Een zeer bijzondere foto...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Een zeer bijzondere foto...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 15:22

Al jaren zei ik dat ik ooit een mooie foto van Ferdo en Hyrano samen wou hebben. Helaas is dat nooit gelukt en zou het ook nooit meer lukken aangezien lieve Hyrano op 29 augustus 2016 is overleden.
Gisteren zag ik op Instagram dat Merel Bormans bezig was met een projectje. Ik zag de bloemetjes van het Hallerbos, een zwart paard en een hengstenketting. Ik had al een vermoeden dat dat Hyrano was, maar ik had helemaal geen idee wat voor project ze ging uitvoeren, tot ik even later getagd werd in onderstaande foto <3 Complete verrassing, maar oh zo mooi!

Ik ben hier ZO blij mee, hij is super mooi geworden! <3
De shoot van Ferdo en Hyrano hebben op een ander tijdstip plaatsgevonden maar met deze foto lijkt het toch alsof ze daar samen in het bos staan :+: Ik ben Merel zo dankbaar voor deze prachtige en bijzondere foto... :*

Op het Instagram verhaal van Merel Bormans Photography kan je zien welke foto's er gebruikt zijn om deze foto tot stand te brengen.

Afbeelding

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:25

Ongetwijfeld een hele mooie waardevolle foto voor jou !
Wat ik foto-technisch alleen super jammer vind zijn de paarse vlekken ( wazige bloemetjes ?) die het mooie beeld verstoren.

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Een zeer bijzondere foto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:37

Wauw wat een onwijs mooie foto <3 Wat goed gedaan zeg, het lijkt echt net echt.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Een zeer bijzondere foto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:41

Prachtig, ik ben juist wel fan van die paarse bloemetjes <3

MerelBormans

Berichten: 1153
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:56

Ik vind het zo leuk om te zien dat je blij bent met de foto Anthea!

proudmama schreef:
Ongetwijfeld een hele mooie waardevolle foto voor jou !
Wat ik foto-technisch alleen super jammer vind zijn de paarse vlekken ( wazige bloemetjes ?) die het mooie beeld verstoren.


Proudmama, ik snap dat niet iedereen fan is van de wazige bloemen in de voorgrond. Ikzelf vind dat juist wel mooi, maar gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak.

Naast estetische overwegingen heeft dit ook een zeer praktische overweging, namelijk natuurbehoud. Op deze wijze hoeven de paarden niet ín de bloemen te staan terwijl het toch zo lijkt. De foto's zijn genomen in het hallerbos, een bos dat twee weken per jaar gevuld is met wilde hyacinten. Deze hyacinten zijn zeer gevoelig en als er een paard op zou gaan staan met zijn hoeven, groeit de bloem het jaar erop niet meer terug. Super zonde natuurlijk voor allen die hierna graag willen genieten van dit prachtige en magische verschijnsel (want wat is het bijzonder om rond te lopen in dat mooie bos met die geurende bloemen, een echte sensatie). Daarom zet ik, op het moment dat ik daar fotografeer, het paard op het ene pad en ga ik zelf op het andere pad of een leeg stukje liggen en fotografeer ik zo laag mogelijk. Dit veroorzaakt die "waas" in de voorgrond. :). Ik ben zelf zeer content met dit effect en dit maakte het ook nog eens mogelijk om de paarden - achteraf - bij elkaar neer te zetten voor deze bijzondere gelegenheid.

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Een zeer bijzondere foto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:14

Heel erg mooie foto. Ik begrijp de grote emotionele waarde voor jou!

Ik vind de paarse bloemetjes net wel passen omdat het ook een inmiddels overleden paard betreft. Het creëert een wat mysterieuze sfeer ...

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:19

Lukasje schreef:
Heel erg mooie foto. Ik begrijp de grote emotionele waarde voor jou!

Ik vind de paarse bloemetjes net wel passen omdat het ook een inmiddels overleden paard betreft. Het creëert een wat mysterieuze sfeer ...


Hier mee eens :j

Ik kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent! Prachtige foto. <3

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Een zeer bijzondere foto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:22

wauw mooi! Snap dat je hier blij mee bent. Ik vind het geheel heel mooi!

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:24

Hmmm, naar aanleiding van de titel had ik heel wat meer verwacht.
Maar goed, als hij voor TS bijzonder is, is de titel op zijn plaats. Zelf kan ik dit geen bijzondere foto noemen. :)

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:26

Prachtig, ik snap dat er veel waarde voor je bij zit. Wat de bloemetjes betreft, ik vind ze juist prachtig erbij en het past bij de foto!

Littera

Berichten: 2053
Geregistreerd: 11-04-12
Woonplaats: Onder de zon en boven de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:27

Palmera schreef:
Hmmm, naar aanleiding van de titel had ik heel wat meer verwacht.
Maar goed, als hij voor TS bijzonder is, is de titel op zijn plaats. Zelf kan ik dit geen bijzondere foto noemen. :)

Ik vind dit een bijzonder harteloze reactie. Als je zoiets denkt, zeg dan gewoon niets.

Ik vind het een heel mooie foto geworden TS, wat fijn dat je door dit project je twee paarden alsnog samen op de foto hebt staan! Ga je hem inlijsten?

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:28

Palmera schreef:
Hmmm, naar aanleiding van de titel had ik heel wat meer verwacht.
Maar goed, als hij voor TS bijzonder is, is de titel op zijn plaats. Zelf kan ik dit geen bijzondere foto noemen. :)


Is toch een mening, wat iets bijzonder maakt is meestal de waarde die je hecht aan een bepaald iets, en zoals TS omschrijft vind ik het zeker passen bij de foto. Ook vind ik de reactie van je niet nodig, het is een mooi iets, en als je er niets leuks over te zeggen hebt, zeg je toch niks? Maakt niemand wat uit of jij het wel of niet bijzonder kan noemen, zolang TS het wel vindt, is dat het belangrijkste.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:31

Palmera schreef:
Hmmm, naar aanleiding van de titel had ik heel wat meer verwacht.
Maar goed, als hij voor TS bijzonder is, is de titel op zijn plaats. Zelf kan ik dit geen bijzondere foto noemen. :)



Voor TS is de foto bijzonder, is dat niet waar het om gaat..
Persoonlijk is die paarse waas mij ook net iets te veel, maar dat is smaak.
Ik begrijp dat deze foto veel waarde voor je heeft TS, lekker inlijsten en aan de muur hangen zou ik zeggen :D

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:34

Volgens mij ben ik duidelijk genoeg geweest. Dus ik vind het bijzonder als men mij zegt dat ik moet zeggen wat ik gezegd heb. :+

Anyway, ik ga er verder niet op in. Ik wist niet dat er geen mening gegeven mocht worden. Excuses! :)

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:37

Palmera schreef:
Volgens mij ben ik duidelijk genoeg geweest. Dus ik vind het bijzonder als men mij zegt dat ik moet zeggen wat ik gezegd heb. :+

Anyway, ik ga er verder niet op in. Ik wist niet dat er geen mening gegeven mocht worden. Excuses! :)


Gaat er niet om of je wel of niet je mening 'mag' geven. Het gaat er om te kunnen zien wanneer het wel of niet gepast is je mening te geven wanneer het zo bot over komt. Je gaat toch ook niet bij een Memoriam topic, waarbij iemand zijn paard is verloren commentaar geven over de foto's die voor de TS een emotionele waarde hebben? Tuurlijk het kan, maar gepast is wat anders. :)

Farome
Berichten: 683
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Een zeer bijzondere foto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:38

Hele mooie foto <3

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: Een zeer bijzondere foto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:50

Mooie foto!

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Een zeer bijzondere foto...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 16:54

Bedankt allemaal voor de lieve en leuke reacties <3

Palmera, ik heb toegelicht waarom het voor mij een bijzondere foto is. Gewoon het creëren van deze foto is al bijzonder. Dat jij dat niet inziet, is jouw probleem maar ik vind het een beetje grof om, na mijn uitleg, eventjes te zeggen dat je wel wat anders had verwacht. Sorry dat ik en de fotograaf niet aan jouw verwachtingen konden voldoen, maar gelukkig maar dat ik dan degene ben die de foto heb gekregen ;)

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:31

Palmera schreef:
Hmmm, naar aanleiding van de titel had ik heel wat meer verwacht.
Maar goed, als hij voor TS bijzonder is, is de titel op zijn plaats. Zelf kan ik dit geen bijzondere foto noemen. :)


Oeps , een weinig tactvolle reactie ...

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Een zeer bijzondere foto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:35

Ik vind hem heel erg mooi!
Wel vind ik het zwarte paard mega naast de bruine :o
Die bloemetjes vind ik ook leuk! Sterkte nog :(:)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Een zeer bijzondere foto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:44

Wat een onwijs prachtige foto! Ik kan mij zeker voorstellen dat dit een dream come true is <3 . Wat knap gemaakt zeg!

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Een zeer bijzondere foto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:49

Heel tof! Ik wil ook graag nog eens fotograferen in het Hallerbos. De paarse voorgrond vind ik prachtig!
Hetgeen wat me wel ietwat stoort is het paarse bloemetje dat zo over het rechterpaard heen gaat, dat vind ik jammer.

Verder vind ik het prachtig!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:53

Kabayo schreef:
Ik vind hem heel erg mooi!
Wel vind ik het zwarte paard mega naast de bruine :o
Die bloemetjes vind ik ook leuk! Sterkte nog :(:)

Zelfde mening over de grootte van beide paarden. De bruine komt nu als een pony over met dat kleine hoofd tov hyrano's hoofd.

Al bij al zeker wel een emetionele foto en knap werk van merel :)

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:57

Art_Ificious schreef:
Kabayo schreef:
Ik vind hem heel erg mooi!
Wel vind ik het zwarte paard mega naast de bruine :o
Die bloemetjes vind ik ook leuk! Sterkte nog :(:)

Zelfde mening over de grootte van beide paarden. De bruine komt nu als een pony over met dat kleine hoofd tov hyrano's hoofd.

Al bij al zeker wel een emetionele foto en knap werk van merel :)



Ferdo is ook een pony en Hyrano was heel groot als ik het goed heb :D Dus de verhouding vind ik prima!

Heel erg gave foto Anthea! <3 kan me voorstellen dat je hier heel blij mee bent!

Anoniem

Re: Een zeer bijzondere foto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:58

WoW wat een cadeau en wat een fijn gevoel moet je dit geven