VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 11:14

Riel schreef:
Super! *\o/*

Hopelijk heb je genoten van het bijzondere moment en ga je heerlijk kunnen nagenieten van het resultaat!


Ik heb zeker veel genoten <3 ! Ik heb meteen een paar foto's gezien via de camera. Jeetje wat zijn ze (onbewerkt zelfs) mooier dan ik had verwacht!

Ik volgde de fotograaf al jaren en ze maakt altijd hele mooie foto's, maar ik was zo bang dat het bewolkte weer het resultaat zou verminderen. Maar niets was minder waar! *\o/*

Ik kan niet wachten tot de foto's af zijn!
JCDJK schreef:
Nou ik ben heel benieuwd naar het artikel in de penny! Lijkt me erg leuk om te lezen! :j

Anders ik wel! *\o/*


emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 11:36

Hey allemaal! Ik ben pas morgen thuis om naar Lotje te gaan. Gelukkig kon mijn verzorgster gisteren en vandaag helpen. Ik heb foto's van Lotjes voeten gekregen en het gaat de goede kant op!.
Rechtsachter:
Afbeelding
Linksachter: nog een korstje
Afbeelding

En dit allemaal zonder deze week met bandages te hoeven werken *\o/* . Ik ben zo blij dat de medicijnen werken. Al weet ik wel zeker dat de tweede wormkuur ook heeft meegeholpen om haar weerstand te verhogen na de wormen.

Morgen ga ik zelf naar Lotje en gaan we lekker op buitenrit. Dat hebben we al een paar weken niet kunnen doen dus ik heb er veel zin in!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 12:29

JCDJK schreef:
Wat mooi en fijn dat het beter gaat!
Mooi vooruitzicht voor morgen, hopelijk wordt het ook een beetje mooi weer! Veel plezier alvast!

Het weer is inderdaad mooi! Hopelijk vanmiddag ook. Dankjewel!
Riel schreef:
Super dat het beter met haar benen gaat! Het is altijd beter om raad te vragen van de DA want dan doe je onmiddellijk het juiste. En wat een topverzorgster heb jij zeg! Heerlijk trouw!

Ik heb zeker geluk met de verzorgster! Ik heb vorige week al even een cadeautje gegeven als bedankje :o .

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 12:40

Ik heb trouwens de foto's van de fotoshoot binnen gekregen *\o/* !
Ik wil er zelf een aantal kopen maar het is zo moeilijk om een keuze te maken! Ze zijn allemaal zo mooi geworden. Ze mogen voorlopig ook nog niet getoond worden dus ik kan geen hulp vragen aan jullie :')

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 23:08

Ons buitenrit was geweldig <3 ! Lekker alleen met ons tweetjes in het mooie herfst weer. Lotje was lekker fris, oortjes naar voren en stappen maar!

Ik ben in het begin afgestapt omdat ik om een of andere reden iets in Lotjes ritme voelde. Dus zijn we een stukje beiden gaan wandelen. Toen heb ik haar even op het harde laten draven terwijl ik ernaast liep. Ze was helemaal zuiver dus ben ik er maar weer opgestapt, wel pas na het maken van deze mooie foto :j :
Afbeelding
Na het opstappen hebben we een drafje en galopje gedaan, vervolgens weer tijdens het stappen lekker genoten van het uitzicht:
Afbeelding
Ik heb ook een klein video opname gemaakt, het was zo mooi buiten! Hier is een foto van:
Afbeelding
Vervolgens gingen we verder met onze route. Toen kwamen we op een pad waar er een boompje van ongeveer 15 cm in diameter de route blokkeerde, het was waarschijnlijk vorige week omgewaaid. Aangezien het nog smaller dan een balkje was, besloot ik om Lotje erover heen te laten stappen. Dus lekker rustig erop af en eenmaal aangekomen deed Lotje rustig haar voorbenen erover en vervolgens haar achterbenen als een sprong verder en draafde ze hard door :') . Ze voelde zich helemaal weer jong, ik moest haar hard terug houden omdat ze maar door wilde draven met de oortjes erop.
Vervolgens kwam ik een erg mooi deel tegen met allemaal blaadjes op de grond en nog wat in de bomen. Dus stapte ik weer af om een foto te maken:
Afbeelding
Als laatste kwam ik nog een heel mooi stukje tegen. Perfect oranje bladeren in de bomen en een dik pak oranje bladeren op de grond. Een super mooi achtergrond van wei met schapen en de zon stond perfect. Dus ik wilde als afsluiter nog de mooiste foto maken van allemaal *\o/* ! Helaas hield mijn mobiel ermee op dus kon ik teleurgesteld weg van het droomplekje -O- . Die teleurstelling was maar voor heel kort, want al snel liet Lotje merken dat ze nog sneller naar huis wilde en gingen we even draven. Vervolgens sprong ze aan in galop en hebben we even lekker een stukje gereden!

Na de rit haar lekker verwend en geknuffeld. Haar mok plekjes nog even ingesmeerd en toen mocht ze weer terug naar haar vriendjes.

Een geslaagde middag met mijn toppertje :D .

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 12:49

sjanien schreef:
Wat fijn om te lezen dat ze zich zo goed voelt! Mooie foto’s de natuur is nu heel mooi. En je hebt het getroffen met het weer gisteren. Vandaag weer druilerige dag. Weet je al wanneer de penny uitkomt?


Ja vandaag is echt om te huilen (vindt moeder natuur in iedere geval := ).

Als het goed is komt ze in de editie van half februari. Dus de 4e editie *\o/* .
Wie gaan er allemaal eentje halen? :D

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 17:25

Super leuk om te horen! Ik ben zo benieuwd! Gelukkig gaat de tijd snel voorbij en is het zo alweer februari! *\o/*

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 13:29

Update over de mok:

Ik heb net van mijn verzorgster te horen gekregen dat alle korstjes weg zijn *\o/* . Ik heb met de DA overlegd of we toch door moeten smeren, maar dat hoeft gelukkig niet. Ik ben zo blij! Alles is nu eindelijk opgelost *\o/* .

Lange leve de verzorgster en de stalhouder _/-\o_ .

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-17 14:31

Vanmorgen zijn we weer lekker op pad geweest. Deze keer niet alleen, want mijn moeder kwam met de hond mee om samen lekker te lopen. Nu heb ik het geluk dat mijn moeder ook fotograaf is van beroep en dat we dus nu onverwacht foto's zijn gaan maken :D .

Ze zijn erg goed gelukt voor last minute poetswerk van onze modderige Lotje :') .

Vinden jullie het leuk als ik die hier plaats? *\o/*

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 11:18

Leuk dat jullie ze willen zien! Als het goed is zullen ze vanmiddag/vanavond klaar zijn :D

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 19:52

De foto's zijn eindelijk af! Omdat ik ze zo ontzettend mooi vind, heb ik besloten dat ze een aparte topic moesten krijgen :D .

[ITP] The Miracle Pony enjoying the Autumn Weather

Alle credits mogen naar mijn moeder, die heeft Lotje zo mooi kunnen fotograferen <3 .

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-17 12:45

Hey allemaal, ik heb een tijdje geen update gegeven. Alles gaat goed met Lotje. Ze is echt zo bolletje rond dat ze net zo goed drachtig zou kunnen zijn als ik haar leeftijd niet had geweten :') .

Ze geniet lekker van haar tijd op de wei. Tot nu toe heb ik niks opgemerkt van haar artrose. Ik hoop dat het ook zo mag blijven de winter door :o .

Hierbij wat leuke foto's :D

Een tijdje terug met de forse mist:
Afbeelding
Mijn knappe hond Denver <3 :
Afbeelding
En natuurlijk foto's van de sneeuw:
Afbeelding

Afbeelding

Dat was het weer!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-17 12:27

Punz schreef:
Heerlijk om je updates te lezen. Ik reageer niet zo vaak, maar volg jullie trouw!


Super lief van je! Het is leuk om te weten dat er nog iemand volgt :D .

Ik heb trouwens een algemene vraag. Ik merk dat Lotje echt een dikke buik krijgt. Als ik het niet beter wist dan leek ze wel drachtig := .

Ze krijgt dus vanaf het begin hier op stal 2x per dag 1/3 tot wel 1/2 schepje brokken. Dit komt nog bij de hooi die ze 's avonds bij het binnenkomen en nog voor het slapen krijgt. Op zich kreeg ze dat altijd al en van de zomer was ik gewoon blij dat ze lekker at op haar 26 jarig leeftijd. Maar nu in de winter vind ik haar toch wel dik worden en ik vind het tot een bepaalde hoogte niet erg, ik ben blij dat ze op gewicht blijft, maar het moet niet nog erger worden waardoor ze andere problemen gaat ontwikkelen.

Nu zit ik eraan te denken om te vragen of de stal eigenaar Lotje gewoon een klein handje per keer geeft, net als bij de Shetlander bij ons op stal. Want in principe werkt ze niet meer. We gaan enkel in het weekend op buitenrit. Voor de rest staat ze bijna de hele dag op de wei. In de zomer krijgt ze dus zeker voldoende eten. Nu in de winter krijgt ze op de wei ook hooi aangezien ze niet meer bij het gras kan.

Is het verstandig om de brokken te verminderen naar een handje? Ik wil dat ze nog wel iets krijgt, want ze houd te veel van eten en zal niet blij worden als anderen hun eten krijgen en zij niet. Maar kan het kwaad als ze straks minder krijgt?

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 12:19

Bedankt voor jullie adviezen. Ik denk ook dat het echt te veel is. Ik weet niet precies wat voor brokken het zijn en hoe rijk de hooi is. Ik zal vanmiddag even een foto maken van Lotje, misschien beeld ik het mij in en mag ze gewoon lekker rond zijn. :')

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 18:43

Ik heb vandaag tegen de stal eigenaar gezegd dat ze wat minder mag. Nu bleek het dat ze ipv 1/3 schep, 1/2 schep kreeg := . Dus gene wonder dat ze lekker rond is geworden :') .
Vanaf nu zal ze minder krijgen :j .

Vanmiddag zijn mijn vriend en ik samen met de honden en Lotje op pad geweest. Het was zo'n ontzettend mooi weer! Geen wolkje aan de lucht <3 .

Hier wat leuke foto's :D :

Afbeelding
Samen met mijn twee vosjes <3 :
Afbeelding
Saampjes met mijn hond en die van mijn vriend:
Afbeelding
En nog een mooie foto van toen het op de terugweg hing hagelen :') :
Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-17 12:32

Riel schreef:
Eigenlijk super dat ze iets te dik is. Oudere paarden zijn vaak te mager. Ze is duidelijk heel gezond. Goed dat je attent bent en let op haar gewicht. Zie ook dat je niet te drastisch verminderd. Misschien zien hoe ze het doet op 1/3? Het is natuurlijk winter en ze is al wat ouder dus ze kan op zich wel een beetje krachtvoeder gebruiken. 1/2 is inderdaad te veel van het goede voor haar :-)

Prachtige foto's overigens! Super dat je dit samen met je vriend, jullie twee hondjes en Lotje kan doen! Geniet!


Dankjewel voor je lieve bericht! Ik ben ook erg blij dat ze eerder te dik is dan te dun. Hoe ze nu is vind ik ideaal. Maar wat ik niet wil is dat ze vanaf dit gewicht na de winter in de zomer nog dikker wordt, dat het andere problemen gaat geven. Want ze traint natuurlijk niet meer dus haar rug- en buikspieren zullen er niet beter op worden. Ik hoop door er nu al op te letten, later toekomstige problemen te voorkomen.

We gaan het nu proberen met 1/4 - 1/3 schep. Het komt niet nauw neer maar 1/2 was echt te veel.

Nogmaals bedankt voor je complimentjes! <3


emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 22:24

Vraagje, weet iemand hoe zo'n band heet die de schouders beschermt tegen het wrijven van dekens? Want Lotje begint een kale plek te krijgen en misschien helpt zoiets.

Ik kan niks online vinden omdat ik geen idee heb hoe het heet :') .

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 22:49

Bedankt voor de reacties! Het is inderdaad een borstbeschermer. Heeft iemand ervaring ermee? Ik weet niet welk merk ik zou moeten kopen. Zoals hierboven gezegd wordt, als die toch gaat trekken dan kan ik die net zo goed niet kopen...

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-17 09:45

maikeltje schreef:
Tja, ik heb rambodekens met v sluiting en geen last meer van kale plekken.
Maar dat is wel een flinke investering.


Ja dure dekens zijn natuurlijk beter. Maar ik heb pas net deze dekens gekocht en heb niet bepaald een budget om die te vervangen door grote merken... Ik spaar dat geld liever op voor het geval dat er weer een DA nodig zal zijn.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-17 20:13

Fijne feestdagen allemaal van mij en deze grapjas van een pony {:) [&] <|-

Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 17:49

Dankjewel allemaal!
Lotje heeft zich goed gedragen tijdens de kerst. Vandaag is ze lekker goed gepoetst. Morgen verwacht ik een leuk pakketje voor Lotje, ik zal dan nog een foto sturen :) .

Persoonlijk vind ik haar er geweldig uit zien <3 ! Ze is minder dik dan ik mij herinner haha :')
Afbeelding

Hoe was jullie kerst? <|-

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 09:31

Macs schreef:
Ze ziet er fantastisch uit!

Dankjewel :D

Riel schreef:
Haar hoofdje verraad haar leeftijd een beetje maar haar lichaam ziet er veel jonger uit! Sterke pony!

Kerst was gezellig, rustig, warm en heel sober. En bij je? Genoten? <|-

Ze krijgt inderdaad wat grijs aan de zijkanten van haar hoofd, ook op haar borst en voorbenen een beetje. Maar de kuiltjes boven haar ogen vallen mee en ik ben blij dat de rest van haar lijf geen typische oude manege pony lijf is. :j

Mijn kerst was ook goed! Lekker gegeten met familie :) . Ook was mijn vriend onverwacht vrij van zijn werk om toch eventjes kerst mee te kunnen vieren *\o/* .

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 18:32

NinaCharlie schreef:
Ze ziet er inderdaad geweldig uit. Dik vet compliment voor jouw goede zorgen!

Dankjewel! :D

terpentijn schreef:
Ze ziet er super uit, zeker als je haar leeftijd en zo in aanmerking neemt.
En nog belangrijker: je ziet dat ze happy is! ze heeft een blik waaruit je kunt opmaken dat ze écht wel vertrouwen in het leven heeft. Ik vind haar geweldig (en jou ook, TS!).

Wat lief van je :o . Deze woorden doen mij echt goed :j . Jullie zijn allemaal ontzettend lief. Als ik terug denk aan die honderden pb's die ik heb gehad van de zomer en aan al jullie lieve woorden, dan krijg ik echt positieve energie!

amber_ollie schreef:
Ze ziet er heel goed uit. Ik lees en kijk stilletjes mee! <3

Dankjewel! Leuk dat je nog mee blijft volgen :D .

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 18:37

Vandaag hebben we een andere route gepakt samen met een stalgenoot. We hebben afgesproken om deze zomer lekker naar mooie locaties te rijden en daarvoor moeten we zeker oefenen met verder weg stappen!
Afbeelding

Hier alvast de beloofde foto van wat ik voor Lotje heb gekocht, namelijk een nieuwe frontriem! <3
Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-17 17:45

Zoek de verschillen :') :

Afbeelding
Afbeelding

Nu zien jullie hoe Lotje graag mij aan het werk zet :=


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers