Inhand showing in New Zealand

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
northequest1

Berichten: 169
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Ruakaka

Inhand showing in New Zealand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 22:40

Ik heb de laatste tijd weer stilletjes meegelezen op Bokt dus vond het toch weer tijd om een topic te openen.

Vind het altijd erg leuk om met andere mee te kijken dus vandaar weer wat fotos van wat wie hier doen.

Deze keer besloten om fotos te delen van ons show team. Deze paarden komen ook uit in de spring en/of dressuur sport maar gezien deze fotos niks anders zijn plaats ik de showing fotos.

Showing kan onder het zadel maar ook inhand. Wij doen inhand met onze jonge paarden en fokmerries. Super goede shows om de jonge paarden gewend te laten raken aan deze soort omgeving. Showing word erg serieus genomen in England, New Zealand and Australia.

Als de paarden een supreme champion of 3x een champion/reserve champion winnen kun je naar Horse of the Year show (gelijkwaardig aan de Nederlandse Kampioenschappen).

Whangarei A&P show pinto ring
[img][/
Afbeelding
img]

Een paar van onze paarden in hun yards op Warkworth A&P show. Stonded aan de woodchopping and kettingzaag ring. Zeer goede oefening!
Afbeelding

Deze show was de eerste show voor Jax. Hij had de dag tevoren gekregen om rond te kijken. Jax was hier nog een hengst maar is nu net gecastreerd.
Afbeelding

RJ reserve champion op onze lokale show. Normaal zijn er aparte klasses voor pintos.
Afbeelding

Amara op Paparoa A&P show. We maken quartermarkers op de paarden hun kont/flank om de bouw beter te laten zien. Als het paard z'n achterhand niet helemaal fantastisch is dan maak je geen quartermarkers, want het highlight dit dan.
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Amara. In de envelop zit een goed $8.00 prijzen geld. *\o/* _/-\o_
Afbeelding

2 jaar oude Babe.
Afbeelding

Mijn vader is trouwe chauffeur naar elke wedstrijd maar vind alle showing classes maar niks!
Afbeelding

Ik hoop dat dit een leuke overzicht geeft van deze takt van de sport. Voor de mensen die het leuk vinden om meer te zien, ik heb honderden fotos op onze facebook staan. http://www.facebook.com/northlandequestrian

N4N4
Berichten: 1108
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Inhand showing in New Zealand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 00:37

WoW mooie paarden :j

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Inhand showing in New Zealand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 03:44

Wauw! Dat paard met een soort hartje(nummertje 100) <3

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Inhand showing in New Zealand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 09:45

Wat leuk om te zien! Zijn er shows voor de specifieke rassen/types of mag je met elk paard er naar toe?

northequest1

Berichten: 169
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Ruakaka

Re: Inhand showing in New Zealand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-18 22:40

Berdien - Elk paard kan mee doen maar in verschillende klasses. Er zijn speciaale rassen klasses, youngstock is alles 3 jaar en onder en ook deze zijn verdeeld in leeftijd. Op de kleine shows gaan er meer verschillende rassen bij elkaar in maar op de groote of landelijke shows is het veel specifieker. Paarden moeten geregistreerd zijn om mee te kunnen doen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Inhand showing in New Zealand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 08:27

Wat leuk om een keer weer wat van jullie te zien en lezen! Gaaf! Mooie paarden!
Ik ken jullie van vroeger toen je nog in Glanerbrug woonde. Dat is al even geleden ;)