Shire pluis in de herfstkleuren

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Shire pluis in de herfstkleuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-17 20:08

Vandaag een impulsieve fotoshoot gehouden met mijn Topper Pluis!
Mijn vriendinnetje heeft de foto's gemaakt.

Pluis word in maart 5 Jaar oud en is nu een halfjaar onder het zadel.
Eerst zijn we een het bos in geweest!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna hebben we nog even lekker in de buitenbak gereden, nog genoeg verbeterpunten maar het begin is zeker gemaakt! :D

Momenteel zijn we heel erg bezig met het stabiel maken van de basis.
We hebben een hele tijd ertegenaan gelopen dat ze tegen het been was, dat lijkt sinds een week of 3 verleden tijd en nu zijn we zoekende naar haar juiste tempo en aanleuning. ze wil graag wat te hard of juist heel netjes verzamelen maar duikt dan voor te diep erin omdat ze gewoon haar impuls en kracht nog mist.
Daarnaast is galop heel moeilijk voor haar, dus dit pakken we elke training mee! ik kan het totaal niet uitzitten maar ben al heel blij dat ze zonder constant drijven nu de baan rond springt, nu dus ook daar opzoek naar het stukje bij elkaar komen,

A fijn ,we zijn dus nog lekker beginnende samen maar groeien samen steeds een stukje verder <3


Afbeelding
Middendraf

Afbeelding
buiging rechtsom

Afbeelding
Pasje opzij voor het linkerbeen, Moeilijk!

Afbeelding
Middendraf

Afbeelding
mooi moment, jammer dat ze er net achter kruipt.

Afbeelding
ennnn... START! :') (ze mikte mij het zadel uit, ik probeer echt op mijn billen te zitten :oo )

Afbeelding
Blij met dit beeld, het voelt nog zo onstabiel maar blijkbaar zakt ze er al wel kleine stukjes in!
al die andere galop foto's zal ik jullie besparen :=

Voor nu was dit het weer! :D
Ons hele verhaal is terug te lezen in ons dagboekje ;) (zie onderschrift)

Tot de volgende keer! :wave:

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Shire pluis in de herfstkleuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 06:27

Wat een leuke reacties! Dank jullie wel <3

Pluis is ontzettend leuk om mee te werken! Ze begint er echt plezier in te krijgen, denkt en zoekt mee en heeft hele plezierige gangen :j

Jaa, ze heeft echt de perfecte kleur voor in de herfst! *-:)

En de hoge benen, daar heb ik haar als veulentje een beetje op uitgezocht, omdat ik toch graag de dressuur in wil moest het wel een shire worden met lengte in het lijf.
Ze moet nog uitzwaren, dus het zal wel iets minder gaan tonen als ze uitgegroeid is, maar die lange stelten neemt niemand ons meer af :))

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 19:51

Eelmo schreef:
Wat gaat ze al lekker lopen zeg! En die laatste portretfoto is er 1 voor aan de muur <3


Ja ze doet het ontzettend leuk! :j
Ik twijfel zelf tussen foto 1 en 2 voor aan de muur hihi! Wil haar er graag helemaal op! <3

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-17 06:42

lailapri schreef:
Netjes hoor! Maar ehm ik snap wel dat ze je uit het zadel gooit, je zit best wel achter op de lepel en zelfs ook wel in stoel zit. Het zadel duwt jou dan dus naar voren en omhoog. Probeer meer op het middelpunt van het zadel je bals te vinden. Benen netjes onder je, knieƫn voor je idee vaan de grond ipv naar voren/omhoog.

Veel succes.


Ja dat zag ik inderdaad ook op de foto's! Ik ga van de week even gaatjes bij knippen zodat mijn beugels langer kunnen :)
En heb de grote kniewrongen er al vanaf gehaald zodat ik meer vrije been ruimte heb ;)
En zodra pluis uitgegroeid is komt er een goed passend zadel voor ons beide! Voor nu past het zadel op haar goed en kan hij goed aangepast worden ivm haar groeo, voor mijn lange benen is hij niet ideaal helaas, maar het is even een tussenweg voor nu..

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-17 08:55

Afbeelding

Astu _O-

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-17 12:18

Chasey schreef:
Knap dier! En die hoge benen vallen mij ook op. Ook al heb ik weinig verstand van Shires haha. Ik vind dat wel heel deftig! (Ben mijn Haflinger met die korte worstenpootjes gewend). :') (Oja, en een shet! Dus die lange benen zijn wel erg sexy! ;) )
Dressuur heb ik ook al geen verstand van, maar het ziet er wel netjes uit :D


Leukste ras wat er is, vind hun karakter echt geweldig! <3


piffgek schreef:
Ze loopt echt netjes! Ik volg jullie topic en het is leuk om de vooruitgang te zien :)
Wat betreft het niet kunnen zitten in galop; kan het zijn dat het zadel net iets te klein is voor jou billen? Het lijkt alsof je wat te veel achter in het zadel zit en dat zou kunnen verklaren waarom je gelanceerd word.


Het is dezelfde inchmaat als mijn andere wintec, alleen mijn andere wintec (van mijn draver) is een luxere uitvoering waardoor ik mijn benen beter kwijt kan. Helaas is die er niet in een wide model.

Dus ik zit idd te ver naar achteren maar dat komt door de lengte van mijn benen en niet door de inchmaat van het zadel ;)
Maar zal even gaatjes bijprikken want mijn beugels kunnen nu niet langer :+


Djeradalover schreef:
Nadiine__x schreef:
[ [url=m/HZ6NW4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Astu _O-


Dit is beter als mijn reactie _/-\o_

Haha nou jou reactie was ook zeker de waarheid, pluis is ontspannen en geconcentreerd en op mij gefocust, wanneer de oren voorop komen is ze afgeleid ;)


Frummels schreef:
Wat een prachtig paard heb je! Misschien heb ik het gemist, maar wat is haar stokmaat? :) Ze heeft echt enorm mooie lange stelten zeg!

Het rijden ziet er erg netjes en fijn uit. Je hebt haar lekker aan het lopen :j


Dankjewel! Pluis zit tegen de 1.80m ongeveer en ik ben zelf 1.82m


Esaqar schreef:
Wat een gaaf paard! <3

Altijd gezegd, een fries of een barock pinto later, maar een shire is ook gaaaf!

Zit in hetzelfde schuitje als jou.
Vind koudbloeden en barokke rassen gaaf, maar ik ben 183.
Hoe groot is Pluis? (Of heb ik daar overheen gelezen...)


Dankjewel! Zie mijn reactie hierboven. Ik had gehoopt dat ze net iets groter zou worden, maar heb haar vanaf veulentje en ach, zo past het ook prima :D


Nachtlampje schreef:
Wat een gaaf dier! Ik vind ook dat je terug kunt zien dat jullie echt met elkaar samenwerken.

Een punt van mogelijke aandacht; op de rijfoto's rijd je met sporen. Ik heb niets tegen sporen. Echter in de galop die je zo slecht uit kunt zitten zoals je zelf zegt, en wat ook op de foto's te zien is, maakt dat logischerwijs heel veel ruis bij zo'n jong paard. Jij probeer netjes te zitten en klemt daarbij je benen wat aan zo te zien, maar daarmee spoor je haar harder en meer uit elkaar ipv verzameld.

Dat is mijn redenatie vanaf de foto's in ieder geval :+

Ik ben tevens ook benieuwd naar haar stokmaat!


Bedankt voor je feedback, ik snap je ook helemaal! Ik heb haar beleerd met zweep, maar ze was mega tegen het been en ik moeet haar letterlijk rondslaan, zodra ik stopte stond ze weer stil.. En ik durf echt wel te zeggen dat ik een goede concequinte(hoe schrijf je dat? :') ) ruiter ben..
Ik ben toen gaan lessen en mocht geen zweep meer gebruiken omdat ze moest leren lopen op mijn been.
Toen zijn we met spoortjes begonnen want kon schoppen tot ik een ons woog, zonder spoor. Eerst een kinder spoortje, maar daarmee kwam ik er zelf niet fijn bij, en ze nergeerde ze gewoon. En toen met deze.
Ze loopt nu EINDELIJK zelf, ik heb mijn sporen eigenlijk bijna niet meer nodig alleen nog voor verfijning en af en toe een correctie :) (heeeeeeel blij mee)
Ik voel zelf heel goed wanneer de sporen haar raken, juist omdat ze wat langer zijn, wat ik zelf erg prettig vind.
In galop had ze heel lang de kracht niet, nam 3 sprongen en ging weer in draf, omdat ik onbewust bleef drijven. Nu ga ik zitten (zo goed als lukt met die mega sprongen) en drijf niet, tot zij terug valt dan spoor ik haar door, zodat ze leert door te galoperen tot ik zeg stoppen.
Dit gaat allemaal onder goede begeleiding en ik kreeg afgelopen les zelfs tw horen dat als ik dan een spoor geef ik wel mijn hakken naar de buik moet draaien omdat de spoor anders langs haar heen gaat :+

Dus ik denk dat het met de spoortjes wel goed zit :j wou het je graag even uitleggen!
En het is inderdaad heel leuk en fijn samenwerken met haar, alles gaat in goed overleg, haha! ;)


ellenimar schreef:
was absoluut niet vervelend bedoeld en leuke foto hoor viel me gewoon op das al

Ook absoluut niet vervelend opgevat hoor! :D

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-17 17:08

Nachtlampje schreef:
Duidelijke uitleg TS! Op die manier is het idd begrijpelijk, uit nood geboren dus blijkbaar en ook goed uitgedacht over het hoe en wat.

Is Pluis (wat een naam ook :')) zelf ook flegmatiek als je bv grondwerk doet? Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar.


Zelf verzonnen toen ik haar kocht en staat zelfs op haar paspoort :D
Haar volle naam is'heavy horses sadies pluis'

Wat is flegmatiek ookalweer?
Sorry ik ben echt beetje dislectische en kan dat soort woorden nooit zo goed onthouden.. :+


Whuhaha, ja ik vang idd regelmatig een tak, vooral omdat Pluis gewoon haar hoofd omlaag zet en door denderd :') maar ik word er al beter in, zwaai ze nu vaak aan de kant en is de persoon achter mij het haasje :')

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Shire pluis in de herfstkleuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-17 17:54

Bedankt voor de duidelijke uitleg!

Dan nee, pluis mega energiek, speels, slim en meedenkend!

Maar pluis afgelopen januari in de wei gevallen en moest naar de kliniek waar ze 3/4 ataxie bleek te hebben, gelukkig door een zwelling en gelukkig na een hele revalidatie is er nu niks meer van te zien!
Maar ze viel om en had geen controle meer over haar benen..
Ze moest dus echt weer leren lopen en onder het zadel idem. Nadat we groen licht kregen om het rijden om te pakken ging alles met lange teugel em veel belonen, en ook onder het zadel gingen we letterlijk verder met vallen en opstaan..

We hebben best een enge periode achter de rug, maar gelukkig met hele goede begeleiding en steun!

En ik ben er 100 procent zeker van, dat daar ook haar handrem vandaan kwam, onzeker, bang te vallen..
Ik ben ook heel lang onzeker geweest wat ik precies wel en niet kon vragen..

Maar we zijn eruit gekomen en kijk ons nu eens! <3

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-17 21:35

piffgek schreef:
Hopen dat het helpt als je je beugels wat langer doet, dat zou dan een fijne en goedkope oplossing zijn :+


Zo wat een verademing! Mijn beetjes hingen weer netjes onder mijn lijf ipv ervoor :D
Maargoed, goedekope oplossing is het niet zodra ze uitgegroeid is moet er gewoon een fatsoenlijk zadel voor ons beide komen ;)


Love_Rosie schreef:
Knappe Pluis.
Het gaat er steeds beter uit zien :).
Mag ik vragen welk hoofdstel je haar om hebt?

Van bridle to fit!

Afbeelding

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mariett en 26 bezoekers