Die ene foto

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Die ene foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:23

Door al het moois wat er elke dag in Uitgelicht voorbij komt aan paardenportretten vroeg ik me laatst af of er een foto te bedenken viel waarop [***] écht [***] is, een foto die precies laat zien wie hij is, hoe hij is en vooral de levensgenieter die hij is.
Maar met een paard die door alle revalidatieperikelen maar weinig kan, geen trailer om hem naar een fotoshoot te brengen en een omgeving die qua achtergrond nogal prut is heeft een echte fotoshoot weinig zin, dus op die ene foto zouden we nog wel even moeten wachten, dacht ik zo...

Tot ik hem vanmiddag weer in de wei zette en hij meteen begon te kroelen met zijn dikke Tinkervriend en ik ineens dacht: dát zou nou echt dé foto zijn waarop [***] helemaal zichzelf is, als hij aan het kroelen is met zijn beste vriend.
Maar ja, ik had alleen een zakcamera'tje bij me en ben geen fotograaf, en als ik al geen talent heb als fotograaf dan had de achtergrond al helemaal geen talent als achtergrond: >;)
Afbeelding

Dus dan ga je in een soort yoga-houding half door je knieen dat de schuur en bomen op de achtergrond wegvallen, maar tegelijkertijd weer zover staand zodat het schriklint van het hek tussen ons in niet op het lichaam zichtbaar zou zijn. Als je dat allemaal uitgevogeld hebt, dan blijkt het model in kwestie echter verre van fotogeniek... :')
De 'Nee ik doe géén oren naar voren, kroelen is een serieuze zaak'-blik:
Afbeelding

Je probeert het nog een keer en denkt: hmm, niet gek, deze gaat nog wel, tot je hem wat beter bekijkt en dan slurpt het paard ineens boompjes op: _O-
Afbeelding

Een andere hoek en de boompjes zijn weg, maar dan blijkt je paard qua neus een soort kruising tussen een nijlpaard en een stopcontact:
Afbeelding

Uiteindelijk besluit je om je dan maar te focussen op zijn Tinkervriend zodat je dan tenminste je stalgenootje nog een leuke foto kunt sturen, maar ook dat is ook geen groot groot succes: :=
Afbeelding

Dus; nuttige dag. :')

Aangezien het foto-experiment hopeloos mislukt is, pak je je spullen weer bij elkaar en wilt al bijna vertrekken als de heren nog één keer van positie veranderen, de zon ineens door de wolkjes breekt, je toch nog maar één laatste keer op het knopje drukt... en dan heb je hem!
De foto die ik zocht, helemaal onbewerkt en puur natuur, de foto waarop [***] écht [***] is zoals hij voor mij is! <3
Afbeelding
Heerlijk beest!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-06-17 21:43, in het totaal 4 keer bewerkt

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Die éne foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:29

oh wat een lieve fotoserie, mooi 'gevangen' in beeld hoe fijn je paard het heeft met zijn vriend!

Quickly2003

Berichten: 293
Geregistreerd: 06-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:35

Zo mooi om te zien hoe je paard van zichzelf en zijn vriend geniet! Echt heerlijk! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:17

Ik ben er ook zo blij mee, het was echt een toevalstreffer. :)
Professionele fotografen hadden hem vast beter kunnen maken en er zal ook wel een hoop aan verkeerd zijn qua scherpstellen of belichting, maar voor mij is hij precies die foto die ik zocht. :#

xChanelx
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Die ene foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:22

"De achtergrond had geen talent als achtergrond" :')

Mooi, die pure foto's.

annnneeee

Berichten: 305
Geregistreerd: 08-05-11
Woonplaats: Berkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:45

Leuke foto's :)
Ik moest wel even lachen om de 'soort kruising tussen een nijlpaard en een stopcontact' :') :') :')

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:48

xyzutu2 schreef:
Ik ben er ook zo blij mee, het was echt een toevalstreffer. :)
Professionele fotografen hadden hem vast beter kunnen maken en er zal ook wel een hoop aan verkeerd zijn qua scherpstellen of belichting, maar voor mij is hij precies die foto die ik zocht. :#

Als dat de foto is die jij graag wilde hebben, dan is er helemaal niks fout aan.
leuke manier heb je dat verteld :D

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:48

Prachtig,dat beesie geniet echt duidelijk!

tadero
Berichten: 34
Geregistreerd: 22-12-13

Re: Die ene foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:50

Haha jouw commentaar ook bij die foto's :') Knap paard hoor!

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:04

dit soort 'echte' foto's zijn naar mijn mening veel meer waard dan de gefoto-shopte/geacteerde foto's van een professionele shoot. niks daar tegen hoor,prachtige plaatjes, maar wat je zegt; dit is jóuw paard in het dagelijks leven.
lieve fotoserie, en wat een geweldige beschrijvingen erbij! :D

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Die ene foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:08

Heerlijk zitten lachen om de beschrijvingen bij je foto's. Ik vind ze prachtig. Ze zijn puur.

Anoniem

Re: Die ene foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:57

Het heeft 16 jaar geduurd, maar ik heb nu dan toch echt mijn eerste echte avatarfoto onder mijn naam staan. :D

Anoniem

Re: Die ene foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 00:08

Haha, dat dan juist de nijlpaard x stopcontactfoto in Uitgelicht belandt! _O-
Ik zal het [***] maar niet vertellen, dan krijgen we echt nooit meer de oortjes naar voren. :')

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Die ene foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:24

Ik vind jou altijd zo ongelooflijk liefdevol voor jouw Rio. Dat kan ik echt zo waarderen.

Ik denk dat ik dat zelf ook ben voor mijn Fuutje.

De wil en het streven om alles 100% voor je paardje te doen. En de liefde die je er vervolgens voor terugkrijgt :+:

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Die ene foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 08:53

Wat heb je dit op een leuke manier verteld! En de foto's zijn ook erg leuk! Rio ziet eruit als een vriendelijke levensgenieter :)

jes_sam

Berichten: 1064
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 09:39

Leuke foto's!
Hoe je alles hebt omschreven is geweldig! Met een dikke glimlach gelezen en bekeken :D

speedy_cindy
Berichten: 1474
Geregistreerd: 06-01-07

Re: Die ene foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:57

Ah!! <3 wat ziet Rio eruit als een lieverd!
Leuke commentaren ook erbij.

Dais_

Berichten: 4027
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:07

Ik hou hier van! Jouw commentaar is ook geniaal :D
Die laatste foto <3

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Re: Die ene foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:01

Hahaha, wat leuk om hier ook de foto's te zien die voorafgingen aan dé foto. De laatste foto is gewoon fantastisch... <3 Maar stiekem kan ik de eennalaatste ook wel waarderen. (want: Jeppe is gewoon mooi, hoe 'ie ook kijkt, èn, zijn ogen zijn prutloos! Driewerf Hoera! (aldus niet zo frequent bokkend stalgenootje))

Anoniem

Re: Die ene foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:40

Hmm, Jeppe kijkt zo alsof hij buiten beeld levend door [***] opgegeten wordt... :D
Maar ik ga ook nog een keer een foto maken waar ze allebei mooi op staan. Heb ik weer een doel voor deze zomer!