[VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 09:30

Jullie hadden nóg een shoot van me tegoed! Krachtpatser 'Fluffy' van eergister... Ik plaats nu zoveel shoots, op Facebook en mijn website staan ze ook, dat ik er wel eens eentje vergeet hier op Bokt :roll: :oo :=

Vandaag is de beurt aan Fluffy. Ik weet het, die naam klinkt niet echt Krachtpatserig. Maar mijns inziens verdient ze deze titel toch echt wel.

Fluffy liep buiten wat aan de hand te grazen bij de stal van Marieke Kalk, Orange Stables, waar ik was voor Tanny en Floor. Marieke vroeg me of ik misschien ook een fotootje van haar vriendin Kristel en Fluffy wilde maken, nu ik er toch was? Als ik nog tijd over heb vind ik andere paarden fotograferen altijd prima, juist leuk. Zodra ik een portretje van haar wilde maken en assistente Tanny mijn vriend stokpaardje aan haar liet zien, veranderde ze in een hele mooie stoere merrie. Vandaar dat ik haar toch wilde meenemen in het fotoproject.

Kristel van der Wal zal Fluffy binnenkort overnemen van Marieke. Ze vertelt: "Fluffy is een dochter van de Groninger merrie Jasmijn (Batavier x Tell). Haar vader is helaas onbekend. Fluffy was een klein veulen toen ik haar ontmoette bij Marieke op stal. Mijn andere paard komt ook bij Marieke vandaan. Sindsdien zijn we vrienden gebleven en kom ik regelmatig op bezoek."

Fluffy was toen nog samen met haar moeder. "Beiden hadden wat extra zorg en aandacht nodig. Marieke heeft ze een prachtige kans gegeven om weer vertrouwen te krijgen en weer sterk te worden. Jasmijn is toen naar een mooi plekje gegaan en Fluffy heeft met leeftijdsgenoten lekker mogen opgroeien in de wei."
Twee jaar later, in september 2017, was Kristel weer eens op stal bij Marieke. "Zij liet mij zien hoe Fluffy geworden was. Een wollige knuffelkont met een eigenwijze lieve blik in de ogen. Dat vond ik wel wat. Ik ga haar dus binnenkort van Marieke overnemen. Ze staat nu nog wel bij Marieke op stal en mag voorlopig lekker groter groeien op de wei. Komend najaar hoop ik haar mee naar Amsterdam te mogen nemen waar mijn andere paard ook staat. Dan wil ik in de toekomst lekker recreatief met haar rijden en vooral heel veel plezier met haar maken."

#Fluffy #Krachtpatserindedop #stoeremerrie #DNAonbekend #groningsbloed #mooietoekomsttegemoet

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:53

Wow Herbert, dát is pas een krachtpatser! Helemaal mijn type <3

En wat een leuk koppie heeft Fluffy.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:45

Oh ik geniet elke keer weer van je foto’s. Prachtige paarden allemaal. Helemaal mijn type.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 14:08

Op een mooie woensdag in de meivakantie ben ik in Wouw geweest bij Kayleigh en haar paarden Zamara (v. Koss x Zep x Uriant) en Primera (v. Witmar Alazan x Bazuin x Rex). Omdat ik van beide merries veel mooie foto's heb gemaakt, presenteer ik deze Krachtpatsers in hun eigen topic.

We beginnen met de jongste van de twee, de prachtige Keur Sport merrie Zamara. Kayleigh vertelt: "Toen ik in 2012 Ciara, de dochter van Primera, verkocht, hoorde ik dat er bij Henk van Donkelaar een leuke merrie op stal stond. 'Daar móet je even naar kijken,' zei hij. De merrie showde zich heel mooi los in de binnenbak en toen ik de bak in liep om haar van dichtbij te bekijken, kwam ze naar me toe en legde haar neus in mijn nek. Ik was meteen verkocht. Dit was dus de blonde Zamara van de hengst Koss, uit de merrie Obamara (Zep x Uriant x Marconi), gefokt door de familie Blokland."

"Zamara is voor ze bij mij kwam een aantal keer van eigenaar gewisseld. Ze bleek voor sommigen iets te heftig, met name onder het zadel. Ze had wel al eens L2 gelopen toen ik haar kreeg, maar dat was al even geleden dus ik ben helemaal opnieuw begonnen met haar." Kayleigh vertelt dat Zamara een supervriendelijke merrie is, die altijd vrolijk is en heel mensgericht. "Het is een ontzettend energiek paard, heeft veel bravoure en is een echte bluffer. Ze wil werkelijk áltijd voor je werken en is een echte doodloper. Ze is heel extravert en expressief en kan dus af en toe wel eens wat heftig reageren op dingen, maar nooit zodanig dat ze niet meer te hanteren is."
Zamara is nu ook minder heftig, ik vond haar heel kalm overkomen. We gingen gewoon alleen met haar aan de hand door het dorp op zoek naar mooie plekjes voor de portretfoto's bijvoorbeeld. Allerlei dingen te zien, gewoon door een woonwijk, vrachtwagens die langsreden.. Ze gaf geen krimp. "Het heeft wel een tijdje geduurd voor we een team waren hoor," gaat Kayleigh verder, "maar nu, 6 jaar verder, durf ik stellig te beweren dat we maatjes voor het leven zijn. Ze gaat echt door het vuur voor me! Ze wil alles voor me proberen en heeft echt het vertrouwen gevonden. Ze heeft wel heel veel moeten leren toen ze hier kwam, want ik heb geen bak aan huis dus ze moet altijd mee over de weg en over het zandpad naar de bak van mijn ruitersportvereniging. Onderweg komen we dus nogal eens wat tegen! Ook ga ik graag naar het bos en strand. Hier had ze nog geen ervaring mee en vond ze heel spannend, maar ondertussen vind ze het één groot feest om mee te mogen! Ik kan dus ook altijd prima alleen met haar met de trailer op pad. Ik merk dat ze de afgelopen jaren bij mij echt in balans is gekomen en rustiger en stabieler in gedrag is. Het is nu gewoon een heerlijk paard om bij je te hebben!"

Naast bos- en strandritten doet Kayleigh best fanatiek aan dressuur met Zamara. "Dressuurmatig hebben we de punten om Z1 te mogen starten. We waren een poosje uit de running vanwege wat blessureleed, maar ze is nu weer mooi op niveau en klaar om de ring weer in te gaan. Verder maak ik ter afwisseling ook graag een sprongetje met haar en dit doet ze heel goed. Ze wordt alleen wel een beetje overenthousiast op de sprong, zoveel plezier heeft ze erin. Zo heb ik dus al een aantal keer op wedstrijd eerst twee M2 proeven gereden en daarna nog twee BB parcoursen gesprongen. Ze bleef gaan en dan was juist het meest scherpe er in de parcoursen vanaf en liet ze zich braaf rondsturen, ondanks dat we nog weinig parcours ervaring hebben. Daarnaast maken we sinds kort nog deel uit van een M- zestal. Ze loopt hier als zesde en, ondanks dat ze wel even moest wennen dat ze niet alle anderen in mag halen en een wedstrijdje mag gaan houden, doet ze het best aardig. Zamara is voor mij een 'once in a lifetime' paard en ik ben ontzettend blij dat ik haar tegen gekomen ben!"

#Zamara #Koss #Krachtpatser #blondestoot #Ruigebok #Geldersgoud

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding
16.
Afbeelding
17.
Afbeelding
18.
Afbeelding
19.
Afbeelding
20.
Afbeelding
21.
Afbeelding
22.
Afbeelding
23.
Afbeelding
24.
Afbeelding
25.
Afbeelding
26.
Afbeelding

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:08

Herbert, wát een ruig paard. Prachtig!

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 21:16

Vandaag stel ik de andere Krachtpatser van Kayleigh aan jullie voor. Dit is de donkere vosmerrie Primera.

Kayleigh vertelt: "Primera is een dochter van de hengst Witmar Alazan, uit de merrie Layla ( Bazuin x Rex x Proloog) uit de Erna merrielijn. Zij is degene waarmee het Gelderse geweld voor mij begon!"
Kayleigh was als jong meisje al gek op paarden. "Ik zat al snel op paardrijles op de manege. Mijn vader, impulsief dat hij is, dacht; 'Ik kan net zo goed een eigen paard kopen in plaats van dat ze maar een keer in de week op de manege aan de slag kan'. Hij is op zoek gegaan en werd verliefd op Primera. Ze was toen pas net 3 jaar oud, maar mijn vader dacht;' dan kan ze er lekker lang mee door'. Maar... ik werd toen pas net 11 jaar oud, dus was de combinatie met zo'n grote sterke jonge merrie niet echt de beste keuze..."

Met veel vallen en opstaan hebben ze echter enorm veel van elkaar geleerd. "Primera was als jonkie geen makkelijk paard, maar bleek uiteindelijk wel een paard die volledig door het vuur zou gaan voor je zodra ik haar vertrouwen gewonnen had. Vanaf dat moment waren wij onafscheidelijk. We zijn letterlijk samen opgegroeid en hebben intussen een enorme waslijst aan mooie herinneringen. Ik heb voornamelijk recreatief met Primera gereden, omdat wedstrijden destijds niet mogelijk waren. Maar zij vindt dat helemaal niet erg, want ze vindt mee naar het bos en het strand gaan toch het leukst wat er is!"

Primera heeft in 2007 een mooi merrieveulen van de hengst Upperville gekregen. "Deze Ciara heb ik destijds zelf klaar gemaakt voor de keuring. Ondanks dat ik daar helemaal nog geen ervaring mee had, is ze toch mooi ster geworden. Dat kwam dus duidelijk door haar eigen kwaliteiten! In 2012 heb ik haar verkocht aan een heel leuk stel die er mee mennen. Dit jaar heeft ze bovendien een prachtig hengstveulen van Geniaal bij hen gekregen."

In 2016 en 2017 heeft Primera nog twee mooie merrieveulens gekregen. Kayleigh koos als vader van beide veulens voor de hengst Casaron. "Deze Lenora Mera en Melina Mera zijn verkocht naar leuke nieuwe adresjes. Dit jaar is Primera gedekt met de hengst Il Divo (Winningmood x Oscar). Ze is recentelijk drachtig gescand, mooi in een keer gelukt, waar ik natuurlijk hartstikke blij mee ben. Na de geboorte van Melina Mera vorig jaar, ben ik Primera ook weer lekker onder het zadel aan het oppakken. Ze loopt dressuurmatig weer prima haar rondje, maar ook een springles of de onderlinge cross die laatst door de vereniging georganiseerd werd schuwt ze niet. Ze wordt aankomende juni alweer 21 jaar. Ze voelt zich echter nog topfit, waar ik heel blij mee ben want ik hoop natuurlijk dat ik nog jaren van haar mag genieten!"

#Primera #WitmarAlazan #krachtpatser #trotsegeldersedame #prachtigtype #blondekoffievos #superfit #drachtigvaneenspetter #shinenmeteenhapgras

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding

mala26

Berichten: 5001
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:01

Ik vindt deze zo gaaf he. En ben ook onwijs fan van de veulens die ze heeft gehad de afgelopen 2 jaar.
Mooi op de foto gezet!

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 23:44

Dankjewel! Ben heel benieuwd wat ze ervan gaat bakken voor volgend jaar!

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:51

Zo zeg! wat een plaatjes weer. Die hengst is echt prachtig maar het lijkt alsof de merries jou nog meer uitdagen zo voor de camera :D

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 11:23

Ik ben ook een merrie mens eigenlijk.. dat voelen ze vast ;)

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:27

Haha de merries zijn echte diva's met ster allures!

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:58

Die laatste is echt prachtig <3 hele mooie uitstraling vastgelegd.

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:30

Mooi volgtopic! Prachtige fotos van nog prachtigere paarden.

Ik heb nog altijd een zwak voor die krachtpatsers, nadat mijn moeder een 5jr verwaarloosde blonde vos v.Donau had aangeschaft, welke 6 weken later ster en kampioen werd op de gelderse keuring.
Ik kon als kleine smurf van nog geen 10jr oud ook proefjes op hem rijden, wat een toppaard was dat!

En Barabas v.Rhodium, ook Gelderse ster-ruin(gereden door liseon kamper tot inter 1 als ik me niet vergis) heeft ook een plekje in m'n hart.

Je begrijpt, ik volg :D

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 16:57

Wat leuk different, en wat een bijzonder verhaal! Heb je nog foto’s van beiden?

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:22

Ja zeker, ik zal eens zoeken en ze dan hier plaatsen als dat mag?

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 17:26

Ja hoor, leuk juist!

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:18

Hierbij de foto's van It (v.Donau) de blonde vos van mijn moeder.
Foto's zijn van rond '97/'98.

Hij was verwaarloosd in de zin van maanden op z'n box moeten staan in z'n eigen stront, onverzorgd, veel te lange voeten, mensen waren bang om hem uit stal te halen omdat hij zo gek was....
Wat wil je als je maanden in een 3x3 box staat?

Er werd een beetje honend gevraagd wat m'n moeder met die haflinger moest (zij heeft altijd geldersen en tuigers gehad) :+

Dag van aankomst:
Afbeelding

Keuringsfoto's:

Afbeelding

Afbeelding

En gewoon thuis:

Afbeelding

Afbeelding

Met mij erop als kleine smurf
Afbeelding

Had ook echt het typerende Gelderse karakter: los een flinke show geven, zadel erop en dan was hij schaapmak.
Hij kon wel heet worden maar bleef altijd onder je en bewerkbaar.
Helaas is hij er niet meer.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 20:24

Oh wat leuk om te zien zeg, dankjewel! En wauw wat was ie ook groot!

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:33

Graag gedaan! We waren (en zijn, ook al leeft hij niet meer) heel trots op hem.
M'n moeder handelde een beetje en deze heeft ze ook verkocht, maar tot op de dag van vandaag spijt van.
Hij was trouwens "maar" 1.68m dus geen echt kasteel, aantal foto's waarop de grond op- of afloopt ;)

Barabas is niet van ons (geweest) dus vind het niet netjes daar foto's van te plaatsen. Eventueel op Facebook Arie van Dalsen opzoeken mocht je hem willen zien.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 20:44

Nee snap ik, beter niet doen. Wat kunnen sommigen groot tonen hè, ze dachten ook altijd dat die van mij 1.75+ was terwijl die net aan 1.69 was. Zal t front ook wel zijn.

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:45

Prachtig paard different!!!! Heel mooi dier en wat een verhaal.

Arie van Dalsen, die ken ik joh! Niet persoonlijk heel goed, maar hij en zn vrouw wonen bij mij in de buurt.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 09:13

Wat een gaaf topic LHS. Ik ga ook volgen. Heb dan wel geen Gelderse meer zelf maar blijf evengoed super fan van het Gelderse paard.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 10:01

Hi allemaal! Gisteren de shoot van Atze gehad, de vers goedgekeurde hengst voor de Gelderse richting. Echt een erg stoere en mooie hengst. Hij is van Astor x Sander x Cinovo. Heb ze even voorrang gegeven met nabewerken, en meteen een paar foto’s aangeleverd voor op de website. Dus die zal ik hier ook vast delen:

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:03

Hele gave foto's LHS!!!
Stoer beest is het!

Luna_Rose
Berichten: 40
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:33

Super gave foto's!