructice af en toe even zeggen dat je je armen wat los moet laten of ga heel hard een liedje zingen, hardop lachen of iets dergelijks, dat je je tijdens het rijden meer bewust wordt van de spanning. Zodat je er uiteindelijk net zo ontspannen op zit als wanneer je er naast staat, want dat ziet er nog steeds lekker soepel uit. *\o/*

NikkivanOlst

Berichten: 7820
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 07:54

secricible schreef:
Ziet er echt heel lekker uit zo samen!
Moest wel even 2x kijken, op jullie tweede rijfoto lijkt het alsof er een olifant in de wei achter jullie staat :')


Hahaha


marley93 schreef:
Gave foto’s! Jullie zien er beide echt blij uit. :j
Wat gaaf ook dat Django de extra spanning nu oploste door de Spaanse pas te doen! Kan me voorstellen dat je trots op hem bent.


Ja dat is stukken beter dan wat hij voorheen deed om het voor hem mentaal op te lossen :))


Taucha schreef:
Ik snap wel dat Django kan ontploffen. Jullie bouwen wsl samen spanning op. Ik zie bij jou een heel strak bovenlijf vooral op rij-foto 2. En Django met zijn spaanse hete pepers zal daar lekker op in happen. }:)

Misschien kan je instructice af en toe even zeggen dat je je armen wat los moet laten of ga heel hard een liedje zingen, hardop lachen of iets dergelijks, dat je je tijdens het rijden meer bewust wordt van de spanning. Zodat je er uiteindelijk net zo ontspannen op zit als wanneer je er naast staat, want dat ziet er nog steeds lekker soepel uit. *\o/*


Daar ligt het helaas helemaal niet aan :) toen de foto's zijn gemaakt heb ik heerlijk ontspannen gereden. Het opbouwen van spanning komt voornamelijk doordat hij mentaal gewoon nog onwijs veel moeite heeft aangezien hij in Spanje niet de beste start heeft gehad :) hij was hier juist heerlijk ontspannen en zacht in de hand. Wil best even zoeken naar een foto waar hij wel gespannen was, maar daar word niemand vrolijk van. Ik heb heel erg de neiging mijn armen en handen veel te veel te laten zakken, dus ben heel bewust aan.het opletten dat ik ze op til haha.

Ik heb absoluut plezier in het rijden, en ben me heel bewust van wanneer ik wel in de spanning/stress raak en wanneer niet :) en Django reageert dan op de seconde. Het ontploffen komt dan pas daarna :)

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Hiep hiep! Django 9 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 09:03

Oh maar Django ziet er op de foto's idd ontspannen uit, alleen lijkt het alsof jij je bovenkant wat vast zet. Verkeerd gezien, foto zegt natuurlijk niet alles. En misschien heeft het idd te maken dat jij je houding aan aan het passen bent dat het zo lijkt. Overigens vergeet ik helemaal jullie te feliciteren.

*\%/* Hiep hiep hoeraaaa van harte gefeliciteerd Django en Nikki, dat jullie nog lekker lang saam kunnen genieten :)F ;)

NikkivanOlst

Berichten: 7820
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-18 09:56

Taucha schreef:
Oh maar Django ziet er op de foto's idd ontspannen uit, alleen lijkt het alsof jij je bovenkant wat vast zet. Verkeerd gezien, foto zegt natuurlijk niet alles. En misschien heeft het idd te maken dat jij je houding aan aan het passen bent dat het zo lijkt. Overigens vergeet ik helemaal jullie te feliciteren.

*\%/* Hiep hiep hoeraaaa van harte gefeliciteerd Django en Nikki, dat jullie nog lekker lang saam kunnen genieten :)F ;)



Hahaha dankjewel!
Ja we zijn gewoon nog erg zoekende. Ik heb zelf wat fysieke probleempjes waardoor het voor mij heel belangrijk is om op te letten dat bijvoorbeeld mn been niet uitvalt of mn arm in de kramp schiet haha