[VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinkex

Berichten: 1496
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 16:27

wat goed! <3

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 16:52

Heel lief. Ik vind het wel typisch dat jullie hetzelfde haar hebben!

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:13

Wat lief...

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:23

Wat fijn dat Daantje goed gaat!!

Niqui

Berichten: 2165
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:05

Wat ontzettend lief! Ik ben heel benieuwd hoe Daantje er straks uitziet als die dikke vacht eraf is.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:11

Heerlijke foto wat een knuffeltje zeg!

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:25

Daantje <3

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:28

Lekker boefje <3

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:30

Wat een schatje <3
En top dat je zelfs bij het knuffelen je cap op houdt :)

othelloster

Berichten: 2309
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 23:02

Dammie schreef:
Wat een schatje <3
En top dat je zelfs bij het knuffelen je cap op houdt :)

ik had per toeval mijn cap op omdat ik ging rijden met mijn ruin en daan volgde mij steeds op de voet

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:12

Wat een onwijs schattig dier is het toch en wat heeft hij toch een geluk <3

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 08:20

Wat een knuffie is het toch.
Hij heeft het maar getroffen bij jou.

Anoniem

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:01

Ik volg je uiteraard op facebook.De posts van jou over Daantje moet ik altijd van glimlachen.

othelloster

Berichten: 2309
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 11:45

Dankjewel voor de vele lieve reacties, zodra ik tot het moment er aan toe om een uitgebreide update te geven doe ik dat. nu 6 dagen per week aan het werk. met school en werk heb ik dagen die beginnen 07,00 en eindigen om 20.00

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:48

Je maakt lang dagen!
Gelukkig gaat het met Daantje goed, dat vergt dan iets minder aandacht en energie van je.

othelloster

Berichten: 2309
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 12:05

sochtends en avonds de paarden verzorgen en voeren en als nog lukt tussendoor ook nog eens een keer. ze krijgen allemaal onbeperkt hooi van goede kwaliteit en lopen 24/7 buiten in kuddeverband met een ruime schuilstal dus ze komen gelukkig niks te kort

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:14

Super wat je allemaal voor Daantje doet. Ik vind het ook leuk om hem en jou te volgen.
Het zonnetje gaat nu ook eindelijk schijnen, dat zal ook fijn zijn voor hem.

othelloster

Berichten: 2309
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 16:47

Eindelijk tijd voor een lange update over Daantje
Ondertussen heb ik mijn gouden vriendje alweer een aantal weken en afgelopen weken hebben we er ons samen keihard doorheen gevochten. Momenten meegemaakt waar van ik dacht dit was het einde.
Maar iedere keer wist hij de strijd te winnen, van een zware ontsteking in zijn mond tot bloedarmoede. Meermaals de dierenarts er al aan gehad maar hij is er nog altijd.
In het begin wist ik niet zo goed wat ik hem het beste kon voeren om hem weer terug op gewicht te krijgen. Na overleg met de dierenarts, andere lieve mensen ben ik tot het beste resultaat gekomen.
Het resultaat mag er wezen! Daan heeft een achterhand, geen uitstekende ruggengraat meer, en zelfs vlees op zijn hals. het is geen hoopje meer van botten maar een pony met spiermassa en vlees. Hij is er nog lang niet, moet ook zeker nog wat bij maar we zijn al een heel eind.
En dan hebben we natuurlijk zijn vacht… hij heeft een vacht voor 3 pony’s tegelijk. Ondertussen mist hij de helft van zijn vacht op zijn achterhand. Dat heb ik kort gewiekt met de schaar. Ik merk aan hem dat hij dat prettig vindt. Op de stukken waar hij zijn volledige vacht nog heeft. Begint het ook steeds meer te klitten op den duur. Nu dagelijks bijhouden en de klitten waar ik goed aan kom weg knippen. Al ben ik er echt hard over na aan het denken om hem te scheren. Ondertussen dekentjes genoeg om hem goed warm te houden en het zal voor hem ook prettiger zijn. Is alleen dat je dan echt een klap kan maken op zijn gezondheid en dat wil ik niet. Ik heb helemaal geen zin in longontsteking. Dat is alles behalve goed voor een dier en zeker niet voor Daan.
Daar heb ik mijn dierenarts over bericht, wat we daar het beste mee kunnen doen. Verder gaat het zo wel goed met hem.
Zijn beentjes blijven een punt van aandacht. Hij is behoorlijk week in zijn pezen in zijn achterbeentjes. Dat komt helaas door zijn achterstand in groei. Met een schofthoogte van 61 cm is hij dan ook behoorlijk klein. Sommige mensen vinden dat mooi, hoe kleiner hoe beter. Ik vindt het niks. Het zal nog lang duren voordat hij zal gaan groeien. In de loop der jaren zullen we zien hoe hij zicht uiteindelijk gaat ontwikkelen. Ik houd hem sowieso zo lang mogelijk hengst. Maar Daan kennende zal komende jaar nog geen hengstenmanieren gaan vertonen.

Verder is het wel een gedoe met hem en buitenzetten. Hoe stom het ook klinkt. Hij vindt er geen zak aan. De rust van in de stal staan vindt hij nog het aller fijnste. Ik heb hem gisteren eens voor een dikke 3 uur buiten gezet tussen de anderen. Ik loop de paddock op, doe de stal open en hij komt al aanrennen. Buiten wandelen vindt hij helemaal geweldig. Of op de weide rennen is ook helemaal zijn ding. Maar de mogelijkheid om hem buiten op het gras te zetten is er helaas nog niet. Over een tijd wel. Ben de weide aan het veranderen. Zodat hij zijn eigen stuk heeft. Natuurlijk komt hij ook tussen de anderen en staat hij dagelijks met zijn soortgenoten. Maar hem een eigen stukje geven lijkt mij het beste. Dan kan ik hem individueel goed gras geven in het voorjaar. Kan ik hem ook individueel bijvoeren zonder hinder aan de andere pony’s te hebben.
Heb hem ook over gezet naar vlas, makkelijker schoon te houden en kan goed zien wat hij precies van hooi eet, momenteel krijgt hij hooi met een hoge energie waarde daarom krijgt hij minder krachtvoer om niet teveel te gaan voeren, overvoeren is helemaal niet bedoeling. hij zit een positief energiebalans dus dat is zeer fijn!

Kort om, Daan gaat in het algemeen goed. Er zijn natuurlijk nog dingen die veel beter kunnen. 6 februari komt de dierenarts weer. Gaan we weer bloed prikken om zijn bloedwaardes te kunnen zien.
Na meermaals ontwormd te hebben en goed hebben gevoerd hoop ik dat hij zijn waardes terug in orde heeft. Ben er zeer benieuwd heen. Verder is de band tussen mij en Daan enorm gegroeid, het is echt mijn klein vriendje. Kan hem echt voor geen goud meer missen. Krijg nu iedere keer een hinnik als ik hem roep Hij weet echt dat hij Daantje heetAfbeelding
Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:52

Wat een leuke update! Je bent echt een topper wat je voor hem doet! :j

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:58

Inderdaad wat een fijne update. Je bent zo goed voor hem. Ook heel fijn dat Daantje vriendschap terug geeft.

xChanelx
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-04-13

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:43

Wat een fijne update! <3
Ik vind jullie allebei heel erg dapper. Wat heerlijk moet het voor je zijn als hij naar je hinnikt *\o/*

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:55

Mooie update, lekker doen waar hij zich goed in voelt en de rest komt wel...

La_Lune

Berichten: 427
Geregistreerd: 07-01-18

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:15

Wat fijn dat hij het zo goed doet! TS je ben echt een topper!

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:23

Ik lees nog steeds mee met de avonturen van Daantje. Denk dat het vachtprobleem zich over niet al te lange tijd vanzelf wel oplost, verhaart hij al?

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:36

Ahhhh wat leuk, zo een grote Daan update! Super fijn dat hij het zo goed doet, moet jou ook een hele hoop rust geven dat hij okay is nu, ondanks hij nog extra zorg nodig heeft.

Ben zo benieuwd als hij straks wat door zijn vacht heen is hoe hij eruit ziet! <3