10 jaar geleden begon mijn zoektocht naar een paardenmaatje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

10 jaar geleden begon mijn zoektocht naar een paardenmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 10:27

Exact 10 jaar geleden plaatste ik dit in een HK topic:
Amanda schreef:
Ik heb nieuws!!! En meteen een vraag voor de Hoeksche Waarders :+

Ik ga een paard kopen. Eindelijk gaat het er van komen, een eigen knollie :+:
Maar hij moet natuurlijk ergens staan. Nou heb ik al wat stallen die in aanmerking komen, maar mijn vraag aan jullie: weten jullie een stal in de HW (liefst in Numansdorp, Puttershoek, 's Gravendeel, Strijen, Heinenoord, Westmaas, Mijnsheerenland) die aan de volgende eisen voldoet:
- Stal van minimaal 3x3 (containerstal is geen probleem)
- zomer en winter buiten (in wei, uitloop, paddock), liefst dat ze buiten gezet worden, dus overdag.
- bak
- buitenrij mogelijkheden
- Prijs +/- 200 euro per maand. Iets meer is niet erg, minder is altijd goed :+

Zelf uitmesten is geen probleem. Voeren zou fijn zijn als dat gedaan werd. Het hoeft niet super de luxe of netjes. Als het paard het er maar goed heeft. Mag ook particulier bij iemand, allemaal geen probleem :D


Stal was redelijk snel gevonden, nu het paard nog :+
Eisenlijstje:
- grote stevige pony. Haflinger had de voorkeur, of kruising.
- 1.50-1.60 stokmaat
- 6-10 jaar
- verkeersmak, trailermak, bereden
- bij voorkeur merrie
Ik wilde vooral een brave waar ik lekker mee buiten kon rijden.

Na een paar weken kwam ik thuis met Jim. Haflinger, 1.50, ruin, 3,5 jaar, niet verkeersmak, niet trailermak, wel zadelmak maar niet heel ervaren.
Afbeelding

En nogal een karakter :=
Met naast karakter ook nogal wat minder goede ervaringen. :(:)
Met een gebruiksaanwijzing in het Chinees, ondersteboven en achterstevoren moest het goed komen :+
Afbeelding

Bloed, zweet en tranen en heel wat ik-zet-hem-weer-op-Marktplaats-momenten verder is Jim echt mijn paardenmaatje voor het leven geworden :+:
Afbeelding

Regelmatig plak ik hem nog achter het behang, maar over het algemeen kunnen we elkaars humor prima hebben :')
En weet je, eigenlijk is het gewoon een gouden paard. Hij is inmiddels bomproof, alleen buiten te rijden, rijtechnisch super fijn, heel sociaal, trailermak (dankzij Petra Vlasblom van 2Moons!). En zijn introverte tikjes met bijbehorende flip-momentjes, die neem ik wel voor lief. We weten wat we aan elkaar hebben en dat is goud waard :+:
Afbeelding

En we hebben wat meegemaakt de afgelopen 10 jaar. En 15 foto's zijn echt veel te weinig om dit allemaal te laten zien. Ik ga een poging doen :D
We hebben dressuurgereden, zelfs tussen de witte hekjes. Met uiteindelijk nog 4 winstpunten in de L1.
Afbeelding

We hebben door water gecrosst
Afbeelding

We zijn overgestapt op western
Afbeelding

We hebben zelfs wedstrijden gereden
Afbeelding

Wat niet altijd even succesvol was :x
Afbeelding

Is hij verkeersmak geworden en hebben we een heuse sponsorrit georganiseerd en gereden voor de Roparun (samen met liesbethje en Staros)
Afbeelding

Hebben we mee gereden op Horse Event (noooooooit meer!)
Afbeelding

Volgen we af en toe wat clinics (Trail, Ranch Riding, springen, Working Equitation, TREC)
Afbeelding

We zijn op vakantie geweest naar de Veluwe, waar we inmiddels wonen :D
Afbeelding

En nu? Gaan we daar lekker mee door. Na onze verhuizing naar de Veluwe genieten we vooral van bos en heide. Wie weet gaan we nog eens een wedstrijdje doen. En een clinic bij Paulette Zorn staat ook alweer gepland. We lessen nog steeds (wel op een lager pitje) bij Karel Bauer.
Maar het liefst geniet ik toch van dit uitzicht :+:
Afbeelding

En ik hoop dat ik hem nog minstens 15 jaar bij me kan houden :+:
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-18 11:35

Bedankt allemaal! Ik ben ook echt zo blij met hem :+:

Koper, dat hoop ik ook :j

Licor: inmiddels 95% van de tijd wel. Maar dat is 10 jaar werk en is zeker niet vanzelf gegaan. En nog steeds heeft hij zijn momenten. Wedstrijden bijvoorbeeld zijn echt niet leuk met hem. Dan kan hij ineens flippen en richting uitgang rennen. Soms gaat het super en dan loopt hij dik in de punten. Maar als hij de stress niet kan verwerken, gaat er een knop om en is hij niet meer te bereiken. Het heeft een tijd geduurd voor ik het herkende en nog langer voor ik ermee om kon gaan. Als het nu mis gaat, kan ik hem er meestal wel uithalen. En sommige dingen zoeken we gewoon niet meer op. Wedstrijden doen we af en toe nog, voor de fun en de ervaring op vreemd terrein. Maar niet voor de prestatie.
Buiten is hij echter bomproof en kun je er een bom onder afschieten. Super fijn :+:
Maar ook dat is oneindig trainen en onderhouden. Want ik weet dat het zo mis kan gaan en er dan weer weken werk is.
Ach, het is nooit saai :D

Marije: ja inderdaad! Als het niet meer zo bloedheet is moeten we dat zeker doen :j

Saskia: we zijn inmiddels halverwege :D
Heb alleen geen trailer nu. Die moet er eerst komen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers