VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-17 20:11

Hey allemaal! Leuk dat jullie komen kijken! :D

Eindelijk is het zover, hét volgtopic van Lotje! *\o/*
Voor degenen die het verhaal over Lotje en mij nog niet kennen, het is hier terug te lezen in dit onderstaand topic:
[PP] Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Aangezien het een lang verhaal is, hier even kort wat er is gebeurd:
Lotje is 3,5 jaar geleden bij mij weg gegaan, er is toen vervolgens gelogen over haar dood. Ik ben in Juli erachter gekomen dat ze nog leefde en al die tijd bij een manege heeft gestaan. Sinds nu 1,5 week staat Lotje weer bij mij thuis, waar ze hoort.

Omdat de meesten van jullie graag Lotje willen volgen, heb ik hierbij dus een volgtopic. Eentje met een veel leukere titel dan haar vorige topic!
In dit topic zal ik jullie op de hoogte houden hoe het met Lotje gaat; hoe ze geniet van haar pensioen en hoeveel haar artrose meespeelt (het laatste hopelijk niet veel).

Om het toch even officieel te doen, hier een paspoortje:
- Naam: Lotje
- Geboortedatum: 03-07-1991 (Ze is nu net 26 jaar)
- Afstammeling;
Vader: Apollo NPA STB 81.39
Moeder: Monika NC672
- Vroegere sportpony, vervolgens manege pony en nu gepensioeneerd!

Nu haar intro is gegeven, hierbij de mooie foto's die vanavond zijn gemaakt!
Kijk mee en geniet! <3

[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding

[4]
Afbeelding

[5]
Afbeelding

[6]
Afbeelding

De foto's zijn gemaakt door Creations by Kathy Fotografie <3 .
https://www.facebook.com/creationsbykathyfotografie/

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mee te volgen hoe Lotje het doet!

Groetjes!


emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-17 11:55

Heel erg bedankt allemaal! Leuk dat er veel volgers mee gaan van het oude topic!

Is er toevallig iemand hier die het een en ander over vrijheidsdressuur weet? Ik wil Lotje naast de stapritjes mentaal nog wel kunnen entertainen en daarmee niet al te veel physiek belasten.
6 jaar geleden ongeveer heb ik haar al een trucje geleerd: been optillen als ze een snoepje krijgt. Ik vond het gewoon leuk en ze doet het na al die jaren nog steeds!
Omdat ik er zelf verder niks over weet en toch wel alles goed wil doen aangezien ze niet meer de jongste is, vroeg ik mij af of iemand hier ervaring heeft. :)


freetorun schreef:
Ah wat geweldig dat het tóch is gelukt om haar terug te krijgen. Ik heb je oude topic een tijdje gevolgd, en verwachtte een teleurstelling. Maar wat is het geweldig om jullie nu samen zo te stralen. Respect voor je doorzettingsvermogen!

Ik volg!


Dankjewel! Ik ben blij dat ik deze goede uitkomst heb mogen delen met jullie!

-----------------------------------

Trouwens, iets super schattig wat ik echt delen waard vind! De manege eigenaar heeft niet aangekondigd op de manege dat Lotje weg ging (heel erg begrijpelijk aangezien je geen 10-tallen huilende kindjes op de stoep wilt). Dus een dag nadat Lotje weg was heeft een moeder van een meisje die altijd op Lotje gereden heeff een afscheidspost op de Facebook van de manege gezet, als een ode aan de Lieve Lotje en als dank voor de trouwe dienst. <3

Ik vond het zo lief dat ik had besloten contact op te nemen om te laten weten dat het goed met Lotje ging. Ik heb zelf ook ooit mijn lievelingspony van de manege kwijt geraakt zonder waarschuwing. Ik weet dus precies hoe het meisje voelt.
Ik heb toen ook een foto van Lotje gestuurd waarbij ik een blad omhoog heb gehouden met een leuke tekst voor het meisje. Ze vond het echt heel leuk! Ik ben blij dat ik iemand wat vrolijker heb kunnen maken. :D

Schijnbaar wordt ze door heel veel meiden gemist daar (heel erg begrijpelijk!). Het geeft wel een goed gevoel dat Lotje al die jaren erg geliefd is geweest <3 .

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-17 13:00

*\o/* *\o/* *\o/* Lotje en ik staan bij uitgelicht!!! Dankjewel allemaal! *\o/* *\o/* *\o/*


Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 10:12

freetorun schreef:
Met betrekking tot vrijheidsdressuur is het misschien leuk dit boek aan te schaffen: Vrijheidsdressuur
van apporteren tot zitten (op Bol.com: https://www.bol.com/nl/p/vrijheidsdress ... jEQAvD_BwE )

Hierbij staan de oefeningen puntgewijs uitgelegd. Het leuke aan dit boek is, dat ze ook de oefeningen laat zien bij meerdere paarden. Want niet elk paard doet het hetzelfde natuurlijk. Echt een aanrader om lekker mee aan de slag te gaan :)


Bedankt voor de tip! Voor nu ga ik even voorzichtig doen met spullen kopen, even op Lotjes DA rekening wachten. Ook moet ik deze maand mijn eigen schoolboeken gaan kopen, dus volgende maand komt dit boek denk ik :)

Gigixponys schreef:
Ik kom ook weer volgen!

Wat lief dat je dat meisje een foto gestuurd hebt! Mij hebben ze vroeger gelukkig wel verteld dat mijn lievelingspony verkocht was. Mijn lesgeefster had nog geregeld dat ik een laatste keer kon rijden met haar, mijn les was altijd in de vm en die nm werd ze verkocht. Dus heb ook wel geluk gehad.


Wat fijn dat je nog afscheid kon nemen! Voor de meisjes zelf was het zeker fijner geweest om het te weten. Maar ik begrijp het volledig waarom het meestal niet wordt gezegd. Lotje was zo geliefd, de manege eigenaar zat waarschijnlijk niet te wachten om een 20tal huilende meiden over de vloer te hebben. Hij heeft een week later om een foto van Lotje in de wei gevraagd zodat hij de meisjes gerust kon stellen dat ze het goed heeft. :o

RosaZorro schreef:
Super leuk ik ga je zeker weer volgen!
Zelf doe ik met me oude merrie ook vd! Ze vind het ook altijd heel leuk en leert heel snel maar ik kan haar niet veel meer verder leren omdat de rest van de kunstjes te veel van haar lichaam kosten, maar ze vind het nog altijd heel erg leuk!


Wat leuk dat je het ook met je oude merrie doet! Ik twijfelde zo of het nog kon met een oudje. Maar ik hoor nu steeds meer dat het gewoon kan! Pakte die van jou het goed op?

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 19:31

Gigixponys schreef:
Ja, ik snap het ook wel. De pony die ik reed was niet zo geliefd. :P

Was Embryologie trouwens je enige herexamen? (Ik doe ook DGK)


Ah wat leuk! Zit je ook in Antwerpen? Helaas heb ik ook Cel- en Weefselleer... Een super vervelend vak... Ik moet er veel voor gaan doen want het is een mondeling. De vorige keer faalde ik zo hard voor zijn ogen dat ik nu wel echt moet gaan knallen!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 20:34

Vanavond zijn Lotje en ik wat verder weg geweest dan gepland. :') Deze week gingen we niet verder dan 15min door de wijk, maar een stalgenoot wilde lekker het bos in. Vroeger ben ik er vaak met Lotje geweest maar ik twijfelde of ze het nog kon. En ja hoor, Lotje was zo blij! <3

Het was echt heerlijk, ik was bijna vergeten hoeveel plezier het ons beiden vroeger opleverde. <3 Lotje gedroeg zich weer als jong en wilde alleen maar sneller. Ik heb haar toch proberen rustig te laten lopen, ik wil niet dat ze zich ging overbelasten. Toch wilde ze stiekem gaan draven dus heb ik het eventjes toegelaten. Tot mijn verbazing liep ze best goed!

Ik moet opletten dat ik niet te voorzichtig doe. Want Lotje geeft uit zichzelf aan wat ze wel of niet kan. En als ik haar te veel tegen hou dan denk ik dat ik meer schade aan ga richten doordat ze haar passen niet af kan maken, dan dat ik haar gewoon op haar tempo laat lopen. Lotjes tempo is gewoon wat sneller dan de meeste paarden. :')

Ik heb helaas geen foto's van de rit, maar wel een leuke van haar naderhand :) .

Afbeelding

Is ze niet prachtig? <3

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 21:09

Gigixponys schreef:
Ze geniet duidelijk van terug thuis te zijn dan! :D

Ja, nu nog wel. Begin straks in Gent. (1ste master) Maar heb ook nog herexamens. En ja, cel en weefsel is veel en vooral saai, dat maakt het niet handig om te leren.


Oh wauw, dan is je bachelor bijna klaar! Je loopt 2 jaar op mij voor!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 07:10

Elisa2 schreef:
Leuk om te lezen, bos is heerlijk voor ze! zou je wel als tip mee willen geven om vandaag te kijken hoe ze loopt. Als ze vandaag slechter loopt dan heeft ze gister toch teveel gedaan.

Veel paarden maken adrenaline aan in een "spannende" omgeving en voelen op dat moment de pijn niet, en bij zo'n artrose paardje kun je dan juist wel over een grens gaan.
Als ze vandaag gewoon nog goed loopt dan weet je ook dat dat gister niet het geval was en kun je zo een beetje de grens gaan bepalen van wat nog wel en niet kan.


Bedankt voor de tip! Ik heb daar eigenlijk niet over nagedacht.


emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 16:22

Heel fijn dat jullie ook erover beginnen. Ik zit namelijk te kijken naar wat Lotje kan helpen tegen de ongemakken van artrose. Hebben jullie ervaring met bepaalde supplementen?

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 19:26

Ik ben net met Lotje wezen stappen aan de hand buiten. Ze is totaal niet stijf *\o/* . Helaas begon het weer snel om te slaan dus konden we niet verder dan een straatje heen en weer.

Hier toch wat leuke foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Weet iemand trouwens wat dit kan zijn? Het zit enkel op haar voorbenen. Ik twijfel tussen bloemzaadjes of misschien vliegeneitjes ofzo...

Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 19:49


emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 20:11

safina schreef:
Nee hoor, kan vast geen kwaad. Mijn veearts zag ze zitten op de mijne. Ze raadde me aan in ieder geval aan om in december te ontwormen met ivermectine, want als ze er zitten kan je paard ze ook al binnen hebben gekregen.


Is die ivermectine voor alle soorten wormen? Want ik wil haar sowieso nog ontwormen. Dan zou het handig zijn als alles in een keer gedaan kan worden.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 20:23

safina schreef:
Ivermectine helpt tegen veel soorten wormen, maar niet alle. Maar welke precies wel en niet, dat weet ik niet. Overleg anders even met je veearts.

Ff opgezocht:
http://dierenkliniekdepiekenhoef.nl/ontworming-paard/


Bedankt voor het opzoeken! Mijn DA komt over 2 weken voor de tweede ronde entingen. Ik zal het meteen vragen!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 22:05

Gigixponys schreef:
Morgen de benen afspoelen met lauw water! Deze eitjes komen namelijk uit als ze in contact komen met de warme ademlucht van het paard. Is idd van de paardenhorzel. Zie je in de 3de bachelor nog bij parasito. (Geen leuk vak :P )


Ik kan niet wachten tot ik mijn bachelor heb gedaan. Dan weet ik al die dingen zelf :') . Ik ga morgen proberen alles weg te halen!

Trouwens, bij dierkunde dit jaar kregen we al wat vieze parasitaire dingen te zien. Zoals de Ascaris Suum... Die mochten we ook lekker ontleden...

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-17 14:10

Elisa2 schreef:
Horzeleitjes kun je heel makkelijk verwijderen met zo'n groom blokje.

Wat betreft de artrose, glucosamine met MSM en chondroitine heb ik hele goede ervaringen mee. Fijn dat ze niet stijf was!


Ja toevallig was ik laatst bij de ruitersportwinkel en toen zag ik hem liggen. Ik twijfelde of ik er een nodig zou hebben dus heb ik het maar niet gekocht, foute keus dus :') .
Vandaag heb ik alles maar met mijn nagels gedaan. Gelukkig hielp een stalgenoot mee want Lotje had er echt veel.

Kijk eens wat ik net binnen heb!

Afbeelding

Noelle Bijl maakt deze soort sleutelhangers zelf, ze maakt ze precies zoals je paard! Ik heb het nogal moeilijk gemaakt omdat ik toch wel veel eisen had, maar ze bleef doorgaan tot ik tevreden was! Echt een aardige meid, super klantvriendelijk.

Kijk maar op haar website, voor €5 heb je al zelf een leuk kopie van je paard <3 .

https://m.facebook.com/groups/558618717 ... 5861167840

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-17 17:29

Even een vraagje :)

Volgens de manege eigenaar is Lotje in het voorjaar ontwormd geweest. Wanneer is het dan handig om het weer te doen? En hoe kan ik dit het beste combineren met de ontworming tegen de horzels rond sinterklaas?

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-17 19:40

KellyR schreef:
Bij ons krijgen ze allemaal weer zodra ze van het land naar stal gaan.
Weet je dierenarts het anders niet?


Mijn DA komt over 2 weekjes voor de tweede ronde entingen. Ik ga het dan vragen. Het leek mij interessant om al van jullie te horen hoe ik het kan aanpakken. Maar het heeft dus geen haast tot de DA komt?

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-17 11:21

Ik heb mijn DA toch alvast even raadgepleegd. Ontwormen in december is sowieso aan te raden vanwege de horzeleitjes. Een mestonderzoek is handig om te kijken of nu voor andere wormen een ontworming nodig is, of dat het gewoon kan wachten tot december samen met de horzelontworming. :)

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-17 21:00

RosaZorro schreef:
RosaZorro schreef:
Super leuk ik ga je zeker weer volgen!
Zelf doe ik met me oude merrie ook vd! Ze vind het ook altijd heel leuk en leert heel snel maar ik kan haar niet veel meer verder leren omdat de rest van de kunstjes te veel van haar lichaam kosten, maar ze vind het nog altijd heel erg leuk!


emilyslaluna schreef:
Wat leuk dat je het ook met je oude merrie doet! Ik twijfelde zo of het nog kon met een oudje. Maar ik hoor nu steeds meer dat het gewoon kan! Pakte die van jou het goed op?



Jaa, super goed! Ze vind het heel erg leuk! Ze word soms ook wel heel enthousiast van hahaha!


Echt leuk! Ik heb flehmen geprobeerd, maar Lotje vindt het snoepje blijkbaar niet interessant genoeg om die helemal omhoog mee te volgen... :')

Nu maar iets anders verzinnen!

Update van vandaag:
Heel de familie kwam op bezoek, ze wilden ook graag naar Lotje! Mijn neefje van 3 wilde toch wel heel graag op Lotje. En mijn nichtje van 1.5 iets minder. Dus ik ging er maar eventjes op zodat mijn nichtje toch durfde. Vervolgens wilde mijn neefje niet meer... Waarom? Omdat ik er op zat! Hij wilde zonder mij _O- . Nou dan weet ik het ook weer, ik neem te veel ruimte in beslag :') .

Ik hoop hem lekker besmet te hebben met de paarden virus <<) .

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-17 22:30

Brittiexxx schreef:
Oohh wat ben ik blij dat ik dit topic tegen kom! Ik heb jaren les gegeven op de manege waar ze stond,en wat een toppony was dit!

Ook ik hoorde pas de middag van te voren dat ze weg ging, en vond het echt oprecht heel erg jammer. Dit was echt de beste beginnerspony die we hadden!

Ze heeft zoveel kindjes leren rijden, en ze was zo lief en braaf maar tegelijkertijd ook weer pittig. Ze leerde de kinderen echt netjes rijden, als iemand een buitenbeen te ver naar achter legde op de lange zijde ging ze in travers lopen hihi!

Ik ben echt zooo blij dat ze weer terug is op haar oude plekje, en geef haar maar een dikke knuffel van mij en alle kindjes van op de manege!!! <3


Inderdaad super leuk dat je het topic tegen komt! Ik kan mij wel voorstellen dat ze een goede leerpony was. Alle hulpen zaten er verfijnd op :j . Geef je er nog steeds les? Kan het zijn dat ik je heb gezien die dag dat ik haar voor het eerst zag? Woensdag 12 juli.

Ik zal alle knuffels zeker doorgeven! En als iemand ooit contact zoekt, mijn PB staat open! Dit topic ook natuurlijk!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-17 22:40

Brittiexxx schreef:
Ik werk er helaas sinds 1 september niet meer. Ik was er zelf de laatste tijd ook alleen op zaterdagmorgen, dus ik was er die dag niet. Maar lotje was echt de lievelingspony van vele! Veel plezier nog met haar, dat verdient ze! En ik blijf volgen!


Ja ik kreeg dat wel door. Ik kreeg na een week van de manege eigenaar de vraag of ik misschien een foto van Lotje in de wei kon doorsturen. Hij had veel verdrietige meiden en hij hoopte met die foto wat troost te kunnen geven.

Ik heb wel contact gehad met een moeder van een van die meisjes. Dat meisje heb ik gelukkig kunnen opvrolijken door een persoonlijke foto van Lotje met een briefje te sturen :)

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-17 11:23

Smee__ schreef:
Ik ben al sinds het eerste topic stille meelezer maar ik wilde toch even zeggen wat een gigantische topper ik je vind! <3 Zo lief ook naar de manegekindjes!


Super lief! Dankjewel! <3

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-17 20:47

Nieuwe update:

Na een hele dag geleerd te hebben kon ik niet wachten om weer lekker met Lotje naar buiten te gaan. Ze vind het rondje dat we doen zo leuk! Ze weet inmiddels wanneer we welke kant op gaan.

Helaas zijn haar hoeven echt te lang aan het worden. De smid had ze bij het bekappen langer gelaten zodat ze zonder ijzers kon wennen. Maar door Lotjes platte hoefstand komt ze heel snel overstrekt te staan. Ik vond dat Lotje nu veel te veel struikelde voor 'toeval' en dus laat ik de smid volgende week komen.

Hier twee leuke foto's van de rit! Samen met haar grote vriend <3 .

Afbeelding

Afbeelding

------------------
Een klein vraagje over planning van de dekens. Ik ben van plan om met een regendeken en onderdekens te werken. Ik heb nu een regendeken liggen en er is een 100 grams en 200 grams onderdeken onderweg. Wanneer moet ik beginnen met dekens op doen? Dit weekend gaat het hier erg veel regenen. Is de regendeken dan al nodig? Ik heb totaal geen herinnering van hoe ik het deed met dekens net voordat Lotje weg ging.

Alvast bedankt voor de tips!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-17 08:53

Bedankt voor jullie ervaringen. Ik denk dat ik dan ook maar haar ongevoerde regendeken op ga gooien :j .
Helaas zal ze tot morgen avond moeten wachten, ik moet nu eerst mijn verschrikkelijke tentamen zien te overleven :( .

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-17 08:29

Goede morgen allemaal!

Gisteren mijn tweede en laatste herexamen gehad. En ik heb het volgens de prof waarschijnlijk gewoon gehaald! *\o/*

Ik wilde toen ik thuis was meteen naar Lotje, helaas liet het weer dat niet toe. Een regendeken erop gooien kon ook niet meer omdat ze al te nat was. Dus ben ik vanmorgen vroeg voordat ze naar buiten ging door de verschrikkelijke regen gefietst om haar deken erop te doen. En aangezien ik toch niet natter kon worden dan dat ik al was, heb ik maar meteen de stal eigenaar geholpen met de paarden buiten zetten :) .

Vandaag is 9 september en voor Lotje en mij een speciale dag. Want op 09-09-09 (leuk hè), 8 jaar geleden dus, kreeg ik te horen dat Lotje van mij zou zijn! <3

Ik heb nu dus 2 data elk jaar, 9 september en vanaf dit jaar ook 19 augustus! Twee "Lotje is van mij" dagen :') .

Ik had graag mooie dagfotos van haar willen maken, maar de regen hield dat tegen. Toch zijn er enkele schattige foto's gemaakt vanmorgen :) .

Toen ik net zeiknat bij haar op stal kwam:

Afbeelding

Snelle foto van haar mooie nieuwe regendeken!

Afbeelding

En als laatste een foto van haar nieuwsgierigheid naar de regen <3 .

Afbeelding

Dat was het weer! :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers