Rocky Mountains Sia & Rosa nu een jaar in NL!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SeaSide

Berichten: 2307
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Rocky Mountains Sia & Rosa nu een jaar in NL!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 14:58

Vorig jaar liep ik 3 maanden stage in Duitsland, waarbij ik tijdens mijn stage een leuk veulen voor mijn moeder heb uitgezocht (ze wilde al jaren een gangenpaard).
Ontmoet Rocky Mountain merrie Rosa!
vader: Blue Mountain Spirit
1. Afbeelding

Maar tijdens mijn stage werd ik totaal verliefd op een heel ander veulen, een veulen die erg op de achtergrond was. Dat merrie veulen droeg een halster + touw als enige veulen omdat ze nog niet echt halster mak was.. Tijdens mijn stage heb ik veel met haar geoefend, en juist doordat ze zo op de achtergrond was besteedde ik veel aandacht aan haar. Maar ik kon haar niet voor mijn moeder meenemen, omdat ik wist dat ze totaal niet voor mijn moeder geschikt zou zijn (mijn moeder wil het liefst heerlijk met een pony tutten). Dus hakte ik de knoop door, en kocht ik haar voor mijzelf na een maand iedere dag wel even met haar te hebben door gebracht wist ik het zeker... Dus ontmoet Sia!!!
2. Afbeelding

Begin februari was het zo ver, we gingen de reis maken terug naar huis vanuit Duitsland met Sia, Rosa en Jack (mijn tinker die ik ook mee had genomen op stage). Gelukkig was het een vlotte reis en kwamen de dames goed aan in Noord-Holland, en konden ze de volgende dag lekker samen naar buiten.
3. Afbeelding

we waren nog maar een paar weekjes terug in Nederland toen er opeens sneeuw in de weide lag!
4. Afbeelding

Eind februari/begin maart zijn we met Jack en Rosa naar Hargen aan zee gegaan voor een fotomeeting, Rosa heeft zich als een engeltje gedragen die middag maar had aan Jack gelukkig ook een goed voorbeeld.
5. Afbeelding

6. Afbeelding

In het voorjaar/mei hebben we nog een fotomeeting gedaan met Sia, Rosa en Jack op het strand in Groote Keeten.
7. Afbeelding
Mijn moeder en Rosa
8. Afbeelding

In de zomer begonnen Sia en Rosa ontzettend mooi te glimmen met hun zilver appel gen in de zomer zon <3 .
9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

Sia en Rosa maken het alleen wel erg moeilijk als ik probeer te trainen met Jack of Martje (mijn Fjord).
https://youtu.be/W5RiRL-P2mM

Ook mocht Sia meedoen aan de special effecten meeting, en was ze als een van de weinige paarden totaal niet onder de indruk van de rookmachine en liep ze rustig los door de rookwolk.. :')
12. Afbeelding

Ook hebben wij ieder jaar ponykamp op de vereniging, en aangezien ik met Jack en Martje jaarlijks help hadden we besloten dat het voor Sia en Rosa ook beter zou zijn om mee te gaan. Het gehele kamp hebben ze eigenlijk vooral met kids geknuffeld, en deden ze beide mee aan de schriktraining (wat ze niet heel interessant vonden _/-\o_ ).
Mijn vriend met Sia tijdens kamp
13.Afbeelding

Jammer genoeg heb ik afgelopen winter niet veel foto's van Sia en Rosa gemaakt omdat het vooral heel veel prut weer was. Maar begin dit jaar hebben Sia en ik samen een ontzettend gaaf avontuur beleeft, vanuit een casting bureau werden we gevraagd om mee te doen aan een tentoonstelling in hartje Amsterdam. Ze waren opzoek naar een "wit' paard wat rustig los kon lopen door de afgezetten theater tuin, waar zo nu en dan groepjes bezoekers door heen kwamen gelopen. Sia heeft dit geweldig gedaan, ook het in en uit laden op de gracht van Amsterdam was de normaalste zaak van de wereld.
14. Afbeelding

Ik hoop natuurlijk nog veel avonturen te beleven met dit dol dwaze duo, en ben zo trots op hoe Sia van een schuw veulen is verandert in een heel rustig, lief en stoer paard!
15. Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 05-03-18 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Filmpje in link geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com


SeaSide

Berichten: 2307
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 15:08

Irisx schreef:
Ja! Daar zijn ze weer :)
Wat een leuk overzichtje!


bedankt :o !


CrazyCat schreef:
Wat gaaf, komen ze bij Mireille vandaan?

Ik heb helemaal beeld bij dat avontuur in Amsterdam. Dan is een rocky wel in haar element tussen mensen en lekker mogen struinen. <3


Ja beide komen bij Mireille vandaan, Rosa is van Spirit (volgens mij inmiddels verkocht) en Sia is van Gabriel.

Sia was inderdaad helemaal in haar element in Amsterdam, alleen na de eerste tour hadden ze perrongelijk de poort naar de gracht open laten staan en was ik Sia opeens kwijt. Ik trof haar aan bij de poort waar ze rustig naar de mensen op gracht aan het kijken was, en waar ze ook een hoop publiek trok :+ . Ik riep haar terug de tuin in en gelukkig kwam ze meteen weer terug gewandeld en liep het goed af maar na dat incident werd de poort strenger gecontroleerd.

Afbeelding

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

SeaSide

Berichten: 2307
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 16:24

kally schreef:
Wat een leuk stel heb je meegenomen en wat is Sia dan veranderd van een halster veulen
naar een loslopend dametje op een set in Amsterdam oa.
Wens jullie nog veel plezier met jullie knappe viertal!


Bedankt!! Sia is inderdaad zo erg veranderd, heb altijd al een gekke klik met haar gehad en ben ook heel erg blij dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd en haar toch heb meegenomen.


SVRL schreef:
Spirit is vorig jaar verkocht, helaas, net als de moeder van mijn paardje.
Krijgt Rosa ook de donkere manen van Spirit?
Mijn uk, haar halfbroertje, begint in ieder geval veel op zijn pa te lijken.

Spirit stond inderdaad al te koop tijdens mijn stage, en de moeder van jouw paardje is verkocht inderdaad tijdens mijn stage (we hebben nog getwijfeld tussen haar of Rosa). Kort na mijn stage is ook Amulet verkocht volgens mij, dat was de moeder van Sia.
Rosa lijkt ook heel erg veel op haar vader (moeder is Bella, lijkt ze totaal niet op kwa bouw en karakter), in haar staart zitten ook echt zwarte plukken maar op dit moment is ze nog steeds wel heel blond (ik zal vanmiddag even een foto maken van hoe ze er nu uit ziet).


Irisx schreef:
Als ik de website moet geloven had Mireille nog wel diepvries van Spirit, maar ik heb geen idee of dat ook voor particulieren zou zijn of enkel voor eigen combinaties.

Lijkt mij vooral voor eigen gebruik aangezien Mireille vrij veel merrie's heeft.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

SeaSide

Berichten: 2307
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 19:13

Ginam schreef:
Leuk overzicht! :) En super stoere paardjes!
Fijn dat Sia zo opgebloeid is.

Mijn rmh heb ik ook vanaf veulen. Inmiddels wordt ze dit jaar 6, maar ze blijft elke keer verbazen hoe onverschrokken ze is. Dus herken dat zeker :j


Ze zijn bijna nergens bang voor wat soms voor grappige momenten in de wei zorgt aangezien mijn Tinker echt een watje is, als ik iets nieuws in de wei leg dan staan de Rocky's er direct bij en loopt hij er met een grote boog omheen of durft hij niet eens in de buurt te komen :') .


pien_2010 schreef:
Wouw wat een een mooie paarden. Met erg veel plezier je topic gelezen. Paardje van je moeder vind ik ook erg mooi. Als ik ooit nog een paardje wil kopen weet ik wie ik daarvoor ga benaderen!

Mireille heeft ook ontzettend veel keus aan Rocky's, elk jaar natuurlijk een aantal veulens maar door het jaar heen dus ook volwassen hengsten of merrie's.


puppy1128 schreef:
Weer een mooi overzichtje pris! Ik ben enorm benieuwd hoe ze over een paar jaar uit zien. Ik gok zomaar dat ze beide super knap gaan worden, want dat zijn ze nu al! :D

Op dit moment zien ze er niet uit met hun teddy vacht + de modder wilde vanmiddag wat foto's maken maar dan moet ik ze eerst even goed door de was straat halen :') :') .


melody7 schreef:
Wat een knappe, stoere dames! Ik snap helemaal dat je die mee naar huis hebt genomen :D

Jaa ook geen moment spijt van gehad :D!!

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

SeaSide

Berichten: 2307
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-18 19:15

SVRL schreef:
Hoppit schreef:
Mooie beestjes en erg leuk aan het opdrogen! Heerlijk dat ze zo nuchter is <3
Ook altijd wel een van de fascinerende rassen gevonden, post maar lekker veel topics =)
Kan je al zien of ze aanleg/bepaalde gangen tonen?


Spirit, de vader van Rosa heeft fantastische gangen en geeft ze super door. Ik heb een bijna 3-jarige zoon van hem en hij laat zijn extraatjes zien. Ben er dan ook zeker van dat de dames van TS ook al wel eens een showtje geven.

TS, hoop ergens een foto van het hoofdje van Rosa te zien, ben zo benieuwd of zij op haar halfbroer lijkt. Ben zelf helemaal verliefd op het karakter dat Spirit door geeft aan zijn kinderen. Ik ga hier geen foto van de mijne plaatsen, maar wil je wel via pb eentje sturen als je ook wil vergelijken.



Rosa heeft inderdaad heel veel tölt aanleg en dat is ook echt te zien in de weide, Sia daar in tegen heb ik nog nooit iets zien doen in de richting van tölt dus dat word nog wat :+ .

Ik volg heel stil het topic van Quickstepp, sinds mijn stage vind het leuk om te zien hoe een halfbroer van Roos opgeroeid in NL. Ik zal even een goede foto van Roos haar hoofd zoeken:
Afbeelding

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

SeaSide

Berichten: 2307
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-18 11:08

Pandora2 schreef:
Ik herinner mij je topic nog toen je ze gekocht hebt in Duitsland ! :D
Heerlijk om te zien hoe goed ze het doen ! <3


Dat was voor het eerst dat ik een volgtopic maakte erg leuk dat je ze daarvan herkent! !


Vealosz schreef:
Ik TEM even...



voor uitgelicht.
Want jeetje, wat een prachtige dieren! <3


Wauw dankje!! Altijd leuk om te horen vooral omdat Sia in het begin veel voor Lama werd uitgemaakt vanwege haar lange nek en pluizige puppy vacht en inmiddels zo knap is geworden (Roos is altijd al een mooi paardje geweest;) ).

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

SeaSide

Berichten: 2307
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-18 17:44

Retjethorse schreef:
Ik vroeg me vorige week nog af hoe het met je Rockies ging. :D

Sia is idd heel mooi geworden! Prachtig kleurtje heeft zij ook.
Maar ze zijn beide echt prachtig. Geweldig ook om te lezen hoe cool in het hoofd ze blijven bij alles. :P


Bedankt, ben zelf inmiddels helemaal verliefd geworden op hun stoere maar toch sociale karakter <3 .


Elisa2 schreef:
Leuk om Rockies te zien, ze hebben echt een heel bijzonder kleurtje in zomervacht.

Ja, ik kan ook niet wachten tot de winter vacht eraf is dan zijn ze zo mooi!


Zuchini schreef:
Het zijn bijzonder mooie en lieve dametjes, Wat ontzettend knap dat sia gewoon even los door de filmset liep. ze drogen allebei ook heel leuk op moet ik zeggen, en allebei al zo netjes in de hand. Ik zal jullie zeker blijven volgen.

Ja, ik vraag niks van de dames maar als ik aan het trainen ben in de wei met de grote paarden mogen ze altijd mee doen inmiddels zijn ze daardoor op eigen houtje helemaal netjes opgevoed en door dat ik ze zelf laat kiezen om mee te trainen kunnen ze zelf ook aangeven wanneer het genoeg is.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com


SeaSide

Berichten: 2307
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-18 15:58

Kimmie25501 schreef:
Wat een leuk overzicht!



n_love_qwert schreef:
O-M-G die zijn echt super cute!! <3


kingbilly schreef:
Wat een verandering echt super gaaf!!


RSDICBS schreef:
Ahhh daar zijn ze weer! Leuk overzichtje en zo te zien hebben jullie niet stil gezeten :D



Bedankt voor de lieve reactie's <3 !!!


Nissima schreef:
Ze worden steeds knapper! Enig idee hoe groot ze ongeveer gaan worden?

Rosa is op dit moment niet heel groot ze zit rond de 1.43 ik hoop zelf dat ze toch richting een E-pony gaat omdat ze niet heel breed gebouwd is. Sia daar in tegen is op dit moment de grootste in het weiland en gaat denk ik een grote E of klein paard worden.


Avalon87 schreef:
Jeetje wat een ontzettend mooie dieren zijn dat. Ik ben op slag verliefd!!! <3 Blijf vooral heeeeel veel foto's posten!
Wat goed dat je ze nu al overal mee heen sleept, als die niet atoombom proof worden weet ik t ook niet meer! :D

Ik zal als het weer mooier word zeker weer meer foto's van de paarden gaan posten {:} !

divafloortje schreef:
Super leuke foto's. Bij foto 5, die manen holy moly, zo mooi!


Monique1963 schreef:
jij houdt van aparte kleurtjes! Heerlijk dat ze zo is bijgetrokken en wat een schitterende manen heeft je tinker!

Haha ja Jack zijn manen daar kan je inderdaad niet om heen, maar heb inderdaad wel een mooie verzameling aan kleuren in de wei staan :') .


AstridJ schreef:
Mooie paardje, ik houd van kleurtjes!

Maar het lijkt alsof Sia het champagne gen heeft, klopt dat?

Sia heeft inderdaad een Champagne gen, haar vader was Gabriel een champagne Rocky Mountain (leeft alleen niet meer).

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers