VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lizziewizzie
Berichten: 155
Geregistreerd: 24-10-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:22

Logisch dat je hier over wilt klagen, dat is echt rot. Maar zo te horen weet je wel waar je over spreekt, dus het volgende examen komt zeker in orde! :j

Anoniem

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:34

TS in België kan je altijd een examenresultaat laten onderzoeken. Dan kijkt eerst een onpartijdige jury van de instelling naar het examenresultaat en kan het opnieuw beoordeeld worden.

Als zij negatief zijn, kun je het nog hogerop zoeken en dat is dan in Brussel.

Ik zou dit ZEKER doen in jouw geval!!!!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 15:39

Robin_S schreef:
TS in België kan je altijd een examenresultaat laten onderzoeken. Dan kijkt eerst een onpartijdige jury van de instelling naar het examenresultaat en kan het opnieuw beoordeeld worden.

Als zij negatief zijn, kun je het nog hogerop zoeken en dat is dan in Brussel.

Ik zou dit ZEKER doen in jouw geval!!!!


Zou dit echt helpen? Want hij is het hoofd van mijn studierichting. En hij hanteert dit bij alle studenten... Ik heb dit jaar nog meer vakken van hem. Straks maak ik het voor mezelf nog moeilijker. Ik ging altijd met plezier naar zijn lessen. Hij geeft fijn les en is wel aardig. Maar deze reden van zakken voor een examen vind ik gewoon flauwekul.

Anoniem

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:19

Hmm als je nog meer vakken bij hem hebt, moet je echt al héél sterk in je schoenen staan. Ook heel zeker weten dat de andere vakken geen probleem voor je zullen vormen ;)

Die reden van zakken is ook echt flauwekul.

Je moet zelf proberen inschatten of het een goed idee is of niet.. :) anderzijds, als je nu een 9/20 hebt, dan haal je deze zomer vanzelf een 10.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 19:22

Ik weet het allemaal niet zo goed. Ik denk niet dat het waard is om echt hogerop te gaan zoeken. Ik vind het vak leuk en verwacht niet dat het veel moeite gaat kosten om het opnieuw te doen. Maar het is gewoon balen als het door iets zo kleins en stoms moet.

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:14

Dat is idd balen, wist niet dat hij zo verbeterde. :wow:

Ik zou geen stappen ondernemen in die richting, je hebt nog vakken van hem en dan kan hij alleen maar moeilijk gaan doen. Meestal draait het toch in hun voordeel uit, zeker als hij bij alle studenten zo verbetert. Het enige wat je echt kan doen is zoveel mogelijk studenten verzamelen met hetzelfde probleem en naar de ombudsman van de faculteit stappen. Dan komt het van een grote groep en onthouden ze niet enkel jouw naam. Maar ik denk idd dat je het volgende keer makkelijk haalt en als je niet zeker bent over de naam, gewoon weglaten dus. Ik moet eerlijk toegeven dat ik de naam ook niet herken. :oo

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:27

emilyslaluna schreef:
Degenen die Tea Tree gebruiken, is er een verschil tussen die van de Tuinen en die van de huismerk Kruidvat?


Die van de Tuinen is zuiver en sterker dan die van de Kruidvat. Daar zit ook vaak "rommel" bij in.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 09:10

_Dracarys schreef:
emilyslaluna schreef:
Degenen die Tea Tree gebruiken, is er een verschil tussen die van de Tuinen en die van de huismerk Kruidvat?


Die van de Tuinen is zuiver en sterker dan die van de Kruidvat. Daar zit ook vaak "rommel" bij in.


Dankjewel! Het is zo apart, je hoort van iedereen verschillende dingen. Mijn verzorgster heeft deze week met haar vader die van de kruidvat gehaald. Ondertussen kon ik die van de Tuinen bestellen. Gelukkig had mijn staleigenaar ook een flesje nodig en dan krijg je 50% korting op een tweede *\o/* .

We shall see!

Trouwens, wie is allemaal nog meer fan van Dr. Pol? <3

Afbeelding

Afbeelding

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:13

Oh wauw wat leuk dat je daar naar bent kunnen gaan kijken !! moet wel een toffe ervaring geweest zijn!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 09:26

The_Cat schreef:
Oh wauw wat leuk dat je daar naar bent kunnen gaan kijken !! moet wel een toffe ervaring geweest zijn!


Het was echt gaaf! We hadden de kaartjes in mei al gekocht voor gisteren. Echter kwamen we aan het begin van dit semester achter dat we niet meer konden gaan vanwege ons rooster. Dus toen had ik mijn kaartjes verkocht aan mijn nichtje. Maar die stuurde gister ochtend een bericht dat ze ziek was en niet kon gaan en of wij dan niet toch konden. Dus heb ik aan mijn professor gevraagd of er een kans is dat die toevallig eerder klaar zou kunnen zijn. Toen kreeg ik als reactie dat we gewoon moesten gaan, want van Dr. Pol zouden we meer opsteken dan van zijn les :') . Zo gezegd, zo gedaan. Hup 1.5 uur naar Delft gereden!

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:29

Haha grappig, van wie had je les?

Ik zou hem ook wel in het echt willen ontmoeten!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:43

Wat geweldig!! :D Ik wou ook heel graag gaan maar het kwam niet goed uit :( .

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 09:55

MoppieFilou schreef:
Wat geweldig!! :D Ik wou ook heel graag gaan maar het kwam niet goed uit :( .


Er zijn nog heel veelvoorstellingen!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:28

Ik weet het maar aangezien we in België wonen zijn de meeste plekken veelste ver voor ons :( . Ga voor de zekerheid toch nog maar eens een kijkje nemen op internet :) .

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 11:14

Dokter pol staat hier heel vaak aan op TV <3

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 09:50

Hey allemaal,

Ik was gister avond naar Lotje. En tot mijn grote verbazing was een lang deel van het achterste kwart van de manen weg. Op het eerste blik lijkt het gewoon door schuring van het deken te komen. Echter komt het deken bij lange na niet zo ver over de hals.

Wel heeft Lotje al enkele weken dat ze het super (echt heeeeel super) fijn vindt als ik haar thv de manenkam ga krabben. Ze lijkt dus wel enige jeuk te hebben. Dus mijn volgende hypothese was dat ze waarschijnlijk is gaan schuren. Maar dit kan ook niet. Want er is nergens een plek op stal of de wei waar ze bij kan om te schuren. Bovendien ziet de stal eigenaar haar nooit schuren.

Vervolgens zat ik te denken dat misschien een ander paard bij haar is gaan knagen. Maar dat zou veel lelijker snedes veroorzaken denk ik. En waarom dan enkel op die plek. Daarom denk ik ook niet dat het hierdoor kan komen.

Nu kom ik weer terug op het deken. Niet zozeer dat die gaat schuren (op zich doet hij dat wel thv de schoft, maar dat is altijd zo geweest bij dekens). Maar als ik dus een deken op wil gooien, of überhaupt aan haar deken zit, dan gaat ze een beetje lelijk kijken. Mij lijkt het dus een uiting van pijn. Dit doet ze al zo lang ik haar ken maar ik ben toch even langs haar lichaam gaan voelen, vooral bij de schoft. Als ik het aanraak of masseer dan doet ze weer niks. Dus echt pijn lijkt mij niet echt het geval.

Ik weet nu dus niet wat aan de hand is. Ik ga wel met een spijker en vuurtje langs om er een extra gaatjes in te prikken zodat het deken wat kleiner kan van voor, dan zakt die misschien minder naar achter. Maar voor de rest weet ik dus niet hoe die manen zo konden worden en waarom ze al die jaren lelijk doet bij dekens.

Hebben jullie misschien een idee?

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 13:50

Hier een foto van haar manen:
Afbeelding

En hier nog wat leuke foto's van vandaag <3

Afbeelding

Afbeelding

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:49

Vreemd... Kan het niet geknipt / getrokken zijn? Of misschien komt het deken daar toch? Als ze gras eet? Kan je niet vragen of iemand het een beetje observeert? Succes met je zoektocht!

De hond past goed bij Lotje! Mooie foto! :-)

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:52

Als ik het zo zie, is het niet door een persoon gedaan, maar hooguit door een paard. Of toch echt schuren van een deken oid. Het is echt uitgedund, niet afgeknipt. Verder ziet ze er wel erg goed uit

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:24

Mijn lieve kleine dame heeft dit ook, van het krabbelen met de andere dames :)

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:41

Heeft eclair ook door zijn deken!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:40

Kriebelen paarden elkaar niet meestal bij de schoft? De kans dat het daardoor komt is er zeker wel denk ik :) . Voor een deken komt het wel wat hoog vind ik.

Geniet nog van je dag met Lotje morgen!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 22:12

Pffff wat een avondje zeg...

Gisteren kreeg ik de resultaten van Lotjes mestonderzoek; Lotje heeft een forse rode bloedworm besmetting... Twee keer ontwormen en dat zal goedkomen. Okay mooi, dit weekend ga ik haar ontwormen.

Als dat nieuws niet al genoeg was, toen ik uit de college kwam vanavond had ik een aantal gemiste oproepen van de vader van Lotjes verzorgster. Eenmaal aan de lijn gekregen, kreeg ik te horen dat het niet goed met Lotje ging. Mijn ouders waren al gebeld en de stal eigenaar was aan de telefoon met de dierenarts. Lotje stond erg raar te doen en er kwam een ongelooflijk hoeveelheid groene snot uit haar neus.

Onze dierenarts was helaas niet beschikbaar dus is er een andere gebeld van een ander praktijk. Die zou er over een half uurtje zijn. Inmiddels schoot de stress bij mij er ook in. Ik zat in Antwerpen en wist niet wat ik moest verwachten. Het is erg vervelend als diergeneeskunde student om niet zelf te kunnen achterhalen wat aan de hand is, maar dat kan ook niet als je in het begin van je tweede bachelor zit. Het enige waar ik aan kon denken was een verstopping.

Toen de dierenarts was gearriveerd, werd er al snel een voedselbrok gevoeld in de slokdarm van Lotje, dus inderdaad een verstopping. Ze kreeg meteen spierverslappers toegediend om vervolgens de voedselbrok los te masseren. Dit is goed gelukt want de voedselbrok was al snel weg. Wel kwijlen Lotje heel erg.

Dit kan komen doordat er in de herfst vaak een soort schimmel in het gras zit, wat de speekselklieren extra prikkelt om overtollig speeksel aan te maken. Het is niet zeker of dit werkelijk het geval is, maar het kan opzich wel. Het komt vaak in de herfst voor.
Waarschijnlijk heeft ze haar eten gewoon te snel opgegeten. Lotje eet altijd wel snel maar soms kan het gewoon fout gaan.

Ondertussen waren mijn vriend en ik in de auto gesprongen. In Antwerpen was er vanmiddag een vrachtwagen met calciumcarbonaat gecrasht waardoor de gehele ring was afgesloten. Gelukkig konden we dit vermijden door een andere route te nemen. Ik wilde hoe dan ook naar Lotje, maakt niet uit wat de diagnose was.

Halverwege kreeg ik te horen dat alles weer in orde was. Lotje staat weer goed op stal, een beetje high van de spierverslappers. Ze mag de komende uurtjes even niet eten. Het is eventjes aankijken, als het kwijlen nog lang aanhoudt de komende dagen dan is de kans groot dat er schimmel in het gras is. Dan moet ze van het land af.

Ook mag ik haar nog niet ontwormen, pas na dit weekend. Ik weet niet meer precies waarom maar we volgen het advies gewoon op.

Het is inmiddels een lang verhaal geworden, mijn excuses. Maar het was toch allemaal even hectisch.

We zijn al eventjes bij Lotje wezen kijken. Ze staat rustig op stal en mist haar eten nu al. Ik heb haar maar even goed aangesproken dat ze mij niet meer zo mag laten schrikken, al helemaal niet wanneer ik 1.5 uur verder in het buitenland zit. Hopelijk heeft ze geleerd dat ze niet meer zo snel mag eten!


Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:20

O wat enorm schrikken!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:23

Tjee, wat een bericht zeg! Lijkt mij ontzettend verschieten! Wat een topverzorgertje heb je overigens! Super dat ze je zo snel heeft verwittigd! Nu weet je 100 % zeker dat Lotje in goede handen is!

Ik vind die blik van Lotje overigens heel schattig! Ze is er echt niet goed van zo te zien! Volgens mij gaat ze het niet meer doen :D