Jet is back!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle_S

Berichten: 2723
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Jet is back!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 21:49

Hallo bokkers,

Ik wil dit ontzettend graag met jullie delen, ik ben echt ontzettend blij en trots op mijn arabische volbloed merrie La Margneta Aura aka Jet. Voor degene die ons verhaal niet kennen:

1,5 jaar geleden (28 augustus 2016) werd mijn nachtmerrie werkelijkheid, bliksem sloeg in bij mijn ouders mijn vriend en ik werden om 3:00 wakker gebeld. Carita (ons oudere paard) was door de omheining heen gegaan, geen wondjes gelukkig maar Jet was op de omheining geklapt en had een wond over haar linker voorbeen van 80-90 cm lengte, 2 cm diepte en wanneer het los hing ong. 6 cm breed. Een cm ernaast en een slagader was geraakt volgens de da, ook keken we recht op haar bot.

De dierenarts kwam ter plekke en Jet moest mee naar de kliniek, ik ben nog nooit zo bang geweest en dacht dat ik mijn meisje kwijt zou raken op dat moment. De dierenarts begon te hechten wat uiteindelijk 2,5 uur duurde. Het zag er netjes uit maar na 1 week klapte de wond voor de eerste keer open, Jet stond uiteindelijk 3,5 maanden op de kliniek waarbij de wond meerdere keren open sprong. Iedere keer weer in onzekerheid, ze had ontzettend veel pijn maar was in goede handen.

Daarbij kwam ook nog eens dat ze net 3 maanden drachtig was en de vraag of haar veulentje dit zou overleven was ook onzeker. Gelukkig is hij gezond en wel ter wereld gekomen, en dat na alles stress, pijn, medicatie, antibiotica en verdoving dat Jet gehad heeft.

Plaatjes van haar wond zoals we haar aantroffen die nacht in spoiler:


Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding



Voor degene die het interessant vinden, het hele album met vooruitgang vd wond:
https://myalbum.com/album/DQYyLdVzgWs0

Jet en ik waren enorm fanatiek in de endurance sport, we hadden dat jaar ervoor net onze eerste 80 km wedstrijd gereden en moesten er nog 1'tje om internationaal te kunnen gaan starten. Toch wilde ik nog voor die tijd een veulentje van haar en daarom liet ik haar insemineren. Maar na het ongeluk was onze droom om uberhaubt de sport weer in te kunnen geheel onzeker.

Maar... we zijn vorig weekend voor het eerst gestart!! :j 23 km weliswaar, maar she did it! Geheel goedgekeurd, en dat na alle ellende. Ik sta nog perplex, hoe sterk kan een paard zijn. Uiteraard vond ik het erg spannend want bij de endurance word je paard overal op gecheckt, hartslag, locomotie (lopen) maar alles was goed.

Voor haar ongeluk wist ik precies hoe snel ze kon herstellen (hartslag) maar dit wist ik nu niet zeker te zeggen na zo'n rit. Maar we konden gelijk aanbieden bij de finish! Ik ben zo ontzettend trots! Ik had een ontzettend leuke groep mensen om mij heen die mee gingen om onze comeback te fotograferen en filmen en daarom wil ik dit ook met jullie delen.

Wie weet zit er toch nog meer in voor ons!

Hierbij de foto's van de wedstrijd en het filmpje! Geniet mee zou ik zeggen van mijn alles, mijn Jetje! <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
my proud! <3 :j <3 :j




De prachtige foto's zijn gemaakt door Reindert Jansen en Sofie van Aggelen, ik ben hun ontzettend dankbaar voor het vastleggen van deze ontzettend bijzondere dag! _/-\o_

Ik hoop dat jullie ook hebben genoten!

Liefs Michelle! <3

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: Jet is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:00

Ik heb gewoon kippenvel van het filmpje! Wat een verhaal, maar ik weet zeker dat jullie er nu gaan komen zonder obstakels hoor!!

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:01

Ah super gaaf! Kan me voorstellen dat het een moment was waar je alleen maar van kon dromen na het ongeluk :)

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Jet is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:07

Jetje, zo blij voor jullie! <3

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:08

Wat een verhaal, jeetje mina! Maar wat een fijn topic zo! :)

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:10

Heeeee dat is Jet! :Y)

Jeetje zeg, wat een wond! :oo Snap dat het dan extra bijzonder is dat ze weer dusdanig goed hersteld is dat je er weer mee hebt kunnen starten!
En een prachtig filmpje inderdaad :D

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Jet is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:41

Wauw! wat super fijn dat ze weer zover is! :D geniet er van <3

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Jet is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:26

Geweldig filmpje en foto's, wat heerlijk dat ze zo goed genezen is en je weer een fijne rit hebt kunnen rijden!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Jet is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:29

Ah dat topic van de wond weet ik nog heel goed!
Wat super dat Jet zo hersteld is dat je weer hebt kunnen starten! Hele mooie foto's!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Jet is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:35

Wat een verhaal zeg, wat een heerlijk gevoel moet dat zijn, om er gewoon terug te staan samen, na al die ellende! Filmpje straalt zo veel geluk en plezier uit, ik krijg er de tranen van in mijn ogen en ik ken jullie niet eens haha, wat een geweldig gevoel moet jij hebben zeg :D !

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: Jet is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:59

Oh wat een horror... met een gelukkige afloop.
Heel bijzonder en de nieuwe foto’s en herinneringen zijn om nog eens extra te koesteren. <3

shaddy82

Berichten: 1845
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Re: Jet is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:34

Wat een verhaal !
Wat fijn om te horen dat ze zo goed hersteld is en wat een prachtige foto's van een
bijzondere dag !

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:40

Duidelijk een zusje van Bliksem. Niet stuk te krijgen :') Correctie wel stuk maar niet klein.
Bewondering voor Jet en voor jou! Ik hoop dat er nog meer mooie km's mogen komen Michelle!

fierefluiter
Berichten: 199
Geregistreerd: 03-08-17

Re: Jet is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:49

Wat heftig zeg die wond :(
Maar wat fijn dat alles nu weer goed gaat! Mooi beestje heb je <3

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Jet is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:09

Jeetje, dat is echt een flinke wond! Wel 'mooi' om de vooruitgang te zien. Fijn dat het zo goed hersteld is en jullie weer aan de bak kunnen!

robbie88

Berichten: 2087
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Jet is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 00:41

Wouw, wat straal je ook.. fijn dat je weer samen kan genieten!

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 06:18

jeetje wat een verhaal zeg.. zo mooi om te zien dat filmpje! mooi de oortjes naar voren en gaan :)

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Re: Jet is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 06:53

Jullie plezier spat van het filmpje af! Heel fijn dat dit allemaal weer kan na zo'n lelijke wond

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Jet is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 06:56

Jeetje wat een wond !
Prachtig hoe deze is genezen.
En nu weer samen genieten van de mooie sport.

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Re: Jet is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:22

Jeeeej toppers en verdient in uitgelicht

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Jet is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:49

Waaauuwww Michelle! Wat een gaaf verslag zeg! Ik heb er zaterdag niet naar gevraagd omdat ik zo bezig was met onze eigen rentree Haha, wat errug! Sorry! Wat een droomdag zo zeg.. geweldig hoor en supermooi vastgelegd. En wat heeft Jet toch een zachtaardige uitstraling, bijzonder paard!

Wat komt er nu?

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Re: Jet is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:01

Wat een prachtige nieuwe start na zoveel ellende. Zoveel meer dan je waarschijnlijk ooit hebt durven hopen. Op nog heel veel mooi momenten samen met je Jet!

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:08

WAUW! Wat een prachtig topic. Wat een heftige tijd hebben jullie achter de rug, en wat knalt jullie band van het scherm. Volgens mij heb je de hele dag die brede lach op je gezicht gehad, of niet? Echt een megagaaf filmpje; ken jullie niet, maar had een brok in mijn keel. Op naar de 80 km!

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Jet is back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:25

Jullie zien er ontzettend sterk en stralend uit op de foto's en dat na zo'n drama. Gefeliciteerd met deze overwinning en veel geluk samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:28

Wat ontzettend mooi om te zien hoeveel blijdschap jullie beide uitstralen. <3