VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 21:12

MoppieFilou schreef:
Daar kan ik je niet mee helpen, sorry.

Heb je Lotje niet te erg gemist vandaag?


Ja wel! Helaas ben ik vannacht/vanmorgen ziek geworden. Ik denk de griep oid. Helaas had ik een rooster van 08:30 tot 18:00. Dus niet echt kunnen uitzieken |( . Op zulke momenten zou je gewoon graag als kind thuis willen zitten en frisse lucht bij je pony halen. Helaas kan dat niet als je uit huis woont! :')

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:44

Wat rot :(:) . Je bent in ieder geval weer een dagje dichter bij het weekend :)) .

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:59

Tea tree is niet homeopatisch. Homeopatisch is een stof wat mega vaak verdund is zodat het blijkbaar zou moeten werken. (of het nou placebo is of niet, daar laat ik me niet over uit)
Tea tree is gewoon een extract uit een boom wat een helende werking heeft (fytotherapie, plantaardige/kruidentherapie).
Ik ben fan van tea tree bij een onrustige huid, maar ik weet niet of het een schimmel behandeld.
Heb het zelf voor een ontstoken piercing gebruikt wat met zeep en alle middeltjes niet wegging maar na 2 dagen tea tree ineens wel weg was.

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:01

Jij ook al ziek, het zit wel echt in de lucht precies, ik ben ondertussen ook al een week ziek. Maar inderdaad ook een druk lesrooster.
Gelukkig gaat zo'n week nog vrij rap voorbij!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 22:18

Macs schreef:
Tea tree is niet homeopatisch. Homeopatisch is een stof wat mega vaak verdund is zodat het blijkbaar zou moeten werken. (of het nou placebo is of niet, daar laat ik me niet over uit)
Tea tree is gewoon een extract uit een boom wat een helende werking heeft (fytotherapie, plantaardige/kruidentherapie).
Ik ben fan van tea tree bij een onrustige huid, maar ik weet niet of het een schimmel behandeld.
Heb het zelf voor een ontstoken piercing gebruikt wat met zeep en alle middeltjes niet wegging maar na 2 dagen tea tree ineens wel weg was.


Bedankt voor je uitleg! Ik weet ook niet of het zou werken. De smid en een van mijn stalgenoten zijn er wel fan van. Echter kost een potje van enkel 100ml al €35. Persoonlijk vind ik dat wel veel voor een middel waarvan het niet speciaal voor paarden is gemaakt. Ik zou het wel uit willen testen maar liever niet voor dat geld.

Gigixponys schreef:
Jij ook al ziek, het zit wel echt in de lucht precies, ik ben ondertussen ook al een week ziek. Maar inderdaad ook een druk lesrooster.
Gelukkig gaat zo'n week nog vrij rap voorbij!


Ja helaas wel, ik heb geen idee hoe. Maar deze week is zo druk. Als ik 1 dag mijn schoolwerk niet bij houd, dan kom ik al snel in tijdsproblemen. Ik heb er wel voor gekozen om na mijn lessen vandaag even niks te doen. Ik ga zo slapen en hopelijk kan ik morgen fit aan de slag!

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:27

Je kunt het ook verdunnen in water! Het is nml mega sterk spul (etherische olie).
Beterschap trouwens!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 22:32

Macs schreef:
Je kunt het ook verdunnen in water! Het is nml mega sterk spul (etherische olie).
Beterschap trouwens!


Dankjewel :o .
Verdunnen met water heeft een ander stalgenoot gedaan. Echter mengt olie en water niet (lang leve chemie :') ). De smid zei dat het dus beter puur gebruikt moest worden.

Ik baal dat het nog 2/3 weken duurt tot ze weer aan de beurt is, want ik ben wel echt benieuwd of er verbetering is.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 22:54

Tea tree werkt echt het beste. Potje kan je bij de en 15 euro. Het effectiefst is wel om dit elke dag aan te brengen onverdund. Hypozin werkt het beste voor uitdroging van de straal maar niet voor een enkele schimmel in de hoef.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 23:27

Ik weet dat kokosolie (ruwe) een schimmelwerend effect heeft. Is iets goedkoper en Kun je goed aanbrengen omdat t pas smelt op de hoef door de lichaamswarmte van je paard. Maar ik ben geen dierenarts dus of het bij Lotjes specifieke schimmel werkt weet ik niet.

Beterschap!!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:44

Zuivere onbewerkte kokosolie is schimmel dodend

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 11:45

Chesss schreef:
Tea tree werkt echt het beste. Potje kan je bij de en 15 euro. Het effectiefst is wel om dit elke dag aan te brengen onverdund. Hypozin werkt het beste voor uitdroging van de straal maar niet voor een enkele schimmel in de hoef.


Waar kan je die van 15 euro halen? Ik weet dat er een potje van 30ml zoiets kost. Maar dat is wel snel op...

Djoopie schreef:
Ik weet dat
kokosolie (ruwe) een schimmelwerend effect heeft. Is iets goedkoper en Kun je goed aanbrengen omdat t pas smelt op de hoef door de lichaamswarmte van je paard. Maar ik ben geen dierenarts dus of het bij Lotjes specifieke schimmel werkt weet ik niet.

Beterschap!!


Dankjewel! Weet je toevallig waar ik dat onbewerkte variant kan halen? Ik heb dus ook gehoord dat onbewerkte honing helpt. Maar ik kan me enkel voorstellen dat het een plakerig zooitje gaat worden :')

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:21

Bij AH heb je dat of bij een biologische winkel. Geen ontgeurde nemen geloof ik.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:58

Ik heb onbewerkte honing gebruikt destijds tegen de schimmel in de witte lijn. Ik had een dunne penseel, die kon ik makkelijk in de honing en vervolgens op de hoef gebruiken. Dat vond ik het makkelijkst. De schimmel was inderdaad na 2 bekapbeurten verdwenen.
Het bleef wel goed zitten, en was eigenlijk geen viezige plakzooi...

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:48

Tea-Tree wordt in bepaalde kringen aangeraden als wondermiddeltje voor verschillende kwalen. Het is het proberen waard maar ik denk ook dat het pas helpt als je echt therapietrouw bent en het lang genoeg gebruikt. Het kost inderdaad veel geld dus het moet goed voelen voor jou. Ik denk wel dat een smid dit middel enkel aanraad als hij zelf al enkele keren een positief resultaat heeft gezien. Succes met het nemen van een beslissing.

Leuk om je foto's en avonturen te zien! Super dat Lotje het zo goed doet!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 10:59

Degenen die Tea Tree gebruiken, is er een verschil tussen die van de Tuinen en die van de huismerk Kruidvat?

libert
Berichten: 46
Geregistreerd: 14-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:12

Tea tree is erg goed, desinfecterend. Mengen met water gaat niet nee, maar wel met een andere, neutrale, olie zoals jojoba.
Weet niet of je 'witte lijn ziekte' hebt (Lotje dan), dat is een bacterie en geen schimmel, maar die heb ik weggekregen met tandpasta!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 11:15

libert schreef:
Tea tree is erg goed, desinfecterend. Mengen met water gaat niet nee, maar wel met een andere, neutrale, olie zoals jojoba.
Weet niet of je 'witte lijn ziekte' hebt (Lotje dan), dat is een bacterie en geen schimmel, maar die heb ik weggekregen met tandpasta!


De precieze naam wist ik niet meer. Maar via Google kwam ik op de witte lijn ziekte. Maar als die bacterieel is dan zal Lotje vast iets anders hebben. Wel schimmel langs de witte lijn...

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 11:25

Ik kan je ook niet helpen, geen ervaring ermee :(

je wandelfoto's zien er wel super leuk uit, en dan bordeau achtige superdry shirt heb ik ook haha :D

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 11:43

Riel schreef:
Leuk om je foto's en avonturen te zien! Super dat Lotje het zo goed doet!


Dankjewel!

The_Cat schreef:
Ik kan je ook niet helpen, geen ervaring ermee :(

je wandelfoto's zien er wel super leuk uit, en dan bordeau achtige superdry shirt heb ik ook haha :D


Dankjewel! Wat grappig, dat shirt zit echt fijn he! Ik hou van super dry, jammer dat ze zo duur zijn :') . Voorlopig heb ik enkel deze. |(

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 12:22

Nog twee daagjes voor het weekend! *\o/*

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:33

Superdry is duur maar zo fijn <3 heeft ook wel leuke uitverkoop soms!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 14:32

Mag ik hier even zeuren over mijn herkansing embryologie? :')

Ik heb net mijn herkansing ingezien. Ik had net als de eerste keer een 9/20, je moet een 10/20 hebben om te slagen. Best wel vervelend als ik dat zo netjes mag zeggen. Zeker vanwege de reden waarom...

Ik ben dus op een halve woord gezakt...

De vraag ging over een gespleten lip. We moesten het diagnosticeren (in Latijn) en vervolgens uitleggen. De diagnose had ik "fout". Ik had 'palatoschissis' wat gespleten gehemelte betekent opgeschreven en het antwoord was 'cheiloschissis' (gespleten lip dus). Mijn uitleg had ik verder erover juist. Maar omdat ik dus in die naam een halve woord fout had, kreeg ik geen punten voor die vraag verdiend... Dit was een grote vraag en nu heb ik dus enkel een 9...

Ik baal hier heel erg van. Ik heb ook meteen gevraagd waarom er meteen geen punten toegerekend worden ipv gewoon enkele punten aftrek. Natuurlijk moet je goed kunnen diagnosticeren als dierenarts, maar ik ben geen Latijn deskundige. In het Nederlands had ik gespleten lip gezegd. Mijn uitleg was helemaal goed. Ik weet wat het is en hoe het ontstaan is, dat ik dan de verkeerde Latijnse titel gegeven hebt dan okay. Maar om gelijk geen punten te geven voor de rest wat juist is... Ik bedoel, het is niet zo dat ik de naam van een afwijking in een been heb gegeven. De gehemelte en de lippen worden embryonale gelijktijdig op een zowat gelijknamige manier aangelegd. Dat ik dan een halve woord in die naam fout heb gedaan is zo vervelend.

Wat het dan nog vervelender maakt, als ik bij de diagnose niks had ingevuld en enkel mijn uitleg had gedaan, dan had ik wel punten gekregen. Beetje krom vinden jullie niet?

En nu moet ik dit vak compleet overnieuw doen dit jaar...

Sorry voor mijn klaagmoment, ik baal alleen heel erg. Ik ben verder gewoon over en mag alle vakken van het tweede jaar opnemen. Maar het is dan vervelend als je voor zoiets kleins een vak opnieuw moet doen. Ik had dan liever een erg laag cijfer gehad met daarbij veel verbeterpunten. Nu weet ik niet wat ik beter kan doen voor de volgende keer...

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:48

Dat is idd een beetje belachelijk :roll: .. Ik denk nu ook niet dat je die naam zo vaak zult moeten gebruiken ...

PS: Studeer jij dierengeneeskunde?

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-17 14:52

MoppieFilou schreef:
Dat is idd een beetje belachelijk :roll: .. Ik denk nu ook niet dat je die naam zo vaak zult moeten gebruiken ...

PS: Studeer jij dierengeneeskunde?


Nou ik snap heus wel dat ik die naam moet kennen. Maar dat daar dan gelijk alle punten wordt afgetrokken terwijl ik de rest van de A4 vol heb geschreven met juistheden, daar baal ik dan van...

Ik studeer diergeneeskunde inderdaad :j

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:58

Superleuk! :D Wil ik straks ook gaan studeren :j .