VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Remembrance

Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:11

Ik ben zo blij dat het goed is afgelopen! Nu het verhaal een happy end heeft, zou je er over na kunnen denken om het naar de Penny te sturen, toch? :D


Remembrance

Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:50

Ik ben al lang een stille meelezer van dit en het vorige topic. En ik wou nou toch een keertje melden dat ik de verzorgster ben van een pony die iets soortgelijks heeft meegemaakt :)

10 jaar geleden was Dixie de pony van de huidige eigenaresse. Ze is toen verkocht omdat de eigenaresse te groot voor haar werd. Het eerste jaar leek alles geweldig te zijn. Er werden heel veel foto's gestuurd aan Dixie en de oude eigenaresse mocht altijd langskomen. Maar na een tijdje werd het contact minder. De oude (en inmiddels huidige) eigenaresse had een nieuw paard maar bleef nog altijd aan Dixie denken, en besloot een paar jaar geleden te vragen of ze Dixie terug mocht kopen. Dat mocht niet.

Tot een paar weken geleden. De oude en inmiddels huidige eigenaar kreeg een berichtje dat ze Dixie weer terug mocht kopen. Zij vond dat toen niet meer nodig omdat ze dacht dat Dixie daar een droomplekje had. Maar ze is toen toch nog een keertje langsgekomen.

Wat ze daar aantrof was heel zielig. Dixie haar hoeven waren te lang, ze was veel te mager, haar tanden waren slecht en haar manen waren in vreselijke staat. De oude eigenaresse besloot op dat moment dat ze Dixie daar niet kon laten staan en heeft haar toen teruggekocht. De manen en een deel van de staart heeft ze gelijk afgeknipt omdat die in zo'n vreselijke staat waren. Een week later kwam ze Dixie al ophalen.

Nu staat Dixie dus weer lekker bij haar oude baasje met een kleine shetlander bij een uitloopstal. Ze heeft het echt geweldig en je kan haar zien genieten <3 Het werk met haar wordt ook steeds een beetje opgepakt en haar conditie wordt al beter. Vorige zondag mocht ik met Dixie en haar eigenaar mee naar het strand :)

Dit verhaal deed me wel een beetje denken aan dat van Lotje, dus wou ik het met jullie delen :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, YandexBot en 19 bezoekers