Krachtpatser Borus even extra in the spotlight!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Krachtpatser Borus even extra in the spotlight!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 13:28

Krachtpatser nummer 32 alweer! En wat voor een... Borus (v. Vitens x Elegant x Cavalier) is een onwijs gave grote Gelderse ruin van bijna 1.80m. Eline Smees is de trotse eigenaresse. Zij is zelf ook geen kleintje trouwens, ze is nog langer dan ik. Dus een mooie match met deze grote vriendelijke reus!

Toen ik aan kwam rijden vanaf Siny en Han Dunnewold, stond Borus nog op de trailer. Eline en haar vader stonden te wachten bij de rijvereniging. "Zullen we hem maar uitladen?" vroeg Eline. Zonder enige verwachting stond ik te kijken wat er uitgeladen werd. Nou daar kwam hij, de rust zelve, een enorm kasteel, wandelde rustig achteruit de laadklep af. Eenmaal met het hoofd buiten keek hij eens kalm om zich heen. Dat vriendelijke oog ook! Ik stond echt met open mond naar hem te kijken. Wat een gaaf beest! Nu was ik nog blijer dat ik Eline en hem had geselecteerd voor een shoot.

Eenmaal van de trailer maakten we een planning: Eline vertelde dat ze al ZZ-Licht is met Borus en ook springles heeft, dus dat wilde ze wel even laten zien voor de foto's. Eerst besloten we portretfoto's te gaan maken. Borus vond stokpaardje wel een beetje eng, maar dat was natuurlijk juist mooi voor de foto's. Wat een front maakte hij! Wat binnen een minuut ook weer weg was, want Borus maakt zich niet druk. Zo'n chill paard. Vervolgens mocht hij los in de buitenbak. Dat was weer genieten, want van chille Borus was niks meer over, hij ging helemaal uit zijn plaat! Vooral heel, HEEL hard racen, plat door de bocht. En een lol dat hij had! Oortjes naar voren, en ook echt mij aankijken tijdens het rennen. Helaas had de zon even lunchpauze dus we hebben weinig foto's van zijn mooie glimmende vel kunnen maken.

Tijdens het losgooien en de portretten vertellen Eline en haar vader me hoe ze aan Borus gekomen zijn. "Borus is gefokt door de familie Rutten maar mijn vader heeft Borus gekocht van Gert Hofs. Hij stond daar in een koppel jonge hengsten en sprong er voor hem meteen uit door hoe hij gebouwd was en de rust die hij uitstraalde," vertelt Eline. "Hij was al vrij groot maar dat leek hem juist goed omdat ik ook lang ben. Bovendien wilde hij er zelf ook mee rijden." Na het beleren ging Eline's vader er dan ook al gauw mee op pad. "Mijn vader reed er zo mee weg, in zijn eentje langs de weg en het bos in, lange stukken draven en galopperen. Hij was hartstikke braaf. Ik had er intussen les mee en ging hem opleiden voor de dressuur," vertelt Eline. "In het begin heb ik wel vaak gedach: waar ben ik aan begonnen?! Want hij was zo groot en lang en best slungelig en nog niet zo sterk en ik dacht, hoe ga ik die ooit voor elkaar krijgen?! Maar met de juiste hulp en training en natuurlijk geduld gaat het steeds beter, en nu de laatste tijd gaat het echt supergoed. Ik ben druk aan het oefenen voor het ZZ zwaar. Ik heb de winstpunten nog niet bij elkaar, maar ik ben op de helft. Ons doel is om dat proevenboekje uit te rijden!" Eline heeft les van Corine Wielheesen, die Vitens zelf ook gereden heeft. "Zij vindt Borus echt op Vitens lijken, en zij kan het weten. Hij is nu hartstikke sterk en heeft niet veel moeite met allerlei moeilijke oefeningen. Maar hij blijft lang in zijn lijf dus hem echt helemaal bij elkaar rijden kost me wat meer moeite. Springen vindt hij overigens ook supergaaf, maar ik ben zelf niet zo'n held. Toch doe ik het wel, voor hem, voor de afwisseling en om hem fris tussen de oren te houden. En ik vind het ook leuk hoor, alleen de afstanden zie ik niet zo goed haha...!"

Eline stapt op Borus en laat allerlei dressuuroefeningen zien op het grote grasveld. Appuyementen, contragalop, verruimen van de gangen en weer sluiten.. De wissels gaan ook met het grootste gemak, een genot om naar te kijken. De stangteugel gebruikt ze eigenlijk niet eens. Na het dressuren wordt Borus opgetuigd als springpaard en hoppakee, met hetzelfde gemak en vrolijkheid maakt ie zijn rondjes in de buitenbak. Wat een ongecompliceerd en blij paard, en daarbij ook nog stoer en enorm werkwillig, ik ben zwaar onder de indruk!

#Borus #Vitens #grootstekrachtpatser #blijpaard #grotevriendelijkereus #zostoer #droompaard

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding


Hou je ook zo van dit type? Zie dan de 31 andere Krachtpatsers die ik al gefotografeerd heb op mijn volgtopic. Hier staan nog veel meer foto's ook van Borus! Alles is ook chronologisch terug te vinden op mijn website (http://www.lvws.jimdo.com) en op de Facebookpagina van Krachtpatsers (https://www.facebook.com/Krachtpatsers) staat ook allerlei bonusmateriaal over de Krachtpatsers.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Krachtpatser Borus even extra in the spotlight!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:42

Oh wat een knappe man! En wat wordt ie netjes gereden. Heerlijke foto's!

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Krachtpatser Borus even extra in the spotlight!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:50

Wat een stoere! <3 Gave foto's en ook leuk geschreven!

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 12:27

Thanks! Ja hij was in t echt ook zo tof. Wou dat er nog veel en veel meer van dit type rondliepen. Dan teken ik vast in voor een merrie variant <3

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Krachtpatser Borus even extra in the spotlight!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:03

Wat een gaaf paard weer! :D

renate5
Berichten: 1417
Geregistreerd: 21-10-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:20

Wauw! Dit is zeker een krachtpatser! Wat een machtig mooi dier :9

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Krachtpatser Borus even extra in the spotlight!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:23

Wat een kanon!

JoliekeDH

Berichten: 846
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 01:11

Wauw, ik heb al meerdere shoots voorbij zien komen en wat een gave paarden.

Je fb-linkje klopt alleen niet, deze verwijst naar een gelijknamige fitness-pagina.

Deze moet het zijn zo te zien.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Krachtpatser Borus even extra in the spotlight!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 07:10

Heel gaaf paard <3

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Krachtpatser Borus even extra in the spotlight!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 07:48

Oe gaaf dier... die wil ik wel hebben :D

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 08:25

JoliekeDH schreef:
Wauw, ik heb al meerdere shoots voorbij zien komen en wat een gave paarden.

Je fb-linkje klopt alleen niet, deze verwijst naar een gelijknamige fitness-pagina.

Deze moet het zijn zo te zien.


Ja klopt die moet het zijn! Dank.

c_alsemgeest

Berichten: 20652
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:30

jeetje wat een kanon! Prachtig paard :~

pipsqueak
Berichten: 112
Geregistreerd: 29-01-16
Woonplaats: omg Eindhoven

Re: Krachtpatser Borus even extra in the spotlight!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:47

Mooie foto's, mooie combinatie. Alles klopt.

Paulaferro

Berichten: 49
Geregistreerd: 07-10-16

Re: Krachtpatser Borus even extra in the spotlight!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:54

Wow, adembenemend! Wat een prachtig paard <3

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Krachtpatser Borus even extra in the spotlight!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:00

Jeetje wat een bom van een paard :wow:

Vooral die eerste foto vind ik echt een 'krachtpatser' standfoto, super gaaf!
Zijn uitstraling is ook super vriendelijk en chill.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:00

Wat een gaaf dier, en wat een fijne amazone!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Krachtpatser Borus even extra in the spotlight!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:25

Wat een gaaf paard! Prachtige foto's!

Eline789
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-05-10
Woonplaats: Aalten

Re: Krachtpatser Borus even extra in the spotlight!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:50

Dankjulliewel voor de super lieve en leuke reacties!
Liesbeth, super bedankt dat je mij hebt uitgekozen voor jou project krachtpatsers! Het resultaat is prachtig!

GabberGill

Berichten: 5689
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 11:34

Niet alleen een gaaf paard, maar wat schrijf jij er gaaf bij zeg!

Leuk dat je niet alleen vastlegt, maar ook het verhaal verteld om een manier die je boeit.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 12:21

Thanks GabberGill wat een leuk compliment :j :o

_Nynkeeee_

Berichten: 61
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Krachtpatser Borus even extra in the spotlight!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:37

Wat een gaaf paard! Hele mooie foto's

Carnivoria

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Krachtpatser Borus even extra in the spotlight!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:51

Wat een gaaf paard, zeg! Echt prachtig. <3

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Krachtpatser Borus even extra in the spotlight!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:35

Wat een heerlijk dier <3 Gelukkig heb ik zelf ook zo'n krachtpatser onder m'n kont maar leuk om te zien hoe de Gelder in het zonnetje wordt gezet.

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:20

WoW WoW WoW !! Dit is toch echt het ultieme paard als je het mij vraagt. Wat een geweldenaar ! Prachtige reportage en leuk geschreven !!

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 20:40

bruceandnoon schreef:
WoW WoW WoW !! Dit is toch echt het ultieme paard als je het mij vraagt. Wat een geweldenaar ! Prachtige reportage en leuk geschreven !!


Ja dat vind ik dus ook! Hij heeft gewoon alles wat je maar wensen kunt. Droompaard!

Dee-es: wat gaaf dat jij ook een Krachtpatser hebt.. heb je misschien een leuke foto om te delen in mijn volgtopic van Krachtpatsers? Ik verzamel ze inmiddels namelijk ;) :')