Kleine Phaedronnetjes worden groot!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Kleine Phaedronnetjes worden groot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 13:13

Gisteren een jaar geleden maakten we de foto links. Afgelopen zondag maakten we de foto rechts.
Afbeelding
Vlak voor het maken van de linker foto had de dierenarts verklaard dat Phaedron buiten levensgevaar was, na 3 dagen angst en knokken.
De 22e was hij jarig, en het feit dat deze verjaardag gevierd kon worden was natuurlijk alleen al reden voor een feestje! We hebben in die moeilijke periode echt rekening moeten houden met het ergste, dus deze eerste verjaardag was wel extra bijzonder...
Voor het hele verhaal: [KS-ITP] Volgens de artsen zou hij de ochtend niet halen..

Ik heb dus de helden die mij een jaar geleden zo hebben geholpen uitgenodigd voor een gezellige avond met goed eten en een bezoekje aan het bonte kereltje mocht natuurlijk niet ontbreken! Hij heeft het ontzettend naar zijn zin bij zijn nieuwe eigenaren en loopt momenteel heerlijk 24/7 buiten met een leeftijdsgenootje en een opvoeder.

Enige tijd geleden ontving ik deze schitterende foto al van zijn nieuwe eigenaar <3
Afbeelding

Hij hield duidelijk nog net zo van knuffelen, niks veranderd :+
Afbeelding
Doet ook precies hetzelfde als zijn moeder: het deel wat gekriebeld moet worden gewoon voor je parkeren :')

Mams vond m ook nog steeds lief, ondanks dat ze paarden normaliter hartstikke eng vindt.
Afbeelding

En ook Lonneke moest even met m knuffelen natuurlijk :D
Afbeelding

Nog even de new and improved groepsfoto apart, want wat ben ik trots en blij dat we deze foto hebben kúnnen maken!!!
Afbeelding

Was ontzettend leuk om hem weer te zien, ben ook heel erg blij dat ik altijd welkom ben bij hem en gewoon zo de wei in mag lopen om even te kriebelen. Ik had echt het idee dat hij ons herkende, helemaal toen we even een 'momentje' hadden.... Toen ie klein was stak ie altijd zn neus omhoog en gaf ik er heeeel veel kusjes op. Deed ik nu weer, en ineens schoten zn oortjes naar voren en bleef hij dooooodstil staan. Best even speciaal <3

Ik ben in ieder geval mega trots op deze stoere JAARLING! Utrecht had m al opgegeven.... Gelukkig had ik een jaar geleden een waanzinnig goede dierenarts en een fantastisch team van vrienden om me heen staan en konden we afgelopen zondag Phaedron zn feestje vieren *\o/*

Hij wilde stiekem wel mee om ook een borreltje te doen, maar we hebben hem toch maar uitgelegd dat hij het beter bij gras kan houden....
Afbeelding

:wave:
Laatst bijgewerkt door amyz op 29-06-17 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Kleine Phaedronnetjes worden groot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:18

Wat een gaaf dier! En wat ziet ie er goed uit voor een jaarling!

Wat was er aan de hand met hem als veulen?

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:20

Wat een leuk koppie heeft dit paardje.
Een hele knappe jaarling is hij.

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 13:28

Ik heb nog even een linkje erin geplakt van het uitgebreide verhaal idd, was ik nog vergeten :+ hij had op 3 dagen oud een bacterie in de darmen waardoor hij water poepte ipv mest, diarree kon je het echt al niet meer noemen. Als gevolg was hij extreem uitgedroogd. Zn bloed was stroop ipv vloeibaar dus kans op orgaanschade was immens groot. Dat hij het heeft gehaald is echt een klein wonder.. kereltje moet een ongelooflijk sterk hart hebben dat hij die stroop rondgepompt kreeg.
Tijdens het behandelen was wel al duidelijk dat hij er geen schade van zou overhouden en dat maakt dan natuurlijk mede dat je er voor gaat. Maar pfff wat was het heftig...

Bedankt voor de leuke reacties, ben echt wel ontzettend trots op hem :D

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Kleine Phaedronnetjes worden groot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:35

Jeetje wat heftig. Hij is onwijs opgeknapt!! <3

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:41

amyz schreef:
Ik heb nog even een linkje erin geplakt van het uitgebreide verhaal idd, was ik nog vergeten :+ hij had op 3 dagen oud een bacterie in de darmen waardoor hij water poepte ipv mest, diarree kon je het echt al niet meer noemen. Als gevolg was hij extreem uitgedroogd. Zn bloed was stroop ipv vloeibaar dus kans op orgaanschade was immens groot. Dat hij het heeft gehaald is echt een klein wonder.. kereltje moet een ongelooflijk sterk hart hebben dat hij die stroop rondgepompt kreeg.
Tijdens het behandelen was wel al duidelijk dat hij er geen schade van zou overhouden en dat maakt dan natuurlijk mede dat je er voor gaat. Maar pfff wat was het heftig...

Bedankt voor de leuke reacties, ben echt wel ontzettend trots op hem :D


Dan heb je heel veel geluk gehad, de veulenziekte(zo noemen ze het in de volksmond) overleven ze inderdaad bijna niet wanneer het al zover is. Kennis is vorig jaar twee veulens kwijtgeraakt, op het moment dat je het roze water langs de achterbenen ziet lopen(wat dus poep zou moeten zijn) dan ben je ze eigenlijk al kwijt. De bacterie kan heel lang in stallen overleven dus opletten wanneer er jong spul in de stal komt.

mailow

Berichten: 594
Geregistreerd: 28-03-11

Re: Kleine Phaedronnetjes worden groot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:18

Wat is 'ie knap zeg! Gaaf dat Arabische koppie en dan dat bonte kleurtje. <3

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Kleine Phaedronnetjes worden groot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:36

Zó die is gegroeid! Ik weet nog wel, die goeie oude tijd, haha! EN hij maar achter me aan sjokken. :P

Gek beest
Afbeelding

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:00

Ik vind het zo'n ontzettend gaaf veulen, hij ziet er nu ook echt super knap uit <3.

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Kleine Phaedronnetjes worden groot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 23:27

Hihi lekker kereltje, wat was ie nog klein toen he! <3 Idd altijd tergend traag mee aan t touwtje :')

Bigone: ik weet niet beter dan dat 'de' veulenziekte in de gewrichten zit maar dat had ie niet. Was ook geen roze water, maar gewoon water water qua kleur. Volgens arts iig een 'gewone' bacterie, maar getest hebben we nooit omdat het voor de behandeling geen verschil zou maken.

Bedankt weer voor de leuke reacties! :))

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Kleine Phaedronnetjes worden groot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:38

Zooo die is gaaf geworden! Ik kan hem me nog herinneren van vorig jaar, wat leuk om te zien dat ie zo goed is opgegroeid :)

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 00:28

Ik vond hem eerst eng, weet ik nog. Was ook echt bang dat Ray hem een trap zou verkopen en hij dood neerviel maar dat bleek wel mee te vallen uiteindelijk. :P

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Kleine Phaedronnetjes worden groot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 12:13

:D
Ik had echt verwacht dat hij de lelijkste jaarling ooit zou worden maar het valt meer dan mee zeg maar :')

Hihi nas deed ook niet altijd zachtjes hoor :') afspenen ging ook heel erg makkelijk, volgens mij was ze blij dat ze van m af was :') en hij was blij dat ie van die saaie mutsen verlost was en lekker kon stoeien geloof ik haha

daiswees

Berichten: 1156
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Kleine Phaedronnetjes worden groot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 12:27

wat groeit ie stoer uit!
knap ding!

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:39

<3 <3 <3 <3 <3 <3

xinram

Berichten: 404
Geregistreerd: 21-07-07
Woonplaats: Op onze boerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 23:44

Hij ziet er top uit Amy! _/-\o_

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Kleine Phaedronnetjes worden groot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 13:38

Alle credits voor zn eigenaren _/-\o_ die zak appels die ik meeneem zet natuurlijk geen zoden aan de dijk :+ :')