Vijf jaar later..... eindelijk weer genieten!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Vijf jaar later..... eindelijk weer genieten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 11:11

Hallo allemaal!

Het werd wel weer eens tijd voor een topic. En aangezien de twee moeilijke dagen van het jaar weer geweest zijn, was het tijd om eens een topic te maken van hoe het nu met mij en Flame gaat....

Op 12 juli 2012 overleed mijn zielsmaatje Skippy, een 25- jarige New Forest die altijd voor mij door het vuur is gegaan, waar ik mee kon lezen en schrijven en die mij ontzettend veel geleerd heeft. Zijn topic toentertijd: [IM] the heaven was needing a hero, a big hero....
Helaas werd na het inslapen van Skippy de fries van mijn moeder ziek. 18 Jaar, nooit eerder ziek geweest en ineens een week daarna een verstopping. Doorheen gekomen, maar helaas 22 augustus weer een verstopping. Hij bleek echter zo snel achteruit te gaan, dat hij 7 uur later in Lienden uit de trailer is getrokken en ter plekke overleden is... Zijn verhaal staat hier: [IM] 3e paard in een jaar... hoe hard kan het zijn

Mijn meisje Flame was in die tijd 4 jaar oud. We hadden al een paar buitenritten erop zitten maar deden rustig aan. Die periode die daarna kwam was enorm lastig. Zowel ik als Flame hebben ontzettend veel verdriet gehad. Flame is in 2014 naar Apeldoorn verhuist. Wegens privé omstandigheden gingen mijn moeder en ik hierheen. Weer erg lastig voor Flame, ze stond niet meer aan huis, kwam ineens in een kudde van 11 paarden terecht, moest in haar ogen vechten voor haar eten en stond ineens in een vreemde omgeving. Alles was nieuw.. De eerste 24/7 buiten stal werd helaas door onvoorziene weersomstandigheden erg slecht. We hebben toen van de een op de andere dag een keuze moeten maken om naar een stal te gaan waar ze in de winter merendeel binnen stond. Helaas veranderde mijn merrie in een compleet losgeslagen monster daar. Zelfs met het gevolg dat ik naar het ziekenhuis kon door een trap in mijn borst... Snel mijn paard binnenstebuiten laten keren, behandeld en weer verhuisd naar een stal waar ze gewoon weer naar buiten kon! Helaas werd ze hier moddervet van al het vette gras en zijn we vervolgens naar de stal erachter verhuisd, een heerlijk paddock paradise achtig systeem.

Eindelijk! Na een jaar waren we beide op onze plek en had ik het idee dat het genieten echt weer kon beginnen! En hoe <3 Wat zijn we gezegend met de prachtige Veluwe als onze achtertuin. En nu werd het ook tijd om leuke dingen te gaan ondernemen!

In mei 2016 besloot ik met haar mee te doen aan een fotomeeting op Kootwijkerzand. Erg spannend vond ze het, de eerste keer echt mee op pad en al die andere paarden. Maar wat was ik trots! <3
Afbeelding

Afbeelding

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A2037A7

Nadat ik iedereen jaloers maakte met de omgeving hier, begon er onder de tinkermensen een geintje dat ik maar eens een rit moest organiseren omdat ik ook mijn contacten had bij het paardenhotel van Van der Valk hier. Zo gezegd zo gedaan en in september organiseerde ik een ware tinkerrit! Nog nooit eerder in een groep gereden, en mijn meisje flikt het gewoon even om een groep te begeleiden!
Afbeelding

Een foto van haar en haar neef samen kon niet ontbreken die dag! Wat ben ik fan van Janesho!
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A142A19

In het najaar en de winter zijn we heel wat kilometers gaan maken. Inmiddels hadden wij weer de mogelijkheid om de paarden aan huis te hebben, dus is ze naar huis gekomen! (ondanks dat ik wel kan merken dat ze daar in pension wel echt op haar plekje was)
Het winterse uitzicht achter Van der Valk
Afbeelding

In april werd er in Zelhem een schriktraining gegeven. Omdat Flame het de eerste keer zo spannend vond om met de trailer op pad te gaan, besloot ik om dit ook maar mee te pakken. Ondanks dat ze aardig bomproof is, was het voor mij heel belangrijk om die dag gewoon ontspanning te krijgen. Meer verwachtingen had ik niet. Nou.... ja en toen zat ik er als eerste op en ging ik het hele parcour zonder problemen door. Zelfs de blaasmachine stond ze ongeveer af te likken :')
Afbeelding

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A334495

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A2A8F87

In mei stond er weer een tinkerrit op de planning met merendeel weer nieuwe mensen! En ook dit deed mevrouw weer super braaf. Inmiddels reden we wel weer met bit. (De vorige keer hebben we bitloos gereden). Dit omdat ze soms druk wordt in haar hoofd en dit niet kwijt kan. Als er dan ook maar iets gebeurd, gaat ze er in volle rengalop vandoor en kan ik haar pas terug nemen wanneer ze weer op mijn stem reageert. Soms is dat 100 meter, soms eerder een kilometer |o Niet altijd even fijn, maar met bit heb ik dan toch net wat meer controle... En tijdens deze rit deed ze het ook mega braaf!

Afbeelding

Aangezien ik de omgeving na een jaar wel aardig heb ontdekt hier, ben ik eens richting Hoenderlo gereden. Tijdens deze rit kwam ik tot de ontdekking dat Nationaal Park de Hoge Veluwe best dichtbij was. Zo ontstond het idee om een weekendje die kant op te gaan. Een oproepje gedaan op facebook wie er met mij mee wilde. Twee mega gezellige dames die ik ken via de tinkerritten meldden zich om mee te gaan. En zo hadden wij afgelopen weekend een geweldig weekend in Otterlo! Een mega goede accommodatie, bed en breakfast Chambre d'hote Otterlo, prachtige omgeving met vele mogelijkheden, gezellig gezelschap en drie brave paarden!

Flame dacht waar neemt dat mens me nu weer mee naar toe? Op de weg naar het park was ze erg onrustig in haar hoofd kon ik merken. Toen we eenmaal het bos in waren en richting de hei liepen kreeg ze het ook weer even in haar bol. Alleen dit pad was net wat moeilijker uitzitten met een heleboel heuvels op en af, scherpe bochten en boomwortels := Gelukkig ben ik blijven zitten. Maar doordat ze elke keer de heuvels weer af ging in galop kreeg ik haar moeilijk terug. Aan het einde van het pad kwamen we eindelijk tot stilstand. De andere twee hebben onze voetsporen maar gevolgd _O- Gelukkig was ze daarna haar spanning kwijt en hebben we het hele weekend heerlijk kunnen genieten!

Dag 1: Nationaal park de Hoge Veluwe
Afbeelding

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A1B01CC

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A22645F

Afbeelding

Afbeelding

Dag 2 besloten we om naar Planken Wambuis te rijden. Ook dit was dichtbij en het nationaal park hadden we inmiddels ongeveer gezien met onze lange rit :x Ook hier was het weer prachtig rijden! Nadat we een zandvlakte op waren gegaan, waar we blijkbaar niet mochten komen (oeps) zijn we de andere kant op gereden. Hier kwamen we een hele kudde paarden tegen! Wat een gaaf gezicht zeg!
Afbeelding

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A32A7DC

Afbeelding

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A249E83

Afbeelding

Toen kwamen we een pad tegen waar we wilden galopperen. Flame hield de twee ruinen het hele weekend al onder de duim en ging weer voorop. Ik wilde net aangalopperen toen ik me echt helemaal wild schrok... Er stond nogal een groot gevaarte in de bosjes. Flame stond doodstil te kijken :P
Afbeelding

En het gevaarte keek heel geïnterreseerd terug :\ (Oke ik geef toe, toen hij zijn kop naar ons toedraaide en zijn poot optilde, gilde ik het echt letterlijk uit. Ik wilde maar één ding en dat was er zo snel mogelijk vandaan rennen....)
Afbeelding

Gelukkig de tweede rit ook overleefd! Toen richting de B&B, de paarden konden nog even op stal toen wij onze spullen aan het pakken waren en wij konden daarna nog even heerlijk op het terras zitten. Helaas gaat zo'n weekend dan toch veel te snel en hebben we besloten om het nog eens over te doen met een dag extra!

Flame staat dus weer thuis na dit weekend en had nogal luddevede := Voorlopig staat er even niks op de planning. Maar ik hoop dat we nog een hoop kunnen gaan genieten hier samen!

Hoop dat jullie hebben genoten van onze 'korte' samenvatting van onze genietmomenten het afgelopen jaar! Een berichtje zou leuk zijn :) :wave:

Afbeelding

:+: ♥ Flame & Bartje ♥ :+:
[ITP] Vijf jaar later..... eindelijk weer genieten!
♥♥ Nancy, Skippy & Sultan zal jullie nooit vergeten ♥♥


Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 12:27

Tinkermuts schreef:
Wat een mooie samenvatting chay...eennuh...jij gillen bij die stier....joh haha

Ja jij maar lachen stommerd _O-

:+: ♥ Flame & Bartje ♥ :+:
[ITP] Vijf jaar later..... eindelijk weer genieten!
♥♥ Nancy, Skippy & Sultan zal jullie nooit vergeten ♥♥

Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 14:50

happypaardje schreef:
Het is even zoeken geweest, maar jullie zien er nu allebei enorm happy en relaxed uit, wat fijn zeg! Leuke pony is het! :)

Ja ben er erg blij mee hoe het nu gaat! :) Zij nog tegen de dames van het weekend: ik ben zo blij dat ik nu in Apeldoorn woon. Anders had ik al die avonturen waarschijnlijk niet meegemaakt!


Jayney schreef:
Flame <3 Jullie hebben de laatste jaren aardig wat meegemaakt, wel super dat je zo hebt doorgezet en jullie nu weer samen een team kunnen zijn :+:

en wat super gaaf dat weekend in de hoge Veluwe! Ben echt jaloers op de omgeving waarin jij kunt rijden!

Thanks meis :* Op die ene stal hebben we ook echt wel gedacht als het maar niet zo blijft gaan... Maar gelukkig zijn we er doorheen gekomen! En euuh anders moeten we in de toekomst toch eens meeten met Flame en Erynn :D


kwii schreef:
Ik geloof dat ik je heb zien rijden door de dorpsstraat van Otterlo!

Fijn dat jullie weer samen verder kunnen, geniet van je paard.

Wat grappig!! Dat kan wel kloppen ja, dat was onze eerste dag! Waarschijnlijk liep ze er of bij als een zombie op de terugweg of ze was aan het rond kijken naar alles en iedereen :P

elisedcl schreef:
Ik heb echt genoten van dit te lezen :) Super mooi om te zien dat je zo goed naar je paard luistert :)

Aaah lief, dankjewel! :)

Ik zie dat we in uitgelicht staan, super leuk! :D

:+: ♥ Flame & Bartje ♥ :+:
[ITP] Vijf jaar later..... eindelijk weer genieten!
♥♥ Nancy, Skippy & Sultan zal jullie nooit vergeten ♥♥


Chay_Flame

Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-17 20:37

kwita schreef:
Wow wat een verhaal.....en er dan samen zo uitkomen, geweldig dat je dit met ons wou delen!

Aah dankje!

:+: ♥ Flame & Bartje ♥ :+:
[ITP] Vijf jaar later..... eindelijk weer genieten!
♥♥ Nancy, Skippy & Sultan zal jullie nooit vergeten ♥♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dunkeedoo, Nina1999 en 91 bezoekers