VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:08

Wat ziet ze er blij, gelukkig en stralend uit! Jij ook trouwens! Jullie zijn een topduo! Geniet van alle momentjes samen!

Het verhaal aan de penny doorgeven (wat sommigen aanraden) zou ik niet doen. Investeer je tijd liever in je paard en je studie!


Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:24

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Wat leuk om te lezen dat Lotje het zo goed doet bij je! Super dat ze weer zuiver loopt! Volgens mij maakt haar hartje elke dag weer een vreugdesprongetje nu ze weer op haar vertrouwde plekje staat. Fantastisch topic gewoon!!! :-)

Proficiat met je rijexamen!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:51

Zelf zou ik gaan voor halster 2. Prachtige ruitjes! Maar als roze je lievelingskleur is kan je uiteraard ook voor optie 3 gaan. Lotje is altijd mooi! :-)

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:23

Het halster staat haar inderdaad beeldig! Goede keuze! :-)

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 19:42

Wat fijn dat Lotje nu in goede handen is! Ik wens het meisje heel veel plezier met haar!

En jou heel veel succes met je studies! Geniet van je weekends met Lotje <3

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:48

Tea-Tree wordt in bepaalde kringen aangeraden als wondermiddeltje voor verschillende kwalen. Het is het proberen waard maar ik denk ook dat het pas helpt als je echt therapietrouw bent en het lang genoeg gebruikt. Het kost inderdaad veel geld dus het moet goed voelen voor jou. Ik denk wel dat een smid dit middel enkel aanraad als hij zelf al enkele keren een positief resultaat heeft gezien. Succes met het nemen van een beslissing.

Leuk om je foto's en avonturen te zien! Super dat Lotje het zo goed doet!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 19:49

Vreemd... Kan het niet geknipt / getrokken zijn? Of misschien komt het deken daar toch? Als ze gras eet? Kan je niet vragen of iemand het een beetje observeert? Succes met je zoektocht!

De hond past goed bij Lotje! Mooie foto! :-)

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:23

Tjee, wat een bericht zeg! Lijkt mij ontzettend verschieten! Wat een topverzorgertje heb je overigens! Super dat ze je zo snel heeft verwittigd! Nu weet je 100 % zeker dat Lotje in goede handen is!

Ik vind die blik van Lotje overigens heel schattig! Ze is er echt niet goed van zo te zien! Volgens mij gaat ze het niet meer doen :D

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:27

Fijn dat heb beter gaat! Wat een mooie update! :-)

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 19:30

De hoefsmid komt donderdag? Laat hem dan even kijken. Mok kan inderdaad :-).

Geniet van je zondag met Lotje!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:48

Geniet van het stappen samen met Lotje!

Elk paard kan mok krijgen al maken paarden met meer behang op de benen meer kans om het te krijgen. Het gebeurt vaak als het paard in een te vochtige omgeving staat.

Belangrijk is om het been te desinfecteren met bijvoorbeeld betadine-shampoo en de loszittende korstjes te verwijderen, het geheel goed te drogen en daarna mokzalf te smeren (als het ernstig is heeft het dier antibiotica nodig maar je bent er vroeg bij).

Zolang je geen diagnose van de dierenarts hebt, kan je er in ieder geval al voor zorgen dat Lotje droog staat en/of dat haar benen worden gedroogd bij het binnenkomen. Ook als het iets anders is, kan het geen kwaad :-)

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:43

Super dat je er zo vroeg bij bent! Dat is belangrijk! :-)

Fijn dat je na de eerste wasbeurt al meteen resultaat ziet! Let er op dat je enkel de korstjes er af haalt die loszitten zodat het zeker niet gaat bloeden. Heel belangrijk is en blijft, de gevoelige plekjes goed droog houden/wrijven en dan de zalf er op smeren. Dagelijks wassen hoeft inderdaad niet :-)

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:13

Ik denk wel dat het belangrijk is dat ze ook in de week minstens 1 uitgebreide behandelbeurt krijgt (wassen + heel goed drogen + mokzalf). 5 dagen zonder is lang aangezien het aan het verergeren is. Ik maak mij wel zorgen dat je hoefsmid heeft gezegd dat het misschien iets anders kan zijn. Heeft hij ook gezegd wat het kan zijn? Welke tip gaf hij je?

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:00

Super dat je nu een behandelingsplan hebt opgesteld met je dierenarts! Top! Succes met de organisatie!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:04

Prachtig dier! Ze ziet er nog altijd even 'jong' uit :D

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:29

Super! *\o/*

Hopelijk heb je genoten van het bijzondere moment en ga je heerlijk kunnen nagenieten van het resultaat!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 17:11

Super dat het beter met haar benen gaat! Het is altijd beter om raad te vragen van de DA want dan doe je onmiddellijk het juiste. En wat een topverzorgster heb jij zeg! Heerlijk trouw!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 18:49

Gewoon doen! Die foto's! Super dat je vandaag een ontspannende dag hebt gehad met Lotje! Super dat ze weer bij je staat en echt kan genieten van haar oude dag!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:25

Eigenlijk super dat ze iets te dik is. Oudere paarden zijn vaak te mager. Ze is duidelijk heel gezond. Goed dat je attent bent en let op haar gewicht. Zie ook dat je niet te drastisch verminderd. Misschien zien hoe ze het doet op 1/3? Het is natuurlijk winter en ze is al wat ouder dus ze kan op zich wel een beetje krachtvoeder gebruiken. 1/2 is inderdaad te veel van het goede voor haar :-)

Prachtige foto's overigens! Super dat je dit samen met je vriend, jullie twee hondjes en Lotje kan doen! Geniet!


Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:42

Knappe foto! Geniet van kerst! {:) Op naar 2018!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 01:46

Haar hoofdje verraad haar leeftijd een beetje maar haar lichaam ziet er veel jonger uit! Sterke pony!

Kerst was gezellig, rustig, warm en heel sober. En bij je? Genoten? <|-

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:15

**\O/** **\O/** **\O/** Goed zo Lotje! *\o/* *\o/* *\o/*

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:17

Ze wil je vast graag beweging geven! Goed voor je stappenteller :D

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:03

Prachtige foto zo! <3 Geniet van deze leuke ervaring! *\o/*

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:21

Blijf gewoon rustig doen wat je doet! Elk topic is anders en ik vind jou topic bijzonder, zeker gezien de voorgeschiedenis. Leuk om te lezen dat je nog heel fijn op buitenrit kan gaan met haar en dat ze het zo goed doet bij je!

Om dan toch maar feedback te geven over je updatestijl: er zit toch heel wat variatie in vind ik en de foto's zijn bijzonder leuk! :-)

Die hond maakt het plaatje wel af op de laatste foto! Knap dier! En past goed bij Lotje m.b.t de kleur <3. Je hebt het getroffen met je diertjes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chantalla, Roosch, Signe, Thincla en 27 bezoekers