VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-17 14:01

soesie schreef:
Wat een blij hoofd heb je!!! Ondanks dat je zeiknat van de regen was. Veel geluk gewenst en vooral vele jaren samen!


Dankjewel! Ik moet eerlijk zeggen, de regen is minder erg als je iets moois aan de andere kant hebt staan wachten. <3

Svadilfari1 schreef:
Fijn dat je tentamens goed zijn gegaan! En wat straal je met Lotje , mooi !


Dankjewel! Ik word er elke dag aan herinnerd dat ik gewoon een tweede kans heb om bij Lotje te zijn! Soms als ik wakker wordt dan moet ik even mezelf knijpen. Nu ze hier staat lijkt het allemaal niet gebeurd te zijn, alsof ze nooit weg is geweest.



emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-17 16:14

Hey allemaal! Weer een updatje voor de geïnteresseerden :) .

Gisteren is de smid weer geweest. Het was precies 3 weken geleden sinds de eerste keer. Doordat Lotjes hoeven nog te lang waren begon ze erg veel te struikelen en stond ze voor overstrekt. Dit is keurig opgelost en haar hoeven zijn tip top in orde.

Bovendien heb ik goed nieuws; Lotje loopt nu volledig zuiver! Geen stijfheid, geen onregelmatigheid, helemaal niks meer te zien/voelen. *\o/*

Ik hield mijn hart vast of Lotje ooit weer zuiver zou lopen. Toen ze bij mij de eerste keer met pensioen ging, verdween haar kreupelheid na een tijdje op de wei te hebben gestaan. Hierdoor waren normale buitenritten gewoon mogelijk. Ik was zo bang dat Lotje nooit volledig zuiver zou kunnen lopen na al die jaren verder in de bak versleten te hebben. Inmiddels staat ze 3,5 week weer bij mij en doet ze het zo goed! We staan er allemaal verbaasd naar te kijken hoe zij zich gedraagt.

Elke keer na het poetsen gaat ze als een jong paard liggen rollen (ze is nog best lenig := ). Bovendien kan ze zelf naar de wei lopen, lees 'lopen' als ik probeer haar rustig te laten lopen maar Lotje wil enkel in galop naar de wei. :')

Ik hoop dat ze nog heel lang zo vrolijk mag blijven lopen. Dat is het doel!

Hier wat leuke foto's van haar vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

----------------------------------
PS. Ik heb vanmorgen in 1x mijn rijexamen gehaald *\o/* .

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-17 18:47

Irkoontje schreef:
Gefeliciteerd! En wat fijn dat het zo goed gaat

Dankjewel! Ik ben ook super blij. Ik had zo gehoopt dat ze gewoon pijnloos in de wei kon staan. Nooit gedacht dat ze echt zuiver zou gaan lopen! *\o/*

LadyKim schreef:
Hee ik heb jullie weer gevonden!
Knap stel <3

LadyKim schreef:
Mooie dames zijn jullie, gefeliciteerd met je rijexamen! *\%/*

Leuk dat je ons gevonden hebt! Dankjewel!

elliehorses schreef:
o ik wordt heeeel blij van jouw topic!
Wat ben jij een topper zeg!
Ik wens je nog heel veel geluk samen met Lotje <3

Aah super leuk! Echt lief dankjewel! <3

LoesMegens schreef:
Ik volg mee! Wat een leuke pony is het <3

Leuk dat je ons gaat volgen! Dankjewel! Je zou niet zeggen dat ze 26 is toch? :D

Riel schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Wat leuk om te lezen dat Lotje het zo goed doet bij je! Super dat ze weer zuiver loopt! Volgens mij maakt haar hartje elke dag weer een vreugdesprongetje nu ze weer op haar vertrouwde plekje staat. Fantastisch topic gewoon!!! :-)

Proficiat met je rijexamen!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Haha je uit precies hoe ik thuis aankwam met het nieuws dat ik geslaagd was! *\o/* Ik ben echt heel blij dat ze weer zuiver loopt. Dat geeft mij toch wel hoop voor de winter!

SavannahNx schreef:
Wat superleuk dat ze bij jou terug is! Echt een ultime droom van mij die denk ik nooit zal uitkomen.. ik ben echt heel blij voor je en wat een leukerd! <3

Dankjewel! :o
Heb je ook een pony uit het oog verloren? :(

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie O wie wil meehelpen shoppen? Lotje heeft een nieuw halster nodig voor in de wei. Het halster die ze eigenlijk had, was de eerste halster die ik in mijn paardencarriere heb gekregen. Het was vroeger het halster die ik bij Laluna (jaaa mijn boktnaampony <3 ) altijd gebruikte. Vervolgens was die voor Lotje. Inmiddels is die zo oud en versleten dat die niet alleen lelijk is geworden :') , maar bovendien ook een beetje versleten is, waardoor Lotje volgens mij een wondje op haar aangezicht heeft gekregen (of ze heeft zich in haar stal gestoten, het is maar een miniem plekje).
En aangezien ik mijzelf wil trakteren op een klein cadeautje voor mijn rijbewijs, heb ik besloten om twee vliegen in 1 klap te krijgen!

Nu kan ik dus niet kiezen tussen deze 3:

1. Halster Horsegear Deluxe. Deze heeft zachte onderstukken achter de oren, onder de neusgedeelte en de bakstukken. Er zit geen halstertouw bij. 9,95 Euro.
Afbeelding

2. Halsterset Epplejeck Wham. Deze heeft ook die zachte onderstukken. Deze is incl touw 16.95 euro.
Afbeelding

3. Dezelfde als nr 2 maar dan in het roze :D
Afbeelding

In eerste instantie ging ik voor de eerste. Die is lekker goedkoop en een mooi blauw kleurtje wat goed op Lotjes voskleur past. Maar toen kwam ik de andere blauwe tegen. Ik vond het opvallende printje wel leuk! En toen zag ik hem ook in het roze en begon ik weer over het blauwe te twijfelen :') .

Wie helpt mij uit deze keuzecrisis? Er moet sowieso een halster komen. Want de vervangende die ze nu heeft, heeft fleece gedeeltes, wat erg nat blijft na het regenen. Dat is niet bepaald handig :') .

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-17 19:36

Toch wel die tweede he? Hij is mooier dan de eerste en ik denk ook dat blauw wat beter uitspringt van de voskleur vergeleken met roze. Zal ik die dan maar bestellen? :D


Gigixponys schreef:
Ik vind het 2de ook het mooist!

Proficiat met je rijbewijs! Heb je ook punten van uni al?


Ja die heb ik vandaag binnen!
Cel&weefsel heb ik gehaald met een 12/20. Gelukkig! Wat is dat een rotvak :=. Mijn andere herkansing was embryologie. Deze had ik 3 dagen nadat Lotje thuis was. Daar had ik de eerste keer een 9/20 voor en nu weer een 9/20 helaas. Echter vind ik dat niet zo heel erg. Ik heb totaal 54/60 studiepunten en ik mag er volgend jaar 66 opnemen. Dat betekent dat ik zonder consequenties dit vak mag meenemen. Het is mijn lievelings vak en ik heb alle voorwerk al gedaan (samenvattingen ect). Dus ik zou in principe niet eens naar de colleges hoeven te gaan in het geval dat mijn rooster te druk wordt. Het belangrijkste is dat ik Lotje terug heb kunnen halen. Dat ik daarvoor 1 vak niet heb kunnen halen is dan maar zo :) . Ik zou het voor geen goud andersom willen hebben :).

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-17 09:07

Elisa2 schreef:
Wat een fijne update dat ze helemaal zuiver loopt! geef je haar nu ook supplementen?


Nee nog niet. Vrijdag komt de DA weer voor de tweede ronde entingen. Ik ga dan met haar overleggen wat voor supplementen voor Lotje handig zijn. :) Er zijn zoveel tegenwoordig dat ik geen idee heb waar ik het beste mee kan beginnen.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-17 14:49

MachoPablo schreef:
Ik heb evt nog halster liggen weet niet welke maat lotje heb


Super lief! Ik heb halster 2 toevallig net bij PostNL opgehaald :D ik kon niet wachten :=

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-17 21:10

Ik wilde tussen de regen door even snel naar Lotje toe, ben ik in de haast haar nieuwe halster vergeten :') .

Ik had trouwens voor Lotje de hele tijd zo'n Lik It, de appel smaak in zo'n leuke ronde houder. Echter zat ze er nooit aan. Ik snapte het niet want ze vond de snoepjes ervan altijd erg lekker.
Ik zag dat het best vies was geworden door de vliegen, dus besloot ik om het even schoon te maken. Toen ik terug kwam en het voor Lotje vast hield (horizontaal) bleef ze er aan likken. Ze vindt het dus wel lekker! Ik denk dat ze er gewoon niet fijn bij kon doordat die altijd verticaal hing. Dus ik heb samen met mijn vriend een manier gevonden om hem horizontaal te laten hangen in haar stal.
Toen Lotje doorhad dat het nu wel beter lukte, ging ze echt tekeer. Eerst veel likken ( *\o/* ), helaas ging dat te langzaam, dus besloot ze dat ze er meer vanaf kreeg door te bijten...

R.I.P Lik It Apple (2017-2017) :')

Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-17 16:30

aMomentLT schreef:
Arme Lik It! Maar ach, lotje komt voor mij vanuit je updates wel over als een gelukkig paard, die verwend word bij het leven! Wat heeft die pony het goed bij jou!! En ook dat ze helemaal zuiver loopt, het kan niet beter..

En alles is het uiteindelijk wel dubbel en dwars waard geweest volgens mij!


Verwend is ze zeker! Dankjewel! Ik ben ook zo gelukkig dat ze het zo goed doet.

Vandaag is de DA geweest voor haar tweede ronde entingen. We mogen gewoon door gaan met wat we doen :) . Ik begon me zorgen te maken over het feit dat ik straks door de weeks Lotje geen beweging kan geven. Volgens de DA is dat geen probleem aangezien ze overdag in de wei gewoon haar beweging krijgt. Helemaal fijn dus!

Oeeeeeh het halster staat haar trouwens zo mooi!!!! Jullie advies was zeker goed!

Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-17 20:40

Super leuk, ik werd gevraagd voor een interview voor het 'Bokker achter het topic' segment. Het is nu eindelijk online! Kijk hier naar het resultaat!
[VN] Bokker achter het topic: emilyslaluna

Ik hoop dat het leuk lezen is :)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-17 18:36

The_Cat schreef:
Had je topic destijds gevolgd, maar niet gezien dat je een volgtopic had! Ik kom hier alvast volgen. Super tof regen deken & halster dat je gekocht hebt, en fijn om te lezen dat de 'jaren manegepony' haar dus niet zullen blijven achtervolgen en ze nu weer zuiver loopt!

Leuk dat je weer volgt! Ik ben ook super blij dat ze het echt goed doet *\o/* .

Djoopie schreef:
Leuk al die positieve updates!!! Halster staat haar prachtig :)

Ja toch wel? Ik begon te twijfelen of het te veel updates waren. Maar ik vind het zo leuk om alle goede dingen (hopelijk nooit slechte) met jullie te delen. Zonder Bokt had ik haar immers nooit terug gevonden!
Het halster is inderdaad zo geweldig mooi! Dankjewel!

Riel schreef:
Het halster staat haar inderdaad beeldig! Goede keuze! :-)

Dankjewel!

------------------------------
Inmiddels is het mijn 3e dag op vakantie. Ik heb van een stalgenoot de taak gekregen om niet over Lotje na te denken en gewoon te genieten :') . Want ze staat er fantastisch bij! <3

Afbeelding

Ik ben zo dankbaar voor mijn stalgenoten _/-\o_ .

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-17 10:01

Wat gaaf dat zoveel het nog leuk vinden om te blijven volgen. Ik zal dan maar gewoon verder gaan met updates geven :j .
Ik kom deze middag thuis van vakantie, wat kan ik niet wachten om Lot te zien! Het is zo raar, ik heb dus 3 maanden zomervakantie erop zitten (is in België altijd zo lang want we hebben door het jaar heen eigenlijk geen vakantie), maar ik snap niet dat het nu al voorbij is. Ik denk omdat ik de helft ervan bezig was met Lotje terug te krijgen. Vervolgens herexamens en de rest vliegt dan voorbij! Ik ga erg veel knuffelen met Lotje deze paar dagen, want dit weekend moet ik alweer terug naar Antwerpen |( . Ik heb op zich wel zin in dit jaar, de vakken zien er qua naam erg interessant eruit. :)

terpentijn schreef:
Volg het ook nog steeds, word elke keer weer blij van de positieve ontwikkelingen rondom Lotje.

Halster en regendeken staan geweldig bij haar voskleur. Op de foto's ziet ze er bepaald GELUKKIG uit, ze zal niet weten wat voor geluk haar overkomen is, weer bij jou te kunnen zijn na al dat gedoe in het verleden.

Wens jullie alle goeds en meer!


Heel erg bedankt! Het belangrijkste is dat Lotje inderdaad gelukkig is. Ik hoop dat ik ervoor kan zorgen dat ze nog lang en gelukkig mag leven :D .

soesie schreef:
Ik volg ook, ik reageer alleen niet zo vaak...
Dikke pluim voor je stalgenoten, dat jij fijn en hopelijk zonder zorgen op vakantie kunt!
En Lotje mag zich gelukkig prijzen met jou als 'baas'!


Ja mijn stalgenoten zijn echt geweldig! Ik heb het echt getroffen dat ik gewoon weer terug mocht naar deze stal, zelfs met open armen!
Dankjewel! :o

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-17 21:12

Hier weer een update!

Ik was met Lotje weer voor het eerst sinds ruim 2 weken onder het zadel naar buiten gegaan. Ik wilde haar genoeg tijd geven om te wennen nadat de smid was geweest. Wel hadden we tussendoor lekker aan de hand gewandeld. Het ging erg goed! Ze is super braaf <3 . Er waren erg veel tractoren en ander verkeer waardoor het spannend was voor de andere paarden, maar door Lotjes goede voorbeeld ging alles erg soepel!

Afbeelding

Afbeelding

We hebben nog een leuk nieuwtje :D .
Aangezien ik vanaf volgende week door de weeks niet naar Lotje kan omdat ik in Antwerpen zit, begon het idee voor een verzorgster te zoeken een beetje in mijn hoofd te spelen. Echter had ik nooit gedacht iemand te kunnen vinden die ik zou kunnen vertrouwen. Dus bleef dat idee maar lekker op een laag pitje. Echter kwam ik enkele weken geleden erachter dat Lotje een bepaalde schimmel in haar hoeven heeft zitten, waardoor haar hoeven dagelijks behandeld moeten worden met een spray. Ik wilde niet nog meer van de stal eigenaar gaan vragen en aangezien het toch wel fijn was als Lotje extra aandacht door de weeks zou krijgen, kwam het idee van een verzorgster toch weer tevoorschijn.

Toevallig kwam ik tijdens een bezoekje op mijn oude stal (waar ik vroeger met Lotje en Bantilla stond) de dochter van een kennis tegen. Zij rijdt nu een fries die ik 2 jaar geleden voor de eigenaresse gereden heb. Ik heb uiteindelijk een keertje gevraagd of ze het misschien leuk zou vinden om Lotje te verzorgen. En dat wilde ze wel!

We hebben nu twee keer samen bij Lotje afgesproken. Het klikt zo goed tussen haar en Lotje, bovendien ook niet onbelangrijk; het klikt ook tussen haar en mij! Ze vindt het totaal geen probleem dat Lotje niet te rijden is. Ze heeft toch nog een ander paardje daarvoor. Met Lotje wilt ze lekker tutten en verzorgen. Vrijheidsdressuur kwam ook even ter sprake :P . Het is echt ideaal. Want de twee paarden staan maar 2 min fietsen van elkaar vandaan. Dus zelfs op dagen dat ze weinig tijd heeft, kan ze toch eventjes snel langs voor Lotje haar hoeven. Ik ben zo blij dat het nu al klikt! Ik kan blijven doortypen want ik ben erg enthousiast, maar ik zal jullie maar eventjes een leuke foto tonen van Lotje met haar nieuwe 'verzorghalstertje' <3 .

Afbeelding

Ik had stiekem wel moeite met het idee dat Lotje nu vaker met iemand anders bezig is dan met mij. Het blijft toch mijn grootste bezit en af en toe vroeg ik me af of ik misschien dan vergeten zou worden. Maar dat is natuurlijk onzin :') . Het is zo leuk om die twee samen te zien, het geeft erg veel rust. En Lotje zie ik natuurlijk straks elk weekend! <3

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-17 10:20

_Dracarys schreef:
Wat een goed nieuws !! :j
En ja, logisch dat het lastig is, het is niet zomaar iets om je ''alles'' uit handen te geven.. :o

Ja aan de ene kant moest ik het toch al, de stal eigenaar deed toch alle verzorging. Maar het poetsen en aandacht geven zou vooral in het weekend plaatsvinden. Nu krijgt ze lekker alle aandacht elke dag van de week! *\o/*

Elisa2 schreef:
Voor Lotje alleen maar leuk dat ze extra aandacht krijgt als jij niet in de buurt bent. En ze vergeet jou echt niet hoor..ook paarden kunnen meerdere vriendjes/ vriendinnetjes hebben.


Precies. Het is alleen maar fijn dat er nu nog iemand er is die van haar houdt! Ja, nu al haha. Ze is echt helemaal enthousiast. Lotjes foto's zijn nu overal, ze heeft zelfs een Instagram account aangemaakt voor Lotje :') (met toestemming hoor!). Het was erg leuk om ze samen te zien gisteren. Lotje kon overal van genieten. <3
Ik had echter zelf geen instagram account, maar nu een aangemaakt speciaal zodat ik Lotje kan volgen :') .

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-17 11:38

Deni11 schreef:
Wat is de naam? Dan ga ik ook volgen op Instagram!


Haha leuk! Lotje heet @pony_lotje. Die van mij is @emilyslaluna :')

Ik bak er tot nu toe echt weinig van. _O-

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-17 17:05

Vandaag nog een keertje samen geweest, vanaf morgen ben ik er niet meer bij :( .

Maar hier kan je toch niks anders dan blij van worden toch? <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3 <3 <3 <3 <3 <3

"Niet huilen, niet huilen. Vrijdag mag je haar weer zien" -Ik :')

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-17 20:48

Eindelijk is het vrijdag! *\o/* Na maarliefst 3 uur in de auto te hebben gezeten ipv een normale 1 uur en 20 min, kon ik na het eten meteen naar Lotje rijden (Jaaa met de auto, want wat doe je anders als je net je rijbewijs hebt) *\o/* .

Het was echt super donker, maar dat heeft onze knuffel en poetstijd niet verpest!

Afbeelding

Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-17 14:16

_Anke schreef:
Ik ga volgen! Knappe pony is ze!


Leuk dat je gaat volgen!

Macs schreef:
Heerlijk om die smile van jou te zien :D


Ja die smile gaat zeker nooit weg! <3

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-17 14:30

Vandaag een erg speciale dag. Het is namelijk precies 3 jaar geleden dat Lotje ingeslapen zou zijn. Dit was op die dag mijn post daarvan:

Afbeelding

De afgelopen jaren vond ik het verschrikkelijk om meldingen van Facebook te krijgen over herinneringen. Nu vind ik het toch wel speciaal om ze te krijgen :o .

Ook zijn we vandaag op bezoek geweest naar de pensionstal waar ik 4 jaar met Lotje heb gestaan voordat ze met pensioen ging en vervolgens 2 jaar met mijn andere merrie die ik destijds had.
Het was erg leuk om er naartoe te wandelen. Zodra we op de weg waren waar die stal aan stond, keek Lotje echt op alsof ze het herkende. En ja hoor! Eenmaal bij de poort liep ze vanzelf het erf op. :j

Hier de foto van haar reactie op die weg:

Afbeelding

Afbeelding

Op de terugweg vond ze het voetbalveldje wel interessant (of het groene gras ervan natuulijk):

Afbeelding

En eenmaal thuis hebben we snel dekens gewisseld, geknuffeld en toen mocht ze weer naar de wei <3 :

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het weer! De regen heeft deze speciale dag niet verpest hoor! Ik hoop dat jullie het een net zo geslaagde en speciale dag vinden als ik! :D

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-17 18:25

safina schreef:
Aaaw, wat leuk! Wat hebben paarden af en toe een wonderlijk goed geheugen voor plaatsen he?


Ja niet normaal! Ik vond het al geweldig dat ze haar huidige plek herinnerde, laat staan de plek daarvoor!

Nissima schreef:
Ah wat lief! En jeetje wat was jouw Engels al goed voor een 13(?)-jarige :oo


Haha dankjewel! Maar ik was toen 16 :D . Bovendien ben ik twee-talig opgevoed, ik ben namelijk Nederlands -Amerikaanse. := Dan is het al een stuk minder knap :')

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-17 20:56

MoppieFilou schreef:
Moest net nog aan je denken :) . Ik rij nu sinds een paar weken ergens anders, en daar staat een paardje dat zó geweldig is! <3 Omdat ik maar één keer per week les, moet ik hem een hele week missen :') . Hoe moet jij je dan voelen als je Lotje, je eigen pony, vijf dagen moet missen?? :')

Wat ik ook nog wou zeggen is dat ik je smile op elke foto zo leuk vind! :D


Wat geweldig en lief dat je aan mij/ons moest denken :o .
Ik weet niet hoe ik het vorige week heb overleefd, maar dit weekend is zo ontzettend snel gegaan! Ik moet straks alweer terug naar Antwerpen |( .

Toen ik vroeger op de manege reed, was dat altijd op mijn lievelingspony Laluna (vandaar mijn boktnaam :D ). Dat was altijd op woensdag middag 4 uur. Ik was dan om half 1 uit en ging meteen na de lunch naar de manege. 3 uur lang poetsen om die leuke witte pony mooi te krijgen en daarna mocht ik lekker rijden. De enige manier hoe ik het destijds vol kon houden was door een uur-aftelkalender te maken (je leest het goed, geen dag, maar uren :') ). Dit hielp erg goed, want de uren gingen sneller voorbij dan de dagen. Dus kon ik lekker vaak gaan afkruisen _O- .

Dit was ik met Laluna, ze was zo lief! <3

Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 19:51

Hey allemaal,
Ik heb een vraagje :o .

Lotje heeft dus schimmel in haar hoeven, langs de witte lijn en in sommige hoeven ook in de stralen. De hoefsmid heeft dit geconstateerd en vertelde mij om het te behandelen met Tea-Tree olie. Dit is een aromatisch middel die in sauna's wordt gebruikt en dus niet echt speciaal voor paarden is gemaakt. Het wordt beschouwd als een homeopathisch middel.

Toen de Dierenarts langs was geweest voor Lotjes entingen, heb ik gevraagd aan haar wat zij vond van die olie. Nu is het over het algemeen bekend dat DA's niet echt te spreken zijn van homeopathie. Zij zei dat ik het wel kan proberen, maar dat zij beter 'blauwspray' aanraadt. Gewoon de normale blauwe spray die gebruikt wordt voor wondjes. Het is namelijk ook schimmel dodend. Zij vond dat beter aangezien het wat sterker is en ik niet in staat was om dagelijks de hoeven te behandelen.
Dus heb ik zo'n flesje gekocht en twee weken gebruikt. Het flesje is nu op en ik kan zelf nog niet beoordelen of het wel werkt. Ik moet daarvoor op de smid wachten zodat hij de randen weg kan snijden en kijken of de schimmel niet dieper in is getrokken.

Aangezien de smid pas over een week of 2/3 komt en ik tot die tijd nog wel door wil gaan met behandelen, wilde ik eventjes rondneuzen over welke middelen andere paarden houders gebruikten tegen deze schimmel. Die blauwspray is namelijk erg onpraktisch aangezien alles (incl jezelf) blauw wordt en de fles erg snel op raakt.

Mijn vraag is dus aan jullie of er een ander middel aan te raden is. Ik heb van mijn oude smid Hyposin of onbewerkte honing als tip gekregen. Hier ga ik verder naar onderzoeken. Maar weten jullie misschien wat nog meer zou kunnen helpen?

Alvast bedankt!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 21:12

MoppieFilou schreef:
Daar kan ik je niet mee helpen, sorry.

Heb je Lotje niet te erg gemist vandaag?


Ja wel! Helaas ben ik vannacht/vanmorgen ziek geworden. Ik denk de griep oid. Helaas had ik een rooster van 08:30 tot 18:00. Dus niet echt kunnen uitzieken |( . Op zulke momenten zou je gewoon graag als kind thuis willen zitten en frisse lucht bij je pony halen. Helaas kan dat niet als je uit huis woont! :')

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 22:18

Macs schreef:
Tea tree is niet homeopatisch. Homeopatisch is een stof wat mega vaak verdund is zodat het blijkbaar zou moeten werken. (of het nou placebo is of niet, daar laat ik me niet over uit)
Tea tree is gewoon een extract uit een boom wat een helende werking heeft (fytotherapie, plantaardige/kruidentherapie).
Ik ben fan van tea tree bij een onrustige huid, maar ik weet niet of het een schimmel behandeld.
Heb het zelf voor een ontstoken piercing gebruikt wat met zeep en alle middeltjes niet wegging maar na 2 dagen tea tree ineens wel weg was.


Bedankt voor je uitleg! Ik weet ook niet of het zou werken. De smid en een van mijn stalgenoten zijn er wel fan van. Echter kost een potje van enkel 100ml al €35. Persoonlijk vind ik dat wel veel voor een middel waarvan het niet speciaal voor paarden is gemaakt. Ik zou het wel uit willen testen maar liever niet voor dat geld.

Gigixponys schreef:
Jij ook al ziek, het zit wel echt in de lucht precies, ik ben ondertussen ook al een week ziek. Maar inderdaad ook een druk lesrooster.
Gelukkig gaat zo'n week nog vrij rap voorbij!


Ja helaas wel, ik heb geen idee hoe. Maar deze week is zo druk. Als ik 1 dag mijn schoolwerk niet bij houd, dan kom ik al snel in tijdsproblemen. Ik heb er wel voor gekozen om na mijn lessen vandaag even niks te doen. Ik ga zo slapen en hopelijk kan ik morgen fit aan de slag!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 22:32

Macs schreef:
Je kunt het ook verdunnen in water! Het is nml mega sterk spul (etherische olie).
Beterschap trouwens!


Dankjewel :o .
Verdunnen met water heeft een ander stalgenoot gedaan. Echter mengt olie en water niet (lang leve chemie :') ). De smid zei dat het dus beter puur gebruikt moest worden.

Ik baal dat het nog 2/3 weken duurt tot ze weer aan de beurt is, want ik ben wel echt benieuwd of er verbetering is.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 11:45

Chesss schreef:
Tea tree werkt echt het beste. Potje kan je bij de en 15 euro. Het effectiefst is wel om dit elke dag aan te brengen onverdund. Hypozin werkt het beste voor uitdroging van de straal maar niet voor een enkele schimmel in de hoef.


Waar kan je die van 15 euro halen? Ik weet dat er een potje van 30ml zoiets kost. Maar dat is wel snel op...

Djoopie schreef:
Ik weet dat
kokosolie (ruwe) een schimmelwerend effect heeft. Is iets goedkoper en Kun je goed aanbrengen omdat t pas smelt op de hoef door de lichaamswarmte van je paard. Maar ik ben geen dierenarts dus of het bij Lotjes specifieke schimmel werkt weet ik niet.

Beterschap!!


Dankjewel! Weet je toevallig waar ik dat onbewerkte variant kan halen? Ik heb dus ook gehoord dat onbewerkte honing helpt. Maar ik kan me enkel voorstellen dat het een plakerig zooitje gaat worden :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 bezoekers