Jessies super smart

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Jessies super smart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-17 14:27

Soms als je op zoek bent naar een paard, dan vind je het niet.
Soms heel soms als je niet opzoek bent, komt het gewoon naar je toe.
Mensen hadden haar gekocht als veulen maar zijn springruiters en vinden de western blijkbaar toch maar niks :') dus vroegen ze of ik ze niet wilde, tuurlijk wel ;)

Onze nieuwe aanwinst, Jessies super smart, 4,5 jarige aqha merrie.
Dochter van BA Superjac en CPbubbles for you
Kleindochter van Trouble for You, zoon van THE Smart Little Lena

Ze gaat nu onmiddellijk in training zodat ik erna zelf mee aan de slag kan. Ze is zadelmak maar nog niet doorgereden. Ben er mee gaan buiten rijden en wat een heerlijk paardje, nog hartstikke groen maar heel cool.
Ik hoop op een mooie toekomst samen en een paar leuke beebjes.
Ben zo blij dat ik terug kan gaan rijden en hopelijk kunnen we volgend jaar al starten in een paar wedstrijdjes en op zoek gaan naar een leuke hengst voor haar.

Genoeg gekletst :D
Meet Jessie <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En haar papa

Afbeelding

In tegenstelling tot hem, is zij dus hartstikke rooooooood :') en laat vos nu net niet mijn kleur zijn maar een goed paard maakt niet uit welk kleur het heeft zeker. _/-\o_

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.


Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-17 16:56

Dank jullie wel voor de leuke reacties.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-17 19:16

Verzameling ja zo kan je het noemen clauH, begint al beetje uit de hand te lopen :') nou ja tot zolang we het kunnen en de plaats hebben.
Inderdaad vos zonder wit, enkel klein voetje achteraan, begint een zeldzaamheid te worden straks in de western met al die witkoppen :D

Bedankt myrthee, leuke reactie van je maar ik ga ze toch houden hoor :)) heel zachte merrie. En heb al paar leuke hengsten op het oog. :~

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-17 22:19

Das het plan Astridj :D volgend jaar, tegen dan is ze vijf jaar en zes als ze moet veulen, dus lijkt me mooie leeftijd voor eerste veulen. Zou wel niet te vroeg willen beginnen, kan ik nog even blijven doorrijden als het pakt en dan kan ze voor de winter in rust. Nou ja wanneer begin je best, als je vroeg begint en pakt direct maar als je laat begint en het pakt moeilijk.
We laten het wel beetje op ons afkomen.
Inderdaad karakter is heel belangrijk, het is zo een lieve zachtaardige merrie maar nog groen in omgang vind ik. Mensen hebben er ook niet zoveel mee gedaan. Maar ergens wel goed eigenlijk. Moet je ook niet heel veel slechte gewoonten uithalen.
Ze is wel maar 1 m 44 , ideaal voor mij maar das ook een van de redenen waarom ze ze wegdeden. Haar man is groot heel groot en dat past echt niet op zo een klein paardje.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 10:49

OK bedankt

Ja tinniie ik hoop het ook.

Mmm hengstenkeuze Astrid tuurlijk al een heleboel.
Ij rocky steeldust staat op nummer 1 maar dan ga ik veulen niet kunnen wegdoen dus doen we nog maar niet :P
En zou ook eerst de agouti willen testen van jessie.
Gp mister dual jac is zeker weer een optie. Geeft prachtige veulens en leuke karakters.
Alleen veel voskans :P
Dus zou eerder opteren voor een homozygoot zwarte hengst dan of perlino.
Wimpys blue spook vind ik ook nog een leuke. Zou alleen eens moeten kijken of er niet teveel gelijke voorouders inzitten.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 30-10-17 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 10:59

Bedankt jobamara. Ja heerlijk rijden.
Wat is het leven zalig op de rug van een paard.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-17 20:12

Dank jullie meiden, ze is wel een typisch quarterke he, dikke poep, kort geblokt, niet groot en cool.

Ja Linda we blijven in de running zo in het dbt :P
Alleen die veulens wegdoen, blijft hier nog een issue mmm therapie zou dat helpen?

Oh en had ook alvast even gekeken of ze zo lief was als mijn merrie's, die laten alles toe. Dus ze heeft er al moeten aan geloven. Uier betasten, kling staren, was allemaal ok.

En ze staan officieel sinds vandaag op training dus benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-17 20:25

Weekje in training, ze doet het goed al is ze nog heel heel groen en loopt helemaal nog niet nageeflijk maar ze aanvaardt het bit al. Ze duwt blijkbaar schouder steeds naar binnen en neus naar buiten. Tja jong dus. En stijf en wil haar rechtergalop nog niet nemen. Zal nog veeeeeeeel werk aan zijn. :D we hebben tijd en geduld.

Afbeelding

Ze ziet er wel goed uit en blinkt mooi en lijkt best ontspannen te lopen.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.


Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 23:13

dinsdag ga ik een kijkje nemen bij Jessie, ik kijk er al naar uit.
Kan natuurlijk moeilijk zeggen of ze veranderd is of niet want ik ken ze helemaal nog niet. Ben ze gaan ophalen bij de verkopers en direct naar trainer gebracht.

Ik denk dat ik wel al uit ben over de hengstenkeuze voor volgend jaar :D

wimpys blue spook wordt hem dus niet, daar zit al twee/drie keer smart little Lena in en zit ook al in mijn merrie als grootgrootvader.
sowieso wil ik een leuke reiner

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-17 23:52

Bedankt :D

Twisten Two Step DR, leuk papier vind ik, zoon van dunit with a twist en zijn moeder is een dochter van wimpys little step.
Zelf is hij crème en dun dus nog kans op leuk kleurke al is dit minder belangrijk maar maakt het wel spannender.
Eigenares heeft me al de voorwaarden doorgestuurd.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 09:57

*\o/* oh tinniie doe er mij aan denken dat ik haar trek voor de test van Jessie want was vorige keer vergeten.

Ja leuke hengst he, vind hem ook echt wel passen. Op de een of andere manier vind ik ij rocky helemaal niet passen. En is ook geen reiner.
Twisten is ook korter van rug en 1m56 want Jessie is al klein en haar zus was nog kleiner en hij heeft kol en wit voetje.
Hij doet het ook heel goed in de Duitse reining.
En prijs valt mee amai wimpys little step das 6000 dollar _/-\o_

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 16:43

Gimme_Spurs schreef:
Mooi beestje hoor! :D Daar gaan jullie veel plezier mee beleven! Ik neem aan dat reining jullie doel is?


Ja das altijd al mijn voorkeur geweest. Heb nog reiningwedstrijdjes gedaan met men andere merrie. Dus ik hoop dit opnieuw te kunnen doen en fokken is ook wel men ding natuurlijk. Moeilijke combi maar er staat nog eentje in de wachtrij om gereden te worden dus kan ik hopelijk mooi afwisselen zo.

Bedankt voor de lieve berichtjes

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 22:27

vandaag leuke dag gehad samen met nog een bokker, waarvoor dank Tinniie, was echt leuk.

en amai ik was best onder de indruk, ging al heel goed, ze liep echt mooi en rechtergalop is niet simpel, al is dit in het begin nooit simpel die moeilijke kant maar ging al lekker smooth, vond ik.
Ben echt super blij, ze ziet er ook zo relax en cool uit en maakt heel veel vorderingen.
Goeie trainer zou ik zeggen en ook wel goed paardje. :D
Ze blinkt en is echt braaf en jong natuurlijk maar dat is al aan het veranderen, ze lijkt al volwassener te worden.

Van ver ziet ze er al een heel paard uit maar als je ernaast staat is het een stevige toch kleine merrie :P , net mijn maat ;)

Ben echt blij met haar en volgende week ga ik nog eens langs en ga ik er zelf nog eens mee rijden, allez uitstappen, laat het harde werk eerst nog maar over aan anderen. Waarom me moeilijk maken als het makkelijk kan ook :') :') :') :o
ik zal erna nog lang genoeg zweten :j want ga dan terug wekelijks lessen.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 23:25

Helaas heb zelfs maar 2 bewogen foto’s was aan het kletsen met tinniie en trainster :P :')
Volgende week film ik eens en neem ik misschien best cam mee. :o tel is toch niet hetzelfde.
Al goed dat ik haar heb getrokken en haar getjes meehad. Had blijkbaar een voor en achter meegegeven.
Moest men hoofd er niet aanhangen 8)7

Vind het ook best een leuke hengst en past wel bij Jessie zowel wat uitstraling als papier betreft. En idd ook leuk kleurtje mogelijk.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 18:43

net Filmpje gekregen van trainster, ik ben zo onder de indruk hoor, amai van helemaal niks naar dit in drie weken tijd en zonder veel druk.
geweldig goed werk van mijn trainster, ben zo fier op haar
En ook op mijn superjacske natuurlijk <3 <3
https://youtu.be/QjC2MykKemw

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-17 19:03

wordt in de western niet vaak gedaan idd, op wedstrijd zie je dit bijna nooit, quarters zijn ook veel braver/cooler vind ik dan standaard dressuurpaarden maar natuurlijk ik zet dit ook op hoor omdat dat een mooi voorbeeld geeft aan onze kinderen maar kan dat niet vragen van men trainster, das iets dat ieder voor zich moet uitmaken.
Anderzijds is het toch ook wel zo dat je op een gevaarlijk jong paard niet begint te rijden, alles zit hem in het grondwerk. Eenmaal als ze er klaar voor zijn, zouden ze ook niet meer mogen bokken om je eraf te krijgen of steigeren.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 08:18

Oh ja heb ook nog paar foto’s van mijn rode dame


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overmorgen is het zover dan ga ik er zelf eens mee rijden.
Hopelijk niet te veel file op de weg want das toch echt vervelend maar heb me dag verlof genomen. Zou graag voor donker thuis zijn.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 09:30

Ja ze is toch best vooruit nu maar meer conditie krijgen, alle dagen op stal staan. Dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Idd ze krijgt meer spieren in haar achterhand.

Oh en was mis, ik ga morgen al, amai ik was precies nog niet zo wakker deze morgen :P

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-17 21:40


Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 bezoekers