Voor de tweede keer naar Italië: APHA jaarlingmerrie Nova

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Voor de tweede keer naar Italië: APHA jaarlingmerrie Nova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-18 23:33

:evaw:

Zo'n twee maanden geleden ben ik naar Alessandria, Italië gevlogen om een prachtige jaarling te ontmoeten. Op de foto was ik al overtuigd, maar toen ik daar eenmaal aankwam MOEST ik haar gewoon hebben :D We hebben toen een koopcontract getekend waarop dit topic volgde: [ITP] Nieuwe aanwinst: DiamonDina "Nova" overo APHA jaarlingmerrie

Roepnaam: Nova
Stamboeknaam: Diamon Dina
13-03-2017, sorrel overo, reining/cutting gefokt. Kleindochter van Like A Diamond (vaderlijn, Paint Horse) en Spat Olena (moederlijn, Quarter Horse)

De planning is dat ze in juli naar Nederland komt (ben nog bezig met vervoer regelen), maar mijn moeder was nieuwsgierig geworden dus zijn we nog een keertje op bezoek geweest *\o/*

De foto's zijn deels van mijn telefoon (slechte kwaliteit) en deels van mijn Nikon camera (ik ben geen fotograaf dus slecht met felle zon en schaduwen en achtergronden enzo :') ), maar we hebben ons best gedaan om toch nog wat leuke plaatjes te schieten.

1. Standfoto (let niet op die doek, dat was om haar oortjes een beetje naar voren te krijgen _O- als je goed bent met photoshop dan mag je me de verbeterde versie in een PB sturen :D )
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Mooi vierkant. Op deze foto vind ik dat ze heel erg lijkt op haar opa Like A Diamond.
Afbeelding

8. Vierkant andere kant
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. <3
Afbeelding

11. D'r achterkant mag er ook wezen :Y)
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Haar vader, de cutting/reining paint hengst Especial Diamond, staat op de ranch, en daar mocht ik ook even mee op de foto *\o/* Wat een machtig beest is dat zeg :~ :~ :~ Zo breed, ik vind hem echt geweldig!
Afbeelding

14. Hij oogt ook ontzettend groot, terwijl hij ongeveer 1.50 is (ter indicatie: ik ben zelf 1.69)
Afbeelding

15. Haar moeder staat ook op de ranch en is een reining/cutting gefokte American Quarter Horse.
Afbeelding

De foto's met de ouders wilde ik graag maken zodat ik ongeveer kan inschatten hoe groot ze wordt := Ze is geboren op 13 maart 2017 en meet nu 1.29 á 1.30:
16. http://i67.tinypic.com/kb4md3.jpg

Ook hebben we wat oefeningetjes gedaan met showmanship, want in september wil ik graag een wedstrijd met haar starten. Deze video's zijn binnenkort te vinden in het volgtopic (zie onderschrift) :D

:):) Kan echt niet wachten tot ze hier is, maar nog even geduld hebben!

Anoniem

Re: Voor de tweede keer naar Italië: APHA jaarlingmerrie Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 23:48

Wat een mooi getekende jaarling, ik snap dat je daarvoor valt. :j
Heeft ze nou zulke enorm steile achterbenen of ligt dat aan de foto's? Ik zag namelijk eerst de foto's en dacht dat ze halter gefokt was en dus niet bedoeld was om op te rijden zoals de meeste halterpaarden met steile/posting achterbenen, maar nu zie ik dat ze reining/cutting gefokt is, en bij haar ouders lijken de hoeken van de achterbenen ook normaler, maar dat is op de foto's niet zo goed te zien.

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Voor de tweede keer naar Italië: APHA jaarlingmerrie Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 23:59

Knap paard <3

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 01:00

xyzutu2 schreef:
Wat een mooi getekende jaarling, ik snap dat je daarvoor valt. :j
Heeft ze nou zulke enorm steile achterbenen of ligt dat aan de foto's? Ik zag namelijk eerst de foto's en dacht dat ze halter gefokt was en dus niet bedoeld was om op te rijden zoals de meeste halterpaarden met steile/posting achterbenen, maar nu zie ik dat ze reining/cutting gefokt is, en bij haar ouders lijken de hoeken van de achterbenen ook normaler, maar dat is op de foto's niet zo goed te zien.


Mijn reining/cutting gefokte merrie heeft dit ook wel een beetje en hoor al van verschillende DA’s dat dit typisch quarter/paint is dat ze een beetje onder hun staan

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 04:29

xyzutu2 schreef:
Wat een mooi getekende jaarling, ik snap dat je daarvoor valt. :j
Heeft ze nou zulke enorm steile achterbenen of ligt dat aan de foto's? Ik zag namelijk eerst de foto's en dacht dat ze halter gefokt was en dus niet bedoeld was om op te rijden zoals de meeste halterpaarden met steile/posting achterbenen, maar nu zie ik dat ze reining/cutting gefokt is, en bij haar ouders lijken de hoeken van de achterbenen ook normaler, maar dat is op de foto's niet zo goed te zien.


Het was mij eigenlijk nog nooit opgevallen... het is dat je het nu zegt dat ik zie wat je bedoelt, maar ik heb geen idee of dat aan de foto’s ligt of niet... maar met 1 jaar kan er ook nog van alles veranderen lijkt me?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Voor de tweede keer naar Italië: APHA jaarlingmerrie Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:22

Leuk dat je weer bij haar bent geweest! Kan niet wachten tot ze hier is en ik haar kan komen meeten. :D

Anoniem

Re: Voor de tweede keer naar Italië: APHA jaarlingmerrie Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 10:44

Ik zag het denk ik ook alleen omdat ik laatst toevallig langs een pagina kwam waarop werd uitgelegd wat er allemaal mis was met de echt doorgefokte Amerikaansehalter horses (dus niet jouw veulen maar van die vleeskoeien op minihoefjes ;) ) en daar werden steile achterbenen en koten ook genoemd als een van de problemen in de halter-fokkerij. Veulens kunnen echter altijd nog verbeteren in hun beenwerk, en als de merrie en hengst wel gewoon 'Europees' op de benen staan dan groeit ze misschien daar nog naartoe en is dit alleen een fase?

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Voor de tweede keer naar Italië: APHA jaarlingmerrie Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 10:58

Ja heb daar ook foto's van gezien van die extreme halter lijnen... :r Maar vind de vader indd heel mooi op zijn benen staan

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 12:04

xyzutu2 schreef:
Ik zag het denk ik ook alleen omdat ik laatst toevallig langs een pagina kwam waarop werd uitgelegd wat er allemaal mis was met de echt doorgefokte Amerikaansehalter horses (dus niet jouw veulen maar van die vleeskoeien op minihoefjes ;) ) en daar werden steile achterbenen en koten ook genoemd als een van de problemen in de halter-fokkerij. Veulens kunnen echter altijd nog verbeteren in hun beenwerk, en als de merrie en hengst wel gewoon 'Europees' op de benen staan dan groeit ze misschien daar nog naartoe en is dit alleen een fase?


Laten we het hopen :D je weet natuurlijk nooit hoe een veulen uit gaat groeien. Maar ze heeft een paar volle broers en zussen en die staan allemaal mooi op de benen, dus ik denk dat het wel goed komt. En halter paarden vind ik echt helemaal niks.. ik houd van kleine en snelle paardjes, dus daarom wilde ik ook een reiner (of cutter) :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 07:35

Bellatrix schreef:
Leuk dat je weer bij haar bent geweest! Kan niet wachten tot ze hier is en ik haar kan komen meeten. :D


Jaaaa *\o/* ze komt vlak bij mijn huis te staan dus dat is ook niet zo ver voor jou :D

gerlindie

Berichten: 4632
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Voor de tweede keer naar Italië: APHA jaarlingmerrie Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 07:42

Heel knap paardje!
En ik vind ik ook jouw jumpsuit echt fantastisch, mag ik vragen waar je die vandaan hebt? :o

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 11:32

gerlindie schreef:
Heel knap paardje!
En ik vind ik ook jouw jumpsuit echt fantastisch, mag ik vragen waar je die vandaan hebt? :o


Haha Dankje! Mijn schoonmoeder heeft de jumpsuit gemaakt. Ze ontwerpt en naait kleding, en verkoopt het ook :) op deze pagina staan meerdere modellen: http://www.facebook.com/bvexclusive/