Op trainingsweek met Ivy

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Op trainingsweek met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 14:01

Een paar weken terug ben ik met Ivy op trainingweek geweest bij ons op stal. Om nieuwe dingen te leren en ook voor de gezelligheid. Ik heb een hele leuke week gehad en ook een aantal nieuwe dingen gedaan. Daar wil ik graag wat foto's van laten zien!

Op maandag begonnen we met levend ganzenbord met allerlei opdrachten om elkaar beter te leren kennen.

Afbeelding

Later op de dag hadden we dressuurles en in de avond een puzzelrit, waarbij we ook een behendigheidsparcours moesten afleggen.

Afbeelding

Op dinsdag maakten we een bosrit naar de Vrachelse Heide. Hierbij heb ik Ivy niet meegenomen, omdat het mij geen goed idee leek haar meteen twee uur mee naar het bos te nemen met stap, draf en galop, terwijl ik verder alleen nog maar een paar keer had uitgestapt in het bos. Verder wel een heerlijke rit gehad!

Afbeelding

's Middags hadden we een les met Pablo aan de dubbele longe. Ik had dit al een paar keer gedaan met Shan, maar het was ook wel fijn het eens te doen met een paard dat het al beter kende.

Afbeelding

's Avonds aten we altijd gezellig met z'n allen.

Afbeelding

Daarna kregen we les in mennen met tweespan. Ik had ooit wel eens op andere ponykampen gemend met één paard, maar met twee paarden was toch nog wel een vak apart. Ik vond het vreselijk leuk, maar ook ontzettend moeilijk.

Afbeelding

Op woensdagochtend hadden we springles. We hebben vooral gefocust op tempo en techniek in het parcours, niet op de hoogte. Op de foto zie je dat ik heel slecht in verlichte zit ga. Later kwam ik erachter dat ik beter mijn beugels wat korter kon doen, toen ging dit ook beter.

Afbeelding

Daarna kwam er een fysiotherapeut langs om twee paarden te behandelen. Wij mochten meekijken en hij gaf ons hier uitleg waarom hij met naaldjes werkt en wat dat doet voor een paard.

Afbeelding

Hij is niet alleen fysiotherapeut, maar ook houding en zit coach. Daarna kregen we dus les op de flexchair. Ik had dit al wat vaker gedaan, maar alsnog interessant om mee aan de slag te gaan.

Afbeelding

's Avonds gingen we met z'n allen op de fiets op weg om te gaan eten bij de Happy Italy. Erg leuk!

Afbeelding

Op donderdag hadden we 's ochtends proefgerichte training en 's middags watergevecht. 's avonds hadden we bonte avond. Wij deden een muziekquiz, naar onze verbazing was iedereen nog best fanatiek om 12 uur 's nachts :')

Afbeelding


Op vrijdag hadden we in de ochtend eerst een keuzeles. Ik koos voor dressuur. Hier had ik een doorbraak en liep Ivy echt heerlijk!


Afbeelding

Daarna ging ik voor de eerste keer op haar uitstappen zonder zadel. Ze was echt superbraaf!

Afbeelding

En natuurlijk werd er ook een groepsfoto gemaakt.

Afbeelding

Om de week af te sluiten werd er een wedstrijd georganiseerd. Ik deed dit keer mee in de F6, ik had 220 punten gehaald en ik werd 8e van de 13. Ik was heel blij met Ivy, ze liet namelijk eindelijk los. Dat ik als bijkomstig effect op turbo tempo door de bak ging (elke keer als ik ging zitten sprong ze in galop :') ) nam ik maar voor lief. Ik heb nog genoeg om aan te werken!



Al met al heb ik dus een superleuke week gehad en ben ik heel blij met wat ik heb bereikt! Een leuke reactie en/of tips zijn altijd welkom!
Laatst bijgewerkt door Kimmie25501 op 26-07-18 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Op trainingweek met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:06

Wat een vreselijk braaf paard heb jij!
Veel plezier met haar. :)

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op trainingweek met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 14:07

Ja het is echt ongelooflijk, elke keer als ik weer iets nieuws gedaan heb loop ik rond met een big smile omdat ze zo braaf was. (Terwijl ze stiekem heel onzeker is, waardoor dit natuurlijk weer extra knap is)
Dankjewel!

Frrenkie
Berichten: 369
Geregistreerd: 14-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:27

Wat een super lief paardje zeg!

Klein tipje, ik zie dat het teugelcontact regelmatig los/vast is en het paard zn hoofd afentoe kantelt.
Met een stabiele teugelcontact en een goede begrenzing van de buitenschouder, denk ik dat je paardje al wat sneller zou loslaten aangezien ze het ook af en toe opzoekt. :) dan word het totale beeld al wat rustiger en de aanleuning wat stabieler.

Lekker zo door gaan, ik zie in ieder geval dat jullie veel plezier hebben!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op trainingsweek met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 16:39

Bedankt voor je tip! Ga ik zeker aan werken!

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Op trainingsweek met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:03

Fijn dat je weer zo'n lol hebt in het paardrijden! jullie gaan steeds weer vooruit, leuk om te zien.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Op trainingsweek met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:33

Wat ben jij vooruit gegaan. Ondanks dat ik zeker weet dat je erg van Shan en Oreo houdt, denk ik dat dit een veel betere match is dan zo'n dinosaurus van een paard. Knap hoor :)

bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Re: Op trainingsweek met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:44

Dat ziet eruit als een geslaagde week!

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Op trainingsweek met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:52

Wat een leuke combinatie zijn jullie! Zo te zien hebben jullie beide genoten en goede ervaringen opgedaan /3 .

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Op trainingsweek met Ivy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 10:20

Dankjewel allemaal!
En Divers, ik ben het zeker met je eens dat zo'n "klein" paard toch wel een stuk fijner rijdt hoor haha