[VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

[VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 08:20

Hallo allemaal!

Zoals sommigen van jullie al weten ben ik bezig met een privé/hobby fotoproject genaamd 'Krachtpatsers'. Stoere imposante paarden met veel spieren, bot en massa, die altijd een showtje weggeven als ze los bewegen. Ik heb vooral Gelderse paarden als deelnemers maar er gaan ook een paar Tuigers en Groningers op de foto. Waarom doe je dit project? Vragen mensen me. Nou, omdat ik nu geen paard meer heb, ik enorm geniet van fotograferen en ik dit het mooiste type paard vind! Bovendien vind ik het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten, zeker als dit mensen zijn die ook zulke liefhebbers zijn van Krachtpatsers.

Omdat ik veel meer shoots heb dan ik per week aan topics mag openen op ITP, raadde een MOD me aan om een VOLG topic te openen voor Krachtpatsers. Dus bij deze! Een topic speciaal voor alle mensen die net als ik dol zijn op stoere imposante krachtige paarden, de verhalen erachter willen weten en leuke foto's kijken natuurlijk.

Groetjes Liesbeth

De volgende Krachtpatsers hebben nog wel hun eigen topic:
1.[ITP] Herman (Laurentz x Larix) voor fotoproject Krachtpatsers
2.[ITP] KingKong (Danser x Parcival x Furore) tweede krachtpatser
3.[ITP] Derde Krachtpatser: de stoere zwarte Gelderose (v.RubusB)
4.[ITP] Krachtpatser Cherina (v. Rubus B. x Elegant x Batello)
5.[ITP] Vijfde Krachtpatser: sabinovos Vienna (v. Elegant x Bazuin)

NB: Het is wel een beetje zoeken naar de verschillende Krachtpatsers misschien maar goed, ze staan er allemaal tussen. Op de FB pagina 'Krachtpatsers' kun je overigens ook alles terugvinden: https://www.facebook.com/Krachtpatsers- ... 720614531/. En op mijn website http://www.lvws.jimdo.com staat nog meer info over het project. Veel kijkplezier!!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door RianneH op 08-06-18 13:58, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Link in OP aangepast


LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 08:31

De zesde Krachtpatser is Benz, een stoere bink van Danser x Zakerno x Indiaan, gefokt door Nynke van der Veen uit Opende. Benz is van Ashley van den Hoeven, en staat gestald op het familiebedrijf van Ashley en haar ouders, 'Manege de Vier Hoeven' in Leusden.

Ashley vertelt: "We wilden graag zelf veulentjes fokken maar helaas wilde dit niet zo lukken. Daarom ben ik op Marktplaats naar jonge paarden gaan zoeken en daar kwam ik deze knapperd tegen, die toen pas vijf maandjes oud was. Nou, het duurde niet lang voor hij bij ons op stal stond!" Benz stond een tijdje tussen de manegepaarden maar dit verveelde hem. Hij wilde natuurlijk lekker ruige hengstenspelletjes doen. "Na een paar maanden kwam daarom Daimler erbij, een Gelderse hengst van vijf maanden. Ze hebben een jaar van elkaar kunnen genieten.. helaas hebben we Daimler toen moeten laten gaan wegens een onbekende ziekte. Benz heeft vervolgens een tijdje alleen gestaan. Hij heeft vorig jaar twee merries mogen dekken van een goede vriendin van mij. Daarna hebben we hem laten castreren en kon hij gewoon tussen de andere paarden in de groep."

Intussen zijn dit voorjaar twee prachtige hengstenkinderen van Benz geboren. Benz is inmiddels zadelmak en hij is ook al beleerd voor de wagen. "Hij is al met al echt een hele brave Gelderse! In de toekomst hoop ik verder te komen in de dressuur met hem. En daarnaast mag hij ook lekker stoer showen in het vierspan van mijn vader!"

#Benz #Danser #Krachtpatser #Stoerebink #manegedevierhoeven #passievoorgelders

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding
16.
Afbeelding
17.
Afbeelding
18.
Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 09:18

Leuk dames!! Ja dat verdienen ze <3


LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 09:54

Op Koningsdag was het de beurt aan de Koning van stal de Vier Hoeven: 'Dodge'. Zijn stamboeknaam is 'Uventus' en hij is een Laurentz x Zonneglans x Rentheer, geboren in 2001. Dodge is ook van Ashley van den Hoeven. Ze heeft hem sinds 2008. Ze vertelt: "In 2008 zijn wij begonnen met het manegebedrijf 'De Vier Hoeven' in Leusden, en op zoek gegaan naar manegepaarden. Dodge kwamen we tegen via Marktplaats. Een echte allrounder; L1 dressuur, B Springen en SGW gewoon voor de fun. Daarnaast kon hij ook nog voor de koets, wat hem voor ons ideaal maakte omdat hij dan ook mooi deel kon uitmaken van het 4span."

In februari 2008 is Dodge bij de familie van den Hoeven gekomen. Hij heeft uiteindelijk tot november dat jaar in de managelessen gelopen. Hij was eigenlijk niet geschikt voor de manegelessen, dus daarna is Ashley zelf met hem aan de slag gegaan. "We reden in november ons wedstrijddebuut in de B en hadden meteen een winstpunt, waar we heel trots op waren. Na die tijd zijn we veel gegroeid samen. Voor mij was hij het eerste paard dat ik ging opleiden voor de dressuursport," vertelt Ashley. "Dodge was nooit makkelijk met rijden. Veel te enthousiast waardoor we altijd als we op wedstrijd aan kwamen meteen moesten opstappen en galopperen. Mijn vader hielp me ook altijd met hem, want met zijn blijheid en mijn jongheid was hij moeilijk te houden bij de trailer."
In de tijd dat Ashley met de dressuurwedstrijden bezig was heeft Dodge ook een aantal jaar voorop gelopen in het 4span. "Hij vond zichzelf altijd super stoer voorop maar tegelijkertijd vond hij het ook erg spannend. Dat kwam omdat het een keer mis is gegaan bij zijn vorige eigenaar. Maar met vertrouwen en rust heeft hij toch een hele tijd als super rechtsvoor- paard gelopen in het 4span."

De vooruitgang in de wedstrijden ging met Dodge geleidelijk. Soms vlogen ze door een klasse heen en soms stonden ze even stil. "Want Dodge is meer een stamper dan een ruime gangmaker. We hebben naast de dressuurwedstrijden trouwens ook wel eens een B wedstrijdje springen geprobeerd. Helaas weigerde hij hindernis vier 3x dus werden uitgebeld. Ik mocht het parcours wel afmaken en wat denk je... meneer sprong gewoon weer alles!" Toch gaf Dodge ook veel vertrouwen tijdens het springen. Ashley heeft daarom ook wat SGW trainingen en oefenwedstrijden gedaan. "Dat was altijd supergaaf op hem. Hij liet me nooit staan en ging altijd, of het nou paste of niet."

In 2014 liep Dodge een blessure op. "Voor iedereen een raadsel waar het nou zat. De voet of de schouder? Hij is er daardoor drie keer uit geweest. Daarna steeds weer rustig opgebouwd en dan ging het een paar maanden goed," vertelt Ashley. "Op 12 september 2015 heb ik mijn droom waargemaakt met hem, om Z2 te kunnen starten. Iedereen zei altijd 'Z? Dat haal je nooit met hem', maar toch kregen we het voor elkaar om een puntje te scoren in het Z2!"
Helaas was dat ook de laatste keer dat ze heeft kunnen starten met hem. Hij kreeg een schouderblessure en kon dat niveau daarna niet meer aan. "Omdat ik nieuwe paarden erbij kreeg, is een vriendin van me lekker recreatief met hem aan de slag gegaan. Dit kan hij gelukkig wel aan en als hij goed is en blijft pakken ze af en toe een wedstrijd mee. We hopen nog heel lang van hem te kunnen genieten!"

Ik heb Dodge tijdens de shoot bij Ashley niet apart opgesteld voor mijn lens gehad; ik had er al vijf gefotografeerd maar daarna kwam hij naar buiten tijdens het losgooien van alle Geldersen samen. Hij liep prachtig te sjouwen dus zo kon ik toch wat foto's van hem apart maken. Wat een dier! Geweldig.

#KoningDodge #Laurentz #krachtpatser #Z2dresuur #echteallrounder #stoerekoffievos #leidervandekudde

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 13:47

In deze meivakantie trakteer ik jullie op extra veel shoots en nieuwe foto's van Krachtpatsers!

Vandaag een vervolg van de shoot op manege de Vier Hoeven, de shoot van Ashley's twee jongste Gelderse binken. De bruine Malibu (v. Danser x Droomwals x Hoogheid) en het vosje Veyron (v. Vitens x Immigrant x Marconi).

Ashley vertelt: "Het verhaal achter hun is nog niet zo heel lang. Zoals ik in het verhaal van Benz al vertelde heb ik op 1 jarige leeftijd Daimler moeten laten inslapen. Op 15 Augustus 2016 heb ik zijn fokster Cheyenne Nieuwenhuis helaas het slechte nieuws moeten vertellen dat hij geen deel meer van ons kudde uitmaakte. Cheyenne vertelde mij een paar dagen later dat ze nog een leuke Gelderse hengst van een paar maanden had lopen. Mocht ik er natuurlijk aan toe zijn. Even de tijd genomen en uiteindelijk de beslissing genomen om hem toch van haar over te nemen. Maar dan moest ik van mijn vader wel een vriendje voor hem erbij zoeken omdat hij echt niet alleen moest opgroeien. Dus we zijn samen aan het zoeken geweest en uiteindelijk bij Malibu terecht gekomen. Die is gefokt door Gerda de Jong. We zijn een paar keer wezen kijken bij hem want hij stond in de buurt. Ik was na dag 1 al gek op zijn brutale karakter. Veyron heb ik pas voor het eerst gezien toen we beide kleine heren gingen ophalen. Ondertussen had ik wel al veel contact gehad met Cheyenne over Veyron."

Op 14 oktober 2016 arriveerden beide heertjes op de manege. "Veyron was eerst nog wat angstig, logisch als je net bij mama weg moet, en Malibu was het er nog niet helemaal mee eens om aan een halster mee te lopen dus ik zag samen met hem meteen het hele terrein... Uiteindelijk met beetje hulp van vaders en broertje hebben we hem in de stal gekregen. Waarna we Veyron gingen halen. Tijdens de ontmoeting liet Malibu wel even duidelijk zien dat hij in een grotere groep is op gegroeid. En Veyron dacht man wat moet ik met jou!? De eerste dagen waren voor Veyron heel spannend. Wennen aan omgeving en vooral de mensen. Malibu vond het maar wat interessant allemaal!!"

Nu zijn ze een paar jaar verder en zijn de rollen af en toe helemaal omgedraaid. Dat was tijdens de shoot ook wel duidelijk te merken. Hoewel Malibu continu met open mond achter Veyron aan rende, wist die zijn bruine maat ook regelmatig tegen de grond te werken. Echte hengstenspelletjes, continu. Superleuk om te zien en te fotograferen. "Veyron vindt zichzelf ook helemaal stoer en Malibu doet soms een stapje terug. Behalve met het eten... dan blijft Malibu de baas," vertelt Ashley. "Ze zijn nu nog hengst en dat blijven ze voorlopig nog even voor zolang het kan. Benz staat er ook regelmatig bij om ze een beetje op te voeden. Als ze uiteindelijk gecastreerd zijn mogen ze ook in de grote groep gaan spelen. Het doel met deze heren is ook om beiden zo veelzijdig mogelijk op te leiden. Dus dressuur bij mij en mennen bij mijn papa."

#jongekrachtpatsers #danser #vitens #heerlijkspul #hengstenspelletjes #prachtigedieren

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding
16.
Afbeelding
17.
Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 13:49

Dat waren de 'ukjes' van het project tot nu toe. Eigenlijk nummer 8 en 9. Ik post nu tevens nummer 10, Jumper hieronder. Dan is dit topic synchroon met de Facebookpagina! En zijn de niet- facebookvolgers van het project ook helemaal up to date :D

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 13:51

Vandaag de beurt aan Jumper, nummer 10 van het project. Een 'Ruige Tuiger' geboren als 'Gangmaker', een nakomeling van Aquarel x Renovo x Strawinsky. Aquarel is een Unieko x Koblenz die in 2010 helaas op wacht is gezet.

Jumper is de nieuwste aanwinst van het manege bedrijf 'De Vier Hoeven'. Ashley vertelt: "Eigenlijk waren we niet echt meer opzoek naar een paard, tot mijn vader een advertentie van een bruine en vos tegen kwam. Mijn vader wilde altijd nog wel een goed voorpaard voor in zijn vierspan erbij hebben en hij wou voor de bruine gaan kijken. Dit was meer het paard wat bij ons in t span paste qua kleur en type. Maar wij waren niet de enige, dus die was al vrij snel verkocht. De vos sprak mijn vader echter ook wel aan, dus zijn we toch maar gaan kijken bij deze ruige tuiger."

Uitiendelijk op 27 maart 2018 stond deze 7 jarige bink ook bij ze op stal. "Voordat hij bij ons kwam heeft hij eigenlijk nog niet veel gedaan. Hij is beleerd voor de wagen in het enkelspan en onder de man kan je erop met oogkleppen. Eigenlijk moeten we hem zien als nog een groen paard. Nou houden mijn vader en ik wel van een beetje uitdaging in een paard!"

Wat ze met hem te hopen bereiken? "Dat hij zo veel mogelijk in het 4 span kan en dat ik hem uiteindelijk onder de man kan rijden zonder oogkleppen. Maar alles wel in alle rust en vertrouwen hoor. Mocht dit lukken hoop ik hem ook te kunnen gaan starten in de dressuursport. Hij kan heel goed draven en is heel correct gebouwd dus wie weet hoe dat zal gaan!"

Ik vond het heel leuk aan dit mooie paard, dat 'ie echt nog groen was en wat onzeker, maar toch heel braaf. Ook bijzonder vond ik dat hij me steeds echt aankeek, dit zie je op veel foto's goed terug.

#Jumper #Aquarel #krachtpatser #ruigetuiger #projectpaard

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 18:05

Dank meiden, leuk dat jullie ook volgen! +:)+ morgen komt er weer een nieuwe Krachtpatser bij =:)

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 18:37

Morgen volgt deze stoere kerel:
Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-18 08:06

Haha wat lief Appa :o <3

Leuk dat jullie volgen allemaal!

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-18 09:06

Vandaag is het de beurt aan Spider (v. Koss x Fabricius x Zakerno). Spider behoort ook toe aan de familie van den Hoeven en werkt daar als manegepaard en menpaard. Ashley vertelt: “Op 15 december 2016 kwam er een advertentie op Facebook voorbij van 2 gelderse paarden. Nu zijn er veel mensen bij ons op de manege die weten dat wij gek zijn op dit type. Dus werden we meerdere keren in de advertentie getagged.”

Dit was de advertentie:
‘WEGENS BEEINDIGING SPORT TWEE GELDERSE PAARDEN TE KOOP
De vader van een vriendin is al op leeftijd en heeft er voor gekozen om een goed tehuis te zoeken voor zijn paarden.
Het gaat om een Gelderse ruin van 13 jaar stokmaat 1.68 en een Gelderse merrie van 16 jaar van 1.67
De vos is een ster merrie. Vader: Koss Moeder: Odette. De ruin is een volle broer.
Ze hebben altijd als tweespan voor de kar gestaan. De merrie kan ook onder het zadel maar alleen door een ervaren ruiter.
Een goed tehuis is heel belangrijk. Het liefst een plek waar ze samen naar toe kunnen omdat ze samen zijn opgegroeid.’

“De meeste mensen die onder de advertentie reageerden, wilden alleen informatie over de ruin Spider hebben. Dat kwam waarschijnlijk omdat Kia voor veel mensen al te oud was. Mijn vader was ook als een blok voor Spider zijn bouw gevallen. Echt zijn type paard, zo stoer en imposant, maar dat zie je ook wel aan de foto's zometeen!!”

Ashley en haar vader hadden contact gezocht met eigenaars van Spider en Kia en mochten ze de volgende dag komen kijken. “Wij hebben de eigenaar, een boer die de paarden nog echt voor de ploeg had lopen, verteld wat onze plannen waren met de Koss- broer en zus. De eigenaar vond dat goed dus een dag later stonden ze bij ons op stal.”
Omdat ze al 13 jaar met zijn tweeën waren geweest, was het voor beiden heel erg wennen dat ze met andere paarden moesten gaan leven. “Vooral Spider heeft in het begin heel veel moeite gehad om zonder zijn zus op pad te gaan,” vertelt Ashley. “Terwijl zijn zus altijd even blij was als hij weg ging haha... Zelfs als ik Kia ging longeren rende Spider er los in hetzelfde rondje achter aan. Nu ze al een tijd in de grote koppel lopen en we ze op stal ook uit elkaar hebben gehaald, omdat Spider gewoon over de mensen heen rende richting zijn zus, heeft hij meer rust gekregen en heeft zelfs andere vrienden in de kudde gemaakt. En Kia heeft stiekem een andere vriend gevonden, namelijk Patrol, onze zwarte tuiger.”

Kia was al beleerd onder het zadel met ervaren ruiters dus kon mooi mee draaien in de lessen. “Zo af en toe loopt mevrouw ook nog mee in de menlessen. Ze was in het begin niet makkelijk met sturen. Maar nadat ze vaker mee ging draaien in de lessen konden wij haar met handige kinderen gewoon indelen.”
Spider hebben ze zelf zadelmak gemaakt. “Hij accepteerde het tot een bepaald punt en dan dacht hij ineens. Heee.... wat zijn jullie aan t doen?! Hij was niet gemeen maar wel van alles aan het proberen. Rennen en niet meer te sturen zijn en zo af en toe een bokje. Maar omdat wij niet opgaven heeft hij zich overgegeven en rijden er nu zelfs kinderen mee weg! Omdat ze beiden alleen gewend waren aan de ploeg trekken was hij dressuurmatig ook niet ver. Hij had ook een aardige onderhals ontwikkeld. Hij heeft eerst een tijdje mee gedraaid in de manege lessen om zijn routine te vinden. Toen dat steeds makkelijker ging is mijn vader hem wat meer in het enkel span gaan rijden om hem dressuurmatig beter te krijgen. Dit wilde mijn vader heel graag met hem want hoe stoer is dit paard om voorop in het 4span te hebben??”

Spider heeft in oktober 2017 voor het eerst een wedstrijd HC voorop in het 4span gelopen. “Hij vond het erg spannend maar deed zo zijn best. Dressuur deed hij netjes, bij vaardigheid vond hij het moeilijk om aan het bit te blijven dus ging het allemaal niet vlekkeloos. Maar hey: zijn eerste wedstrijd met zoveel andere paarden, geluiden en obstakels, mogen we zeker niet klagen! De dag daarna stond de marathon op de planning. We hadden geen idee hoe hij het zou oppakken. Hindernis 1 ging onwennig maar daarna pakte hij het ineens heel goed op en vond het super leuk! Aankomend seizoen mag hij weer mee en gaan we eens kijken wat hij er van gaat maken. En natuurlijk tussendoor lekker in de lessen met de kinderen en volwassen meelopen ter afwisseling en om de basisconditie op pijl te houden. Na afloop van de marathon vinden de dierenartsen altijd dat ze zo goed weer op adem zijn.. Als we dan zeggen dat het manege paarden zijn.. snappen ze er helemaal niets van!”

#spider #krachtpatser #hengstenhals #buffel #groteventkleinhartje #manegedevierhoeven

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 13:42

<3 Vandaag een shoot van een vosmerrie met heel mooi oud bloed: Galant x Pygmalion. Ik heb de hele week shoots.. morgen van zwartblessen voor de koets.. donderdag een hele kudde en een zeer mooie vosmerrie. Top vakantie zo!

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-18 21:29

Leuk dat je ook volgt! Ik heb een oproep geplaatst op Facebook en Bokt. Uit de reacties die daarop kwamen heb ik een selectie gemaakt. Een paar heb ik zelf benaderd, bijvoorbeeld de hengst Atze, maar dat was al voordat hij goedgekeurd was voor het KWPN. Op zich was ik namelijk niet op zoek naar ggk hengsten want die worden meestal al vaker gefotografeerd door anderen. Ik vind het juist extra leuk om met dit project paarden te fotograferen die nog niet eerder in de spotlight hebben gestaan. Dit was ook een selectie criterium voor mij. Er waren ook aanmeldingen van prachtige paarden maar waarvan al veel mooie foto’s waren gemaakt. Deze heb ik daarom juist niet gekozen.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-18 14:36

Vandaag een shoot gehad van 3 zwartblessen, oa een volle broer en zus. We zijn ook met de wagen weggeweest, superleuk!

Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-18 18:34

Gaaf dat jullie ook volgen! Ik moest een VOLG topic openen wegens teveel Posts in een week anders.. of niet synchroon lopen met FB en das ook weer verwarrend voor mezelf haha.. Deze en volgende week heel veel nieuwe Krachtpatsers dus die post ik binnenkort!

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-18 08:14

Yes... wat een mooi weer! Vandaag twee shoots bij twee spetters van merries. Nu eerst een op de prachtige Lage Vuursche en vanmiddag in Loosdrecht.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-18 09:44

Afbeelding

Voorproefje! 4 jarige Jansje, een Floris x Fortissimo waar ik donderdag was <3

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-18 20:37

Op deze mooie zonnige Bevrijdingsdag stel ik jullie voor aan de rest van de Gelderse- en tuigpaardkudde van Manege De Vier Hoeven. Op de groepsfoto die als achtergond wordt gebruikt op de FBpagina zien jullie ze bijna allemaal al.

Naast Benz (v. Danser), Veyron (v. Vitens), Malibu (v. Danser), Jumper (v. Aquarel) en Spider (v. Koss), heeft de familie van den Hoeven ook nog vier andere Krachtpatsers in dienst. Het gaat om de zwarte Patrol (v. Farao x Droomwals x Zakerno), de vosruin Quattro (v. Koss x Goudsmid x Heemraad), de vosruin Bugatti (v. Elegant x Flipper x Stornello) en de vosmerrie Kia (v. Koss x Fabricius x Zakerno), de volle zus van Spider.

Ashley vertelt: "Patrol... in oktober 2011 kwam deze zwarte grote stoere echte tuiger als 14 jarige bij ons op stal. We hadden wat pech met ons 4-span paarden en hij kwam op ons pad. Met zijn ervaring als koetspaard bij de Koninklijke Stallen en Nationale en Internationale vierspan SGM wedstrijden was hij een ervaren rot. Voorop vind hij echter niks; hij trekt liever de koets en bemanning in z’n eentje! Dit bleek toen we hem eenmaal hadden en dit is zo gebleven. Onder de man heeft hij echter vele fans, ondanks zijn echte tuigpaard gangen, vooral kleine en jonge kinderen vindt hij fantastisch. In de menlessen zet hij ook zijn beste hoefje voor. Hij is ondanks dat hij tuiger is, multifunctioneel inzetbaar. Dressuur, boscrossen en zelfs springen vindt hij leuk, mits er wel een behoorlijk sprongetje staat... anders beurt meneer zijn benen niet op. Het grappige is dat hij vooral leuk dressuur kan lopen bij de kleintjes tijdens een FNRS wedstrijd... dan doet hij super zijn best.. maar de grotere ruiters kunnen hem niet uitzitten!"
Patrol heeft inmiddels de merrie Kia van haar volle broer Spider afgepakt. "Op stal staat hij naast Kia met een ‘knuffelluik’ en buiten staat zij rechts aan hem vast geplakt en links staat dan Galaxy, een Haflinger merrie….niemand die daarbij in de buurt mag komen!"

Dan het verhaal van Quattro. Quattro is de vos met de breed uitlopende bles over zijn snoet, en een witvoet rechtsvoor en half witbeen linksachter. "Op 18-01-2018 is Quattro, een 8- jarige ruin van Koss, bij ons op de manege gearriveerd. Ik was een beetje op Facebook aan het struinen voor een leuk manege paard dat ook mee kan draaien in het 4-span. Het is altijd handig om een reserve paard te hebben en wij zijn nou eenmaal gek op het Gelders type. Quattro was gewoon recreatief gereden en voor de rest een beetje springen. Omdat het een vos was en redelijk aan de maat, was het voor ons wel een leuk paard om bij te gaan kijken. Mijn vader en ik zijn bij hem gaan kijken en zijn uitstraling zei ons al genoeg: dit was een paard voor ons!" Ashley heeft hem daar nog even gereden en keurde hem ook goed voor onder het zadel. "Mijn vader hoopt dat hij hem in de winter rustig kan laten wennen een het tuig en wie weet kan hij dan ook een beetje afwisselen met mennen en de ruiters het leren. En wie weet als het goed gaat kan hij mee in het 4-span."

In 2009 kwamen Ashley en haar ouders Bugatti tegen. Bugatti is de vos met de gedeeltelijke bles en twee half witte beentjes achter. Ashley vertelt: "We zochten een leuk, braaf paard voor de lessen en zijn advertentie stond ons wel aan. Achteraf bleek dat hij minder kon en nogal een enorme bangepoeperd was, maar met veel liefde en geduld zijn we uiteindelijk zijn knopjes gaan begrijpen en hebben we er een leuk en braaf manegepaard aan. Er zit aardig wat bloed in maar hij loopt nu in de lessen met allerlei ruiters van beginners tot gevorderden, jong, klein, oud, groot tot aan onze gewichtslimiet van 85 kilo, dressuur, springen, FNRS wedstrijden en een buitenrit. Deze maand wordt hij 17 maar dat is hem beslist niet aan te zien of te merken."

Tot slot het verhaal van Kia. Kia is een vosmerrie met twee half witte beentjes achter en een smalle bles tot aan haar neus. "Kia is de volle zus van Spider die eerder in een aparte post is voorgesteld. In het verhaal van Spider is Kia ook al een beetje aanbod gekomen. Doordat ze al beleerd was, kon ze al gauw meedraaien in de lessen. Zo af en toe loopt mevrouw ook nog mee in de menlessen. Ze was in het begin niet makkelijk met sturen. Maar nadat ze vaker mee ging draaien in de lessen kunnen wij haar met handige kinderen ook gewoon indelen.”
Al met al een prachtige kudde van stoere Krachtpatsers, Gelderse- en tuigpaarden, de werknemers van manege De Vier Hoeven. Een kudde om enorm trots op te zijn, en dat zijn ze zeker!!

#krachtpatsers #Kia #Bugatti #Quattro #Patrol #Koss #Elegant #Farao #prachtigekudde

1.
Afbeelding
Patrol
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
Bugatti loopt hier voorop
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
Spider links en zijn volle zus Kia rechts
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
Bugatti
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
Quattro links en Bugatti rechts
15.
Afbeelding
Quattro, Dodge, Bugatti en Kia

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-18 19:32

Vandaag weer een foto afspraak voor Krachtpatsers gehad. Bij Orange Stables in Orvelte dit keer. Prachtige plek! En heerlijk weer natuurlijk. Ik heb een heel mooie merrie van Casaron gefotografeerd, een knappe jonge Groninger merrie en de onwijs stoere Groninger dekhengst Herbert.

Omdat ik nog veel shoots moet nabewerken die ik de afgelopen week gedaan heb, zal het wel eventjes duren voor ik de foto’s met jullie kan delen. Daarom nu vast een sneak preview screenshot van Herbert:

Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-18 20:46

Deze meivakantie zit ik zoals gezegd niet stil! Dinsdag ben ik langsgeweest bij Ludy de Dood en haar stekelharige vosmerrie Nelline (v. Galant x Pygmalion x Hoogheid). Ludy vertelt: "In de wandelgangen heet ze gewoon Nel hoor! Ze is 23 en staat op de stal van mijn ouders, in het mooie Waverveen. Daar staat ze samen met haar opa-vriend Santos in een heerlijke grote uitloopstal."

Toen ze 4 was, was ze van een boerengezin bij Ludy uit de buurt. "Ze werd hier naar stal gebracht om haar in te laten rijden. Ze kwamen lopend over de weg en het was één en al bombarie wat er aan kwam. Veel te dik en heel veel praatjes; ze waren blij dat ze het heelhuids gehaald hadden. Sindsdien is ze nooit meer van haar bijnaam Olifant afkomen...", vertelt Ludy. "Het inrijden ging soepel, maar de bombarie bleef, haha. Dat trok mij wel aan, want al was het soms veel rodeo, het was gewoon joligheid en nooit gemeen. Het voordeel was dat hoe groot ze zich ook maakt, en hoe hoog de sprongen waren, ze niet zo wendbaar was dus je komt gewoon weer in het zadel terecht." Vanaf toen is ze haar blijven rijden, en uiteindelijk heeft ze haar gekocht.

"Het is een goudeerlijk paard, doet niet moeilijk, maar het is geen suf paard. Ze is overal voor in, wil altijd, wat we ook gaan doen. Dat maakt haar het ideale paard voor mij. Als er iets engs is dan wordt er rijkelijk geknord, en moeten we er luid stampend langs. Maar 5 meter verder is de rust weer weder gekeerd; heerlijk. Na bijna 20 jaar samen kunnen we natuurlijk ook lezen en schrijven met elkaar." Ze hebben naast de buitenritten ook altijd dressuurmatig gereden. "We hebben wel eens wat wedstrijdjes gereden waardoor we uiteindelijk M1 mochten starten. Maar we zijn allebei niet zo van die poespas, lekker zelf trainen en buitenrijden."

Twee jaar geleden bleek Nel helaas ineens een blessure te hebben, die door haar hoge pijngrens en stoere karakter ook nog eens veel erger bleek dan dat het in eerste instantie leek. Ludy vertelt: "Ze had een botsplinter in haar onderbeen en daardoor ook een kapotte pees. De revalidatie duurde ook nog wat langer, want mevrouw vond zelf dat het wel mee viel en trok dus nog gerust een sprintje waar dat eigenlijk niet kon... 1,5 jaar hebben we gewandeld, maar ook dat was leuk. Met Nel waren al die maanden zo voorbij. Lekker samen langs de weg, oren naar voren en gaan. Er zijn veel paarden waarmee dat niet kan, als ze door boxrust veel te veel energie hebben, maar ik heb mazzel. Ik heb haar nooit voor de kar beleerd, maar vond altijd nog dat dat toch wel nog eens zou moeten gebeuren. Dus tijdens al het stappen de afgelopen 1,5 jaar heeft ze nu het bakslepen geleerd. Nog maar een klein stapje tot echt menpaard haha.." Inmiddels is de botsplinter helemaal verdwenen en de pees is ook weer goed, dus Ludy en Nel zijn sinds kort weer lekker aan de gang. Ze rijden thuis rustig wat dressuur, zodat haar conditie weer op peil is voor een goeie bosrit of buitenrit.

Nel is natuurlijk nog echt een 'klassiek' type.. die zie je natuurlijk steeds minder. Hoe reageren anderen op haar? "Nou, als we op een evenement komen, valt Nel al snel op bij de 'wat oudere paardenboertjes'. Soms zien ze zelfs al meteen dat het een Galant is. En dan komt meestal ook meteen de vraag 'of ik er ook mee fok?'. Nou, ze is een paar keer gedekt met Koss en werd ook drachtig, maar dat was steeds na een aantal weken weer weg. Omdat ik niet een paard wil fokken om hem weer te verkopen en de situatie na de pogingen tot fokken nogal veranderde, ben ik er niet mee verder gegaan. Nu zou ik het wel weer leuk vinden om te proberen, maar met haar blessure leek het me eerst niet handig, en nu vind ik haar leeftijd eigenlijk ook alweer wat aan de hoge kant.. kortom, ik twijfel of het er nog van komt... Het zou wel goed zijn voor het behoud van het meer klassieke Gelderse type, vind ik persoonlijk. Naar mijn mening maken de mooie robuuste Geldersen zoals Nel steeds meer plaats voor de wat fijnere moderne versies. Die zijn ook mooi hoor! Maar ik vind het zelf wel zonde als het type van Nel verdwijnt."

#Nel #Galant #Krachtpatser #bikkelhardedameopleeftijd #oudbloed #klassiektype #ikhouervan

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 16:09

Was zeker onwijs leuk Keat, en zal snel wat screenshots naar je sturen alvast.

Kaka en Lily, leuk dat jullie volgen! En Lily idd ik probeer echt natuurlijke foto’s te maken, zo wil ik bijv ook geen vlechtjes, en gebruik ik geen reflectieschermen oid. Gewoon puur natuur en zoals ze echt zijn. Ik vind dat zelf het beste passen bij dit type en wat ik voor ogen heb met dit project. :o mooi dat het jou wel aanspreekt!

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-18 18:05

Ellen_ov schreef:
Volgtopic! yes, kan alleen maar kwijlend uitzien naar je volgende posts :~ *\%/*


Haha nog een fan, wat tof! *\o/*

Ik heb een sneak preview screenshot voor jullie van Keur Sportmerrie Zamara (v. Koss x Zep x Uriant)... die bewijst dat ze heel goed kan shinen met een hap gras in haar mond :') Maar serieus, wat een mooie merrie! <3


Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 06:54

Sneak preview screenshot... hoe oud denken jullie dat dit paard is? Hint: het is een Caruso x Oriant x Balthazar... ;)


Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-18 08:14

Vandaag stel ik jullie voor aan drie zwarte Krachtpatsers. Het zijn de volle broer en zus Elvis en Fiolet (v. Nando x Walser x Kroonprins) en Dromwalz (v. Olaf x Ahoy x Pygmalion). alle drie als Tuigpaard geregistreerd. Deze prachtige zwartblessen zijn in eigendom van Hannes Gerrits uit Hilversum. Hij heeft Elvis en Fiolet gefokt uit zijn Juliette, die helaas niet meer leeft. "De hele moederlijn is zwart," vertelt Hannes trots. "Juliette was mijn alles. Ik heb zelfs een prachtig tuig op maat voor haar laten maken. Na haar overlijden heb ik dit niet meer gebruikt." Op mijn vraag of hij met Fiolet ook wil gaan fokken, antwoordt hij: "Ik wil dat wel maar weet niet goed welke hengst ik dan zal kiezen. Ik wil graag de zwarte kleur behouden maar geen inteelt in de lijn. Ik kan een keer gokken op een zwarte met een voshengst, maar dan zit er toch weer vosfactor in de nakomeling. Misschien wacht ik wel tot er weer een goede zwarte tuigpaardhengst bij komt. Fiolet is nog jong."

Hannes is ook met Fiolet naar de Tuigpaardkeuring geweest, maar dat was helaas geen succes. "Ze kreeg slechte punten helaas. Wat ik zelf niet goed begreep want volgens mij is ze qua exterieur zeker een ster waard. Misschien had ik haar bij de Geldersen moeten aanbieden. Overzetten naar Gelders is nu echter niet zo makkelijk meer. Dan moet ik weer naar de keuring met haar en dat laat mijn gezondheid niet toe. Misschien laat ik haar veulen wel Gelders registreren." Hannes rijdt vooral aangespannen met zijn paarden. Soms leent hij een paard van een vriend, ook een zwarte tuiger, en dan gaan ze mennen met een vierspan. "Geweldig is dat. We gaan ook wel eens naar de MacDrive of ergens anders koffie halen met de wagen," vertelt hij lachend. "Ik heb met paarden leren omgaan van mijn oom. Ik was altijd al gek met beesten en nog steeds, maar de paarden zijn mijn leven nu. Ik woon vlak naast mijn stallen op de Egelshoek, dus de situatie is ideaal zo. Ik rij vanaf mijn stal zo met de wagen het bos in." De paarden worden ook verzorgd en gereden door een paar meiden die Hannes helpen hier op stal. Vandaag waren Levi en Francien er om te helpen bij de shoot. "Ze hebben elk hun eigen verzorgpaard en dat gaat top. Ik leer ze ook om ze in- en uit te spannen en te mennen natuurlijk. Als ze dan mee gaan op de wagen en er mocht iets met mij gebeuren, dan kunnen zij de paarden weer terugrijden naar stal."

Ik mocht ook even mee op de wagen met Elvis en Dromwalz ervoor. Het was superleuk en ze hebben er zoveel lol in die paarden. Ze gingen als een trein, ontzettend stoer en werkwillig. En braaf: langs vrachtwagens, wegwerkzaamheden, rinkelende spoorwegovergangen, graafmachines... wel flink kijken, snuiven, versnellen en de staarten erop, maar ze bleven beheersbaar. "Ik heb Dromwalz in België aangekocht," vertelt Hannes. "Voor best een hoop geld. Zwartblessen zijn zeldzaam. Hij is echt een goede, heel betrouwbaar voor de wagen ook. Elvis was best moeilijk met beleren in het tuig. Hij heeft een tijd bij een vriend van me gestaan die gewezen koetsier is op de Koninklijke stallen en zelf een manege heeft in Monster. Die heeft hem wat makker voor me gemaakt, en nu neemt Dromwalz hem onder zijn hoede. Zo samen doen ze het heel goed. Ik krijg heel regelmatig vragen van mensen, of mijn paarden ook te koop zijn. Maar die gaan echt niet weg. Ik hoop met Fiolet een merrie te kunnen fokken, dan heb ik mijn vierspan weer compleet."

#Krachtpatsers #Nando #Ahoy #zwartblessen #Geldersoftuiger #prachtigstel #wagenvolgeladen

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding
16.
Afbeelding
17.
Afbeelding
18.
Afbeelding
19.
Afbeelding
20.
Afbeelding
21.
Afbeelding
22.
Afbeelding
23.
Afbeelding
24.
Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-18 20:27

Sneak preview screenshot! Borus (v. Vitens x Elegant x Cavalier), een enorme Krachtpatser van 1.76... zijn eigenaresse Eline Smees is ZZL geklasseerd met hem.


Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, OmgiliBot, SemrushBot en 19 bezoekers